Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely
Éčko je jedním z nejprodávanějších vozů svého segmentu, tedy vyšší střední třídy, v celosvětovém měřítku. Za šest let produkce vzniklo 1.270.000 sedanů a 230.000 kombi. Největšími a nejdůležitějšími trhy pro tento model jsou pochopitelně domácí německý a pak také americký, do každé ze zemí směřuje asi 25 procent vyrobených vozů, dohromady tedy plná polovina. Nejpopulárnějšími motorickými verzemi jsou E 220 CDI a E 350, pro každou z nich se rozhoduje deset procent zákazníků. Éčka se vznětovými motory pak tvoří 40 % z celkového počtu prodaných vozů.
V říjnu roku 2006 byla poprvé představena ve Spojených státech varianta E 300 BlueTec se šestiválcovým třílitrem CDI, který je vybaven piezoelektrickými vstřikovači, turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek, systémem recirkulace výfukových plynů a keramickými žhavícími svíčkami pro snadné studené starty. O čistotu výfukových plynů se starají oxidační katalyzátor a filtr pevných částic který dočasně zachytává nespálené saze. Díky této ekologické výbavě E 300 BlueTec plní bez problémů emisní normu Euro 5. Tento čistý diesel se v Evropě objevil začátkem roku 2007 a mohou si jej koupit i zájemci v České republice.
Zaujal i německou spolkovou vládu, která jej ocenila v lednu 2008 za přínos pro životní prostředí v rámci své současné iniciativy Německo – země nápadů. 22 motoristických novinářů jej v dubnu roku 2008 vyhlásilo nejzelenějším vozem světa, automobil se tedy může pyšnit titulem World Green Car 2007. A do třetice zvítězil v anketě německého magazínu Auto motor und sport, stal se nejlepším vozem vyšší střední třídy.
Na konci roku 2006 uskutečnila stuttgartská automobilka vytrvalostní test vznětových éček. Transkontinentálního maratonu se zúčastnilo celkem 36 automobilů, které během 26 dní ujely 14.000 km z Paříže do Pekingu. V extrémních podmínkách všechny vozy uspěly a dokázaly, že i aktuální Mercedes-Benz třídy E pomalu končící generace W211 je komfortní, bezpečný, kvalitní a spolehlivý. A to i přes závažné problémy s komplikovaným brzdovým systémem, který tuto modelovou řadu postihly v prvních letech výroby. Návrat ke konvenčním brzdám během výrobního cyklu byl sázkou na jistotu.
Za více než šedesát let bylo prodáno již přes 12 milionů vozů osmi generací, počínaje řadou W136/191, která je i u nás známá jako 170 V a vyráběla se již před druhou světovou válkou.