Jein (ja/nein) - ano MOHLO by to být dříve. Ani NE - naplánování nových a nových modelů je u BMW myslím VELMI dobře rozvrženo (stále je NĚCO nového... :-)
Jen odestup mezi hatchbackem a kupé je nezvykle dlouhý. Typicky se čeká zhruba rok, jestli se nepletu. V tomhle případě to bude prakticky dva a půl. Vždyť i řada čtyři dorazí dříve, kolem letních prázdnin, tedy o půl roku dřív a přitom byla představena o asi čtyři měsíce později. Sice pořád něco nového, ale čekání je to dlouhé. :-)
Jasný, šedesát kilometrů vlastní silou a zbytek na plaťáku. >:-[]
Tenhle problém by se vyřešil snadno. Každému úředníkovi přidělit služebáky přesně s ((vzdálenost domov-práce)/100)*(normovaná spotřeba) množstvím paliva v nádrži.
Asi by o to tady nebyl zájem. Přece jen asijská auta jsou dost odlišná. I já osobně třeba preferuju evropskou produkci. Sem tam něco se mi líbí z americké. Japoponská méně a korejská mě neoslovuje.
Problémem jsou z části naše normy. A kolikrát ta auta ani nedělají s volantem nalevo (proto je na tom UK lépe). Třeba zmíněný Litchfield vychází z japonské specifikace, evropskou odepsali jako nevhodnou.
Litchfield je neoficiální tuning, pokud vím, takže to není fér srovnání. I když, napsali světa, tak proč ne. Když se nebudeme omezovat na sériovou produkci, tak se najdou mnohem výkonnější čtyřválce. Sám jsem měl tu čest s 800 koňovým Lancerem Evo MR. A to tam měl "civilní" mapu. Na ostrou jsem neměl koule. :-)
Proč by měli zírat?
U Mercedesu je to nejvýkonnější verze. U BMW nejspíše přijde BMW 1M a u AUdi určitě přijde RS3. Navíc Audi používá R5 a BMW R6. Mercedes mám rád, ale nějaký větší motor by se k AMG hodil více.
MB si zaslouzi palec nahoru za design a za to jaky vykon to auto bude mit, ale je tu nekolik ale.
1) BMW 135M je 6 valec s pohonem na zadek, ikdyz je nepatrne pomalsi nez MB tak si zakazniky ziskava jinyma vlastnostma na co MB ani Audi nema a nemiri. Osobne si nemyslim ze by mela vzniknout 1M, takze az Audi vypusti RS3 BMW nebude mit odpoved. Na radu by mela prijit M2 coz bude coupe a mirit vic proti TT RS a ne tomuto MB.
2) Audi S3 neni vrcholna motorizace, ta miri presne proti BMW 135M a vykon navic nepotrebuje (tim by spis jen ukrojila zakazniky vlastni budouci RS3. MB na Audi mit bude jen v pripade ze se cena A45 AMG bude rovnat cene Audi S3, pak by melo smysl nad tim uvazovat jako nad konkurenci. Ale pokud bude mirit spis nad S3 tak jde o parametrove pekne svezeni, ale neni to nic na co by sme si sedli na zadek.
Btw. finalni soud bych si nechal na to jak MB ten motor vyladil. 360k uz je na 2L sakra dost a obavam se aby tam turbodira nebyla fakt zabijak citelnosti toho motoru.
že BMW bude tím, kdo tohle nesmyslné honění (koní) zastaví a bude-li 1M resp. M2 nebudou se tlačit někam ke čtyřstům koní. Podobně doufám, že M3 zůstane právě na těch cca čtyřstech, protože jí stačí. Obecně, koní více netřeba, dnešní sportovní odvozeniny běžných modelů jich mají naprostý dostatek, naopak jim chybí ovladatelnost a hravost.
Po skvělé 135i tedy s nadějí hledím směrem k Mnichovu - snad jste už pochopili, že "koňská" cesta nevede ke kýženému cíli a že budete tím, kdo v tomto závodě konečně "prohraje", aby opět vítězil tam, kde to bývalo zvykem. Děkuji. ;-)
Pokud to pro tebe není okruhové náčiní, tak je to naprosto zbytečné. Pravda, při předjíždění není hřebců nikdy dost, ale tahle cesta vede akorát k tomu, že musíš jezdit rychleji a rychleji, aby sis trochu užil. Nevím, jaké máš zkušenosti se silnějšími vozy, ale bez elektronické berličky už to pak není taková sranda vůbec umístit na silnici. Jen se na ní udržet začíná být pěkná fuška. Myslím si, že to, co máme teď, stačí. Pro zájemce ať třeba nabídnou performance kity.
Můj víkendový ideál je něco jako Boxster S/ Cayman S. Naprosto dostatečné.
Koně nenahradíš a není jich nikdy dost... alá Jeremy Clarkson. Co jsme zatím v teplém dni vyzkoušel, ideál SL 63 AMG. Na cestě se drží krásně, senzační podvozek, pořádné stádo 537 koníků.
Zase tolik nepapá (při mém stylu jízdy naprosto v normě, už jsem měl větší žrouty) a teď už toho moc nenajezdím - na služebních cestách si auta půjčuji a svým jezdím větší vzdálenosti prakticky jen pro zábavu/ za zábavou. Proti plátnu nic nemám, navíc jezdím se střechou dole i v zimě (pokud nesněží/ neprší). Líbí se mi hlavně, že je to roadster. Za co bych je zastřelil, je nemožnost manipulovat se střechou za jízdy. Ale když jedeš dostatečně rychle, tak dovnitř moc neprší.
Jak jezdí na limitu? Klidně se rozepiš, rád si počtu. A až přestaneš popisovat zážitky z okruhu (troufám se domýšlet, že k limitům jsi neměl šanci na silnici se vůbec přiblížit) tak dej tip na silnici, kde jsi mohl těch 537 koní nějak využít pro alespoň trochu sportovní jízdu (a tím nemyslím hééén, "ty voe to jede" někde dálnici), protože tu mluvíme o sportovně zaměřených derivátech běžných modelů.
upřímně zkušenost s takhle ostrýma autama nemám, ale pokud bych o něm jednou uvažoval, určitě v tom smyslu, že bych ho občas projel na okruhu, nějaký amatérský závody do vrchu apod., na obyčejný denní ježdění by mi ho bylo líto ve smyslu nevyužití potenciálu, takovýho auta je do města škoda
Tak na to si pořídím jinou bestii než na víkendové poježdění. :-) Nakonec je to otázka financí - kolik musíš dělat kompromisů. A také pudu sebezáchovy. V 600+ koňovém autě je velmi snadné se zabít, pokud budeš tlačit na pilu.
Pod to se podepisuju, snad uz aktualni M3 ukaze smer kterym se BMW vyda, zachovat 420k (stejne to pojede lip jak s S65 diky turbum a vyssimu kroutaku) a snizit hmotnost je spravna cesta.
U M2 nemam strach ze by se hnali k 400k, takovou konkurenci M3 urcite neudelaji. Spis bych to videl jako 1M coupe, 340-350k pri vaze 1,4-1,5 tuny proste staci. Zalezet bude na podvozku a ten u BMW umi.
Ted jeste tyto predpoklady potvrdit :yes:
Mám pocit, že honba za výkonem už trochu polevuje. U Audi mi to tak alespoň přijde. S8 sice posílila, ale podle mne na odpovídající úroveň, S6 oslabila, RS6 oslabila. RS3 nejspíš dostane buď 265, nebo 280 kW R5T. Těžko říct, co udělají s RS4, ale moc velký posun nepředpokládám.
O M3 se říkalo, že by měla mít 450 koní, což má dnes RS4.
Jen poznámku jako ilustraci, o co mi jde, mám teď na pár dní 530 xdT, což je momentálně naprosto mainstreamová specifikace a srovnal jsem její zrychlení s 525i E60, tj. 190kW vs. 190ps, a ejhle z 60 na 180 km/h to mají stejně. Vypadá to neuvěřitelně, do chvíle, než se člověk podívá na váhový rozdíl, který je téměř 400!!! kilo. A v tom to je, já bych rád M3 s váhou kolem 1,5 tuny, pak jí i v dnešních měřítkách bude 400 koní stačit na to, aby byla úchvatně rychlá. Docela v to doufám, protože v mých očích je základ, f30, mnohem lepší než e90. Tato generace by mohla přinést výjimečnou M3. ;-)
Čtyři metráky je pořádná nadílka. Ubrat na váze určitě neuškodí, ale 1,5 tuny si spíš umím představit u M2/ M235i než u M3. Vem si, kolik váží M135i. :-) Možná BMW překvapí. Na druhou stranu, když se s hmotou umí pracovat... viz GT-R.
Je klidne mozne ze vahovy rozdil M2 a M3 nebude nijak velky, precijen tam musi byt 1) rychlostni rozdil a 2) cenovy rozdil a kdyz to hodne zjednodusim tak za 2mil si BMW muze dovolit dat na M3 vic hliniku a uhlikovych vlaken nez na M2 s cenou treba o 600tis kc nizsi.
Jestli se nepletu tak nejake specifikace M3 uz unikli a slo tam o vahu 1550kg, ted jen vedet podle jake normy je to mereno (jestli uz je v tom zapocten ridic vazici 75kg). Pokud ano byla by to bomba, pokud ne tak to neni nic kvuli cemu bych brecel stestim, ale v kazdem pripade jde o posun spravnym smerem a z ctverice Audi/MB/BMW/Lexus by mela byt M3 nejlehci.
M6 je ještě dražší a váží kolem 1900 kilo. Třídveřová M135i váží 1500 rovných s manuálem (s automatem je o něco těžší), mělo by to být podle evropské normy, tedy s řidičem. Je možné, že BMW půjde do sebe, ale M6 je nové auto a je to cihla. Z hliníku má kapotu a dveře, střechu z CFRP jako v minulé generaci, víko kufru pak ze sklolaminátu, tím to končí. To už obyčejné SL je na tom mnohem lépe. Z kompozitů se běžně dělají blatníky (to měla třeba už RS3), střechy, víka, to není nic nového.
Ta zásadní otázka je, co umožňuje platforma F30. Fakt je, že F30 není o moc těžší než F20 - možná je BMW na správné cestě. Příští A4, která už je prakticky za dveřmi, bude mít díly karoserie z hliníku a CFRP (včetně strukturálních) - to nemluvím o RS, ale o civilní. Navíc platforma umožňuje relativně levnou změnu materiálového mixu. Možná se objeví i nějaká exotika, ale to si spíš nechají na vyšší modely. Takže BMW to bude mít těžké. Na druhou stranu nepředpokládám, že půjdou do nějakého tvrdého váhového boje, protože to stojí peníze a už se jednou spálili.
Male delo >:D Len zopakujem vyssie spomenute, az pride CLA s touto motorizaciou a stvorkolkou, to bude velmi seriozne vrtajuci cervik do hlavy. Budem musiet (ale asi marne) premyslat, ako si zdovodnit taketo rozsirenie domaceho stadocka. Nuz uvidim, aj ked som s E a GLK plne spokojny, jeden nikdy s istotou nevie....
Mercedes poslední dobou předvádí, že umí. Nové Áčko je opravdový skok kupředu. :-)
BMW poslední dobou tedy nic moc extra bohužel nepředvedl, ale i tak nadále BMW a MB to je jediná německá elita. :-)
Hmmmm nejsilnejsi???pekna LEZ!!!!!!!mitsubishi lancer evo 9,10 ve verzi fq 400 ma rovnycah 400 koni a je to jen dvoulitr....ale chapu.v cechach se nenosi nic co neni z nemecka nebo z mlade boleslavi ze???