Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes ladí supersport One do posledního detailu. Vývoj nabral zpoždění, přiznal šéf AMG

Stanislav Kolman
Diskuze (0)
Britský Top Gear vyzpovídal Tobiase Moerse, lídra společnosti AMG, jejímž klíčovým projektem je nový supersport One s technikou F1.

Na loňském autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem představil Mercedes-AMG model Project One, jenž byl vrcholem oslav padesátého výročí původní společnosti AMG. Supersport má být výsledkem spolupráce dvou hlavních složek: Mercedesu-AMG pracujícím v Brixworthu na vysokovýkonných pohonných jednotkách a týmu Mercedes-AMG Petronas Motorsport v Brackley.

Druhá zmíněná strana se stará o to, aby byl supersport One (dříve Project One) maximálně podobný formuli 1. Nejen jízdním zážitkem, ale i samotnou pohonnou jednotkou, jíž v šampionátu aktuálně tvoří hybridní pohonné ústrojí se srdcem v 1,6litrovém šestiválci o výkonu kolem tisíce koní. One bude dokonce plug-in hybrid, který čistě na elektřinu zvládne urazit něco kolem 25 kilometrů. Z klidu na 200 km/h prý speciál zrychlí za méně než šest sekund a pokračovat může na maximální rychlost 350 km/h.

Aplikace pohonného ústrojí formule 1 do vozu, který může legálně na silnice, je pro AMG velkou výzvou. O vývoji a strastech v jeho průběhu se nyní rozpovídal Tobias Moers, šéf společnosti. Netají se třeba tím, že celý projekt už nabral pár měsíců zpoždění. „Není to žádné tajemství. Otevřeně o tom mluvím s našimi zákazníky i s vámi. Na pohonné jednotce jsme potřebovali udělat určité úpravy,“ vysvětlil Moers v rozhovoru pro Top Gear.

Přiznává, že před oběma stranami stojí velké množství výzev. Důležitá je vzájemná souhra společností v Brixworthu a Brackley. „Je mnoho věcí, kterým se musíme přizpůsobit a porozumět. Jaký bude další krok? Jak velké je zlepšení? Pokud uděláme nějakou změnu, jaký bude výsledek? Je toho opravdu hodně.“

Vývoj se prý zpozdil o zhruba devět měsíců, zákazníkům, kteří si limitku objednali, to ale příliš nevadí. „Říkají nám, abychom se ujistili, že auto funguje. Nemají s hybridními auty z dřívějška příliš dobré zkušenosti, proto chtějí, ať tomu věnujeme čas,“ říká Moers.

Příliš sdílný nebyl ohledně toho, kde přesně bude Mercedes svůj speciál testovat. Potvrdil ale, že na veřejných komunikacích se zatím neobjevil. Společnost jej testuje v centru v Millbrooku, kde aktuálně ladí software či převodovku. „Zatím stále nejsme na finálním výkonu. Nejprve jsme pracovali se zhruba 40 %, dnes je to nějakých 80 až 85 %. Stále vidíme prostor pro zlepšení.“

S výkonem 1000 koní se z modelu One stává doslova okruhová zbraň. Bude tedy náročné takové auto zvládnout? „Na závodním okruhu ano. Je důležité správně vnímat přítlak a uvědomit si, jak je důležitý. Můžete řídit auto bez přítlaku, pojede bokem. Když to uděláte, nedopadne to dobře. Zažil jsem to v simulátoru. Když se auto dostane do driftu, není vůbec snadné jej zvládnout,“ dodává Moers s tím, že první vozy se mají u zákazníků objevit v průběhu roku 2020.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)