Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Antos a Actros: Tak trochu jiné obytňáky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Vrchol mezi obytnými automobily představují vozidla, jejichž základem jsou těžké nákladní vozy.

Mercedes-Benz na 54. ročníku veletrhu Caravan Salon, pořádaném od 29. srpna do 6. září letošního roku v Düsseldorfu, byl vedle svých vlastních modelů Marco Polo a Marco Polo Activity nebo úprav modelu Sprinter od renomovaných výrobců obytných automobilů reprezentován i dvojicí těžkých nákladních vozidel v luxusním provedení.

Touto dvojicí jsou Vario Alkoven 1200 založený na Mercedes-Benz Antos a Concorde Centurion 1200 na základě Actrosu.

První jmenovaný Vario Alkoven 1200 se může pochlubit obytnou nástavbou s komfortně zařízeným interiérem, v němž vedle obývacího pokoje, ložnice a kuchyně nechybí ani prostorná koupelna. Zádí vozidla je dokonce garáž, do níž se vejde i Mercedes-Benz SLK.

S ohledem na skutečnost, že základem tohoto karavanu je těžké nákladní vozidlo, nemusel brát výrobce ohledy na každý gram jako u obytných automobilů s technikou lehkých užitkových vozů. U nichž je potřeba udržet hmotnost pod 3500 kg, aby je bylo možné řídit s řidičským oprávněním skupiny B. Díky tomu může být u "nákladního" karavanu použit skutečný mramor nebo pravé dřevo.

Pro zvětšení vnitřního prostoru jsou části stěn obývacího pokoje a ložnice vysouvány za pomoci hydrauliky do stran. Součástí výbavy je mimo jiné dvojice plochých obrazovek s úhlopříčkou 32 palců, kamerový systém pro zajištění bezpečnosti, indukční varná deska a pro úklid přijde vhod centrální vysavač a pračka se sušičkou.

Nezávislost na cestách má pomoci zajistit baterie s kapacitou 1200 Ah a systém solárního dobíjení. Nádrže pojmou 390 l nafty a 500 l vody.

Vario Alkoven 1200 je postaven na Mercedesu Antos 2543 L s kabinou M a vznětovým šestiválcem o objemu 10,7 l s výkonem 315 kW (428 k), který je podle výrobce pro třínápravové vozidlo o hmotnosti do 25 tun více než dostatečný.

Neméně velkolepý je Concorde Centurion 1200, který při délce 12,0 m a výšce 3,85 m nabízí podobně velkolepý vnitřní prostor, který lze ještě zvětšit za pomoci hydraulicky vysouvaných stěn.

Interiér samozřejmě nabízí vybrané materiály a nejmodernější špičkové vybavené od LED osvětlení přes výkonný multimediální systém až po plně vybavenou kuchyň, v níž nechybí ani myčka nádobí. Pro cesty do chladnějších období se pak určitě bude hodit podlahové vytápění. Nechybí ani garáž pro osobní automobil, která je vybavena výtahem.

Základem tohoto výjimečného obytného vozidla je Mercedes-Benz Actros 2542 L s kabinou GigaSpace, který je vybaven přeplňovaným vznětovým řadovým šestiválcem o objemu 12,8 l a výkonu 310 kW (421 k).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
9. 9. 2015 20:25
Re: mazec
v USA normalka, ale do beznych kempov s travnatym povrchom a stromami to bezne nejazdi. Tam je vidiet kratsie verzie, aj ked aj tie su na europu trochu XXL.:)
9. 9. 2015 20:02
Re: mazec
No jezdit bych s tím nechtěl
Avatar - m.z.
9. 9. 2015 16:03
Re: mazec
Něco takového asi v kempu nepotkáš, spíš na asfaltovém parkovišti u dostihového závodiště, nebo závodního okruhu.
9. 9. 2015 09:29
mazec
obytnak si obcas na dvolene pujcujeme ale tohle je fakt mazec, uz vidim ty metr hluboky koleje v nejakem "VIP kempu" pri desti..... :-)