Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren 720S ohromí svými výkony a připomene i slavný McLaren F1 (+videa)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
McLaren zvolil 87. ročník autosalonu v Ženevě za ideální místo pro představením prvního zástupce druhé generace Super Series. Novinka s označením 720S vedle designu ohromuje především svými výkony.

McLaren svou první generaci modelů Super Series zahájil typem MP4-12C a její součástí je i jeho nástupce 650S i odvozený 675LT. Novinka s označením 720S je britskou automobilkou uváděna jako zcela nově vyvinutá v pořadí druhá generace.

Základem pro McLaren 720S je skelet karoserie pojmenovaný Monocage II. Ten je kompletně vyroben z uhlíkových vláken a ve srovnání se současným provedením, kombinujícím kov a uhlíková vlákna, má nabízet výrazně vyšší tuhost při nižší hmotnosti.

Monocage II má nové generaci Super Series zajistit velmi nízkou suchou hmotnost a automobilka uvádí 1283 kg, což má být údajně nejméně v dané kategorii vozů a zároveň o 18 kg méně než u současného modelu 650S.

Vedle vyšší tuhosti a nižší hmotnosti má Monocage II nabízet i komfortnější nastupování a vystupování z vozu než je tomu u aktuálních zástupců Super Series. Zlepšení se mají majitelé dočkat i v oblasti výhledu z vozu. McLaren pak ještě zmiňuje snížení těžiště, které má zajistit ještě lepší jízdní vlastnosti než tomu bylo u dosavadních vozů této značky.

Majitelé, kteří se budou chtít pokochat strukturou uhlíkových vláken v konstrukci svého nového vozu, budou mít možnost při vyplňování objednávky zatrhnout kolonku Visible Monocage a část konstrukce skeletu pak zůstane v oblasti A sloupků odhalena.

Srdcem novinky je podélně před zadní nápravou uložený vidlicový osmiválec M840T s úhlem rozevření válců 90°, který z objemu 3994 cm3 za pomoci dvojice twin-scroll turbodmychadel poskytuje nejvyšší výkon 537 kW (720 k) při 7500 min-1 a točivý moment 770 N.m při 5500 min-1. Tyto hodnoty míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky SSG.

Podvozek využívá zavěšení všech čtyř kol na dvojitých lichoběžníkových ramenech, která doplňují adaptivní tlumiče a samozřejmostí je armáda asistenčních systému, zahrnující kontrolu trakce i stabilizaci, kterou zastřešuje Proactive Chassis Control II a možnost volby z přednastavených jízdních režimů Comfort, Sport a Track. K dispozici je i Variable Drift Control, umožňující jízdu v řízeném driftu.

Brzdový systém využívá karbon-keramické kotouče o průměru 390 mm vpředu a 380 mm vzadu. Kontakt se zemí udržují u této novinky pneumatiky Pirelli P Zero Corsa o rozměrech 245/35 R19 vpředu a 305/30 R20 vzadu.

McLaren 720S s celkovou délkou 4543 mm, šířkou 1930 mm bez vnějších zrcátek, výškou 1196 mm, rozvorem náprav 2670 mm a pohotovostní hmotnostní 1419 kg s palivovou nádrží naplněnou na 90 % zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 2,9 s, z 0 na 200 km/h zrychlí za 7,8 s a z 0 na 300 km/h za 21,4 s. Sprint na čtvrt míle trvá jen 10,3 s. Maximální rychlost je 341 km/h.

Britská automobilka u své novinky rovnou uvádí i čas potřebný ke zpomalení z rychlosti 200 na 0 km/h, který je 4,6 s a ze 100 na 0 km/h pak 2,8 s. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu je 10,7 litru benzinu na 100 km/h.

McLaren 720S vedle své techniky a jízdních výkonů rozhodně zaujme svým designem. K nejzajímavějším detailům patří řešení hlavních světlometů či otevírání dveří, které nechává vzpomenout na McLaren F1.

V interiéru nejvíce pozornosti přitahuje sklápěcí digitální přístrojový štít. Ten na svém hlavním displeji poskytuje řidiči standardní provozní údaje, ale ve sportovním režimu se tento displej sklopí a jeho místo zaujme menší, který omezuje zobrazovaná data jen na ta nejdůležitější a navíc díky své menší výšce vylepšuje výhled z vozu.

McLaren Automotive uvádí, že představení druhé generace Super Series představuje v jeho historii vůbec první výměnu produktové řady a zároveň má být novinka, která bude představena na ženevském autosalonu prvním z celkem patnácti plánovaných nových vozů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)