Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren 720S Spider: Kupé doplňuje otevřená verze

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
McLaren přidal k modelu 720S i spider s patentovanou zatahovací střechou. Na uzavřené kupé rychlostí moc neztrácí a je jen o málo těžší.

McLaren rozšiřuje svou Super Series, tedy konkrétně model 720 o otevřenou verzi Spider. Kupé mělo premiéru už loni na jaře v Ženevě, takže základ velmi dobře známe. Největší odlišností druhé karosářské varianty je samozřejmě střecha. Ta se elektricky zatahuje během 11 s. Pochopitelně nejen tehdy, když britský supersport stojí, ale také při jízdě – a to až do rychlosti 50 km/h.

Zasouvatelnou pevnou desku tvoří jediný panel z uhlíkových vláken, McLaren má celý systém patentovaný. Aktivní zadní spoiler se automaticky přizpůsobí tomu, zda je zavřený, či naopak. Klientela, která neváhá utrácet ještě více, si může připlatit za elektrochromatickou verzi. Ta je převážně skleněná (karbonový pouze rám) a pomocí tlačítka se změní z průhledné na tónovanou. Pokud řidič vypne motor a má střechu v tu chvíli čirou, zatmaví se samočinně, aby nebylo dovnitř vidět. V portfoliu vlastně 720S nahrazuje model Super Series tzv. první generace s označením 650S, jemu trvalo složení střechy 17 s a vůz mohl jet maximálně třicítkou.

Uhlíková konstrukce auta je tak pevná, že nepotřebuje další výztuhy, dokonce i ocelová vzpěra, kterou použil předchůdce ve stejné karosářské verzi, už zde nemusí být. Pomáhala při převrácení, její absencí se podařilo ušetřit skoro 7 kg. Ono se to nezdá, ale i při váze 1332 kg je každá úspora dobrá. Oproti kupé navíc přibral nový spider jen 49 kilo a je o 88 kg lehčí než jeho nejbližší rival. Tiskové materiály McLaren Automotive jeho jméno nezveřejňují, nicméně nemusíme pátrat dlouho, abychom zjistili, že jde o Ferrari 488 Spider. Co se hmotnosti týče, jde samozřejmě o „suchý“ údaj, pohotovostní s provozními náplněmi činí vyšších 1468 kg.

Srdcem vozu je jako obvykle před zadní nápravou umístěný motor V8 M840T vlastní konstrukce s objemem 3994 cm3, dvěma turby a výkonem, který koresponduje s trojčíslím v názvu, tedy 720 koní (530 kW).v 7500 otáčkách O přenos maximálních 770 N.m/5500-6500 min-1 dozadu se stará sedmistupňová sekvenční převodovka SSG. Ta má tři módy: Comfort pro běžnou jízdu, Sport a okruhový Track. Z nuly na stovku zrychlí spider 720S za 2,9 s, ve srovnání s kupé tedy neztrácí, na dvojnásobek se z klidu dostane během 7,9 s, sprint mu trvá o desetinku déle. Rychlost vrcholí cifrou 341 km/h, při otevřené střeše je supersport o 16 km/h pomalejší.

McLaren 720S Spider jezdí na předních devatenácti-, respektive zadních dvacetipalcových kolech s pneumatikami Pirelli P Zero, případně P Zero Corsa. Ve srovnání se starším zástupcem první Super Series se zlepšilo komplexně odhlučnění kabiny i výhled. Zajímavé jsou tři stupně (nebo spíš balíčky) výbav: Standard, Performance a Luxury. K dispozici je paleta 23 laků karoserie, stříbrný odstín Supernova měl už (MP4-)12C, čerstvé přírůstky přírůstky představují zlatá Aztec a modrá Belize, ve které automobilka pořídila i sadu továrních snímků. Novému mclarenu opravdu sluší.

Základní cenu stanovila na 237 tisíc liber, respektive 273 tisíc eur, tedy v přepočtu cca 6,85-7,06 milionu korun, přepočet z eur vychází dráž. Auto už se dá objednávat, první klienti se dočkají v březnu 2019.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)