ne jen jsem si obhajoval těch 12 rychlostí v tahači, jen už jsem si nevzpoměl kde jsem to viděl, tak jsem trochu hledal, samozdřejmě že 16 je obviklejších.
Jo takhle. Byly samozřejmě dvanáctky i čtrnáctky a šestnáctky a kdysi také určitě i devítky. To je samozřejmé i v náklaďácích se postupem času vše vyvíjelo, manualy automaty, semiautomaty.
Jasně že ne. Vždycky záleží co vezeš jaký máš terén atd. Pokud máš prázdný kamion a nebo jedeš jen "kozlem" tak řadíš úplně jinak než když máš naložených poctivých 24tun a tím pádem má souprava svých 40 tun a ty máš na to třeba okolo 400 koní. Takže některé kvalty přeskakuješ při rozjezdu jiná zase za jízdy. Běžně se třeba rozjíždíš na trojku s prázdným autem na dvojku s plným, na jedničku jenom s plným do kopečka.
Edit: pokud by tě to zajímalo maličko víc tady máš odkaz [odkaz] Je tam i popis poloautomatu co jsem měl na Mercedesu na MANu a Dafu jsem měl manual.Je tam hezky popsáno i jak řadíš s plným a prázdným autem. S prázdným jen velké a s plným velkou i malou řadu.
No a co má ZF9HP pro příčně uložený motory společnýho s touhle 9 ti stupňovou evolucí 7-G Tronicu vod Mercedesu? :-)
ZF má 8HP pro podélně uložený motory a pro levnější příčně uložený tohle nový 9HP. Výborná převodovka, ale s 9G-Tronic nemá nic společnýho, pokud vim >:-[]
na to zapomeň. MB je jediný kdo své převodovky vyrábí sám, dokonce vyrábí i sedadla minimálně do S klasse ve své vlastní režii, není to taková skládačka jako Audi a BMW. Před několika lety dodávali automaty i Jaguáru.