Mercedes-AMG GT R od Edo Competition: 660 koní s hvězdou

 

Kupé GT s přídomkem R stojí na vrcholu současné nabídky sportovních aut trojcípé hvězdy. Pokud někdo touží po ještě větším výkonu, musí se obrátit jinam. Třeba k Edo Competition...

Verze R je nejvýkonnějším provedením Mercedesu GT série 190, který se rodí hlavně v Affalterbachu, nese tedy zároveň slavná tři písmenka „sub brandu“ AMG. Finální montáž probíhá mimochodem v Sindelfingenu. Jenže německým Edo Competition z Ahlenu, který se nachází nějakých 60 km na severovýchod od Dortmundu, pořád nepřijde dost hardcore. Tuner je dost známý, v programu má posilu a díly výhradně pro dražší značky: Lamborghini, Ferrari, Maserati, Aston Martin, Audi, Porsche a Bentley, tedy samozřejmě vyjma výše zmíněné trojcípé hvězdy.

„Erko“, které si může patřičně movitý zájemce koupit z továrny, pohání čtyřlitrový vidlicový osmiválec se dvěma turby o výkonu 430 kW (585 k) a na zadní kola přenáší sedmistupňová dvouspojková převodovka 700 newtonmetrů točivého momentu. Ti, kteří zatím neúspěšně bombardují automobilku se žádostí o ještě ostřejší Black Series, typickou limitku nejvýkonnějších nejen stříbrných šípů, se mohou nyní obrátit právě na ladiče. Ten si logicky myslí, že GT R může být silnější... Proč ne?

Motor dostal posilu na půvabných 485 kW (660 koní)/6210 min-1, přitom stačilo pouze přečipovat řídicí jednotku. 780 N.m už od nízkých 2280 otáček přenáší sedmistupňová dvouspojková skříň. Střela určitě jede rychleji než standardních 340 km/h, i když se právě touto hodnotou chlubí na webu, jenže s dodatkem „přes“. Zřejmě ještě nebyl čas pořádně černý bolid otestovat. Edo Competition Motorsport, jak zní plný název společnosti, tvrdí, že je pekelně rychlý a má taktéž pekelný zvuk. Ve výfuku ovšem nainstaloval klapky, aby při průjezdu městem nerušil... Také hodnoty akcelerace dosud nejsou známy, pomalý ve sprintu ale jistě tenhle mercedes nebude. Zrychlení z klidu na stovku se odhaduje za 3,3 s. A když je potřeba zabrzdit, nastoupí čtveřice kotoučů s rudými třmeny.

GT R není nejrychlejším supersportem planety, ale většině konkurence stačí. A po tomhle tuningu obzvlášť. Proto, aby poslouchal na slovo, se udělalo maximum na podvozku, ten se přiblížil k asfaltu o 22 mm vpředu a 20 mm vzadu. Jistě, ruku v ruce s tím jde celkové zlepšení ovladatelnosti. Vždy je možné jít ještě dál, i když nejde o závoďák, pořád má registrační značku a silniční homologaci. Zájemcům Edo slibuje široké možnosti individualizace kokpitu: prvky z uhlíkových vláken i v klavírním laku a čalounění kůží, vše v nejvyšší kvalitě. Ta se tak nějak očekává. Zákazníci mohou mít i prakticky jakoukoli barvu karoserie, ale není třeba ji lakovat. Nastoupí potah fólií, opět profesionální práce, takže netřeba mít obavy...

Cena modifikací rovněž zůstává tajemstvím, ale pro toho, kdo má necelých 4,6 milionu korun na tovární verzi, jistě nebude představovat problém. A trojcípá hvězda na autech zůstává, Edo ji nemusí odstraňovat jako někteří jiní konkurenti...

ZOH 2018: Kompletní přehled o zimních olympijských hrách v Koreji najdete ve speciálu isport.cz >>

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Edo Competition, Daimler

Štítky Mercedes-Benz Sportovní Kupé

 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

 






 
VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

VW vyvíjí moderní LED světla. Budou komunikovat s okolím

Dnes 17:48

Koncová světla Volkswagenů by v budoucnu mohla zobrazovat různá varování, aby upozornila ostatní řidiče na nebezpečí.




Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží dál v Austrálii

Bolt odmítl mistra Malty! Po fotbalové kariéře touží…

Snaha Usaina Bolta o fotbalovou kariéru nekončí, ba naopak. Osminásobný olympijský vítěz ve sprintu na 100 a 200…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…