Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mazdě se daří, dosáhla rekordního zisku

Nové modely Mazdy vzbudily všeobecné nadšení a nezůstalo jen u něj. Vzrůstající odbyt se pochopitelně pozitivně projevil na hospodářských výsledcích.
Zpět na článek
27. 4. 2014 18:00
27. 4. 2014 18:58
27. 4. 2014 20:20
28. 4. 2014 08:46
27. 4. 2014 21:49
Avatar - VWrofl
27. 4. 2014 18:00
Opět gratuluji
po zásluze jsou odměněni :yes:
Rozbalit vlákno
7
27. 4. 2014 18:10
Re: Opět gratuluji
I já se připojuji s gratulací :yes: :yes: :yes:
27. 4. 2014 18:44
Re: Opět gratuluji
A co koupě, byla, nebo bude ?
27. 4. 2014 18:44
Re: Opět gratuluji
Ja se také připojuji s gratulací . :-)
Avatar - Katikakus
28. 4. 2014 08:53
Re: Opět gratuluji
Presne tak, zcela zaslouzene. Mazda :yes:
Avatar - Jaros71
29. 4. 2014 08:57
Re: Opět gratuluji
:yes: :yes: :yes: Mazda to dělá dobře!
27. 4. 2014 18:58
Proti všem!
Před lety někdo stanovil jejich filosofii vpravdě prorocky.

Každopádně je super, když někdo razí svou cestu (pravděpodobně velmi rozumnou) a není za to trhem potrestán (viz. protiklad v podobě PSA, i když jejich příspěvky originality radši někdy nekomentovat).

Tak jen tak dál a neusnout na vavřínech! :yes:
Rozbalit vlákno
10
27. 4. 2014 19:00
Re: Proti všem!
Aj originálne auto by malo byť pekné.
27. 4. 2014 21:26
Re: Proti všem!
Tak to je snáď samozrejmosť.
27. 4. 2014 21:40
Re: Proti všem!
Což mazda všeobecně přece je.
27. 4. 2014 21:40
Re: Proti všem!
Což mazda všeobecně přece je.
Avatar - Emel
27. 4. 2014 20:20
Re: Proti všem!
Inu... trh se chová v zásadě racionálně. Samozřejmě, je tu image, je tu reklama... ale v první řadě je potřeba vyrábět dobrá auta, což Mazda zvládá. Ne možná úplně pro mainstream, ale pro svoji cílovku ano.
Avatar - Ja Prvni 123
27. 4. 2014 21:16
Re: Proti všem!
No jo, no.. naštěstí trh v Evropě není ten jediný - a jiné trhy jsou reklamou ovlivněny méně - nebo možná jinak.
;-)
Avatar - Emel
28. 4. 2014 08:46
Re: Proti všem!
Já si nikdy netroufal hodnotit jiné trhy, protože na příkladu toho českého vidím, jak moc informací mi k nim chybí.
Avatar - dewill
28. 4. 2014 07:07
Re: Proti všem!
Ano, naštěstí měl někdo dost rozumu, aby si spočítal, že všichni netouží po turbovysavači "nadčasových" tvarů :yes:
Avatar - jozephko
27. 4. 2014 19:43
Ak si správny gazda nechýba ti mazda
Ak si správny gazda nechýba ti mazda :-)
Rozbalit vlákno
2
27. 4. 2014 21:30
Re: Ak si správny gazda nechýba ti mazda
Dohadujú sa traja starí spolužiaci, komu sa jak darí a kto má aké auto.
Prvý hovorí:
"Ja som lese pri dreve. Sem klada, tam klada, na dvore je Lada."
Druhý na to:
"Ja som mäsiar. Sem svinka, tam svinka, v garáži je Simca."
A tretí hovorí:
"Ja som gynekológ."
"A? Čo ďalej?" pýtajú sa ho tí dvaja.
"Mám Moskviča..."
27. 4. 2014 21:42
Re: Ak si správny gazda nechýba ti mazda
tak to si, ako hovorí ryťmus, zabil kámo >:D
27. 4. 2014 21:49
bravo mazda
vidno, že nový dizajn a moderné atmosférické motory sa zákazníkom veľmi pozdávajú :yes:

a to sa ešte ani nezačala predávať nová mazda 2, ktorá bude podľa mňa najkrajšia v ponuke mazdy...
Rozbalit vlákno
0
27. 4. 2014 22:34
Plně zasloužený úspěch!
Mazdě patří obrovská gratulace a také poděkování. Od řidičů, kteří si ještě stále chtějí užívat radosti z jízdy. Sortiment vozů v běžných cenových relacích, ze kterých si mohou vybírat, se totiž rod od roku zužuje. A právě pro ty je Mazda naprostou spásou. Žádný dowsizing, natož pak hybridní paskvily, ale lehkoučká a velmi úsporná auta s poctivými motory, velmi líbivým designem a perfektními jízdními vlastnostmi - to vše při plnění současných drakonických norem na vypouštěné CO2. Vývoj technologie Skyactiv stál obrovské peníze a rozhodnutí o jeho odstartování asi nebylo snadné, ale ukazuje se, že to byla naprosto správná cesta. Taková Honda by se měla od Mazdy nechat rychle inspirovat, jinak v Evropě se svým podivým designem, zastaralými benzinovými motory a nabídkou hybridů, o které skoro nikdo nestojí, zajde na úbytě. Ještě tak před 15-10 lety mi Honda byla nesmírně sympatická značka, ale poslední roky se bohužel odchýlila od svých sportovních kořenů. Naopak Mazda dělá automobilovým nadšencům v poslední době doslova pomyšlení. Díky!!!
Vždy se říkalo, že Honda je japonské BMW a Mazda japonská Alfa Romeo. Pak z mého pohledu automobilového nadšence na celé čáře vítězí japonská Alfa! :-) :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
28. 4. 2014 00:44
Re: Plně zasloužený úspěch!
Ja bych si Mazdu se Skyactive a HSD od Toyoty predstavit dokazal.
Avatar - Jaros71
29. 4. 2014 09:02
Re: Plně zasloužený úspěch!
Souhlas!
Krásná auta se sportovními geny by takový úspěch mít měla..!
Mazda jede.. :yes:
Avatar - KANKUNEN
28. 4. 2014 07:21
Kéž by to byla pravda, že se Mazdě daří díky dobrým autům.
Jenže rekord má i Mitsubishi a od nich známe. Colt, Topera bráchy Lancer, ASX, podivný Outlander a přestárlé Pajero.
Rozbalit vlákno
0
28. 4. 2014 07:23
skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
a proc se do toho motaji preplnovane motory?
snizovani hmotnosti je soucany trend a az na výjimky zasáhlo všechny automobilky.
když to porovnam s tolik nenavidenou vetsi O3, tak mazda zacina na 1265kg, O3 na 1225kg.
konkretni verze M3/G120 ma 1275kg, O3 1.4tsi/140k ma 1250kg.
a v dyzlech M3/CD150 ma 1385kg, O3 2.0tdi/150k ma 1330kg.
proc do toho autor mota hmotnost, když ve snizovani hmotnost M3 nijak zvlast nevynika, spis naopak??
Rozbalit vlákno
59
Avatar - R32
28. 4. 2014 08:42
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Skyactive je definovaný ako súbor riešení ktoré majú v konečnom dôsledku znižovať spotrebu paliva a medzi tieto patrí aj znižovanie hmotnosti niektorých dielov prípadne konštrukčných prvkov...
S tým porovnaním máš asi pravdu, ale Mazda predsa nestavia autá aby ich porovnávala so Škodovkou. Ako celok to funguje, jazdiť s benzínom 2,0 za cca 6 litrov :yes:
28. 4. 2014 09:07
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
na tom motoru je spickovej snad jen tocivej moment - 210Nm na dvolitrovou atmosféru je opravdu spickova hodnota.
vykon zoufalej - spis na urovni standardni 1.6 atmosfery. samozrejme, se stejne vykonnym dvoulitrem se bude jezdit lip, nez se stejne vykonnou 1.6
spotřeba 6 litru samozrejme dosazitelna, ale to zvladnu i ja s podstatne vykonnejsi 1.8tsi.
podle spritmonitoru to vychazi na 6.6, coz nijak extra nevybocuje z podobne vykonnych atmosfer nebo turbomotoru.
i v porovnanim se starsim modelem nemá nova M3 vyrazne nižší hmotnost nez ta starsi, tak trochu nechapu, ze se o tom autor zminuje hned v uvodu clanku jako kdoví o cem.
motory u M jsou jiste dobrou alternativou pro ty, který mají neduveru k turbomotorum. ale nechapu, proc turmotor u ropaka jo, ale u benzinu ne. kdyby mela byt mazda dusledna, nabidne atmosféru i v rope.
bmw atmosféru do normálních aut zadnou nenabizi uz davno a nikoho to vůbec neznepokojuje, tak proc u jinych znacek tolik kvikotu??
28. 4. 2014 09:22
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Výkon zoufalej? 2,0 Sky má 121kW, což na dvoulitr není málo a slabší verze jsou jen nahoře přidušené, tedy tam, kde mnoho řidičů nejezdí. Takže 88kW Sky-G je výbornou alternativou např. k 1,4 TSI/90kW, s níž má i hodně podobný průběh točivého momentu (snad s výjimkou krátkého pásma zhruba 1400-1800 rpm se nikde neliší o více než o 5% (oběma směry).

Se tvou zcestnou argumentací bys mohl považovat i 90kW a 103kW TSI za výkonovou zoufalost, když je přece i 118kW 1,4 turbo. Nechápu proč dělat "přidušené" turbo (90kW a 103kW TSI) problém není, ale udělat přidušenou atmosféru (88kW a 107kW Sky-G) je už problém.

To, že 88kW Mazda s atmosférou dokáže nabídnout velmi podobný (neříkám stejný!) průběh točivého momentu i spotřebu jako 90kW TSI (což je nejúspornější atmosféra této výkonové třídy na trhu) myslím není rozhodně špatné.

Diesel turbo potřebuje (zejména dnes). Benzin, jak je vidno, nikoli.

BMW. Jestli to nebude tím, že BMW má tuto znepokojující dobu už dávno za sebou. Když na turba přecházelo, také to zvedlo vlnu nevole... a ty tříválce také na netu moc nadšení nevzbuzují (teď se nebavím o reálných projevech těchto motorů).
28. 4. 2014 09:42
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
M3 nabuzi ve dvolitru jen 88kw, alespoň u nas.
tvrdiz ze jsou nahore priduseny, s cimz soihlasim, ale protože jde o atmosféru, tak s ni se prave nahore jezdi, kdez chces aspoň trochu jet. aspoň se o tom všude pise, a i ja svoji atmosféru musim tocit aby vůbec jela, narozdil od turba.
vykoova zoufalost to je vzhledem k 2.0 motoru, takovy vykon mel z dvoulitr první suberb před vic jak 10 lety, a navíc vetsi vykon v benzinu nez 88kW M3 nenabizi, alespoň u nas ne, coz je opravdu zoufalost.
1.4tsi/90kW je starej motor, jestli chces porovnávat novej dvoulitr u M3 s 1.4tsi o O3, musíš brat 104kW.
BMW o tom nikde nemlivil, spousta lidi vůbec netusi, ze BMW (as na výjimky) nemá atmosferu
Avatar - miromen
28. 4. 2014 09:46
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Pleteš se 1.4 TSI 90kw je novy motor.
28. 4. 2014 09:53
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
vychazim z toho, ze 1.4 tsi 90kW se do O2 daval uz před 5 lety, v O3 se uz nenabizi.
ale je mozny ze to je podobny jako s 1.2tsi, kde se soucasne vyrabi nova i stara verze
28. 4. 2014 10:00
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Muzejní kousek, který se dává do sedmičkového Golfu? To, že se nedává do Octavie, přece ještě nic neznamená. 90kW a 103kW verze se vyráběly snad od počátku souběžně.
28. 4. 2014 10:09
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
mas pravdu, jde o verzi 1.4tsi EA211
ta ma versi 90 i 104kW
do O2 se davala 1.4TSI 90kW EA111
do O3 se dava 1.4TSI 104kW EA211
do G7 1.4TSI 90kW EA211 - tedy ta nova verze
28. 4. 2014 10:19
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Nevyráběly se od počátku souběžně. Ale jinak máš samozřejmě pravdu.
28. 4. 2014 09:57
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Prosím tě, vysvětli mi, proč by se s 88kW atmosférou mělo jezdit nahoře a s 90kW TSI ne, když oba motory mají takřka totožný průběh točivého momentu? A úplně stejně nahoře umírají? Podívej se na ty dvě křivky průběhu a dej si je přes sebe. A uvidíš, jaké nesmysly tu píšeš.

1500 rpm - 170 Nm vs 200 Nm (-15%)
2000 rpm - 188 Nm vs 200 Nm (-6%)
2500 rpm - 191 Nm vs 200 Nm (-4,5%)
3000 rpm - 204 Nm vs 200 Nm (+2%)
3500 rpm - 208 Nm vs 200 Nm (+4%)
4000 rpm - 210 Nm vs 200 Nm (+5%)
4500 rpm - 191 Nm vs 188 Nm (+2%)
5000 rpm - 169 Nm vs 172 Nm (-2%)
5500 rpm - 153 Nm vs 153 Nm (+0%)
6000 rpm - 140 Nm vs 136 Nm (+3%)

Můžeš mi prosím tě ukázat důvod, proč bych 88kW Mazdu měl toči více než to TSI, když ten průběh točivého momentu je v podstatě stejný (jen na ten spodek pod 2000 rpm)? BTW. já když se mrknu do ceníku, tak tam 121kW M3 docela jasně vidím.
28. 4. 2014 10:07
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
samozrejme ze u tyhle atmosfery to nemá smysl, když od 4tis ot se ji uz vykon nezveda.
podobny to je s turbomotory, kde so tohle samozrejme kritizuje, ale najednou to u atmosfery nevadi?
od atmosfery bych prave nejakou tu výkonovou spicku cekal, ale tady chybi.
nebo bych aspoň cekal, ze mazda nabidne nejakej vykonnejsi motor, kde ta spicka bude.
vzhledem k tomu, ze tech 88kW je maximum co se u nas v benzinu nabízí, tak je to bida.
pro poklidnou jizdu to je samozrejme OK, ale zadny jizdni zážitky - jak bych od 2 litrove atmosfery uz ocekaval - se nedostavi.
28. 4. 2014 10:20
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Ono jde právě o to, že 88kW motor je mířen pro ty, kteří chtějí charakter turba, ale bez turba. Tedy pro ty, kteří chtějí zátah dole (na svou výkonnostní kategorii) a nepotřebují to točit.

Jinak řečeno, jak 88kW, tak i 121kW verze jsou do 4000 rpm v podstatě shodné. Jenže zatímco u 121kW verze je ten točivý moment ve srovnání s turbomotory o výkonu cca 121 kW znatelně nižší, u 88kW verze tentýž točivý moment (jako u silnější verze) znamená, že je s turbomotory podobného výkonu (tedy s plus minus 88kW turbomotory) srovnatelný. Takže jasně, ta špička tam chybí, ale ona tam chybět má, protože cílem této verze bylo udělat "turbo bez turba". To, zda ti to vyhovuje nebo ne, je už věc druhá. Někdo bude mít raději 88kW seříznutou atmosféru, někdo zase vyhoněnou. První varianta nabídne tak oblíbený točivý moment dole. Každopádně vůbec není pravda, že tato atmosféra se musí točit. Nemusí, protože je charakterem s turbomotory srovnatelná.

A pokud chceš špičku, tak ti už poněkolikáté říkám, že Mazda 3 se u nás nabízí i ve 121kW verzi, tedy té, která tu výraznější špičku má. Mrkni sem ( [odkaz] ), já tam 121kW verzi vidím (u sedanu pravda není, ale u hatche ano).
Avatar - Emel
28. 4. 2014 10:51
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
V podstatě souhlas, jenom... "Někdo bude mít raději 88kW seříznutou atmosféru, někdo zase vyhoněnou."

Tohle je pravda díky ceně. Ta "vyhoněná" nemá proti té seřízlé z uživatelského hlediska žádnou nevýhodu, není to tak, že by ta silnější měla menší krouťák v nízkých otáčkách (jak to bylo u některých jiných jednotek).
28. 4. 2014 10:59
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Tos to ale otočil špatně. Samozřejmě, že jeden a tentýž motor vyhoněný a seřízlý bude dole stejný (nebo hodně podobný). Ale nebudou ve stejné výkonnostní třídě a o to jde.

Tady šlo o srovnání 88kW seřízlá a 88kW vyhoněná. Tedy 2,0/88kW, který bude mít 210 Nm versus zhruba 1,6/88kW, která bude mít cca 160 Nm. Oba motory budou mít stejný vrchol, ale dvoulitr bude ve výsledku významně dynamičtější.

A o to jde. někdo chce mít 88kW motor a upřednostní, když bude dole silnější, zatímco nahoře bude umírat (jinak to ani nejde - nelze mít motor s nízkým max. výkonem, který bude mít silný spodek a výraznou výkonovou špičku, protože to by neměl nízký max. výkon). Tyhle požadavky jsou protichůdné.
Avatar - Emel
28. 4. 2014 11:10
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Co jsou to ty výkonnostní třídy? A kdo "chce mít 88kW motor", kdo "chce mít nízký maximální výkon"? Já nikoho s takovým požadavkem neznám.

Na co upozorňuju je právě to, že kupující neupřednostní 88kW / 210Nm před 121kW / 210 Nm, ale upřednostní levnější motor před dražším, pokud mu dynamika postačí. Tedy důvodem pro volbu toho slabšího není jízdní charakteristika, ale cena, protože ta slabší jednotka nemá na své straně žádnou faktickou výhodu.

PS: může tím trošku míchat jiná převodovka, díky které může mít slabší jednotka menší spotřebu, což už může být faktický argument ve prospěch 88kW
28. 4. 2014 11:14
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
rozdil ceny je 25tis, coz u auta přesahující pul mega mi prijde jako docela nepodstatne.
mozna v tom nizsim vykonu hraje roli něco jiného, třeba nižší dane v nekterych zemich pro ruzne vykonu motoru bez ohledu na objem.

ja nedavno narazil na reklamu na snizovani vykonu motocyklu. poprvé sem si myslel ze jsem se prehlid, ale když sem tam jel podruhy tak to opravdu nabizeji.
28. 4. 2014 11:24
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Furt to nechápeš. Začnu teda reakcí na to tvoje. Ano, kupující upřednostní 88kW před 121kW např. díky ceně. Ale o tom tu nebyla řeč, tak to tu prosím pořád nepleť.

Teď k tomu mému. Pokud má zákazník 88kW/210Nm motor (tzn. seřízlý) a 88kW/160Nm motor (tzn. vyhoněný) za stejnou cenu, rozhodne se pro co? Max. výkon má stejný, ale dynamiku v běžném provozu přesto docela rozdílnou.

To s tím nízkým max. výkonem jsi také nepochopil. Zákazník požaduje od auta určitou dynamiku. Pokud mu postačí motor řekněme se 100 koňmi (např. kvůli té ceně), tak mu to nemůže splnit motor, který bude mít velmi silný spodek (řekněme 200 Nm) a zároveň výraznou výkonovou špičku ve vysokých otáčkách (tzn. s velmi malým poklesem točivého momentu ve vysokých otáčkách), protože to by ten motor neměl 100 koní, ale koní 150 (a takový motor už kvůli ceně nechce).

Tudíž, chceš-li mít zhruba 100 koní (např. kvůli té ceně), můžeš mít motor, který sice bude mít max. 200 Nm, ale nahoře prostě musí umřít, jinak by měl více než 100 koní a byl by drahý. Druhou možností je mít motor, který bude celou dobu slabý (třeba 150 Nm), ale tento točivý moment si ponechá víceméně až do maximálních otáček a tu špičku ti díky tomu nabídne. Prostě nemůže existovat motor, který s určitým max. výkonem bude mít na svou třídu nadprůměrný točivý moment a ještě k tomu výkonovou špičku. Leda, že by ve středních otáčkách nechutně umřel.
28. 4. 2014 12:04
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
pises ze o cene není rec, ale cely tvůj příspěvek se toci kolem ceny a i nektere jiné příspěvky se tykaly ceny.

tak ještě jednou - rozdil v cene motoru 88kW a 121kW (tedy o 37% vyssi vykon) je 25tis u auta za minimalne pul mega - tedy pouhych 5%, v pripade priplatku to bude ještě min. to mi prijde zanedbatelny, a jestli někdo voli slabsi motor, tak v tom bude nejspis nejaky jiny důvod nez cena. třeba se zalekne toho vykonu, protože doted byl zvykly jezdit polovicnim vykonem, nevim, ale rozumova volba je sahnout po tom silnejsim, navíc když se slabsim dostanes "turbomotorvy prubeh", který každý kritizuje - vcetne me, i když jinak turbomotory chvalim.
Ja proste nevidim zadnou výhodou koupit místo 121kW jen 88kW když jde o stejny motor a ta cena je rozdilna diky nejspis cenove politice automobilky, ne skutečnými naklady.
Avatar - standajlk
28. 4. 2014 12:17
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
tou cenou muzes taky chapat vyse zminene dane, ktere se mohou odvijet i od max vykonu. Pak pro nekoho muze mit smysl koupit motor slabsi i kdyby za nej jeste mel priplatit, jinak pak platil porad.
28. 4. 2014 12:21
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Tu cenu jsem tam dal, abych ti to vysvetlil na tvem pohledu a abys to pochopil. Takže ještě jednou, pokud bude mít zákazník za stejnou cenu na výběr 88kW s 210Nm a 88kW se 160 Nm, po čem asi většina sáhne? Znovu, pochop to, hovořil jsem o tom, proč ten 88kW motor je dvoulitr a ne šestnáctistovka.

Když mluvím o "Někdo bude mít raději 88kW seříznutou atmosféru, někdo zase vyhoněnou.", tak furt nechápu, proč sem cpeš cenový rozdíl od 121kW verze, když se hovoří o "Někdo bude mít raději 88kW seříznutou atmosféru, někdo zase vyhoněnou."

Já osobně bych si také vybral 121kW verzi a ano, ten rozdíl ceny je jen cenovou politikou. Čím jiným by to asi bylo, když se to liší jen softwarem?

88kW verze je na trhu proto, aby Mazda mohla nabídnout zákazníkům slabší motor za nižší cenu, to se přece shodneme, nikde jsem přece neříkal, že to tak není (jen, že jsem se bavil o jiném tématu - tys na vůz reagoval kozou). Podladěný dvoulitr je to proto, že díky tomu Mazda ušetří na vývoji, protože vyvine jeden motor a nikoli dva (resp. tři). Ušetří také na výrobě, protože vyrábí z naprosto stejných součástek ve větším objemu výroby hned dva (resp. tři) různě výkonné motory, přitom jde o jeden a tentýž motor. A jako bonus dostane zákazník ještě lepší zátah zespodu u slabších verzí (a mohou tak být srovnatelné s podobně výkonnými motory konkurence).

A otázkou bylo to, proč tento levnější (když tak lpíš na té nižší ceně) 88kW atmosférický motor doluje těch 88kW ze dvou litrů a ne z 1,6 litru.
28. 4. 2014 12:53
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
jenze von nikdo stejne vykonnou 1.6 a 2.0 za stejnou cenu nenabizi
28. 4. 2014 13:01
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Mein gott... s tebou je fakt potíž. Tobě něco vysvětlit, abys aspoň v náznaku pochopil, o čem je řeč... Jde o to, co upřednostní zákazník. Jde o hypotetickou otázku. Hypotetickou. Upřednostnil by zákazník, který si půjde pro Mazdu 3, kdyby to Mazda vyráběla s 1,6/88kW se 160Nm nebo s 2,0/88kW s 210Nm?

Tedy kdyby se mohl rozhodnout. On nemůže, ale kdyby měl na výběr, co by asi typický zákazník vzal raději? I když osobně mám rád klasické atmosféry se špičkou, tak věřím tomu, že velká většina by vzala raději ten dvoulitr.
Avatar - Emel
28. 4. 2014 12:38
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Tudíž, chceš-li mít zhruba 100 koní (např. kvůli té ceně), můžeš mít motor, který sice bude mít max. 200 Nm, ale nahoře prostě musí umřít, jinak by měl více než 100 koní a byl by drahý.

Tohle je celé jádro věci. V tvém podání výkon motoru přímo implikuje cenu... a já upozorňuju na to, že tahle implikace není systémová, ale umělá. Jinými slovy, motor s více než 100 koni by nebyl drahý díky výrobním nákladům, ale proto, že to trh umožňuje. Pro Mazdu by nebyl žádný problém montovat 107kW verzi místo té 88kW, stálo by to stejně, jen by pak prodal míň těch dražších.
28. 4. 2014 12:55
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Ano, na tom se samozřejmě shodneme. Tady šlo právě o to, že určitá výkonová třída má určitou cenovou hladinu (dnes danou zejména uměle, v tom jsme za jedno). A celé jádro věci bylo právě v tom, že pokud se chceš držet určitého max. výkonu (např. právě kvůli té ceně, která je cenovou politkou výrobce nastavena většinou hodnotou toho max. výkonu), tak nemůžeš mít vzhledem k tomuto max. výkonu zároveň nadprůměrný točivý moment i výkonovou špičku, protože pak by ten motor měl vyšší výkon a výrobce by jej nacenil vyšší částkou, byť by pořád šlo o jeden a tentýž motor. To, jak velký je ten rozdíl, je už věc druhá. Na to, že dostaneš navíc 33kW, je 25 tisíc málo, na to, že je to jen úprava softwaru, je to sakra hodně.

K čemuž se dostáváme zpátky k tomu, čím to začalo a snad tady bude naprosto jasné, o čem byla řeč. Proč má Mazda jen 88kW z dvoulitru, když tohle se dá udělat z šestnáctistovky. Buď to může být z dvoulitru a budu mít silný spodek ale nahoře to musí umřít nebo to můžu mít z šestnáctistovky, pak to sice bude mít tu špičku, ale bude to mít slabý spodek. Obojí zároveň mít nejde.

A je tu i důkaz. Pokud si ponechám silný spodek (těch 210 Nm), ale zároveň budu mít i špičku, tak takový motor existuje a je to ta 121kW verze. Tudíž, a toto je celá pointa mého příspěvku, nemohu mít 88kW motor, který by měl silný spodek (210Nm) a zároveň špičku, protože takový motor by měl 121kW a ne 88kW. Mně šlo o tu fyzikální podstatu problému.

Motor s výraznou výkonovou špičkou bude mít v rámci své "výkonnostní třídy" vždycky relativně malý točivý moment. Naopak motor s vysokým točivým momentem na svou výkonovou třídu bude mít vždy relativně mrtvý vršek. To vše vychází ze základní rovnice "výkon = moment*otáčky".
Avatar - Emel
28. 4. 2014 15:30
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Fyzikální podstata je jasná, pokud chceš aby měla křivka ideální tvar točivé atmosféry, pak je buď spodek nízko nebo vršek vysoko, to je evidentní.

Moje původní připomínka se týkala výlučně toho, že pokud někdo preferuje seříznutou atmosféru (2.0G 88kW) před vyhoněnou (2.0G 121kW), pak je to z důvodu ceny, protože jiný bonus ta seříznutá nemá. Nebo tys myslel tou vyhoněnou atmosférou nějakou hypotetickou atmosféru s menším objemem a výkonem 88kW?

PS: proč to vlastně píšu... u jiných značek si umím představit, že někdo dá přednost 1.2TSI před 1.4TSI, protože to míň žere a je to lehčí a má to levnější pojistku... tak jsem poukazoval na to, že u Mazdy podobné důvody (zřejmě) nejsou a zbývá jen ta cena.
28. 4. 2014 15:55
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Ano! Konečně!

"Nebo tys myslel tou vyhoněnou atmosférou nějakou hypotetickou atmosféru s menším objemem a výkonem 88kW?"

Konečně jsi to pochopil! A to jsem musel snad pětkrát napsat 1,6/88kW se 160Nm, aby ti došlo, že vyhoněnou 88kW atmosférou mám na mysli nějakou hypotetickou atmosféru s menším objemem (zde konkrétně 1,6) a výkonem opravdu oněch 88kW a ne 121kW. Nečekal jsem, že to bude tak náročný úkol, ale super, povedlo se, teď už je konečně koza mrtvá a můžeme mluvit o voze :-)

Je samozřejmé, že pokud někdo půjde do 88kW verze, bude tím důvodem cena (ať už chce ušetřit na motoru těch 25 tisíc nebo se spokojí s nižší výbavou, která se 121kW verzí není k dispozici - a opět ušetří dalších pár desítek tisíc). Také není mnoho lidí, kteří vytáčí motor nad 4000 otáček a tak drtivá většina ani nepozná ten rozdíl mezi oběma motory a ten příplatek 25 tisíc je zbytečný. Kdo netočí přes 4000 otáček (a jakože znám mnoho lidí, kteří ani při předjíždění netočí přes 3000), ten ty peníze vyloženě vyhodí oknem a může se chlubit leda tak větším číslíčkem v techničáku.

Poznají možná delší převodovku, ale pokud to nejsou blbci řidiči, a budou řadit jak se sluší a patří, tedy ve stejných otáčkách a nikoli ve stejných rychlostech jako u 121kW verze, rovněž téměř nepoznají rozdíl (pokud teda nejezdí vyloženě serpentiny, kde jsou rozdíly výraznější).

Otázkou ale bylo, proč Mazda tento levnější model vytvořila z dvoulitru a nevyvinula např. vyhoněnou 1,5ku nebo 1,6ku (tak jak je tomu u 121kW dvoulitru) a to jsem tu už rozebíral mnohokrát a nebudu to v tomto příspěvku už opakovat.
Avatar - Emel
28. 4. 2014 16:26
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Zákazník prostě při stejné ceně upřednostní silnější motor. Pokud máš ostrého vrcholu dosáhnout tak, že ořežeš nízké otáčky, pak to nedává smysl, opět je ta 2.0G ve všech režimech lepší nebo alespoň stejná, není tam žádné "něco za něco", s výjimkou ceny, jak jsem podotkl už v prvním příspěvku.

Abys vytvořil nějaké kupní dilema, musel bys srovnávat třeba 2.0G 88kW s 1.6G 107kW... pak by mohlo existovat dilema, zda bez ohledu na cenu vzít točivější nebo pružnější motor.
28. 4. 2014 16:42
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Tak očividně druhý diskutér, topten, ti tohle okamžitě vyvrátí. Protože právě díky němu začala tato diskuze a vadí mu ten seříznutý výkon (88kW na dvoulitr je dle něj zoufalý výkon) a podle toho co píše, mi přijde, že by chtěl raději slabší motor (stejný výkon, menší moment), jen aby měl výraznější špičku. Tak jsem se mu snažil vysvětlit, proč ta Mazda má 88kW z dvoulitru (a ne 1,5ky nebo 1,6ky) a že to není tím, že by Mazda něco nedokázala, ale že to udělala záměrně a proč asi.

Důvody jsou nasnadě. Jeden z nich jsi správně popsal ty, zákazník raději vezme "silnější" 88kW motor než "slabší" (v jiné řeči, raději veme seříznutý nahoře než vyhoněný, přestože max. výkon je stejný). Pro Mazdu je to dále velká úspora při vývoji a výrobě,... Vyvinula a vyrábí de facto jeden motor, ale pokryje jím tři motorizace.

Poslední odstavec... no nejsem si úplně jist. Měl jsi na trhu Golfa GTI se 147kW a měl jsi na trhu Civica Type-R se 148kW a výrazně menším točivým momentem. Přesto si ten Civic své kupce našel. Ten točivý charakter a špička může být pro někoho argument, přestože ve výsledku dostane méně (dostane slabší dynamiku, ale více v tom vysokootáčkovém "charakteru", který pro někoho může být důležitý). Ale předpokládám, že se určitě shodneme, že ve třídě, kde se pohybuje 88kW M3, se na tohle hraje jen minimálně.
Avatar - Emel
28. 4. 2014 17:01
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Mazda by jistě dokázala dostat 88kW i z té 1.5, pokud by tedy nutně chtěla... ale to jen tak na okraj.

Civic si jistě své zákazníky našel, ale jednak je to hotheč a dvak... jsi si jistý, že to bylo kvůli motoru? Jinými slovy... kolik zákazníků Hondy by bylo ochotno vyměnit svůj točivý VTEC za turbo od VW... nebo jinak, abychom vyloučili fanatický odpor fanoušků... za motor 1.8T od Hondy se stejným výkonem a větším krouťákem?

A ještě dovětek - v tom srovnání VTEC vs. TSI lze argumentovat reakcí na plyn, tento argument při srovnání dvou atmosfér taky odpadá.
28. 4. 2014 17:12
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Ano, Mazda by 88kW z té 1,5ky dostala. Vždyť už ta 74kW verze je dneska přiškrcená, stačí se mrknout na průběh točivého momentu a výkonu (také není zrovna atmosférický). Kdyby ta křivka výkonu pokračovala plus minus lineárně dál jako u většiny atmosfér, tak by atakovala zhruba necelých 90kW. A to jsme zase u toho, proč těch 88kW vzniklo podladěním dvoulitru a ne odškrcením 1,5ky.

Já osobně věřím, že více zákazníků by dalo přednost 2,0Sky-G/88kW 210Nm než 1,5Sky-G/88kW 150Nm. A i to jsem se snažil toptenovi vysvětlit.

Jinak s tou Hondou v zásadě souhlas. Jen jsem chtěl přinést ukázku, že někdy právě ta točivost může být cílem (resp. nedostatek točivého momentu dole není překážkou k tomu, aby si to člověk nekoupil). Ale jak už jsem říkal, to není zrovna případ 88kW kategorie v nižší střední.

P.S. Právě jsem se dozvěděl, že v Turecku mají nepřiškrcenou verzi té 1,5ky s 88kW a 150 Nm.
28. 4. 2014 17:06
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
1.5 vs. 1.6: 1.6-tka neprichadza do uvahy kvoli nejakym byrokratickym a danovym normam, teraz neviem presne v ktorej casti sveta...

1.5G existuje aj so 120PS, minimalne v Turecku, je to aj na tureckom mazda webe, mozno aj inde, dovod bude opat prozaicky - miestna legislativa...

Z cisto praktickeho hladiska je podla mna pre mazdu najvyhodnejsie pokryt s co najmensim poctom motorov co najviac aut. Dvojliter sa da pouzit minimalne v CX-5, m6, m3 aj mx-5 a mam momentalne vykonove varianty 165, 155, 120 a 99PS (hybrid v Japonsku). Opat dalsi prakticky dovod - trhy ako USA a Australia su zvyknute na omnoho vacsie vykony a zrychlenia ako Europania a cesta dvojlitra je aj v tomto ohlade schodnejsia.

2.5G ma byt to iste ako 2.0G len s vacsim objemom o pol litra. Takze super tah mazdy, spravili jeden poriadny dvojliter, softverovo a s prevodovkou naladili na niekolko vykonovych verzii a pridanim/ubranim pol litra dostali dva dalsie motory.

Mne osobne je milsi podladeny dvojliter ako "vyhonena" 1.5-ka, nie som technik, ale malo by to byt spolahlivejsie a mat nizsiu spotrebu - ked 1.5-ka je tazko zatazena, dvojliter ma este slusnu rezervu...
28. 4. 2014 17:31
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Este by som dodal, ze 2.0 121kW je iba od vybavy Revolution, v najnizsej vybave iba 1.5, ktory konci u attraction a 2.0 120 PS je od Challenge az po najvyssiu vybavu. Ale napr. minule som videl na youtube mazdu 2.0 155PS s MZD dotykovym displejom a manualnou klimou, takze u mazdy ide okrem setrenia nakladov hlavne o politiku pevnych vybav, ber alebo nechaj tak...
28. 4. 2014 23:41
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
V teoretické rovině to jde - stačí omezit otáčky. Pak můžeš mít motor dole silný se špičkou při relativně malém specifickém výkonu. V praxi to ale moc nedává smysl. Alespoň mně.
29. 4. 2014 00:31
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
No, svým způsobem sice špičku mít budeš, ale co to je za špičku při 4000 otáčkách... :-)
29. 4. 2014 08:05
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Napsal jsem teoreticky. Špička to bude. ;-) Jen vytvoříš (relativně) nízkootáčkový agregát.
28. 4. 2014 10:58
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
tak ted uz se to vysvětluje.
121kW se nabízí jen v hatch ne v sedanu, ja koukal do většího sedanu, kde sem predpokladal ze spis bude silnejsi motor.

ja nevidim zadnou vyhodu pro seriznuti vykonu uz od 4tis ot.
ja to mam v 1.8tsi, kdy od 4500ot motor pocitove prestava jet, i když tam je az přes 6tis stejnych 160koni.
se slabsi atmosférou (120koni) tenhle pocit nemam, protože vykon stále roste az k 6tis, a to presto ze tahle atmosféra je podstatne linejsi nez turbo.

asi to je nejaky podivny trend nabidnou atmosféru s prubehem turbomotoru, ja spis vidim snahu turbomotoru blížit se prubehu atmosfere.

pro mazdu je urcite jednodussi zdokonalovat stavajici atmosferu nez jit do uplne nového turbomotoru, vzhledem k tomu, ze atmosfery opousti stále vic vyrobcu, tak se zakazniku pro atmosfery, od jednoho relativne malého výrobce, najde porad dost
28. 4. 2014 11:09
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Výhoda seříznutí výkonu je přece naprosto jasná a má to stejné důvody u atmosfér, tak u turbomotorů. Můžeš zákazníkovi nabídnout tři výkonnostní verze a přitom to vše pokrýt jedním motorem, který vyvineš jen jednou. Budeš vyrábět třikrát méně druhů nejrůznějších součástek, které pak díky vyššímu objemu výroby mohou být levnější, protože jsou u všech motorů totožné. Tímhle uspoříš trochu peněz a přitom máš pořád tři různě výkonné motory (a můžeš zlevnit servis nebo naopak na servisu zase více vydělat).

Zákazník z toho profituje v tom, že má silnější motor, přestože max. výkon má stejný a nespokojený bude jen ten, kdo má rád výkonovou špičku.

Jinak ano, to TSI nepřestává táhnout pocitově, ale i ve skutečnosti, protože aby se ti udržel konstantní výkon, musí klesat točivý moment, a tedy i zátah. Stejný výkon při vyšší rychlosti = menší zátah.

Jinak tohle má ještě jednu výhodu. Pokud máš pásmo max. výkonu dostatečně velké a po přeřazení jej neopustíš, dosáhneš toho, že máš vždy dostupnou tu nejlepší dynamiku, která je od motoru daného výkonu možná. Např. pokud 88kW Mazdu točíš až do červeného, už od zhruba 70km/h na dvojku (kdy překročíš 4000 rpm) jsi pořád na 88kW, tedy na nejvyšším možném zátahu motoru s max. výkonem 88kW.
28. 4. 2014 11:22
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
jak jsem psal vyse - rozdil v cene ruzne vykonnych "stejnych" motoru je 25tis, to mi vzhledem k cene auta pul mega a vyse prijde docela nepodstatne a za to dostanes seriznutej motor.

ja v tom seriznuti vidim jen nevyhody - při predjizdeni to je docela neprijemny. ja se malokdy s tim tsi vyhoupnu k 4tis otackam a ještě vyjimecneji k 6tis. a pak při predjizdeni jsi zvykly ze auto zrychluje ale když se vyjimecne prehoupnes přes 4.5tis ot, tak se to zrychlovani vyrazne zpomali, coz když nemas uplne moc prostoru před sebou, je opravdu neprijemny.

ja kdybych sel do atmosfery, tak jedine kvůli atmosferickymu prubehu, jinak na normalni jezdeni preferuju prijemnejsi turbo
28. 4. 2014 11:29
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Kdybys byl výrobce toho auta, tak bys to pochopil, viz ty úspory při výrobě a vývoji. To je výhoda docela brutální. Odpověz si sám, proč VW udělal podladěnou 1,4TSI 90kW a klasickou 1,4 TSI 103kW, když mohl udělat klasickou 1,3 TSI 90kW a nic nepodlazovat? Nebudou v tom právě ty náklady na vývoj, protože mu stačilo vyrobit jeden motor a pak už jen ladit software, případně použít jednu levnější součástku tu a tam, než mít dva výrazně odlišné motory?

Proč chceš na normální ježdění příjemnější turbo, když 88kW Mazda ti nabídne turboprůběh bez turba? V čem je turbo příjemnější, když 88kW Mazda je svým charakterem velmi podobná a stejně příjemná? Je to příjemnější tím, že máš v autě součástku navíc, která ti zaručuje stejné chování jako pář řádků kódu v nastavení řídící jednotky Mazdy?

Já osobně bych tedy preferoval mít motor nahoře seříznutý softwarem než turbem (každopádně ještě více preferuju tu špičku). Ale proti gustu...
28. 4. 2014 11:53
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
no tak, ja pochybuju ze 1.4tsi 90kW a 103kW je totozny motor jen s jinym SW. to by pak bylo jednodychy z toho prehranim sw udelat 103kW a usetrit. samozrejme to jde ale ze 103kW podobnym zbusobem udelas 120kW.

rozdil je samozrejme v objemu, abych mel tocivej moment co mam v turbu, tak bych musel mit 2.5 litr atmo. a takovej motor se ti pod kapotu uz třeba nevejde.

navíc - v pripade 1.4tsi u obou verzi mas porad turbomotorovy prubeh, kdyzdo u 2.0 mazdy mas jednou pruneh atmosfericky, podruhe turbomotorovy
28. 4. 2014 12:12
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Ale já přece neříkám, že to je totožný motor, ale do velké míry podobný. Udělat podladěnou (softwarem, jednodušším turbem, prostě nějakými jednoduššími součástkami) 1,4 TSI 90kW a klasickou 1,4 TSI 103kW ale znamená více shodných dílů než kdybys udělal 1,3 TSI 90kW a 1,4 TSI 103kW. A o tom to je.

Čistě teoritcký pohled (jak moc se liší 90kW a 103kW TSI, totiž nevím). Řekněme, že nyní bys u 90kW 1,4TSI verze použil třeba jednodušší turbo bez nastavitelných lopatek a neměl tam mezichladič. Takže bys měl v základu stejný motor jako 103kW verze, ale byl by výrobně znatelně levnější, vývíjel bys jediný motor, jen ve dvou variantách. Kdybys ale chtěl těch 90kW z 1,3 TSI (tedy nic nepodlazovat), tak bys jednak musel do vývoje nacpat o něco více peněz (musel bys vyvinout 1,4TSI i 1,3TSI, byť i tak by měli spoustu dílů shodných), jednak bys tam musel nacpat např. to turbo s variabilními lopatkami a mezichladičem.

Takže zatímco v prvním případě by 1,4TSI 90kW byla výrobně levnější varianta 103kW motoru, v druhém případě by byla stejně tak náročná (stejné příslušenství by bylo stejně drahé, aby to dosáhlo toho výkonu) a ještě bys musel nacpat o něco více peněz do vývoje. Upozorňuji, tohle byl čistě teoretický pohled.

Co se týče těch objemů... Částečně máš určitě pravdu, ale nezapomínej, že turbo a další příslušenství k turbu také zaberou nějaké to místo a něco váží. Takže 1,8 turbo bude řekněme zabírat a vážit minimálně tolik jako atmo 2,0-2,2.
Avatar - Emel
28. 4. 2014 12:46
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Rozdíl je 25... jenže slabší verzi si koupíš i jako Challenge a Attraction, zatímco silnější jen pro Revolution... a to je docela důležité. Pokud by ti stačila (poměrně bohatá) výbava Attraction a chtěl jsi silnější motor, už je to dalších 25k za Revolution.
28. 4. 2014 10:26
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Objemný atmosférický motor postrádající nějakou výraznou špičku není nic nového. Můžeme spekulovat, jestli to Mazda udělala proto, aby konkurovala menším přeplňovaným jednotkám, které se těší oblibě (tedy někdo může mít rád jejich charakter), nebo jestli jen chtěli další motorizaci a nechtěli dělat jiný objem.

Podstatné je, že většina atmosférické konkurence jsou 1,6 a dvoulitr je svým točivým momentem převálcuje.
28. 4. 2014 10:54
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Řekl bych, že své v tom měly oba důvody. Jednak dnes je velký tlak na snižování nákladů (takže udělat tři varianty téhož motoru jsou logickým krokem), jednak zátah dole je dost žádaný a ty slabší verze ho ve svých výkonnostních třídách nabídnou. Ona dokonce i ta 1,5/74kW je nahoře seříznutá, což by více napovídalo důvodu číslo 2 (stačí se podívat na graf, 74kW dosahuje v rozsahu 5000-6000 rpm). Ta patnáctistovka mohla mít 85kW úplně v pohodě, ale proti 85kW turbům by se nechytala už vůbec. Takhle míří o jednu výkonnostní kategorii níže a je aspoň trochu více konkurenceschopnější.
28. 4. 2014 23:38
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Pointou spíš bylo naznačit, že existují důvody, proč by někdo mohl naladit atmosférický motor tak, jak je tenhle naladěný. Nemusí být všechny koncipované stejně.
Avatar - Emel
28. 4. 2014 11:04
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Mazda přece dělá menší motor, 1.5G... ale ten logicky nemůže mít takový krouťák. Mazda nechce dělat turba a objemově nedává smysl dělat další objem mezi 2.0 a 1.5 (pro automobilku velikosti Mazdy).

Podle mě to Mazda udělala, aby mohla nabídnout slabší jednotku levněji... nebo obráceně, aby si mohla říct o příplatek za tu silnější. Teoreticky je možné, že slabší výkonová verze je výrobně levnější (nevyžaduje tak dobré chlazení)... moc tomu ale nevěřím, spíš je to umělé omezení.
28. 4. 2014 23:28
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Dalším objemem jsem myslel něco mezi 1,5 a 2,0.
28. 4. 2014 10:11
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Mazda nabízí v trojce i 121 kW. Od začátku. A ještě asi před měsícem v ceníku byl.
28. 4. 2014 14:32
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
121 kW v M3 stále v nabídce je. Bohužel pouze pro hatchback a bez možnosti s automatem.
Takže když jsem byl teď za dealerem, že chci sedan v automatu, tak musím vzít 88kW.
28. 4. 2014 11:37
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
88 kW je nepodstatny udaj pre --xxx-- eurouradnika. Podstatny udaj je 8,8 sekundy na stovku a realna spotreba 6 litrov pri super spolahlivosti - dvojliter v roznych verziach je na trhu 2,5 roka a ziadne problemy.

Ano, ako majitel mozem povedat, ze od cca. 5000 otacok uz to priskrtenie citit, resp. nema zmysel to tocit po obmedzovac, tak ale taha to od cca 1500 a od cca 3000 je vykonova spicka, takze od klasickej atmosfery to ma daleko, je to taka moderna atmosfera.

Druha vec je, ze ono je to asi jedina priskrtena verzia dvojlitra, tie ostatne - 145, 165 pravdepodobne maju vykonovu spicku az po obmedzovac.
28. 4. 2014 12:00
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
To se pleteš. 88kW verze je seříznutá při 4000 rpm, 107kW verze je přiškrcená při 5000 rpm. Stejně tak 74kW patnáctistovka je přiškrcená při 5000 rpm. Stačí se podívat na grafy. Smysl točit po omezovač samozřejmě má (zejména u nižších stupňů), přestože to umírá. Důvod je jednoduchý, umírá to, protože jsi konstantně v max. výkonu, takže po přeřazení se můžeš dostat buď znova na max. výkon nebo níž, a tedy na nižší dynamiku. Jednoduše řečeno, dokud jsi nad 4000 rpm, jsi na maximu, co ten motor nabídne a je jedno, na jaký stupeň jedeš.
28. 4. 2014 08:53
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Nechce se mi to po tobě kontrolovat, ale jsi si jistý, že sis ohlídal pohotovostní vs. provozní? Zdá se mi to podezřelé.
28. 4. 2014 09:01
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
vyjadřuješ pochybnosti, ale prověřit to odmitas
tp se snad radsi priste ani nevyjadruj
Avatar - KANKUNEN
28. 4. 2014 09:21
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Napsal si to tak si to zkontroluj raději ještě jednou, protože MT má obdivuhodné znalosti a přehled a když on vyjádří pochybnosti tak to bude na 99% pravda.
28. 4. 2014 10:08
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Podezření se nepotvrdilo. Mně se prostě 1225 zdálo málo na to, aby to bylo i s řidičem - bez řidiče je to 1150, to je na OIII hodně málo. Pamatuji si, že je kolem 1200, ale že je tolik pod 1200, to mi nějak uniklo. Nicméně kontrola přes celkovou a užitečné zatížení sedí. Drobnou chybu jsem mu tam našel, ale je nepodstatná.
28. 4. 2014 09:45
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Pro mne je to práce, na kterou po ránu nemám náladu, pro tebe je to pár znaků, údaje jsi už hledal. Snad víš, jestli jsi na to koukal, nebo ne. Bylo to myšleno v dobrém, protože s hmotnostmi bývají problémy.

PS: Na Mazdu se dívat nebudu, ale OIII liftback má provozní (tedy včetně řidiče) 1225 kg pro 63 kW 1,2 a 1255 kg pro 103 kW 1,4.
28. 4. 2014 09:41
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
Spíše jde o to, že s tím mazda v podstatě přišla v tomto souboru jako první.
V dboě, kdy VW a Ford začali (v prohlášeních) upírat pozornost na hybridy kvůli úsoěchu Priusu, tak mayda řekla, že tohle není cesta pro ně.
28. 4. 2014 09:47
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
nevim s cim prisla mazda jako první, se snizovanim hmotosti? jak O3 tak G7 mají vyrazne nižší hmotnost nez jejich predchudci a vyjely cca ve stejnou dobu jako M3.
to ze se vw v dohledne době nevrati k atmosferam je asi fakt, protože turmobotory prinaseji nesporne vyhody a investovaly do toho uz hodne penez a prisly si i slepými ulickami. to ze zacinaji cpát do aut soucasne elektricky pohon, nevidim jako minus, ale jako plus. mazdu to ceka taky.
28. 4. 2014 09:52
Re: skyactive ma neco spolecnycho se snizovanim hmotnosti??
K mezigeneračnímu snižování hmotností docházelo už před tím. Mazda je relativně malá automobilka, porovnání s velkými kolosy někdy kulhají. Nemá peníze na to, aby vymýšlela "hlouposti".