McLaren P15 nastoupí na místo P1 v roce 2017
McLaren Automotive hodlá pokračovat ve své modelové ofenzivě i nadále. Podobně jako model MP4-12C, představený na podzim roku 2009, nahradil na letošním ženevském autosalonu uvedený 650S, tak i hypersport P1 se má poměrně brzy dočkat svého přímého nástupce.
Prozatím je tento model zmiňován pod označením P15 a podle nejnovějších informací amerického serveru Car and Driver má s jeho nástupem dorazit řada novinek.
Předně nebude jeho cena tak extrémní jako v případě P1, ale má být více než o polovinu nižší a pohybovat se okolo 500.000 amerických dolarů. Navíc nebude jeho produkce početně omezena, ale má se jednat o sériový model stejně jako 650S.
S ohledem na premiéru a spuštění produkce v roce 2017 ještě nejsou k dispozici bližší informace k technice P15, ale Mike Flewitt, generální ředitel McLaren Automotive, potvrdil, že všechny budoucí vozy mají být dvoumístné s motorem před zadní nápravou a monokokem z uhlíkových vláken.
V případě pohonné jednotky ještě nepadlo poslední slovo, ale je pravděpodobné, že dojde k nějaké hybridizaci, aby bylo dosaženo výkonů, odpovídajících nebo i překonávajících současný McLaren P1 s jeho celkovým výkonem 674 kW (916 koní).
Jednou z možných variant pro P15 se může stát hybridní pohonný systém od japonské automobilky Honda, protože právě ona bude od roku 2015 dodavatelem motorů pro monoposty týmu McLaren ve Formuli 1.
Honda již jednou mohla být dodavatelem motorů pro silniční McLaren a to rovnou pro model F1, protože v době jeho vývoje byla partnerem McLarenu ve Formuli 1. Vzhledem k požadavku vidlicového dvanáctiválce pro McLaren F1 tehdy Honda odmítla do tohoto programu vstoupit.
Časy se ovšem změnily a menší zážehové motory, spolupracující s elektromotory, jsou dnes i u hypersportů na denním pořádku, takže spekulace o možné spolupráci McLarenu s Hondou na vývoji pohonu pro P15 nemusí být daleko od pravdy.