Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG GT S je nový safety car pro DTM

David Bureš
Diskuze (1)
V okruhové sérii DTM se bude objevovat stejný safety car jako v šampionátu Formule 1. Dosavadní kupé střídá sporťák z Affalterbachu.

Německé Mistrovství cestovních vozů DTM má nový safety car, kterým se stal sporťák Mercedes-AMG GT S. Nový safety car se v akci poprvé ukáže na druhém závodním víkendu letošního ročníku DTM, který se od 29. do 31. května koná na německém okruhu Lausitz.

Safety car pro DTM je vlastně shodný se safety carem, který Mercedes nasazuje ve Formuli 1. Proti sériovému modelu Mercedes-AMG GT S se safety car vedle výrazných polepů liší především majákem na střeše. Ten je tvořen diodami, přičemž jeho tvary byly optimalizovány v aerodynamickém tunelu pro co nejlepší obtékání vzduchu.

Výstražná světla safety caru mají dvě barvy. Okraje majáku jsou vždy oranžové, střed ale může být oranžový, nebo zelený. První barva signalizuje fázi, kdy je zakázáno jakékoliv předjíždění, druhá naopak předjíždění již povoluje. Diody jsou umístěny také v místě, kde sériové GT S má registrační značku, jejich barva koresponduje s barvou majáku na střeše. Při jízdě safety caru blikají také jeho hlavní a koncová světla, stroboskopický efekt dělá auto výraznější.

Technika pod kapotou se ve srovnání s produkčním vozem nezměnila. Safety car je nadále poháněn čtyřlitrovým osmiválcem biturbo o výkonu 375 kW a točivém momentu 650 N.m. Zajímavostí je fakt, že motor GT S je výkonnější než jednotky závodních vozů – třeba osmiválec Audi RS 5 DTM má kvůli technickým regulím 340 kW. Díky svému silnému motoru by GT S měl alespoň trochu držet krok se závodními auty. Přestože jízda safety caru se na televizních obrazovkách jeví jako pomalá, jeho řidič nesmí jet příliš zvolna, aby závodním vozům nevychladly pneumatiky a motory nepřehřály.

V šampionátu DTM aktuálně závodí vozy pouze tří značek (Audi, BMW a Mercedes-Benz), přičemž tito výrobci se pravidelně střídají v nasazování safety caru. Proto se Mercedes-AMG GT S objeví jen na vybraných závodech letošního ročníku DTM, vedle závodu v Lausitzu ještě na závodech v Zandvoortu a na Hockenheimu.

Mercedes-AMG GT S střídá model C 63 AMG Coupé Black Series, který zahájil svoji službu safety caru v roce 2012. Vedle sporťáku z Affalterbachu jsou aktuálními safety cary DTM BMW M4 a Audi RS 5. Za jejich volant usedá Jürgen Kastenholz, který se safety carem vjíždí na trať v případě, že jezdcům nebo traťovým maršálům hrozí vážné nebezpečí.

David Bureš
Diskuze (1)
Avatar - MadPete
29. 5. 2015 09:51
SLS byl hezčí
a ty racčí dveře prostě k sežrání. Tohle je na mě nějaké moc kulaťoučké boulaťoučké. Ovšem pojede to jistě pekelně, i s tím trapným přeplňováním.