Melkus ve Frankfurtu 2009

Melkus ve Frankfurtu 2009

 
 

Legendární závodník Heinz Melkus, po zkušenostech se stavbou závodních speciálů, v letech 1979 – 1986 postavil také několik sportovních vozů RS1000 s motorem Wartburg, schválených pro silniční provoz.

RS2000

Ty jsou dnes ceněnou sběratelskou kuriozitou, v honeckerovském NDR bylo něco takového ostatně jako zjevení. V roce 2005 Heinz zemřel, jeho synové ovšem nelenili a o rok později ukázali světu návrhy vlastního sportovního vozu s odkazy na originál. Měl být poháněn motory Opel či Ford o výkonech 150 – 200 koní a stát se svébytným zástupcem malých a lehkých sportovních kupé. Svůj slib, že sériové auto představí v roce 2009, sice Peter Melkus splnil, skutečnost je ale trochu jiná, než jsme si původně představovali. Konstruktéři Lutz Fügener a Jens Timmich se totiž namísto vývoje vlastního vozu zaměřili jen na přestavbu Lotusu Elise SC, kterému nechali i původní pohonnou jednotku, čtyřválec Toyota 2ZZ-GE, tedy 1,8 VVTL-i s plynule proměnným časováním a měnitelným zdvihem ventilů, doplněný mechanicky poháněným radiálním kompresorem.

A co je tedy na melkusu tak zvláštního, že stojí dvakrát tolik a přitom má horší zrychlení, než superlehký originál? Především výjimečnost. Design sice připomíná svůj konstrukční původ, působí ale méně křehce a hodně připomíná svůj pravzor z roku 1979. Dojem je poněkud minimalistický, ovšem provedení detailů svědčí o pověstné melkusovské pečlivosti. Vozů má vzniknout plně rukodělným způsobem jen 25 za rok a každý bude originálem, přesně přizpůsobeným zákazníkovu přání. Vůz je větší, luxusnější a rychlejší než originál a dostal také zvýšený výkon na 198 kW při 7800 min-1. S ním dosahuje 250 km/h a stovku dosáhne za 4,9 s (Elise SC 240 km/h a 0-96 km/h za 4,3 s). Melkus je ovšem o 40 kg těžší a přibral řadu luxusních prvků, o nichž zákazníky lotusu ani nenapadne přemýšlet – například klimatizaci, CD přehrávač, elektrické ovládání oken a zrcátek, dva airbagy, ABS a protiprokluzový systém.

Technický základ se samozřejmě neliší – samonosný hliníkový skelet s deformačními prvky a ochrannou klecí, kompozitová karosérie z laminátu a karbonu, dvě dvojice trojúhelníkových příčných ramen, vpředu doplněných o příčný stabilizátor, k tomu strmé řízení a sportovní pérování. Motor je spolu s šestistupňovou sportovní převodovkou C64 s velmi krátkými řadicími dráhami uložen napříč před zadní nápravou (originál RS1000 byl v podstatě zakapotovanou formulí s motorem podélně) a kovaná kola s pneumatikami VA 175/55 R16 a HA 225/45 R17 značky Yokohama. Ještě vnější rozměry 3910 x 1777 x 1151 mm a objem zavazadlového prostoru 225 l a nic víc není třeba vědět. Jen, že tohle, stejně jako originální Lotus, rozhodně není auto pro pozéry a diskotékové frajírky.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii Turecko možná uspořádá referendum o členství v Evropské unii

Po dubnovém referendu o posílení prezidentských pravomocí…

Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun Teplárenská skupina MVV Energie chystá investice za půl miliardy korun

Od loňského října do letošního února zvedly teplárny,…

 
Zdroj: redakce
 

Přidat názorDiskuse: Melkus ve Frankfurtu 2009

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.













Blesk.cz

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci. Potřebují získat 10 procent

Odklepnuto. STAN do voleb půjdou s lidovci.…

Hnutí Starostů a nezávislých se sešlo v sobotu už na 9. volebním sněmu. Necelé dvě stovky delegátů si zde volily…

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit se přišly davy lidí i cizinci

Tělo kardinála Vlka bylo uloženo do hrobky. Loučit…

Sobotní dopoledne bylo zasvěcené poslednímu rozloučení s kardinálem Miloslavem Vlkem, jenž skonal před týdnem na…

 

iSport.cz

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je hluchý, porazil už i Rosola

Tenisový génius letí žebříčkem: Od narození je…

Nikdy neuslyší potlesk fanoušků, jejich povzbuzování ani uznalá slova po vyhraném zápase. Jihokorejský mladík…

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci vás mohou zaskočit!

Jarolím varuje: Nepodceňujte San Marino. I trpaslíci…

PŘÍMO ZE SAN MARINA | Jednu ostudu už si Karel Jarolím v roli trenéra uřízl. Slávisté pamatují, na podzim 2007…

 

Reflex.cz

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Madona z Veveří: Čí by tak sakra mohl ten obraz asi být?

Soud rozhodl zcela bizarní spor, který byl podle zdravého rozumu řešitelný za dvě vteřiny. Rozumnou myšlenku…

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Trump utrpěl brutální debakl v boji u zrušení Obamacare

Tábor republikánů v americkém Kongresu se dnes vzpamatovává z šoku po páteční prohře ve Sněmovně reprezentantů,…