To si nemyslím... možná by tě překvapilo kdo pro Mercedes dělá součástky a kde ;-)
Už se proberte! Žijeme v globálním světě kde jsou automobilky jen montovny sdílených platforem a dílů. Jiné to bohužel nebude. V Porsche nafta od VW není kopem do koulí? Když se do JAGU narvaj pajšl od Fordu byl to kop do koulí? Pro mě jako uživatele není podstatné od koho ten motor je, ale to jak jede a jak je spolehlivý. Že je elektronika od Magneti Mareli, že jsou vstřiky od Bosche a že jsou ložiska od SKF koho to zajimá? Vždyť to má prakticky každej evropskej výrobce. Kdyby ti někdo zazvonil u domu postavil před tebe ten motor tak nepoznáš kdo ho vyrobil, po jízdě s tím motorem to taky nepoznáš. To že ti potom řeknou že je od Renaultu a ty se začneš cukat tak to je problém tvůj, problém mentální, problém předsudků. Nezlob se na mě a neber to osobně, ale problém hledej víc u sebe než u toho motoru. V budoucnu to jiný nebude! Mimochodem, že vás tohle trápí u Béčka? >:D Je to prostě takový lepší kompaktní SUV, tohle není SL ani S-klasse kde bych jistou ztrátu prémiovosti po namontování motoru od Rendla pociťoval, ale u kompaktního MPV >:D >:D >:D Vraťte se nohama na zem! Béčko jako symbol sociálního postavení není zrovna ideální ať už by tam byl motor od kohokoliv.
Ještě jednou sorry pokud tě to urazilo, ale z mého pohledu jsou nářky na motor u tohoto auta legrační.
s tím vším bych souhlasil, otázka je, co se stane, až přijde středně dobře zaopatřený důchodce do mercedesu, že by chtěl "béčko" a třeba se při tom dozví, že právě motor je z renaultu, podle mě je dost možný, že buď cukne, chtěl přece mercedes se vším všudy, anebo půjde do dražšího motoru anebo k jiné značce
Trouba co ví o autech prd by ze showroomu po této informaci utekl protože motor od Renaultu by pošramotil jeho ego, které si do showroomu Mercedesu přišel napravit.
Člověk co o autech něco ví s tím nebude mít nejmenší problém. Mě osobně by to tedy nevadilo a pokud bych si chtěl honit triko pořád mám možnost volby z dalších čtyř ryze Mercedesovských turbodieselů.
mě osobně by to taky nevadilo, pokud by mi k tomu motoru nabídli automat, ale pohledem důchodce, co chce prostě ještě trochu zamachrovat anebo prostě chce na starý kolena mercedes a dozví se něco o motoru z renaultu to holt může vadit
Německý důchodce si může dovolit připlatit za automat v kombinaci s MB motorem a pro ty mladší s krizí středního věku má MB v nabídce hned několik strojů ;-)
může, ale co když nechce, co když chce nejlevnější provedení béčka, hlavně proto, že je to mercedes a ne nějakej megan a ted se dozví, že motor je z renaultu, já na jeho místě bych byl **** :-)
Já jsem smířený s malostí svého přirození tedy já s tím motorem z Rapida problém nemám. Absolutně mě nezajímá do čeho všeho ten motor koncern VW montuje. Podstatné je to jak se v daném voze chová. ;-)
Ty na jeho místě by jsi byl co? Buď chceš co nejlevnější provedení a pak ti může být putna od koho ten motor pochází nebo si holt připlatíš. Domníváš se snad, že by cenovka při instalaci motoru od MB dokázal výrobce stlačit cenu tak nízko? Opravdu velmi těžko, je to "byznys" a tímto krokem mohou přilákat další sortu zákazníků.
Grifithe naprostý souhlas! To je přesně to o co tu jde. Přiškrtit emise aby v Bruselu byl klid a zároveň nabídnout cenu již od :yes: a nevyhazovat zbytečně peníze za vývoj nového motoru.
Bohužel se najdou tací kteří to vnímají jako útok na svoji prémiovou osobnost protože teď si MB může koupit každá socka. >:D
Jednoduše problém s motorem od Renaultu vidím jako nějaký mentálni komplex nebo mindrák.
tak si ho kup nebo se ti zdá cena mercedesu s jeho vastním motorem vysoká? Tak si tu nemaž med kolem úst, když na to nemáš, tak o tom ani nebásni.... Je to otázka priorit, nikdo ti motor původem z Renaultu nenutí, jestli nechápeš tuto volbu, můžeš si vzít co sám chceš a hezky si za to zaplatit.Jak prosté!
o to by som sa nebal, vacsinu zakazniko povod motora zaujimat nebude. Uz teraz mas auto zlepene z dielov z ecleho sveta a nikto sa nad tym nepozastavuje ;-)
Jo a prosím jakej původ má dvoulitrový diesel v modelu X-Type? Kdyby jsi už jo potřeboval nápovědu, koukni se na motory předchozí generace Mondea.... :-!
Tak si to myslíš špatně, dvoulitrové motory Ford TDDi a TDCi jsou výrobkem výhradně Fordu. A právě model TDCi byl převzat Jaguárem do modelu X-Type.
Myslím, že se ti to míchá s motory o objemu 1,6 litru, které jsou opravdu přavzaty od PSA. ;-)
Takže pojďme na začátek, Jaguár využíval v modelu X-Type motory Fordu TDCi. Proč sem pleteš nové generace, to fakt netuším... Musíš si udělat pořádek v modelech a generacích, pak se zde můžem začít bavit.
Celou podvozkovou platformu beze změny nepřevzal - přední náprava byla převzatá skorobeze změny, ale zadní část byla Jaguárem předělána zejména proto, aby byla možná aplikace pohonu všech kol. Ale naftové motory 2 a 2,2 litru byly převzaty od druhé generace Mondea bez úprav.
Zásadním měřítkem dieselového motoru není ani tak jeho výkon, jako spíš jízdní kultura, zvuková kulisa a přenos vibrací do interiéru. Většina dieselů na našem trhu jsou pořád klapavá vibrující monstra, která hází karosérií jako kráva. Člověk si na to asi zvykne, ale je potřeba se čas od času svézt v benzínovém voze, aby jste si ujasnili, jaké kompromisy děláte. Výkonný dieselový čtyřválec umí udělat kdekdo, ale udělat ho pokud možno co nejvíc tichý a s minimálním množstvím kompromisů již jen minimum značek. Jsem si skoro jistý, že srovnatelný diesel od Mercedesu by byl tišší a kultivovanější. Jen by stál více peněz na vývoj a výrobu, což se zjevně už dnes příčí i Mercedesu. Rozhodně tento krok nelze vnímat jako nějakou poklonu Renaultu. Je to prostě jen sekání nákladů.
To se teda milej zlatej pleteš. Jel jsi vůbec nějaký ten dieselový čtyřválec nebo jen plácáš holé nesmysly.
1,5 dCi v kategorii malých dieselů patří k nejtišším a nejkultivovanějším, kultivovanější je pouze 1,6 dCi a nová 1,6 od Hondy, jinak nic. Naopak například dvoulitrová nafta od Mercedesu v C-classe žádný kultivovaný stroj není, obyčejná 2,0 HDi a ještě více 2,0 dCi ji v kultivovanosti a vibracích strčí do kapsy. Pravda, že ten dvoulitr od MB je přecejen úspornější, o tom žádná.
Takže si prvně utřiď fakta a nebo začni o tom psát až se svezeš.
No, vzhledem k tvému uživatelskému jménu si lze těžko z tvé strany představit nezaujatost. Nad tím jsi možná měl přemýšlet, než jses' takhle pojmenoval. Celkově totiž tvůj příspěvek působí trochu směšně, ale budiž. Jel jsem v hned několika různých vozech s dieselovými motory (namátkově Citroen C4 - už přesně nevím, Renault Laguna 2.0dCi, BMW 320d a Mercedes S - tuším že 320cdi, Passat 2.0TDi). Takové BMW mne hodně zklamalo, protože byl diesel opravdu hlučný a vibrace byly při čekání na semaforu dost znatelné. Passat také nic moc. Laguna byl takový průměr (i když teda ty vibrace určitě při stání a rozjezdu cítit byly) a Citroen byla hrůza. Mercedes je asi v tomto případě nesrovnatelný, ale to je jasné. Ale opravdu rád bych se podíval na nějaká ocenění, která Renault za tyto motory získal, nebo alespoň vyjádření zahraničních novinářů, která si těchto motorů cení jako "jedněch z nejtišších a nejkultivovanějších dieselů".
Já jen upřímně doufám, že nevěříš tomu, že snad Mercedes uznal vyšší kvalitu motorů Renaultu než těch svých a na základě toho je nakontraktoval. To by bylo hodně mimo.
Tak tady pozor! Reaultí DCi jsou pravidelně hodnocena jako nadprůměrně kultivovné motory (v rámci naftových motorů) a jak už jsem zmínil tak to není jen o motoru, ale zejména o schopnosti ho utlumit (tuhost, počet a umístění silentbloků a odhlučnění). Nedělám si iluze, že v tomto směru bude Mercedes šetřit. Renaulty jsou z pravidla levné vozy takže se na tom trochu šetří, ale veřím že v "Béčku" může mít ten Renaultí motor daleko kultivovanější chod než ve Scénicu.
Vsadím se, že nebude :-)
MB vyměnil akorát kraviny jako altík, setrvačník a asi přírubu u spojky. Uložení si myslím, že měnit nebudou, protože ten motor je odpočátku konstruován na konkrétní počet a pozici silentbloků...
Minimálně možnost změny tuhosti silentbloků tu je a řekl bych že jiné budou vzhledem k použití nerenaultovských převodovek (vzhledem k jiné hmotnosti převodovek a je jedno jestli lehčí nebo těžší, ale na tuhost silentbloků se pravděpodobně šáhlo)
Čtyřválcový diesel v C-klasse rachtá, klepe a skáče asi tak jako staré TDI PD. Tak proč to nesrovnat?
Bylo by dobré se smířit s tím, že Renault je teď na naprosté špičce v malých dieselech (společně s Hondou) a u těch dvoulitrových je i přes mocný nástup konkurence pořád mezi nejlepšími - alespoň co se týče uživatelské přívětivosti, spolehlivosti a kultivovanosti.
Tak určitě... vidím, že si těch nafťáků jel (a to po tobě nechci abys udával pojem řídil) "dost" a v podstatě ani nevíš které, viz Citroen. Asi se s tebou nemá smysl bavit.
Nedávno jsem jel s Meganem II 1,5 dCi cca 2003 s 350t km jako rozvoz pizzy... funguje bez potíží. Kamarád už má druhé 1,5 dCi v Meganu (II a III g) a na prvním přes 300t km a aktuálně už se bude taky blížit k 200t km... a jeho zacházení vzhledem k služebnímu vozu není nijak v rukavičkách... a bez potíží... samozřejmě jsou tady jistí chytráci, kteří mají zaručené informace z přetočených tachometrů.
Nepochybně ano, ale zároveň se sluší dodat, že turbodiesely od Renaultu mají v rámci možností velmi kultivovaný chod. Tedy Mercedes volil z nouze ctnost.
Souhlas, tohle je solidní přešlap. Kdo tu říká, že jsou motory od Renaultu dobré - no, možná ano, ale prémie přece jen má jít o dva kroky napřed a se svou vlastní municí...
Aha, takže srovnáváš 8 let starý motor s nejnovější generací 1,6 TDi a myslíš, že dCi od té doby nemělo žádnou evoluci? Doporučuji vyzkoušet srovnatelné, tedy 1,5 dCi třeba v Meganu letošního roku a pak mi pověz zážitky. Takto mícháš jabka s hruškama...
A že se dává do MB nějaká nová 1,5 DCI, která je nová do posledního šroubku? To mě překvapuješ. Podle mě se tam dává jen evoluje jak říkáš 8 let starého motoru... :no:
Poposedni, ať si nesedíš na vedení. Proč by měla být nová do posledního šroubku? Jsi upadl? Ale, jo, ty jsi motorový odborník, nechám tě žít v představě, že se tam dává ten sám motor, co do první Dacie.... ještě uveď, jestli myslíš tu 50kw verzi v loganu, to ti na začátku uteklo.
Trošku mimo. Píši, že si MB montuje pod kapotu překopané 8 let staré (či více) 1,5 DCI. Neříkám, že se tam dává 8 let starý morot (motor nachlup shodný z první dacie), ale modernizovaný starý motor. Už ti to docvaklo?
Skáčeš jak zajíc, začal jsi se bavit o tom, jak jsi srovnával první dCi v Dacii s 1,6 TDi v Toledu. Což je srovnání nesrovnatelného, naprostý nesmysl. Do MB se dává zcela jiný motor, než tebou zmiňovaná 1,5 dCi v Loganu. Název tě nesmí zmást!
Byl jsem v Tlumačově v Kovošrotu, tam mi řekli, že naposledy ji šrotovali tak před 5 roky, prý byla jedna z posledních...možná máš poslední ty doma >:-[]
Osobně jsem nevlastnil ale s firemní OII jsem se občas projel, jel jsem i s OIII asi 90km.
Jel jsem s HDi v C4, Megane 1,5DCi, i30 CRDi a TDi je suveréně nejhorší diesel z těchto aut. Má hodně hrubý a nekultivovaný projev a neochotně jde do otáček, jen v té OIII je docela dobře utlumen ale podvozkově tragedie.
Dle referencí jsou na tom velmi dobře Multijet od Fiatu i Japonci, jedině snad Opel má srovnatelně špatný diesel.
Je to třeba vyzkoušet a ne slepě věřit, že TDi je božské. Můj kolega má Leona 1,9TDi a když se svezl s 1,6DCi Meganem, tak mu spadla čelist. Známý od Renaultu mu jen řekl vítej na zemi.
Uz polroka som do rodiny pribral MB B 180 CDI. Na aute je par veci, co mi vadi (neprakticka elektronicka brzda, absencia dotykoveho displeja, tvar sedakov), je to prave motor a podvozok, co vychvalujem. Napriek len svojim 109 konikom je motor svizny.
V predajoch je tento motor najziadanejsi a to v automate. Ide tak skor o marketingovy tah. MB B uz len od...
V automatu tam je jiný motor, a to od Mercedesu, OM651/D18, upravený motor, původně o objemu 2,143, nyní je to objem cca 1,800.
Zapamatujme si:
Manuál 180 CDI = motor Renault 1,5, automat 180 CDI = motor Mercedes 1,8.
???
Ešte raz - ja píšem o motore, ktorý mám v aute. Je tam mercedesácka 1,8. To, že je upravený 2,1 viem z netu aj ja. A že ostáva pri automate vieme z článku všetci.
Přečti si sám svůj příspěvek, o 1,8 tam nepíšeš. Píšeš tam o 180 CDI což je nyní velký rozdíl, v manuálu je to 1,5 od Renaultu (označení 180 CDI M) a v automatu je to 1,8 od Mercedesu s označením také 180 CDI (A).
Mame 180 CDI 2007 ,prvy majitel, 160000 km ,az ma drobnosti ziadny problem ale ked si pani z MB myslia ze poutekam do salonu a polozim 33000 na drevo za novy model , To si radsej kupim Scenic ,10000 bude v kapse a necham tam zo srandy nalepit hviezdy dopredu,dozadu aj na volant. basta a pridem na tuhovsku olej vymenit.....
Mame 180 CDI 2007 ,prvy majitel, 160000 km ,az ma drobnosti ziadny problem ale ked si pani z MB myslia ze poutekam do salonu a polozim 33000 na drevo za novy model , To si radsej kupim Scenic ,10000 bude v kapse a necham tam zo srandy nalepit hviezdy dopredu,dozadu aj na volant. basta a pridem na tuhovsku olej vymenit..... :'-(
Já to vidím opačně, než motor MB 180CDI, který se nehodí svým zvukovým projevem ani do starého Tranzita, nejede a žere tak raději Rendlík. Opravdu s tím nerad jezdím.
Ve starých Béčkách byl motor o objemu 2,0, ten je pryč.
Nyní máš na výběr z:
motor Renault 1,5 l (manuál, 160 CDI, 180CDI)
motor Mercedes 1,8 l OM651/D18 (automat, 180 CDI, 200 CDĎ)
motor Mercedes 2,1 L OM651/D22 (220 CDI)
Tak aby se nemíchaly hrušky a jablka, aby se to nepletlo.
Shodou okolností jsem nedovna najel přes 3tkm s Mercedes B + s 1,6 benzin a 7AT. A pak s Scenicem. a tvrdit, že MB je předražený Renault je hloupost. MB B je opravdu příjemné a kvalitní auto. Jediné co mě negativně překvapilo, že to dost mlatilo od kol na nerovnostech čekal bych víc...
Zatím, co Scenic je ve vyšších rychlostech nepoužitelný - hlučný, nestabilní, atd. Ale pro ježdění po městě a po okrsce na chalupu proč ne...
Stale tu riesime povod motora pod kapotou MB, pricom tento fakt bude pre buducich kupujucich nezaujimavy (pokial neratam virtualnych kupcov z auto.cz). Auta su dnes polepene z dielov, ktore su od vsade, vratane ciny a nikoho to pri kupe auta nezaujima ;-)