Mercedes-Benz 280 SL: Po více než 40 letech jako nový
Nevím, jestli je to tím, že stárnu, ale mám stále více pocit, že se v mém okolí objevuje stále větší množství lidí, trpících náklonností k autům, která měla daleko ke globalizovaným, unifikovaným produktům, které fabriky nechrlily po milionech. A já spolu s nimi už dávno vím, že jsou důležitější věci, elektricky sklápěná zpětná zrcátka, nápis TDI na karoserii a klimatizovaná schránka na rukavice.
A tohle je přesně jeden z těch příkladů, Mercedes-Benz 280 SL (W113, tzv. Pagoda). Není sice známo, jak vypadal předtím, než skončil v dílně firmy Overdrive, ta si ovšem na jeho renovaci dala opravdu záležet. Ba co víc, výsledek své práce nechala profesionálně nafotit a díky tomu teď téměř virálně obíhá sítí... tak proč vám tu krásu také nezprostředkovat?
Zmíněný Mercedes-Benz 280 SL z roku 1971 ovšem není otrocky zrenovovaný podle původního vzoru. Je tedy jasné, že vznikl podle přesné specifikace zákazníka, jenž nemá ambice auto draze nabídnout v aukci, ale spíše přizpůsobit jej vlastnímu vkusu, ovšem při zachování ducha sedmdesátých let. Bylo tedy pozměněno kožené čalounění a poupravena palubní deska i čalounění dveří, že je něco jinak byste ale poznali pouze v případě, že byste měli originál a tento "tuning" vedle sebe. A řekli byste, že zdrojem ozvučení je moderní systém, přehrávající CD i MP3? Při zachování ducha sedmdesátých let se prostě myslelo na všechno.
Kabriolet s rozměry 4285 x 1765 x 1305 mm a váhou pouhých 1300 kg byl (a stále je) poháněn řadovým šestiválcem 2,8 l, zkombinovaným s manuální převodovkou (jestli jde o klasickou čtyřstupňovou nebo vzácnou pětistupňovou ZF není známo), jenž dával výkon 170 koní (130 kW) a na zadní kola posílal točivý moment 244 N.m, takže i na dnešní poměry poskytoval velmi slušnou dynamiku. Tak co, nechali byste se přemluvit?