Čtyřlitrový osmiválec díky dvěma turbům poskytuje 450 kW, což je zatím nejvíce, co kdy AMG z tohoto agregátu vydolovalo. Vrcholem nicméně zůstává dvanáctiválec.
zrychlenie za 3.5 sec je sialene - klasicky velky luxusny sedan urceny na dialkovu prepravu rodinky s batozinou v sportovej verzii zrychluje lepsie na stovku ako roztrasene drahe specialy pre dve sado-maso osoby? :-! ( chapete, ako to myslim... )
ved chapes, myslel som to len obrazne - rodinny vylet, vzadu deti, babicka, pes pozera cez okno - a zrychlenie na sto ma lepsie ako karbonova odlahcena Zonda F ? :-!
mas pravdu, ze stale este pokukavam na mobile.de po nejakej ozajstnej 63, najradsej v lahkom C, ale aj v E je to pecka zazitok, len za tie pracht sa mi to zda uz dost vystarnute auto - ale ten motor som zavahal....
ale uvidime... predavam teraz R8 a uvidim, co ma znova chyti za srdce :-!
To zrychlenie je samozrejme brutalne, ale sportak svoju silu ukaze v prvej zatacke... Mna viac zaujalo ze S65 je neskor na stovke, jasne robi to 4matic ale aj tak, topmodel a nie je najrychlejsii...
No i kdyby 12 válci přidali 4x4 tak by byl ve zrychlení pomalejší, podívej se na jeho hmotnost, je těžší skoro o dva metráky a má jenom 13 kW navíc, takže poměr výkon/hmotnost má lepší osmiválec (a kdyby 12 válec dostal čtyřkolku, tak by jeho hmotnost stoupla o dalších 50-70 kg). Dvanáctiválec je vrchol luxusu, ale dynamicky je vrchol S63 AMG.
Přesně tak, u lux sedanů nemá smysl dělat z dvanáctiválců sport verze, to má být prostě vrcholový model s odpovídajícím luxusem a adekvátním výkonem, pro sport verzi lux sedanu je vhodnější osmiválec, z hlediska výkonu to není problém a auto je lehčí.