Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-AMG Project One poodhalil techniku. Bude mít pět motorů!

Michal Fokt
Diskuze (0)

Mercedes tvrdí, že jeho chystaný hypersport bude opravdu něco extra. Teď začíná být pomalu jasné, že to nebyly plané řeči...

Divize AMG Mercedesu také chce proniknout mezi elitní značky, které dají světu technicky extrémně náročný supersport. O modelu, známém zatím jako Project One se toho doposud moc nevědělo, tedy s výjimkou toho, že dostane motor, skutečně používaný ve formuli 1, tedy přeplňovaný šestiválec o objemu 1,6 litru. Jak bude auto vypadat, bylo doposud tajemstvím - a tak to zůstává i nadále, inženýři z Affalterbachu se však pochlubili novými technickými informacemi.

Tou největší bombou jsou motory. Ano, množné číslo je namístě. Není divu, hybridní technika je na spolupráci motorů založena. Co ovšem vyrazí dech, je jejich počet. Dosavadním rekordmanem, je v tomto ohledu Honda NSX, které má čtyři - pro každé přední kolo jeden elektromotor a pro zadní nápravu klasickou kombinaci spalovacího motoru a elektromotoru. S tím se ovšem AMG nespokojí.

Project One dostane motorů pět! Již zmíněnému šestiválci bude asistovat 80kW elektromotor, jenž má pouze za úkol roztáčet velké turbodmychadlo bez ohledu na to, jaké má spalovací motor otáčky a tím eliminovat jeho prodlevu. A že to asi bude velké turbo, protože V6 1,6 l by měl mít výkon 720 koní (529 kW)! A také je mimochodem schopen točit až 11.000/min... Zcela identický s F1 však není. Z důvodu výdrže má jinou klikovou hřídel, upravené válce i motormanagement.

Třetí motor je samozřejmě též elektrický, má 120 kW a je namontován přímo na klikovou hřídel, aby pomáhal při akceleraci a současně rekuperoval při zpomalení. A poslední dva elektromotory jsou, stejně jako u zmíněné hondy, určeny pro přední kola, která umí také roztáčet, ale i brzdit rekuperací. Celé soustrojí by mělo dávat výkon kolem 1000 koní a samozřejmě též schopnost vektorovat točivý moment.

Uvidíme, jak na tom Project One bude s váhou, ta je největší slabinou podobně sofistikovaného NSX (1725 kg), pětice motorů a akumulátor (100 kg) v mercedesu bude vážit celkem 420 kg, ale vzhledem k tomu, že AMG bude zřejmě téměř kompletně karbonové, povede se snad hmotnost udržet na uzdě. Co se dalších detailů týče, AMG dostane osmistupňovou sekvenci, zavěšení typu pushrod je inspirováno formulí 1, přičemž příď bude pro snazší překonávání prahů výškově stavitelná. Zajímavé je, že motor s převodovkou budou nedílnou součástí šasi, tím se nějaké to kilo ušetří. Do asfaltu se auto bude zakusovat prostřednictvím semislicků Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 285/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu.

Mercedes začne AMG project One vyrábět koncem příštího roku a od zahájení výroby dojde k jejímu ukončení po 275 dnech, přičemž každý jeden den bude věnován zrození jednoho auta. I přes astronomickou sumu 2,25 milionu euro (téměř 60 milionů korun) už jsou téměř všechny vozy prodané.

Michal Fokt
Diskuze (0)