Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT čtyřdveřové kupé odhaluje ceny. Přichystejte si na něj aspoň dva miliony

David Bureš
Diskuze (9)
Nabídka nového čtyřdveřového děla od AMG čítá hned čtyři jednotky. Základem je šestiválec s 270 kW, který však bude dostupný až později.

Mercedes-AMG si pro letošní rok připravilo žhavé zboží, svůj sporťák doplnilo o model s dvěma páry dveří, který jednoduše nazvalo GT čtyřdveřové kupé. Půl roku po výstavní premiéře na letošním ženevském autosalonu auto odhaluje své české ceny.

Startují na částce 2.010.000 korun, která se týká šestiválcové varianty GT 43, poháněné přeplňovaným řadovým třílitrem o výkonu 270 kW a točivém momentu 500 N.m. Základem je zadokolka, k motoru však lze za 90.000 korun pořídit i pohon všech kol.

Základní motor ale bude dostupný až později. Zpočátku se nabízejí pouze osmiválcové varianty. To znamená verzi GT 63, jejíž čtyřlitrový vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly o výkonu 430 kW pohání všechna čtyři kola. Dáte za něj 3.332.000 korun.

Pokud by vám však takový výkon nestačil, je tu ještě posílená varianta GT 63 S, jejíž čtyřlitr je posílen na 470 kW. Točivý moment pak poskočí o 100 N.m na 900 N.m. Za tuto vrcholnou verzi zaplatíte 3.600.000 korun.

Poslední variantou v nabídce je pak ještě GT 53. Tu pohání přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 320 kW, přičemž za ni dáte 2.450.000 korun. Poháněna jsou opět všechna kola (systém 4Matic+), přičemž podobně jako u základního provedení GT 43 je tu systém EQ Boost krátkodobě zvyšující výkon motoru o 16 kW.

První kusy modelu Mercedes-AMG GT čtyřdveřové kupé by se na trhu měly objevit ještě před koncem letošního roku. Pokud vám to přijde jako dlouhá doba, vězte, že vám oživíme toto čekání. Již brzy vám přineseme první jízdní dojmy s touto střelou, kterou jsme si mimo jiné vyzkoušeli na závodním okruhu v texaském Austinu, kde se v posledních letech koná Velká cena USA Formule 1. Tak se těšte!

Mercedes-AMG GT čtyřdveřové kupé – české ceny a technická data nabízených verzí
VerzeGT 43GT 43 4Matic+GT 53 4Matic+GT 63 4MaticGT 63 S 4Matic
Motor3.0 R6 Turbo + EQ3.0 R6 Turbo + EQ3.0 R6 Turbo + EQ4.0 V8 biturbo4.0 V8 biturbo
Pohonzadnívšechvšechvšechvšech
Zdvihový objem [cm3]29992999299939823982
Válce/ventily6/46/46/48/48/4
Největší výkon [kW/min]270/5500-6100270/5500-6100320/6100430/5500-6500470/5500-6500
Točivý moment [N.m/min]500/1800-4500500/1800-4500520/1800-5800800/2350-5000900/2500-4500
Převodovka9A9A9A9A9A
Max. rychlost [km/h]270270285310315
Zrychlení z 0-100 km/h [s]4,94,94,53,43,2
Komb. spotřeba [l/100 km]?9,19,111,211,3
Základní cena [Kč]2.010.0002.100.0002.450.0003.320.0003.600.000

David Bureš
Diskuze (9)
5. 10. 2018 21:16
Re: Gt
Pro mě světlý interiér znamená nepraktičnost, tudíž osobně bych volil tmavý :yes:
Avatar - Londonbridge
28. 9. 2018 10:49
Design
Za design :no: technika a motor :yes:
28. 9. 2018 10:37
Re: Gt
Poznámka s CLS je dobrá! Cenově, motoricky i tržně podobně postavená auta. ;-)
28. 9. 2018 10:36
Re: Gt
Jakkoliv nepochybuji o technice, tak se mi tvary nelíbí. Hra na Porsche z hvězdou dělá z AMG GT 4d pro mě nepříliš přitažlivý model.

Tím neříkám, že za to kuwa nestojí, dokonce mě překvapily ceny, ty jsou nastaveny velmi dobře :yes:

Nicméně, tohle vše je jen vyjádření přes plakát, AMG GT jsem ještě naživo neviděl, snad až pojedeme přezouvat, tak si ho půjčím ;-)
Avatar - wakantanka
28. 9. 2018 09:08
Re: Gt
:yes: :-) :yes: