Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT R od Edo Competition: 660 koní s hvězdou

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Kupé GT s přídomkem R stojí na vrcholu současné nabídky sportovních aut trojcípé hvězdy. Pokud někdo touží po ještě větším výkonu, musí se obrátit jinam. Třeba k Edo Competition...

Verze R je nejvýkonnějším provedením Mercedesu GT série 190, který se rodí hlavně v Affalterbachu, nese tedy zároveň slavná tři písmenka „sub brandu“ AMG. Finální montáž probíhá mimochodem v Sindelfingenu. Jenže německým Edo Competition z Ahlenu, který se nachází nějakých 60 km na severovýchod od Dortmundu, pořád nepřijde dost hardcore. Tuner je dost známý, v programu má posilu a díly výhradně pro dražší značky: Lamborghini, Ferrari, Maserati, Aston Martin, Audi, Porsche a Bentley, tedy samozřejmě vyjma výše zmíněné trojcípé hvězdy.

„Erko“, které si může patřičně movitý zájemce koupit z továrny, pohání čtyřlitrový vidlicový osmiválec se dvěma turby o výkonu 430 kW (585 k) a na zadní kola přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka 700 newtonmetrů točivého momentu. Ti, kteří zatím neúspěšně bombardují automobilku se žádostí o ještě ostřejší Black Series, typickou limitku nejvýkonnějších nejen stříbrných šípů, se mohou nyní obrátit právě na ladiče. Ten si logicky myslí, že GT R může být silnější... Proč ne?

Motor dostal posilu na půvabných 485 kW (660 koní)/6210 min-1, přitom stačilo pouze přečipovat řídicí jednotku. 780 N.m už od nízkých 2280 otáček přenáší sedmistupňová dvouspojková skříň. Střela určitě jede rychleji než standardních 340 km/h, i když se právě touto hodnotou chlubí na webu, jenže s dodatkem „přes“. Zřejmě ještě nebyl čas pořádně černý bolid otestovat. Edo Competition Motorsport, jak zní plný název společnosti, tvrdí, že je pekelně rychlý a má taktéž pekelný zvuk. Ve výfuku ovšem nainstaloval klapky, aby při průjezdu městem nerušil... Také hodnoty akcelerace dosud nejsou známy, pomalý ve sprintu ale jistě tenhle mercedes nebude. Zrychlení z klidu na stovku se odhaduje za 3,3 s. A když je potřeba zabrzdit, nastoupí čtveřice kotoučů s rudými třmeny.

GT R není nejrychlejším supersportem planety, ale většině konkurence stačí. A po tomhle tuningu obzvlášť. Proto, aby poslouchal na slovo, se udělalo maximum na podvozku, ten se přiblížil k asfaltu o 22 mm vpředu a 20 mm vzadu. Jistě, ruku v ruce s tím jde celkové zlepšení ovladatelnosti. Vždy je možné jít ještě dál, i když nejde o závoďák, pořád má registrační značku a silniční homologaci. Zájemcům Edo slibuje široké možnosti individualizace kokpitu: prvky z uhlíkových vláken i v klavírním laku a čalounění kůží, vše v nejvyšší kvalitě. Ta se tak nějak očekává. Zákazníci mohou mít i prakticky jakoukoli barvu karoserie, ale není třeba ji lakovat. Nastoupí potah fólií, opět profesionální práce, takže netřeba mít obavy...

Cena modifikací rovněž zůstává tajemstvím, ale pro toho, kdo má necelých 4,6 milionu korun na tovární verzi, jistě nebude představovat problém. A trojcípá hvězda na autech zůstává, Edo ji nemusí odstraňovat jako někteří jiní konkurenti...

Aleš Dragoun
Diskuze (0)