Mercedes-Benz Concept B E-Cell Plus: Elektromobil se spalovacím generátorem?
Druhá generace Mercedesu třídy B se teprve chystá oficiálně vyjet na evropské silnice, automobilka ale už rovnou prezentuje její elektrifikovanou verzi. Zatím jako prototyp, ale spuštění výroby se blíží – Béčko s elektrickým pohonem je naplánováno na rok 2014.
V hlavní roli je elektromotor se špičkovým výkonem 100 kW a trvalým maximem 70 kW. Čistě na elektřinu ujede tento vůz 100 km, dojezd se ale může protáhnout až na 600 km.
Pomáhá k tomu benzinový motor o výkonu 50 kW. Jedná se o tříválec 1,0 turbo se specifickým naladěním: maximum výkonu je dosahováno už při 3500 min-1.
V nízkých rychlostech pracuje jako generátor v případě malého nabití za jízdy, v rychlostech nad 60 km/h a zejména na dálnici může auto pohánět přímo. V zásadě se proto jedná o formu hybridního pohonu, přebytečná energie spalovacího motoru se však i v tomto režimu ukládá přes generátor do baterií.
Přesto Mercedes oficiálně tento vůz nazývá elektromobilem s Range Extenderem. Kombinované emise CO2 se udávají 32 g/km.
Kompaktní lithium-iontová baterie má kapacitu 3,3 kWh. Dobíjí se z rozvodné sítě pomocí konektoru v zadním nárazníku. Výrobu akumulátorů zajišťuje Deutsche Accumotive GmbH, společný podnik koncernu Daimler a firmy Evonik.