Diskuse

Audi A3 vs. Mercedes-Benz A-Klasse vs. Volvo V40: Designový trojboj

11.3.2012

Prémiová část segmentu C zažívá výraznou modernizační vlnu. Který z nových hatchbacků konkurujících BMW 1 Vás zaujal nejvíce?

 

  • 00 Reagovat !

    foto KIA-World

    KIA-World 11.03.2012  08:54

    medak o chlp pred volvom

    u mna vedie :yes:

    audi je len do poctu
    • 00 Reagovat !

      foto lancer24

      lancer24 11.03.2012  10:08

      « Re: medak o chlp pred volvom

      u teba vedie Ceed a i 30 >:-[] ale z tejto trojky interier volvo,audi a mercedes a exterier audi,mercedes a volvo,ale čo musim napisat su tie otrasne zadne svetla na mercedese nič moc dost mi to pripomina citoren ds3
  • 00 Reagovat !

    foto GTI

    GTI 11.03.2012  09:12

    ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

    S výjimkou GOLFu začíná být v mainstreamové kompaktní třídě hatchbackovsky vizuálně vyčerpáno. Auta vypadají jako přes kopírák, chybí designová vize, chybí schopnost stvořit boha. Ne tak v prémii, tam to aktuálně esteticky doslova vře.

    Zásadním kladem prémiového segmentu je vynikající, příkladný designový rozptyl jednotlivých modelů. Zde není znát koncentrace sympatií výhradně jedním směrem, je to naopak, automobilky tvrdě staví na svébytnosti svých charakterů jimž dávají přes karoserie svých kompaktů natolik vyniknout, že potenciální zájemce zcela intuitivně vede svůj interes k modelu jedinému. Není tedy garážové dilema, zda si pořídit (prašť jako uhodˇ) "cee´da nebo i třicítku", v prémii je dnes pro každého pouze jedna cesta, cesta do prodejny pro jeden z originálních a nezaměnitelných modelů.

    A3 - styl vozu dopilovaný k dokonalosti, karoserie má zcela přirozené proporce, vůz sedí na silnici harmonicky, klidně, umí zaujmout hloubkou výrazu. Není co kritizovat, prostě "standardní" kompaktní prémie v tom nejlepším slova smyslu.

    V40 - událost roku, základní charakterová premisa, totiž pocit fortelnosti, bezpečnosti vystřeluje z vozu v optických signálech opravdu na všechny strany. Volvo dokonale úročí současně příklon ke sportovnějším, dravějším tvarům. Karoserie je mile přičaplá k silnici, vyvolává emoce jasného vítěze, toho, kdo umí kontrolovat situaci, jakéhosi přirozeného lídra skupiny.

    A-klasse - událost století, mercedes opět ukázal své hvězdné místo v poli ostatních, je to ten, který dokáže do karoserie vtělit fantastickou hloubku emocí, ten který umí zcela nově definovat základní kompaktní hatchbackovskou manýru, totiž "C"sloupek a jeho napojení na masiv střechy. Právě tuhle pasáž (příznačně kolegou Marim pojmenovanou, jako sloupek "CLS") je možné považovat za definiční designové mistrovství. Mistrovské je ovšem na karoserii úplně vše, ať již vezmeme do úvah smyslné boky či dominantní příď. Nový malý Mercedes je s dokonalou nadstavbou absolutním, přirozeným králem, doslovným třídním hvězdným klenotem. Jeho vizuální účinky jsou natolik nové, silné, svébytné, že nesnesou srovnání se žádným jiným reprezentantem dané třídy.

    Prémiové pole je tedy dané, horní odkaz na potenciální konkurenci v podobě DS4 (bože) snad raději nechejme velkoryse vyšumět do propadliště estetických dějin a napišme si, že když toto prémiové pole doplníme modelem BMW 1, není prakticky možné najít prémiového jezdce, který by nenašel ke svému charakteru korespondující vůz.

    Avšak, mám-li najít nějaký třídní prémiový vrchol, pak v rovině absolutní designové kompozice, v rovině dokonalého skloubení pohledové estetiky s pojetím auta jako jakési krásné, silné, nepokořitelné, dravé šelmy, pak králem (silniční) džungle je samozřejmě jeden - MERCEDES-BENZ A-klasse.

    No, prémie opět naplno ukázala svůj status, staus toho nejlepšího :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto kaa

      kaa 11.03.2012  09:27

      « Re: ZAUJETÍ KRÁSOU

      Pod tento příspěvek bych se mohl v zásadě podepsat. Jenom k A3 bych měl malou připomínku, či výtku. Poslední dobou, a to u většiny vozů Audi, se mi zdá design modelů trošku, řekl bych to slušně, bezpohlavní.
      Ano, materiály, technika, zpracování, to je na špici. Ale ten design? Všechny , nebo většina modelů mi splývá. Ať je to A3, A1, Q3, Q5. Ale třeba je to záměr a já to nepochopil.

      A na konec. Nové A3 je podle mě jen lepší facelift a ne nový vůz.
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 11.03.2012  09:38

        « Re: Re: ZAUJETÍ KRÁSOU

        To jisté možné splývání jde na vrub vizuální originality značky jako celku, podívej se například na BMW3 a BMW5.
        • 00 Reagovat !

          foto kaa

          kaa 11.03.2012  16:00

          « Re: Re: Re: ZAUJETÍ KRÁSOU

          Souhlasím. Leč u Audi se mi to zdá až příliš markantní a to mi lehounce vadí. Je to přece jen premiovka a chybí tam trošku taková ta třešnička na dortu.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 11.03.2012  16:33

        « Re: Re: ZAUJETÍ KRÁSOU

        Designově ti to jako facelift klidně připadat může (v tom případě ti to muselo vždy připadat jako facelift, stačí porovnat 8L a 8P), neříká se tomu evoluce pro nic za nic, ale jako model jde snad o největší skok za celou dobu jeho existence.
    • 00 Reagovat !

      foto shark11

      shark11 11.03.2012  09:32

      « Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

      Zujímavé, že pri prémiových značkách je podobnosť pochopiteľná a pri kórejcoch hnusné kopírovanie ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto GTI

        GTI 11.03.2012  09:39

        « Re: Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

        Pravděpodobně jsi mě četl příliš rychle, já naopak v prémii akcentuji designový rozptyl jednotlivých modelů a značek, tu nezaměnitelnou originalitu konkurenčních modelů.
      • 00 Reagovat !

        foto kaa

        kaa 11.03.2012  09:47

        « Re: Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

        Nevšiml jsem si, že by se navzájem podobaly modely od BMV, či MB.
        Nevšiml jsem si ani že by z modelů premiových znacek byly vidět zásadní prvky designu na korejských vozech. Je směšné jen pomyslet, že by chtěly Kia či Hyundai konkurovat premiovkám. Osobně se domnívám, že spíše atakují na francouzskou trojku.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 11.03.2012  11:31

          « Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

          Vidíš sám (i podle toho co sám píšeš), že je nejvyšší čas, aby sis začal všímat, ale ono už to tvé přiznání si, je ten nejlepší začátek pro konečné pochopení... :yes: ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto figurka

          figurka 11.03.2012  11:39

          « Re: Re: Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

          Postav si vedle sebe 3er, 5er a 7er. K tomu klidně přihoď 6er.
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 11.03.2012  12:10

            « Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

            Jj, viz 11:31 a nejen toho si zatím nevšiml... :-)
            • 00 Reagovat !

              foto kaa

              kaa 11.03.2012  16:03

              « Re: Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

              Dobrá, vzdávám se.
        • 00 Reagovat !

          foto shark11

          shark11 11.03.2012  13:15

          « Re: Re: Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

          Francúzov už kórejci "spravili" :-)

          A pre HK nie je dôležité sa tlačiť do prémie, ale zarábať .... a to sa im darí ...

          Samozrejme to platí na dnes - v budúcnosti možno čakať útok i na zabehanú prémiu a určite to nebude platonický útok ....

    • 00 Reagovat !

      foto ericn

      ericn 11.03.2012  09:42

      « Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

      GTI, tentokrát pěkná práce, souhlas . Za mě je z téhle trojičky taktéž vítězem Mercedes třídy A - oproti ostatním je to prostě bomba. MB opět ukázal, že když chce, tak prostě umí ;-)

      Audi A3 je sterilní a předvídatelné, všechny modely jsou si až moc podobné...
      Volvo V40 vsadilo na vlnobití alá Hjondé, prostě to už neni Volvo jaké známe...
      BMW 1 je parádní, jen mi design příde nepřijde vyvážený ;-)

      Bottom line - MB A-klasse má fakt dobře našlápnuto :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 11.03.2012  10:53

      « Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

      Tentokrát 100 % souhlasím. Třída prémiových hatchbacků je dnes neskutečně zajímavá. Je to asi vedlejší produkt krize, že se prémiové značky začaly zajímat o tento segment. Seřadil bych to podobně:

      1. MB A
      2. Volvo (snad bude tak kvalitní jako D3)
      3. BMW 1
      4. Audi A3 (trošku bez nápadu, studené a bezpohlavní)

      Teď ještě počkat na definitivní technické údaje, ceníky, výbavy. A pak srovnávací testy.
    • 00 Reagovat !

      foto Horst-Fuchs

      Horst Fuchs 11.03.2012  11:35

      « Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

      Já ti, člověče, nevím. Naprosto souhlasím s A3 - nekonfliktní, přirozený vzhled, koncernový standard v dobrém i špatném slova smyslu, zadní světla lepší než v tomto bodě nepovedené A6.
      Mercedes - nu, bohužel, zde si nejsem tak jist (a to jsem "mercedesí"). Boční pohled je vynikající, krásné dynamické proporce. Jenže při jakémkoliv pohledu zepředu na mě působí "čumák" až příliš těžkým a robustním dojmem, jakoby patřil k jinému o číslo většímu vozu. Vzadu, ach jo, design by měl být u aut také účelný, ale volba zadních vcelku velkých světel vedla k mizérii jménem otvor do zavazadlového prostoru - [odkaz] Snad je to tak úmyslně, aby Mercedes zvýraznil odklon od praktických hodnot k dynamice, muselo to být ale tak výrazné? Nevím, proč se Mercedes na dosavadní klientelu Áčka takto vykašlal. Podle mě je to škoda, přitom by to bylo jediné rodinné prémiové menší auto, které by si jistě movitější rodinky rády pořídily.
      Volvo - ano, líbí. Uvidíme v reálu, mám vcelku rád tyhle hatch-kombíky. Vzadu je ale ponton velmi vysoký, případné děti vzadu budou mít nejspíš pocit koťat v pytli těsné před nežádoucím kontaktem s vodou...
      BMW 1 - škoda slov, předek vypadá jak na fotkách tak v reálu hrozně lacině. V technice je to naštěstí trochu jinak...
      • 00 Reagovat !

        foto CHerokee

        CHerokee 11.03.2012  14:39

        « Re: Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

        Pro klientelu bývalého Áčka - rodiny, co chtěji nafouknutou prémii je tady nová třída B. Je lebnější než ta předchozí, pěknější a nabízí dost místa pro celou rodinu, včetně kufru.
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 11.03.2012  16:40

          « Re: Re: Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

          Tak B rozhodně není adekvátní náhrada A. To se na mne nezlob. Můj postoj je dán tím, že nikdo z majitelů A, které znám, není rodina. Bylo to krásně prostorné malé auto.
          • 00 Reagovat !

            foto Horst-Fuchs

            Horst Fuchs 11.03.2012  17:31

            « Re: Re: Re: Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

            Pravda je, že stávající "A" končí bez náhrady (a je to podle mě škoda) a zůstává jen písmeno. Neznám ještě přesně rozměry nového Áčka, je ale docela možné, že bude podvozek shodný s "B". Přinejmenším délka - "B" = 4359, nové "A" = 4290 by tomu mohla naznačovat. Těch 6-7 čísel už není rozdíl třídy. Zajímal by mě rozvor, ten jsem ale nikde nenalezl. Podle bočního pohledu bych ale za shodnost nic nedal.
            Pak by to mělo logiku, "A" jako sport hatchback, "B" jako pseudo MPV.
            No nic, před rokem by mě nikdy nenapadlo, že bude "A" jednou přímým soupeřem takové Alfy Giulietta...
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 11.03.2012  12:50

      « Re: ZAUJETÍ PRÉMIOVOU KRÁSOU

      Ačko se povedlo a vypadá to, že časem bude ještě "dozrávat", ale rovnou třídního Boha bych z něj bez živé zkušenosti zatím nedělal... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto petrbehounek

    petrbehounek 11.03.2012  09:29

    připadáte si zdráv redaktore? co máte stále s tím volvem

    volvo 40 (a ještě v kombíku) je konkurence po C konkurence pro A je volvo 30
    • 00 Reagovat !

      foto chytrak1

      chytrak1 11.03.2012  09:46

      « Re: připadáte si zdráv redaktore? co máte stále s tím volvem

      Běhounku Běhounku,je otázka zda zdraví nechřadne tobě. Podívej se na rozměry na styl, podívej se na řadu 60 a musí ti přece dojít, že V40 je přesně mířeny na A3 sportback. Proti C a 3 a A4 je tu řada 60. Jediné co tě omlouvá je že volvo tím značením udělalo zmatek. Asi by bylo správnější označení C40. Nicméně V40 už prostě není kombi a basta.Je delta kombi? neni. Je A3 sportback kombi? není. atd. Jsou to větší hatchbacky.Nižší střední kombi je V50 a střední kombi je v60. Takže studenej hadr na hlavu, nohy do lavoru a chladit a chladit. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto petrbehounek

        petrbehounek 11.03.2012  13:16

        « Re: Re: připadáte si zdráv redaktore? co máte stále s tím volvem

        jo jo cyhtáku a V30 je konkurence smartu a připravovaná C40 bude konkurence čeho chytráku, tak se předveď >:D >:D >:D
        • 00 Reagovat !

          foto petrbehounek

          petrbehounek 11.03.2012  13:17

          « Re: Re: Re: připadáte si zdráv redaktore? co máte stále s tím volvem

          oprava C30
        • 00 Reagovat !

          foto chytrak1

          chytrak1 11.03.2012  16:16

          « Re: Re: Re: připadáte si zdráv redaktore? co máte stále s tím volvem

          úplně se v tvých označení modelů neorientuju a jak to vypadá ty vlastně taky ne.

          ale pro pořádek - aktuální C30 je stylově asi nejblíže sciroccu, a míří na sportovní hatchbaky nižší střední, v40 míří na 5dv. hatchbacky (eventuáůně natáhlý hatche) v nižší střední. toť vše. Co připravujou a chystaj u volva budu hodnotit až to vyjde ven. Teď fakt nevím.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 11.03.2012  16:44

        « Re: Re: připadáte si zdráv redaktore? co máte stále s tím volvem

        C30 je C, protože je třídveřová (původně to bylo označení pro kupé, které natáhli o stylový třídveřový hatchback). V40 je V, protože je pětidveřová. Tohle je asi ta logika.
  • 00 Reagovat !

    foto -marTy

    :marTy 11.03.2012  09:46

    srovnání

    Audi mi přijde hodně zastaralý, na to, že to má být pro mladý lidi, to podle mě nezaujme....Mercedes je fakt pěknej :yes: a Volvo také, ale větší úspěch bude mít určitě meďák ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto miromen

    miromen 11.03.2012  09:46

    Pořadi

    1. Volvo
    2.Mercedes
    3.Audi
    Stejne pořadi plati jak pro exterier tak pro interier.
    • 00 Reagovat !

      foto Nerez

      Nerez 11.03.2012  09:52

      « Re: Pořadi

      Interierově:Mercedes, Audi, Volvo.
      Exterierově:Audi, Mercedes, Volvo.

      Ten interiér Mercedesu je paráda :yes: :yes: :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto ericn

        ericn 11.03.2012  09:56

        « Re: Re: Pořadi

        Slušný flame - ale přidám se :-)

        1. MB - celkově paráda, povedl se
        2. Audi - konzervativní kousek, ale vyvážený
        3. Volvo - Exteriér mi přijde moc komplikovaný, Interiér se mi nelíbí vůbec
      • 00 Reagovat !

        foto miromen

        miromen 11.03.2012  10:04

        « Re: Re: Pořadi

        Pro mě je desing Audi docela zklamanim a to jak interierem tak exterierem. Interier Mercedesu je opravdu velmi povedeny ale ty vydechy ventilaci podobně jako u Audi mi tam prostě vubec nesedi. Volvo je sice překombinovanějši ale jako celek se mi opravdu velice libi. Jsou to ale dojmy z fotek a v realu muže byt situace klidně jina. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto chytrak1

    chytrak1 11.03.2012  09:54

    A3

    Myslím že audi tak dlouho pilovalo svůj exteriérový design, až mu všichni o generaci utekli. Zejména při srovnání s C se nechce věřit, že obě auta jsou stejného data narození. Audi má problém....
    Co je ale vlemi zajímavy je že v interiéru se A-čko a A3 používají velmi podobný designový jazyk, zatímco u exteriéru jde A-čko ve stylu BMW1. Že by u mercedesu najali šikovné špiony?

    Každopádně designově je A-čko velmi zajímavý počin.Myslim že jeho hlavní nevýhodou je pohon předních kol. To prostě už neni mercedes. Zatim co u B-čka to nevadí (je to kompatkní MPV) u sportovně střiženého Mercedesu je to lapsus. Na druhou stranu s kukučem co má BMW je pro zájmce o tyto vozy volba opravdu složitá - buď styllový design a normální technikou, nebo správný sportovní hatchback a hrozným kukučem.

    Já osobně bych bral BMW, a parkoval to v garáži zásadně čumákem ke zdi, abych jej při nastupování vůbec neviděl. A vy oststaní v provozu se pak klidně pobl..... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto lowkick

      lowkick 11.03.2012  12:17

      « Re: A3

      "Audi má problém...."
      >:D výron roku
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 11.03.2012  12:32

        « Re: A3

        Audi nemá problém s diskusními jedničkovými chytráky (jak příznačná forma nicku), je to přesně naopak, diksusní "chytráci" mají velké problémy s Audi, důkazů na zdejších diskusích najdeš "neúrekom"... ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 11.03.2012  12:37

      « Re: A3

      Přední pohon Ačka bude "problém" hlavně u diskusních bychů (stejně jako ten "problém" Audi), viz průzkum u majitelů původního 1er a jejich znalostech o fungování pohonu 1er.
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 11.03.2012  16:50

        « Re: Re: A3

        Nedávno jsem narazil na diskuzi zahraničního MB klubu, kde se majitel SLK ptal, jakou nápravu má hnanou, prý, jestli přední... >:D Že to nedokáže poznat. >:D V tu chvíli jsem nevěřil, že to auto vůbec může mít. Ale asi i takový člověk se najde.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 11.03.2012  22:43

          « Re: A3

          Znám osobně člověka (někdejší porevoluční rychlozbohatlík, tzv lehce nabyl/lehce pozbyl), který si kdysi nechal (od "kamaráda") dovézt z Německa rok jetou A8 2,8 "quattro" (první generace), kterou si celou zimu nemohl vynachválit a pěl přitom ódy hlavně na skvělé quattro (před tím měl malou Alfu s předkem).
          Na jaře s ní jel (tady v česku poprvé) na garančku, kde se ho taktně zeptali, jestli ví, že je to jen přední náhon s dolepenými štítky "quattro"! :-O :*) >:D
          • 00 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 12.03.2012  00:08

            « Re: A3

            >:D
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 12.03.2012  01:35

              « Re: A3

              Je prostě vidět, že placebo efekt funguje, asi i proto si někteří lidi lepí na svá auta kde co, od různých "silných" nápisů, až po "rychlé" pruhy... ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto -MT-

                _MT_ 12.03.2012  13:18

                « Re: Re: A3

                Nikdy jsem nepochopil, jak si to někdo na auto může dát. No co, každý jsme jiný. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 11.03.2012  16:49

      « Re: A3

      Ad BMW... zrovna zadek také není to nejhezčí na trhu. A profil také ne. Ale techniku má špičkovou, tak mu člověk musí jeho vzezření prominout.

      Kdybych v téhle třídě vybíral, tak bych se nejspíš rozhodoval mezi Audi a BMW. Ale nejprve bych si všechny kandidáty musel prolézt a projet. To by ještě mohlo zamíchat kartami.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 12.03.2012  10:39

      « Re: A3

      Audi se neskutečně daří, o nějakém problému nemůže být řeč... viz nedávné info o zisku za minulý rok.

      Dobrá, připouštím, že A3 a A4 patří k tomu obyčejnějšímu v nabídce. Na druhou stranu, místo A4 lze zvolit A5, která je i v pětidvířku úžasná. A relativně fádní A3 je vždy možné vyšperkovat kolama, barvou nebo nějakým sportpaketem, pokud ti ovšem nenápadnost nevyhovuje.

      BMW naživo vypadá trošku jinak než na fotkách... zadek nic moc, předek zachrání rozsvícená světla.
  • 00 Reagovat !

    foto coubes

    coubes 11.03.2012  09:55

    Subjektivně

    Z vlastního pohledu nemám vítěze. I když cítím, že pokud bych se musel rozhodnout dost bych se potil jestli Volvo nebo Mercedes. Audi neurazí, ale ani nezaujme. S přihlédnutím k faktu, s jakou četností se Audi objevují na našich silnicích, je Audi pro mne rozhodně v tomto trojboji na 3. místě. Ale.. Kdo je první? Interiér bez váhání a diskusí u mne vyhrál MB A. Ze předu trochu zaváhám, ale nakonec vítězství přiřknu Volvu. Boční linie jsou dokonalé u obou vozů. Ale ten zadek!... Zadek u Volva je tragedie, jakoby auto začali navrhovat ve Švédsku, ale dokončit zadek z časových důvodů poslali do Číny. Kdyby zadek byl dotažen k dokonalosti jako příď a boční silueta, odpustil bych i interiér a vítěz by bylo Volvo... Zadek mercedesu koresponduje s celkovým vzezřením karoserie, nicméně je to jediný případ, kdy bych nechal vyhrát Audi. Podtrženo sečteno... Podvědomě cítím, že bych přes všechny výhrady, nechal vyhrát Volvo, ale Mercedes A mu to nechce dovolit. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Hospoda

    Hospoda 11.03.2012  10:37

    Trojboj

    1. - 2. místo: Volvo V40, Mercedes-Benz A
    3. místo: Audi A3
  • 00 Reagovat !

    foto lled

    lled 11.03.2012  10:49

    Premie

    Prvoplanove dynamicke krivky, prolisy, heslo cim mensi vuz tim vetsi prid popripade znak - premiovy fluidni design - a je evidenenti kdo nastartoval tuhletu sezonni modu. Jiste je nutne podotknout, ze kdyz dva delaji totez (Hjundeee, Kia vs Mercedes, Volvo) - tak to neni totez.

    Snad jen Audi si drzi svou konzervativni tvar - kdyz bezpohlavnost tak vsude a na vsechny modely. Mercedes - tam je pravdepodobne dobre si pockat na zivou prezentaci. Podle fotek nevypada vubec dobre (tezka prid, naschval vybiram nejhorsi moznou fotku):

    [odkaz]

    Volvo? Ztrata skandinavske cistoty - pseudochromovane ramecky, digitalni tachometr a snad az Kiovity exterier..., nu coz najdi pet rozdilu:

    VOLVO:
    [odkaz]

    KIA:
    [odkaz]

    • 00 Reagovat !

      foto chytrak1

      chytrak1 11.03.2012  11:03

      « Premie

      Co sem motáš kiu? tu si dej tak maximálně k diskuzi o opelu astra abys ukázal jak vypadá dobrý evropský design a jeho nepovedená kopie. Ale k diskuzi o prémii toto opravdu nepatří. Takhle to je skoro na oslepnutí. Navíc bezprostřední přeskočení od fotek Mercedesu ke kie je pro korejce tak smutným skokem, že by se toho měůl každý vyvarovat. Holt mezigenerační posun nemusí nutně znamenat přiblížení se konkurenci. Takže kiu pryč.
      • 00 Reagovat !

        foto lled

        lled 11.03.2012  11:35

        « Re: Premie

        KIA - Peter Schreyer (ex VW, Audi)

        Hyundai - Thomas Buerkle (ex BMW)

        Myslim, ze oba panove nemaji zapotrebi vest sve tymy za tim, ze budou kopirovat, kdyz sami maji peknou historii a defacto definuji novy look - jak Kii tak Hyundaie.

        Nejde o to jestli nekdo kopiruje a jestli jo od koho - jde o novy trend, ktery je obsazen, jak v Mercedesu, tak ve Volvu, tak v Kii, Hyundaii - pro mne je to prvoplaanovost, nerafinovana krasa - takova ta barbie vs sarmantni Francouzka. Barbie po vikendu staci - sarmantnost Francouzky ocenis leta. >:D

        A podle toho co psal SM ci tady auto.cz o Kia Ceed - tak se mame na co tesit.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 11.03.2012  11:48

          « Re: Premie

          Každý designer má nějaký "rukopis", který se logicky pouhým přechodem k jiné značce zcela nezmění.
          Jistá podobnost (nemluvím přímo o kopírování, ale o společných dílčích "jazykových" prvcích designu) je mezi 1er a novým i30 zřejmá, stejně tak mezi A3 a a novým Ceedem. Zkus prohodit i30 k A3 a 1er k Ceedu a už to evidentně ani zdaleka tak neplatí/nefunguje...
          • 00 Reagovat !

            foto lled

            lled 11.03.2012  12:06

            « Re: Re: Premie

            S tim souhlasim. Mne spise slo o to, ze se mi nelibi ta prvoplanovost a je jedno jestli u Kie nebo Volva nebo Mercedesu.

            Je fakt, ze treba Mercedes je dotazenejsi - ale to muze byt zpusobeno i faktem, ze jaksi sef designer Mercedesu nemusi delat takove kompromisy jako korejci (ale tohle je jenom predpoklad).
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 11.03.2012  12:27

              « Re: Premie

              Prvoplánovitá líbívost je právě patrrnější u Hyundaie, než u Kie, proto na mě (a nejen na mě) působí desig Hyundaie (ve finále) "laciněji", než u Kie, i když se u H/K snaží vyprofilovat Hyundai jako o něco "dražší" značku, než je Kia, ale to co by designově fungovalo v Korei, nebo i v USA, nemusí fungovat podobně v Evropě...
              • 00 Reagovat !

                foto Emel

                Emel 12.03.2012  10:26

                « Re: Re: Premie

                To nevím, podle mě je to model od modelu jiné. Třeba ix35 / Sorento minulá generace i30 / Ceed.... tam bylo Hyundai spíše tou umírněnější volbou.
  • 00 Reagovat !

    foto RS

    RS 11.03.2012  11:06

    4x prémie

    Srovnávací pohled měl být rovnou rozšířen o Bavorské dílo, i když ze stran designu by zřejmě nepatřičně kapitulovalo.
    Z této trojky téměř není vítěze, ani jeden z těchto klenotů jsem neměl tu čest vidět na živo a tak o prsa korejské závodnice bych dal zatím přednost Volvu :yes: ... i když palubní deska je rozhodně nejslabší ze všech čtyř.

    Trh je definitivně rozdělen:

    A3, 1er, A, V40
    -- značná prázdnota --
    Giulietta, CT
    -- menší prázdnota --
    Všichni ostatní
    • 00 Reagovat !

      foto deliqent4

      deliqent4 11.03.2012  11:51

      « Re: 4x prémie

      souhlasím je škoda že se víc nezaostří na tu Alfu romeo myslím že je to rovněž auto na úrovni a doby kdy byly Alfy ethalonem nespolehlivosti jsou pryč. Nové motory a nové konstrukce už dávají Alfám zrovna takovou spolehlivost a kvalitu jako u německé konkurence zvlášť bych vyzdvihnul VW, na který se každý dívá jako na simbol spolehlivosti ale taky tomu tak není. Minulá generace Passatu byla neštěstí a Golfy už taky nejsou co bývaly. Myslím že s tohoto pohledu je to vyrovnané. Giulietta je solidní auto možná nepatří úplně mezi tu 4ku nej ale rozhodě od nich není daleko a upřímě kdybych měl vybírat tak první by bylo BMW a hned za ním Alfa Romeo ale to je čistě můj vkus každý to má holt jinak :-)
  • 00 Reagovat !

    foto twistedTSD

    twistedTSD 11.03.2012  11:10

    Budu výjimka...

    ...ale na 1. místo dám asi A3. Ano, nevypadá tak dravě, sportovně, moderně...ale jako celek mi osobně sedí nejvíc. Zvlášť na tomto pohledu - [odkaz] pro mě platí - klasické pěkné Audi, pak dlouho nic, a následují "pokusy" Volva a (za ním) M-B....2. Volvo (ale hodně jsem váhal, zda sem nedát Áčko), 3. místo dám M-B, které prostě kazí "detaily" jako světla, zvlášť ta zadní beztvará, vlastně záď celkově (ale zase má moc pěkný interiér a celkově vypadá velmi moderně).
    • 00 Reagovat !

      foto RS

      RS 11.03.2012  11:21

      « Re: Budu výjimka...

      Audi jako jediné prezentuje hrany, což se svým způsobem všem vymyká :yes: Otázkou je, jak to bude za pár let, když evidentně na ostré hrany přechází i Škoda a pomalu i VW.
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 11.03.2012  11:38

        « Re: Budu výjimka...

        U jiných modelů už nějakou dobu přechází blíž "ke hraně" i MB, viz porovnání současných a předchozích generací MB..., zřejmě nejmarkantnější je tento přechod u aktuálního Ečka.
        • 00 Reagovat !

          foto RS

          RS 11.03.2012  11:46

          « Re: Re: Budu výjimka...

          GLK to zatím zvládlo nejlépe :yes: (zvenku)
    • 00 Reagovat !

      foto salamoon

      salamoon 11.03.2012  15:30

      « Re: Budu výjimka...

      v takomto priamom vizualnom porovnavani vyhrava aj u mna A3.

      JEDNODUCHE,ciste linie,decentna sportovost,pekny vypilovany dizajn. :yes:
      bezpohlavnost mi absolutne nevadi.na novom medaku aj volve naopak najdem dost veci,ktore mi vadia...
      • 00 Reagovat !

        foto -MT-

        _MT_ 11.03.2012  17:15

        « Re: Budu výjimka...

        Tak nějak. Sice by Audi mohlo být nápaditější, ale mám problém na něm najít něco, co by mi vadilo. Kdežto u MB i Volva mi to nedělá problém. A když už chci autu něco promíjet, tak mi přijde jako nejzajímavější volba BMW. Ale, jak jsem napsal, to by se na živo mohlo změnit.
  • 00 Reagovat !

    foto Daniel

    Daniel 11.03.2012  12:30

    Krasa

    U me jsou dva vitezove - Mercedes a Volvo. Perfektni interiery i exteriery. Audi je v mych ocich "trochu" nuda.
    • 00 Reagovat !

      foto spesini

      spesini 06.05.2012  20:00

      « Re: Krasa

      Mě se taky Audi moc nelíbí.
      Celkově to je u mě takto:
      1. Mercedes-Benz
      2. Volvo
      3. Audi
  • 00 Reagovat !

    foto Odan

    Odan 11.03.2012  13:09

    A3

    Jednoznačně A3.
    Zbytek hraje druhé a třetí housle (BMW zůstává v hledišti), prostě co se vzhledu týče, vlnky a pomačkané plechy mě neberou. Volvo vypadá zezadu pekelně, to samé platí i pro lehce disproporční Mercedes.
    Jde samozřejmě o fotky, naživo to snad bude lepší.

    Takže současná tržní realita "lepších hatchbacků" vypadá dle mě takto:
    A3
    Giulietta
    Golf
    A-Klasse
    CT
    V40
    1-er
  • 00 Reagovat !

    foto PM2

    PM2 11.03.2012  14:16

    Jsem potěšen diskusí

    Opravdu hezká, k meritu mířící diskuse, tedy většinou. Za nejdůležitejší považuji, že A3 po zásluze získává poslední, t.j. 3. místo. Podle mého soudu si 4. místo nezaslouží, BMW 1 zůstává i nadále nejkontroverznějším, málo estetickým vozem ve třídě. Jen ta technika, ta ho zachraňuje. Zpět ke zdější trojce: A-klasse - myslím - prohrává kvůli málo mercedesovské zádi. Opravdu, ty zadní lampy jsou fakt bezpohlavní, a to i když budou mí krásný prostorový efekt při rozvícení ve tmě. Mylím, že silou A-klasse bude skvvělý pohled na auto naživo- fotografie to skutečné vnímání tvaru přece jen zkreslují. V40 u mě vyhrává proto, že u něj nevidím jediný ošizený nebo nedotažený prvek. Ano, není ve svém tvaru v rámci designu Volvo tak progresivní jako A-klasse v rámci designu MB, ale tvůrci opravdu neošidili ani tu záď.
    A ještě jeden postřeh: víme z fotografíí ze MB i Audi chystají sedany pro svou NS třídu, a ze Ženevy bylo zmíněno, že Volvo snad nezůstane pozadu. Tam vidím situaci mnohem napínavější, protože A3 jako sedan v prototypu vypadá naprosto úchvatně. Ale naprosto! Myslím, že si všichni ještě v průběhu letošního roku hodně užijeme: pravá automobilová krása přichází...
  • 00 Reagovat !

    foto skejpa

    skejpa 11.03.2012  18:30

    Bedna

    1. Mercedes A - Velmi milé překvapení ! Jak interiér (famózní), tak exteriér mě doslova nadchly ! Vnímám to jako velký posun kupředu (designově).

    2. Audi A3 - Klasika. Neurazí nenadchne. Interiér je na mne dost chudý ale stále pohledný. Nevím jestli mě tak zmlsal interiér A6 ale něco tomu chybí. Exteriér je klasika.

    3. Volvo V40 - Pěkné ale exterérově a hlavně interiérově "až" třetí. Interiéry Volva mě bohužel moc neoslovují a zadek V40ky taky není úplně oslnivej, takže bych ho zařadil "až" na třetí flek.

    Obecně to ale vnímám jako velmi příjemné překvapení v podobě medvěda ! Všechny :yes: nahoru !
  • 00 Reagovat !

    foto Rysguf-

    Rysguf. 12.03.2012  03:15

    A-classe prevodovka

    No to je zaujimave, ze manualne prevodovky budu s klasickou pakou na stredovom tuneli a automaticke budu na packe za volantom :-)
    • 00 Reagovat !

      foto CHerokee

      CHerokee 12.03.2012  08:45

      « Re: A-classe prevodovka

      To je trochu americký styl. V třídě ML to tak je už celé roky.
      • 00 Reagovat !

        foto honzamo

        honzamo 06.09.2012  08:52

        « Re: Re: A-classe prevodovka

        Nejen v ML. Myslím, že poprvé se u současných mercedesů objevil volič pod volantem u třídy S 2005. Potom postupně přicházel do dalších modelových řad.
        Dá se na to zvyknout velmi rychle, na případné podřazení jsou k dispozici pádla pod volantem a není tedy nutné zabírat místo poměrně zbytečným voličem na středovém tunelu.

        Jinak novým áčkem jsem se svezl cca před týdnem na prezentaci v pražské Zoo. Jel jsem s verzí A250 sport a auto mě velmi mile překvapilo. Jednalo se ale o plnou výbavu s cenou okolo milionu korun, což mi přijde už docela dost.
        Místo vzadu je jen nouzovka, ale přední sedačky jsou povedené, pěkně podrží v zatáčkách, bohužel ale asi nebude nabízeno odvětrávání pro kůži. Adaptivní tempomat funguje skvěle a nová dvouspojková převodovka taky. Odezva na manuální řazení pádly je okamžitá. Motor tahá pěkně. Jen mi auto přišlo až moc tvrdé, takže bych asi nevolil sportovní podvozek a 18 palcová kola.
        No a závěrem, zadokolka by asi byla lepší, ale auto je celkově pěkně vyvážené a nedotáčivostí rozhodně netrpí. Když se s ním šikovně najede, tak má i spíš sklon k přetáčivosti.
  • 00 Reagovat !

    foto Pepa-Vomacka

    Pepa Vomáčka 12.03.2012  15:18

    Prémie je pro zloděje

    Stejnak všechno to jsou takový malý auta, kdo za to dá ty peníze? Navíc když už bych si nějaký vybíral, tak rozhodně né audi. Kamarád z hospody si minulej rok jedno audi nechal dotáhnout z německa a to to lítalo, to byly tísíce. 4x4 rozbitý, xenon nesvítil a sjetý kotouče, no hrůza :no: předraženej golf
  • 00 Reagovat !

    foto Kvason

    Kvasoň 12.03.2012  16:53

    Kde je hlasování?

    Nerad bych se mýlil... ale že by preventivně chybělo, aby to Audi nemohlo projet?? >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 12.03.2012  17:33

      « Re: Kde je hlasování?

      Nejlepším hlasováním byly/jsou/budou reálné prodeje, tam se nedá hlasovat jen tak bychařsky/nezávazně, a když už, tak si za to pěkně každý sám zaplatí... ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Kvason

        Kvasoň 12.03.2012  19:52

        « Re: Re: Kde je hlasování?

        To máš pravdu... nicméně prozatím by stačil aspoň klasický "poll"...
  • 00 Reagovat !

    foto imoimo

    imoimo 12.03.2012  16:55

    a nejvíc se mi líbí V40

    V40 nový styl,příští rok bude XV40 s pohonem všech kol je to něco modernějšího jak krabice audi-MB a ještě mimo tyto tyto auta i zaujmě nový CITROEN DS5 H4 také dobře laděný.............
  • 00 Reagovat !

    foto Jachym

    Jáchym 13.03.2012  03:42

    Anketa

    PROČ UŽ NENÍ U DESIGNOVÝCH SROVNÁNÍ ANKETA? Bylo by to jistě zajimavé
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!









Blesk.cz

Holandská policistka je až nezákonně sexy! Její fotka omámila svět

Holandská policistka je až nezákonně sexy! Její…

Nebezpečně krásná. Tak by se mohla titulovat nizozemská policistka, jejíž fotka oblétla svět. Objevili jí…

Houslista Pavel Šporcl v slzách: Zemřel mu tatínek!

Houslista Pavel Šporcl v slzách: Zemřel mu tatínek!

Houslista Pavel Šporcl (41) prožívá jedno z nejsmutnějších období svého života. Po dlouhé a těžké nemoci mu…

 

iSport.cz

Zázrak proti mistrovi, 2. díl: Živanice proti Spartě. Ale z Kutné Hory

Zázrak proti mistrovi, 2. díl: Živanice proti…

Už se to blíží. Fotbalisté TJ Sokola Živanice se chystají na zářijový zápas s mistrovskou Spartou v rámci Poháru…

Kam by se hodil Čech? Liverpool by byl skvělý, tipují v Anglii

Kam by se hodil Čech? Liverpool by byl skvělý,…

Pokud chce odejít z Chelsea, musí začít Petr Čech rychle jednat. Už v neděli skončí přestupové období a sesazená…

 

Reflex.cz

Kardinál Vlk reaguje na Reflex.cz a ptá se: Byla tajná dohoda Hradu a církve o restitucích?

Kardinál Vlk reaguje na Reflex.cz a ptá se: Byla…

Spor o vydání historického Mladotova domu na pražských Hradčanech dostává nové kontury. Reflex.cz minulý týden…

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Jak jsem poléváním bojoval proti zákeřné nemoci

JIŘÍ X. DOLEŽAL: Jak jsem poléváním bojoval proti…

Vlna polévání se vodou samozřejmě zaujala i mne. A tak jsem se pokusil do akce zapojit. Moc to bohužel nevyšlo.