Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Melkus končí, východoněmecké sporťáky další nástupce nedostanou

Malí výrobci sportovních vozů krachují jeden po druhém. Po šesti letech se uzavírá i historie obnovené firmy Melkus.
Zpět na článek
22. 8. 2012 12:59
22. 8. 2012 13:13
22. 8. 2012 13:14
22. 8. 2012 13:12
22. 8. 2012 16:55
22. 8. 2012 21:57
22. 8. 2012 22:38
Avatar - KubikCv
22. 8. 2012 12:59
Škoda
Škoda úžasného stroje....pan Peter Melkus je úžasně skromnej člověk.Před pár lety jsem měl tu možnost s ním mluvit na Frankfurtském autosalonu.Po zkušenosti,že když se k nám jako k čechům všichni otáčeli zády byl rozhovor s panem Melkusem velkým překvapením. RS2000 je krásný auto...ale mnohem vzácnější a sportovnější je RS1000

sedí se téměř na zemi...zadnicí pod úrovní rámu

[odkaz]

Jediný exemplář je i v ČR...ale pán nebyl prý vůbec sdílný a auto bylo na pochybných RZ
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bristol
22. 8. 2012 13:13
Re: Škoda
auto je to pěkné...ale ta cena...? panebože za co? asi za exkluzivitu, kterou však zjevně nikdo nechtěl...
Avatar - 3_diamanty
22. 8. 2012 13:14
Re: Škoda
coskoro skoncia aj ovela vacsie legendy a velkoseriovi vyrobcovia.... dnesna doba takymto autam nepraje.... co narobis......

este k tej cene..... to je snad blby vtip nie?

lebo ak nie tak mi uz je jasne ze preco znacka konci :yes:
Avatar - Bristol
22. 8. 2012 13:12
Melkus
2.0 Turbo od VW, 350k a pochybný malovýrobce z východního německa a to vše za monstrózních 3.5 mega...??? >:D tady musí být někdo hodně vtipný...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - PlugIN
22. 8. 2012 16:55
Re: Melkus
Jn ta cena je odpudivá. To si můžu koupit nabušenější a lepší 911-ku .... Kdyby byla cena pod dvě mega, okej to beru ale tohle ... I když je to škoda pěkné sporťáky to byli no.
Avatar - Bristol
22. 8. 2012 21:57
Re: Melkus
no jo jenže v této cenové kategorii "pěkný" už bohužel dávno nestačí-pokud nebyl schopný prodat 25 kusů za rok...to je i na malovýrobce prostě málo...
Avatar - KubikCv
22. 8. 2012 22:38
Re: Melkus
Chtěli se svézt na vlně ostalgie i s RS2000,ale zakázková ruční výroba něco stojí.Ta cena nebyla mimo,na to že každý vůz je unikát a skoro ve všem se dalo splnit zákazníkovo přání.
RS1600 byl původní Melkus jen motor a převodovka Wartburg byla nahrazena motorem 1.6 VW a převodovkou Audi...obojí kvůli podobné hmotnosti s originálem.Pro Melkuse byl s reedicí docela problém sehnat panty na otvírání zadní kapoty...ty byly totiž i původně ze Škody 1000MB
Avatar - pumpkin
22. 8. 2012 18:29
Kto si spomenie?
Mne ako mladšiemu ročníku sa Melkus spája s klipom k megahitu leta 2000, v ktorom sa objavila žltá RS1000-ka. >:D
[odkaz]

Pán Melkus si splnil sen a na tom auto to aj vidieť. Kto nepočul motor, len ťažko uverí, že nešlo o taliansky superšportiak . :-)
Ešte sa tuším nepodarila ani jedna reinkarnácia áut východného bloku. Je to spomienkami na minulý režim, alebo jednoducho faktom že väčšina tých áut za veľa nestála?
Rozbalit vlákno
6
22. 8. 2012 19:57
Re: Kto si spomenie?
Dneska se může zdát, že to auto byla slabá plečka, ale pravda je taková, že původní Melkus byl ryzím sporťákem. Posaz pár centimetrů nad silnicí, za zády silný tříválcový dvoutakt. Skvělé jízdní vlastnosti a hlavně skvělý pocit z jízdy. To už dnešní změkčilé supersporty nenabídnou.
Tříválec Wartburg se 3 karburátory a zvýšenou kompresí, to je velká masáž. Jezdil jsem dlouho ve 353, jednou i v buggy s motorem Wartburg a 3 karburátory. Dvoutakt má úplně jinou charakteristiku než čtyřtakt, víc se točí, víc táhne, víc žere. Přetočit ho prakticky nelze.
Dneska se za původní Melkusy platí ohromné sumy a to včetně povedených replik. Stejně jako u nás za Velorex.
Avatar - KubikCv
22. 8. 2012 22:25
Re: Kto si spomenie?
něco z Frankfurtu

[odkaz]

V článku byla menší nepřesnost. Těch 160 km/h zvládal téměř sériový Melkus s obyčejným motorem a 5kvaltem.
Vrcholem byl motor o objemu cca 1100 s Motorem kolem sta koní.Se třemi karburátory a otevřeným výfukem.Ten atakoval 200 km/h !!!

Další skvost jsem potkal loni na sraze v Eisenachu
[odkaz]

[odkaz]

trochu bastl cabrio,ale hlavně dvěma spřaženými motory Wartburg

To co dokázal pan Melkus v té době bylo něco neskutečného.Z dostupných dílů udělal na koleně supersport.Peter Melkus dával vždycky k dobru historku o výklopných dveřích.Nebyla to žádná frajeřinka,ale znouzectnost.. v NDR byly malé garáže a pro nastupování byl potřeba dlouhý vlez.Klasické dveře by nešly v malé garáži otevřít,tak proto výklopné dveře.
Avatar - Bristol
22. 8. 2012 21:59
Re: Kto si spomenie?
tak ono cokoli co se vyrábělo za železnou oponou(snad kromě žigulu na začátku výroby) stálo za 2 věci: ono zastava, oltcit, škoda 105/120, trabant, wartburg, maluch a další pecky...to všecko vedle stejně starých alfa romeo, mercedesů, bmw, renaultů, lancií vypadalo jak stavebnice merkur...
Avatar - KubikCv
22. 8. 2012 22:28
Re: Kto si spomenie?
jo jo :-) Dneska takové Lancie...Alfy....Fiaty Ritmo...akorát tak smetu na lopatu,jelikož jsou už dávno v prachu.
Díky všeobecnému nedostatku za socialismu se tato auta dochovala do dnešních dnů...nebýt ekoteroristického poplatku který zabil kolikrát úloženky po důchodcích...
23. 8. 2012 01:00
Re: Kto si spomenie?
Porovnávejte porovnatelné. Jaké byly výrobní náklady na výrobu Škodovky 120 a Mercedesu z té doby? A jaká koncová cena pro zákazníka? Auta vyráběná ve východním bloku byla vyráběná pro určitý účel který splňovala. Sice nevydržely tolik jako 5x dražší Mercedes, ale zase generálka motoru byla za pár korun stejně jako všechny ND. Vše jsme tvořili sami, nevozili jsme polovinu auta z číny a druhou ze zbytku světa s tím, že u nás se to smontuje a budeme se plácat po zádech jací jsme skvělí, že vyrábíme české auto.
Taky nebylo tolik peněz na vývoj jako už v té době zadluženém západě. Mohli jsme do vývoje investovat jen tolik, kolik jsme vydělali. Neměli jsme naprosto žádné dluhy - stát ani fabriky. A i přes to všechno jsme např. silnice měli v lepším stavu než dnes... Kdo nevěří, může se podívat na libovolný starý film.
Avatar - KubikCv
23. 8. 2012 16:39
Re: Kto si spomenie?
Amen!

I když určitá pravidla podobně jako v koncernu existovala.V rámci RVHP spolupracovala Škoda s NDR,ale např. mulu Favorita si kompletně vyrobili a odladili Škodováci !!! Bertone jen ušil kabát.Podvozek,uchycení a odhlučnění agregátu to všechno bylo udělané u nás.Kvůli velkému zadlužení při vývoji Favoritu nakonec byl zakázán dovoz Wartburgu 1.3 z NDR i když byly už vytištěné brožury a reklamy.Snad jeden jediný byl jako hlavní cena státní loterie.Byl totiž pro Favorit velkou konkurencí a možná by ho na domácím trhu zastínil.V době kdy byl Favorit jen 5dvířko,tak AWE měli kompletní portfolio sedan,kombi,pickup (Trans) a prodloužený pickup (Trans Ihling). I když měl zastaralou rámovou konstrukci,tak díky ní vydržel to co by běžné Fávo zničilo.