Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

McLaren P1 GTR: Bestie s 1.000 koňmi v sériové verzi (+video)

David Bureš
Diskuze (0)
Britský výrobce postavil vlastní verzi Ferrari FXX K. McLaren P1 GTR je určen pouze pro závodní okruhy, do závodů ale nesmí.

Už od loňského léta víme, že McLaren pracuje na ještě extrémnější verzi svého plug-in hybridního hypersportu P1. Automobil nazvaný P1 GTR se konečně odhaluje v sériovém provedení, poprvé jej oficiálně spatříme na nadcházejícím ženevském autosalonu.

Oproti „běžnému“ P1 se okruhová verze GTR liší v mnoha ohledech. „Závodní“ doplňky karoserie jsou tu pro zlepšení aerodynamiky, proti výchozí P1 se auto chlubí o 10 procent vyšším přítlakem. Mohutné zadní křídlo je umístěno 400 mm nad zádí karoserie, což je o 100 mm více než v případě sériové P1.

Rozchod předních kol je o 80 milimetrů širší, auto je také o 50 mm nižší. Hliníková kola s centrální maticí jsou 19palcová, pneumatiky dodalo Pirelli.

Automobil byl také odlehčen, celkem konstruktéři ušetřili 50 kilogramů. Boční skleněná okna nahradil polykarbonát, skleněné střešní panely pak nahradily karbonové. Naopak čelní sklo tlusté jen 3,2 mm zůstalo zachováno. Hmotnost P1 GTR pomohl snížit i výfukový systém ze slitiny titanu a niklu.

V útrobách P1 GTR pracuje stejné pohonné ústrojí jako ve výchozím autě, což znamená kombinaci 3,8litrového osmiválce twin-turbo a elektromotoru. Ve srovnání s P1 ale došlo k nárůstu výkonu. Kombinovaný výkon obou jednotek činí rovných 1.000 koní (736 kW), zatímco výchozí verze se chlubí „jen“ 916 koňmi. Spalovací agregát k tomu přispívá 800 koňmi (588 kW), elektromotor dodává zbývajících 200 koní (147 kW). Motor pak byl optimalizován pro použití na závodních okruzích.

Majitelé budou moci vůz používat na speciálních okruhových akcích pořádaných přímo McLarenem. Naplánováno je zatím testování v britském Silverstone, následované jízdami na španělském Circuit de Catalunya. Auto si majitelé vyzkouší i na individuálním testování přímo v technologickém centru McLarenu, při zdokonalování svých jízdních vlastností budou piloti moci vyzkoušet i závodní simulátor.

Sériové P1 GTR bude představeno šest měsíců po odhalení designérské studie na přehlídce Concours d’Elegance v Pebble Beach. V Ženevě vystavený exemplář ponese žluto-zelenou karoserii, kterou odkáže na závodní F1 GTR. Žluto-zelené F1 GTR s číslem šasi #06R dojelo v roce 1995 třetí v 24hodinovém závodě v Le Mans.

David Bureš
Diskuze (0)