Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazda6 Skyactiv-D Grand-Am: Závody s vůní nafty

Nová Mazda6 se chystá do závodního seriálu Grand-Am, poněkud překvapivě… s nafťákem.
Zpět na článek
18. 1. 2013 15:43
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 1. 2013 15:36
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 1. 2013 17:09
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 1. 2013 23:33
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 1. 2013 11:36
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
Avatar - WinDiesel
17. 1. 2013 18:57
Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
..... Neinformavého to redaktora bulvárního serveru auto.cz.
Kdyby se pan Fokt více zajímal o problematiku místo chrlení nenávistných výkřiků proti dieselům, už by věděl, že:
Mazda podobně jako BMW, AUDI, MERCEDES-BENZ a VOLKSWAGEN zahajují prodejí kampaň na podporu prodeje čistých turbodieselů s emisemi na úrovni srovnatelné s náročnou normou EU6 v USA.
A jaká lepší propagace je než předvádět tyto vozy v závodní sérii?
Chtělo by to pane Fokte víc námahy a méně přebírání jinde uveřejněných článků...
Rozbalit vlákno
30
Avatar - Ham.
17. 1. 2013 20:05
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
:yes:
velmi dobrá propagace Skyactive-D
Avatar - WinDiesel
17. 1. 2013 21:39
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Samozřejmě, o to jim jde. Jdou jinou cestou než Němci, kteří vytvořili kartel (VW, AUDI, BMW, DAIMLER) a propagují společně "clean diesel".
Audi a VW už má v USA v dieselu kde co (Audi v 6válcích, VW 4válce), BMW má 6válce a Mergl má 6válce a v tomto roce nasadí i výkonné 4válce.
Avatar - Michal Fokt
17. 1. 2013 21:17
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Předpokládám, že si myslíte, že jste tímto krok Mazdy vysvětlil, je to ale přesně naopak. Mazda za poslední čtyři roky vytvořila ztrátu ve výši 18,4 miliardy dolarů, za první čtvrtletí 2012 ji zvýšila o dalších 73 milionu dolarů. Údaje za další období zatím nejsou k dispozici. Americký trh nemá o diesely zájem a aktivně je nevyhledává, protože jim vzhledem k tamním cenám benzinu nic nepřináší. Spíše si je v posledních letech nechává vnutit (litovat bude později, až odhalí kouzlo jejich servisní náročnosti a "čistoty" po lěkolika letech provozu).

Vynakládat prostředky na zavedení takového produktu na trh, je od Mazdy velmi riskantní podnik, její starostí by měl být zejména prodej produktů, které Amerika opravdu chce. Americký trh v roce 2012 rostl o 13 %, Mazda ale jen o 10,6 %, tím pádem jí klesá tržní podíl a to i navzdory příchodu dvou ze tří klíčových modelů - CX-5 a Mazda6. Zavedení dieselů Mazdu dle mého názoru v Americe dále oslabí, protože odčerpá prostředky na podporu stávajícího portfolia ve prospěch propagace techniky, pro kterou tam prakticky neexistuje trh.
Avatar - WinDiesel
17. 1. 2013 21:37
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Opět jen a jen nenávistné výkřiky, pane. Jste s tím poněkud únavný.
Mimochodem, Mazda to má dobře spočítané, a pokud se mazda CX-5 a mazda 6 v Japonsku !!!!!!!!! prodávají z 80% v dieselu, ani v USA nejsou bez šancí.

Pane "redaktore", ponechte prosím na kupujících, zda si diesely koupí nebo ne ať už v Evropě nebo v USA. Své osobní dojmy prosím potlačte na minimum.
Co Vám vlastně diesely udělaly? Někdo s dieselem Vám přejel nohu a vy jste si zanaříkal že auto s benzínem by bylo lehčí a tolik by to nebolelo? Takovým dojmem působíte ..................

Opět mimochodem, nejenom mazda ale americké značky jdou v USA do dieselu, především Jeep a Chevrolet. Počkejme si tedy, jestli si tento trh nechá tato vozidla "vnutit" a zanechme předčasných soudů ........
Avatar - Ham.
17. 1. 2013 21:38
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
A není to náhodou přesně naopak? Problémy Mazdy v posledních letech plynou, mimo jiné, z pozdního zavádění dieselů do nabídky. Výsledky posledního roku ukazují, že o Skyactive-D je velký zájem a tvoří v současnosti tahouna prodejů Mazdy všude po světě vyjma USA, bez Skyactive-D by Mazda měla ztrátu ještě daleko větší a možná by byla už po smrti. Přijde mi tedy nanejvýš logické, že se Mazda snaží s dieselem prorazit i v USA protože jednak má dobrou příležitost svést se na podobné kampani dalších hráčů jak popsal WinDiesel a jednak otázka stojí co jiného by měla Mazda pro US trh vyvinout (další vývoj=další náklady=větší ztráta) a jak s tím prorazit aby se jí náklady na vývoj vrátily.
Avatar - WinDiesel
17. 1. 2013 21:44
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
I to je možné, Mazda ale především vsází na diesely jako plnohodnotnou alternativu k hybridům, jak na japonském trhu tak v USA. V Evropě by měli mít velký úspěch.
Toyota snižuje cenu hybridního soustrojí masovou výrobou a nabídkou po celém světe, Mazda to samé zkouší s dieselem.
(Mimochodem, hlavním dodavatelem mazda je Denso, které z 50% nebo tak nějak patří Toyotě - že by zadní vrátka?) Docela chytré jak od Toyoty tak od Mazdy.
Avatar - Ham.
17. 1. 2013 21:59
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Podle mě si Mazda ekonomicky nadrobila nekonečným hraním si právě s benzííňáky. Renesis se sice petrolheadům líbil, ale proti obrovským vývojovým nákladům stály zcela marginální prodeje. Sázka na diesel je tedy jedině logická a jak naznačuješ mohou to být také zadní vrátka i pro Toyotu protože Mazda jako relativně malý producent musí v dlouhodobějším horizontu uvažovat o nějaké formě spolupráce nebo i přímo fúze s některým z velkých hráčů no a s jakým lepším věnem by mohla přijít třeba právě k Toyotě než se špičkovými diesely.
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2013 09:16
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
To je pravda s těmi rotačními motory. Ale spolupráce s Toyotou je již dohodnuta, na druhou stranu je pozdě, Toyota už podepsala s BMW - a teď si možná rve vlasy..........
Toyota to měla udělat jako se Subaru - boxery od Subaru, diesely od Mazdy....
Na druhou stranu, robustnost Sky-D musí prověřit čas.
Avatar - Michal Fokt
17. 1. 2013 22:21
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Opět špatně. Jistě, Mazda hybridy nemá a tak zoufale spoléhá na turbodiesely i v Japonsku. Ale očividně to plnohodnotná varianta není, v Japonsku dávají zákazníci přednost benzinovým motorům a hybridům. Japonský trh osobních aut a malých dodávek v 01-11/12 meziročně vzrostl o 22,4 %, zatímco Mazda o 3,4 %(!), což je z japonských značek druhý nejhorší výsledek.

Jinak (nenávistně) řečeno - Mazda spoléhá na diesely v Japonsku a nezdá se, že by prostředky investované do propagace nafty přinesly potřebný efekt. Teď se o to pokouší na dalším trhu, který nemá k dieselům žádný vztah.

Pokud jde o Toyotu, nevidím jediný důvod, proč by ji měl zajímat diesel od Mazdy, když má vlastní řadu vynikajících turbodieselů. Vzhledem k tomu, že Denso je dnes pravděpodobně největším dodavatelem dílů pro autoprůmysl, bere u něj Mazda, Nissan, Honda, Mitsubishi i Suzuki. Pokud by Toyota měla o cokoli od Mazdy zájem, už dávno by ji měla v portfoliu značek spolu s Daihatsu a Subaru.
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2013 09:23
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Vážený pane. Opět jste potvrdil, že o dieselech nevíte nic. Potom ovšem nechápu, proč o nich píšete a do nich se navážíte.
Vzhledem k tomu, že diesely jsou o dost dražší než benzíny, Mazda v Japonsku vydělá víc. To jen na okraj.
A co se týče motorů Toyoty, ty jsou tak dobré, že Toyota utíká k BMW.
Řeknu Vám suchou pravdu - Toyota má jen 2 opravdu špičkové dieselové motory - 1,4D4D a 2,0 D4D. Motor 1,6 Toyota nemá, motory 2,2D4D a 3,0D4D nejsou úplně bez problémů a to Toyotu dost šetřím.
Jediné, co je u Toyoty opravdu dobré, je férový garanční systém.

Doporučuji Vám, nechte diesely být, nic o nich nevíte. Ty Vaše občasné výkřiky jsou k smíchu a vytvářejí Vám image neschopného redaktora dobrého tak pro nejhrubší bulvár - ale to nakonec auto.cz je, takže jste na správném místě, můžete jedy plivat dál a bavit nás svými komickými neználkovskými výstupy.
Avatar - Michal Fokt
18. 1. 2013 11:28
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Skutečně? Základní cena Hondy CR-V 2.0 i-VTEC FWD činí 2.500.000 jenů, Mazda CX-5 Skyactiv-D FWD stojí 2.580.000 jenů. To je rozdíl cca 17.000 korun. Výroba náročnějšího dieselu stojí možná i víc.

Diesely od BMW jsou reciprocita za hybridní techniku a BMW oslovilo Toyotu, nikoli naopak. Takže útěk k BMW je asi dost silný výraz. Navíc o důvod víc, proč se nezajímat o Mazdu, hodnocení jejího motoru je navíc po roce prodeje trošku předčasné.

Takže je mi líto, ale zase špatně. Možná byste měl přestat analyzovat mou maličkost a začít u sebe. Očividně totiž máte ve svém oblíbeném tématu poněkud rezervy.
Avatar - TeeJay
18. 1. 2013 11:48
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Tak to je epické. Win se rozeběhne proti zdi, tvrdě narazí, padne, otřepe se, plivne jedovatou slinu, rozeběhne se proti zdi, tvrdě narazí, padne, otřepe se, plivne jedovatou slinu a a běží znova, rozeběhne se proti zdi, tvrdě narazí, padne, otřepe se, plivne jedovatou slinu a nejspíš poběží zase. >:D :yes: Však se ví, že zplodiny z dieselů poškozují mozkové buňky.
18. 1. 2013 12:00
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
>:-[] :yes:
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2013 19:11
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Ne, nerozběhne se. Srážky s blbci jsou nebezpečné.
Avatar - Michal Fokt
19. 1. 2013 07:05
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Něco věcného k cenové politice dieselů Mazdy v Japonsku, prodávaných za mnohem více peněz a tím pádem mnohem více vydělávajících, by nebylo?
18. 1. 2013 13:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 1. 2013 15:43
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
2011 - tsunami - akekolvek medzirocne porovnanie s rokom 2011, dopredu ci dozadu, nema velmi zmysel. Seasonal adjustments tu nepomahaju, pretoze vyplyv prirodnej katastrofy sa neda kvantifikovat do medzirocnej statistiky.

80% modelov CX-5 predanych v Japonsku v 2012 su diesle.
[odkaz]

V roku 2011 vzrastol pocet predanych dieselov v USA o 38.5%
[odkaz]

Okrem toho... CX-5 je v Japonsku autom roka.

Hybridy: Mazda ma s Toyotou podpisanu zmluvu o licencovani hybridneho pohonu.

Skutocne... mam pokracovat a rozbit vam vase pseudoargumenty zaradom?
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2013 19:12
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Dobré argumenty.
Avatar - Michal Fokt
19. 1. 2013 07:01
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Rok 2011 byl pro Japonsko z hlediska vypovídací hodnoty problematický, nicméně tu byl a nelze jej ignorovat.

Ano, 80 % CX-5 v JPN jsou diesely, to se zde řeší od začátku. A výsledný efekt? Mazda, ačkoli jej musí vyrábět dráž, než například Honda své CR-V, jej v Japonsku prodává za cenu, jako konkurence benzinová auta.

Nárůst dieselů v USA - viz váš bonmot se Smartem...

Někdo tu zpochybňoval kvality CX-5?

To je sice krásné, že má má Mazda smlouvu s Toyotou, ale zatím jí to k ničemu není. Konkurence také má diesely a ve chvíli, kdy se ukáže, že je zmíněné trhy opravdu vyžadují, je schopná v řádu měsíců nabídku uspokojit.

Které mé argumenty jste tu rozbil?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 1. 2013 15:36
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Strata Mazdy ide kompletne na vrub hodnote yenu, ak sa vratime do 2011, tak sa dopatrame k tsunami a zemetraseniu.

Mazda vyraba cca 80% svojej produkcie v Japonsku a silny yen viedol automaticky k strate - toto postihlo viacero japonskych spolocnosti, nie iba Mazdu.

"Americký trh v roce 2012 rostl o 13 %, Mazda ale jen o 10,6 %, tím pádem jí klesá tržní podíl a to i navzdory příchodu dvou ze tří klíčových modelů - CX-5 a Mazda6."

Rozoberme si tuto vetu:
Nova M6 sa zacina predavat az v roku 2013, na predaje v roku 2012 nemala ziadny priamy vplyv - nepriamy v tom, ze ludia mohli cakat na novy model.
CX-5 sa nepredaval cely rok.

No a teraz cisla - mate asi velke medzery v statistike a vyvodzujete zavery z udajov, z ktorych sa vyvodit nedaju.

Priklad - Trh so smartfonmi rastie. Android i Apple zvacsuju svoj trhovy podiel, hoci Apple rastie pomalsie. Preco? Pretoze v segmente smartfonov podiel niektorych platforiem klesa.

Takze :-) Trhovy podiel Mazdy v USA moze aj rast, aj klesat, ale to sa tych to cisel urcite neda.

Co sa propagacie tyka, Mazda bude nadalej propagovat tie iste auta - len so sirsou ponukou motorov.

No a pri vsetkej ucte, naklady na tuto motorsportovu aktivitu - pri ucasti hromady sponzorov - su z hladiska financii firmy zanedbatelne.

Nespochybnujem problemy Mazdy, len poukazujem na nezmyselnost vasich argumentov.
18. 1. 2013 15:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2013 19:23
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Já sám jsem velmi zvědav na výsledky Mazdy v roce 2013 a myslím že mají velmi dobře našlápnuto. Kromě M6 dostane v USA diesel i M3 ........ tedy můžeme Amíkům závidět, protože v Evropě dostane M3 tak maximálně 1,6 MZRCD.
A pak, Amíci stejně nerozeznají rozdíl mezi TDI a hybridem.
Důležité bude, že to bude mít výkon, nebude to kouřit jako kdysi a bude to málo žrát.
A vrcholná verze se 450 Nm krouťáku myslím uspokojí kdekoho, i ty, co dříve měli šestiválce. A diesely nebudou takové líné mrchy jako jsou hybridy.
Avatar - Michal Fokt
18. 1. 2013 16:14
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Je vcelku jedno, proč ztráta nastala, poslední, co bych chtěl tvrdit, je, že dělá Mazda špatná a nekonkurenceschopná auta. Jen je má v poslední době očividně větší probém prodat, než její konkurence. Důvodů může být více a snaha protlačit problematické diesely může být jedním z nich. Tsunami a zemětřesení se pochopitelně dotklo všech japonských výrobců, dokonce se tvrdilo, že Mazdy nejméně.

Pravdu je, že nová M6 v prodeji ještě nebyla, jako MY2013 jsem ji automaticky zařadil do loňska.

Tržní podíl pochopitelně neovlivňuje jen nárůst prodejů, je třeba jej vztáhnout k celkovým číslům. Nicméně pokud je přítomnost Mazdy na americkém trhu s trochou nadsázky zanedbatelná (ca 270.000 aut) a podíváme se na výsledek leaderů (Toyota 27% - 1,84 mil, Honda 23,7 % - 1,27 mil., VW 35 % 440 tis.) je to vcelku očividné. Nemluvě o tom, že i nárůst GM 3,7 % na 2,6 milionu, respektive 9,5 % Nissanu na 1,1 mil. jsou daleko větším úspěchem. Ale to jsem nemyslel, že je třeba vysvětlovat. ;-) Prostě malá automobilka s malým nárůstem = velké problémy.

Stejně jako jsem zjednodušil problematiku tržního podílu jste vy zjednodušil problematiku propagace nových motorů. Takto marketing v žádném případě nefunguje, zvlášť u něčeho pro Američany takřka neznámého. Nicméně ne možné, že Mazda rozpočet na propagaci výrazně navýší, aby nemusela ubírat jinde, vzhledem k její situaci by to ale bylo překvapivé.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 1. 2013 17:09
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Pan Fokt,

Narast o 9.5% je vzdy mensi narast, a teda mensi uspech, ako 10.6% - nech sa na to pozriete ako chcete.

Mazda predala viac aut - a podla vasho skorsieho tvrdenia - predaje su dolezite.

Takze - z pohladu financii Mazdy je percentualny a absolutny narast predaja ovela dolezitejsi, ako rast trhoveho podielu. Pracoval som len z cislami z oficialnych udajov (autoblog.com), ale trhovy podiel Mazdy na americkom trhu klesol z 1.96% v roku 2011 na 1.911 v roku 2012. Takze ano, mate pravdu, trhovu podiel Mazdy sa prepadol o 0.05 percentualneho bodu. Shock horror!

Smart zaznamenal na US trhu narast o 92.19% - je urcite na ceste ku globalnej dominancii??? Predal 10 009 aut.
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2013 19:19
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
To nemá cenu. Pro pana rádobyredaktora Fokta jsou diesely "problematické" a proto musí být jakékoli aktivity kolem dieselů také "problematické".
Mám ten pocit, že takto zaujatý "redaktor" by neměl v kvalitním médiu pracovat, ale je to jen můj názor a Auto.cz není kvalitní médium.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 1. 2013 23:33
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Napada mi "slovni hricka" typu Fokt fu..ks facts, ale sme v slusnej spolocnosti, az na par vynimiek :-)

Inak, radsej mam full hybridy ako diesle, ale logiku a zdravy rozum mam este radsej.
Avatar - Michal Fokt
19. 1. 2013 06:47
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Popravdě řečeno nevím, co rozporujete. Mazda vloni vykázala růst pod průměrem automobilového trhu a její tržní podíl klesl, respektive stagnoval, chcete-li. Takže z pohledu pozice Mazdy na americkém trhu tento vývoj rozhodně nelze považovat za úspěch. Na roce 2012 bylo pozitivní pouze to, že se povedlo výrazně snížit ztrátu.

Nicméně oceňuji, že jste schopen diskutovat bez hysterických projevů.
:yes:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
19. 1. 2013 11:36
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
Nerobte z trhoveho podielu alfu a omegu uspechu.

Priklad. Podiel iPhonov na globalnom trhu so smartfonmi nie je ktovieaky. V USA je to cca 25% A rastie velmi pomaly. Android je na tom vyrazne lepsie, mozno 60%.

Napriek nizkemu trhovemu podielu si Apple do vrecka uklada 2/3 z globalnych prijmov z predaja vsetkych telefonov. Presne udaje si lahko vygooglujete.

Mazda zvysila predaje, to je uspech. Netusim, ako na tom boli s vyvojom marze atd, ale za posledny polrok sa cena akcii na tokijskej burze cca zdvojnasobila, takze predpokladam, ze investori automobilke doveruju - mimochodom, rast akcii akosi koreluje s uspechom CX-5 :-) Just sayin' :-)
18. 1. 2013 20:51
Re: Překvapivé je to jen pro pana Fokta...
tento človek fakt varí z vody. už všetky argumenty mu tu rozbili, a on ešte napíše, že Mazda 6 MY2013. Pritom Mazda6 sa nemohla predávať skôr ako 1.1.2013, hoci v amerike veľmi chceli, lebo je to MY2014.
18. 1. 2013 12:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Johny.Rico
17. 1. 2013 21:57
Dejte nám tento diesel!
Vidíte, jde to! Nechci žádný přidušený nafťák, když toto může jezdit dokonce ve vytrvalosti!
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
18. 1. 2013 09:23
Re: Dejte nám tento diesel!
Žánop!