Melkus ve Frankfurtu 2009

Melkus ve Frankfurtu 2009

 
 

Legendární závodník Heinz Melkus, po zkušenostech se stavbou závodních speciálů, v letech 1979 – 1986 postavil také několik sportovních vozů RS1000 s motorem Wartburg, schválených pro silniční provoz.

RS2000

Ty jsou dnes ceněnou sběratelskou kuriozitou, v honeckerovském NDR bylo něco takového ostatně jako zjevení. V roce 2005 Heinz zemřel, jeho synové ovšem nelenili a o rok později ukázali světu návrhy vlastního sportovního vozu s odkazy na originál. Měl být poháněn motory Opel či Ford o výkonech 150 – 200 koní a stát se svébytným zástupcem malých a lehkých sportovních kupé. Svůj slib, že sériové auto představí v roce 2009, sice Peter Melkus splnil, skutečnost je ale trochu jiná, než jsme si původně představovali. Konstruktéři Lutz Fügener a Jens Timmich se totiž namísto vývoje vlastního vozu zaměřili jen na přestavbu Lotusu Elise SC, kterému nechali i původní pohonnou jednotku, čtyřválec Toyota 2ZZ-GE, tedy 1,8 VVTL-i s plynule proměnným časováním a měnitelným zdvihem ventilů, doplněný mechanicky poháněným radiálním kompresorem.

A co je tedy na melkusu tak zvláštního, že stojí dvakrát tolik a přitom má horší zrychlení, než superlehký originál? Především výjimečnost. Design sice připomíná svůj konstrukční původ, působí ale méně křehce a hodně připomíná svůj pravzor z roku 1979. Dojem je poněkud minimalistický, ovšem provedení detailů svědčí o pověstné melkusovské pečlivosti. Vozů má vzniknout plně rukodělným způsobem jen 25 za rok a každý bude originálem, přesně přizpůsobeným zákazníkovu přání. Vůz je větší, luxusnější a rychlejší než originál a dostal také zvýšený výkon na 198 kW při 7800 min-1. S ním dosahuje 250 km/h a stovku dosáhne za 4,9 s (Elise SC 240 km/h a 0-96 km/h za 4,3 s). Melkus je ovšem o 40 kg těžší a přibral řadu luxusních prvků, o nichž zákazníky lotusu ani nenapadne přemýšlet – například klimatizaci, CD přehrávač, elektrické ovládání oken a zrcátek, dva airbagy, ABS a protiprokluzový systém.

Technický základ se samozřejmě neliší – samonosný hliníkový skelet s deformačními prvky a ochrannou klecí, kompozitová karosérie z laminátu a karbonu, dvě dvojice trojúhelníkových příčných ramen, vpředu doplněných o příčný stabilizátor, k tomu strmé řízení a sportovní pérování. Motor je spolu s šestistupňovou sportovní převodovkou C64 s velmi krátkými řadicími dráhami uložen napříč před zadní nápravou (originál RS1000 byl v podstatě zakapotovanou formulí s motorem podélně) a kovaná kola s pneumatikami VA 175/55 R16 a HA 225/45 R17 značky Yokohama. Ještě vnější rozměry 3910 x 1777 x 1151 mm a objem zavazadlového prostoru 225 l a nic víc není třeba vědět. Jen, že tohle, stejně jako originální Lotus, rozhodně není auto pro pozéry a diskotékové frajírky.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zeman vyprovodil Babiše slovy chvály: Vykonal práci jako nikdo předtím Zeman vyprovodil Babiše slovy chvály: Vykonal práci jako nikdo předtím

Prezident Miloš Zeman jmenoval do čela ministerstva…

Šéf lidovců Bělobrádek zavítá na sudetoněmecký sjezd Šéf lidovců Bělobrádek zavítá na sudetoněmecký sjezd

Český vicepremiér pro vědu a výzkum Pavel Bělobrádek se…

Mladé netáhne luxus. Tržby klenotnictví Tiffany vzrostly jen nepatrně Mladé netáhne luxus. Tržby klenotnictví Tiffany vzrostly jen nepatrně

Menší zájem o šperky projevili turisté a domácí…

 
Zdroj: redakce

Štítky Melkus Frankfurt 2009

 

Přidat názorDiskuse: Melkus ve Frankfurtu 2009

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.













Blesk.cz

Letní Alpy zvládnou i rodiny s dětmi: Bregenzský les je plný dobrodružství!

Letní Alpy zvládnou i rodiny s dětmi: Bregenzský les…

Horské štíty Alp jsou pro Rakousko typické. Vystoupat na skalnatý vrchol a rozhlédnout se po členité krajině…

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Chat s odborníkem: Jak skoncovat s kouřením?

Lezou vám cigarety do peněz, trápí vás každé ráno úporný kašel nebo už máte vážnější zdravotní problémy? Jak…

 

iSport.cz

Chystá velký návrat? Kvitová odletěla do Paříže, zváží French Open

Chystá velký návrat? Kvitová odletěla do Paříže,…

Tenistka Petra Kvitová dnes odletěla z Prahy do Paříže. Na sociálních sítích uvedla, že pátek v areálu Roland…

LIGA NARUBY: Chorea, zpackaná standardka a pády Krmenčíka

LIGA NARUBY: Chorea, zpackaná standardka a pády Krmenčíka

Předposlední kolo letošní sezony, předposlední Liga naruby. A i tentokrát se bylo na co dívat – nový díl…

 

Reflex.cz

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb Cesta dobrodruhů do Japonska

Čeští fotografové: Zdeněk Thoma a osudová Asie aneb…

Jeho první velká cesta stopem do Japonska nebyla ani přímočará, ani lehká. Zdeňka Thomu ale definitivně…

Teroristický útok v Manchesteru, nebo propuštěný grázl Kajínek?

Teroristický útok v Manchesteru, nebo propuštěný…

Včerejšek ukázal zblbělost postmoderní epochy v úplné nahotě. Zatímco předchozí den večer zavraždil džihádista v…