Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz 250 Lang W123: Piáno v prodloužené verzi přijde na půl milionu korun

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Piána už jsou vesměs vyhledávanými klasiky. Teď je jedno v Německu na prodej. Na tom by nebylo nic divného, kdyby nešlo o „jezevčíka“ a ještě s benzinovým motorem.

Mercedesy řady W123 měly pověst nezničitelnosti a hlavně naftové verze nevydržely statisíce, nýbrž doslova miliony kilometrů. Piáno oficiálně debutovalo před čtyřiceti lety, v lednu 1976. Kromě čtyřdveřových sedanů, kombi, kupé a částečně karosovaných podvozků pro montáž speciálních nástaveb existovalo přímo z továrny i v prodloužené verzi.

Tato se prodávala od srpna 1977. měla sice jen čtveřici dveří, ale natažený rozvor náprav, a to konkrétně z 2,80 na 3,43 m. Výrobce nabízel trojici verzí: vznětové 240, respektive 300 D a zážehovou 250. Používaly se hlavně v hotelích a coby letištní taxi. Z těžko uvěřitelných 2,7 milionů vozů řady 123 se jich ovšem zrodilo do 15. listopadu 1985 (kombi pokračovala až do ledna 1986) jen 13.700, takže jde o pěknou raritku. Když pod kapotou přede benzinový motor, tak dvojnásob, protože je poháněly většinou naftové agregáty. Ty pochopitelně žádaly za své služby méně paliva...

Prodejce Steenbuck Automobiles z německého Lübberstedtu jeden takový vůz má. Jde o poslední ročník 1985 v elegantní vínové barvě. Dvouapůllitrový (2525 cm3) šestiválec nabídne 103 kW (140 koní) a „jezevčík“ nemá najeto více než 56.000 kilometrů. Směšné porci absolvované vzdálenosti odpovídá top stav, není však známo, zda je vůz po renovaci, či ne.

Prostřední lavice je dělená a sklopná, byť postrádá hlavové opěrky. Na palubu se tedy včetně řidiče a spolujezdce vejde až osm lidí. Hnědý velurový interiér nevykazuje žádné známky opotřebení, na karoserii není viditelné ani zrnko rzi. Špičkový je veškerý chrom i lak včetně typických mercedesovských středů kol. Snad jedinou nepůvodní věc představuje přehrávač CD, který se v polovině 80. let ještě nemontoval. Posilovač řízení byl ale vzhledem k rozměrům nutností. Zadní náprava se samočinným udržováním světlé výšky (měla ji i kombi) je funkční stejně jako elektrické stahování oken.

Pokud člověk shání mladého veterána, mercedes, kterému u nás neřekne nikdo jinak než piáno, představuje ideální volbou. Dealer za exota požaduje 18,5 tisíce eur, což je bez pár drobných v přepočtu půl milionu korun. Cenovka samozřejmě trochu vyšší, to se dalo očekávat. Nejde přece o orezlý vrak... A vzhledem k tomu, že několik let stoupají už i ceny nástupce se čtyřkou na konci, tohle je rozumné řešení, jak si užít post řidiče limuzíny, které se přezdívalo Pullman, i když toto označení oficiálně nenesla. Samozřejmě měnit rychlostních stupňů ručně netřeba...

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Avatar - jozephko
11. 7. 2016 19:02
Bola to síce rarita, ale ako kde...
V Izraeli sa títo "jazvečíci" bežne používali ako vozidlá taxi služby...