u teba vedie Ceed a i 30 >:-[] ale z tejto trojky interier volvo,audi a mercedes a exterier audi,mercedes a volvo,ale čo musim napisat su tie otrasne zadne svetla na mercedese nič moc dost mi to pripomina citoren ds3
S výjimkou GOLFu začíná být v mainstreamové kompaktní třídě hatchbackovsky vizuálně vyčerpáno. Auta vypadají jako přes kopírák, chybí designová vize, chybí schopnost stvořit boha. Ne tak v prémii, tam to aktuálně esteticky doslova vře.
Zásadním kladem prémiového segmentu je vynikající, příkladný designový rozptyl jednotlivých modelů. Zde není znát koncentrace sympatií výhradně jedním směrem, je to naopak, automobilky tvrdě staví na svébytnosti svých charakterů jimž dávají přes karoserie svých kompaktů natolik vyniknout, že potenciální zájemce zcela intuitivně vede svůj interes k modelu jedinému. Není tedy garážové dilema, zda si pořídit (prašť jako uhodˇ) "cee´da nebo i třicítku", v prémii je dnes pro každého pouze jedna cesta, cesta do prodejny pro jeden z originálních a nezaměnitelných modelů.
A3 - styl vozu dopilovaný k dokonalosti, karoserie má zcela přirozené proporce, vůz sedí na silnici harmonicky, klidně, umí zaujmout hloubkou výrazu. Není co kritizovat, prostě "standardní" kompaktní prémie v tom nejlepším slova smyslu.
V40 - událost roku, základní charakterová premisa, totiž pocit fortelnosti, bezpečnosti vystřeluje z vozu v optických signálech opravdu na všechny strany. Volvo dokonale úročí současně příklon ke sportovnějším, dravějším tvarům. Karoserie je mile přičaplá k silnici, vyvolává emoce jasného vítěze, toho, kdo umí kontrolovat situaci, jakéhosi přirozeného lídra skupiny.
A-klasse - událost století, mercedes opět ukázal své hvězdné místo v poli ostatních, je to ten, který dokáže do karoserie vtělit fantastickou hloubku emocí, ten který umí zcela nově definovat základní kompaktní hatchbackovskou manýru, totiž "C"sloupek a jeho napojení na masiv střechy. Právě tuhle pasáž (příznačně kolegou Marim pojmenovanou, jako sloupek "CLS") je možné považovat za definiční designové mistrovství. Mistrovské je ovšem na karoserii úplně vše, ať již vezmeme do úvah smyslné boky či dominantní příď. Nový malý Mercedes je s dokonalou nadstavbou absolutním, přirozeným králem, doslovným třídním hvězdným klenotem. Jeho vizuální účinky jsou natolik nové, silné, svébytné, že nesnesou srovnání se žádným jiným reprezentantem dané třídy.
Prémiové pole je tedy dané, horní odkaz na potenciální konkurenci v podobě DS4 (bože) snad raději nechejme velkoryse vyšumět do propadliště estetických dějin a napišme si, že když toto prémiové pole doplníme modelem BMW 1, není prakticky možné najít prémiového jezdce, který by nenašel ke svému charakteru korespondující vůz.
Avšak, mám-li najít nějaký třídní prémiový vrchol, pak v rovině absolutní designové kompozice, v rovině dokonalého skloubení pohledové estetiky s pojetím auta jako jakési krásné, silné, nepokořitelné, dravé šelmy, pak králem (silniční) džungle je samozřejmě jeden - MERCEDES-BENZ A-klasse.
No, prémie opět naplno ukázala svůj status, staus toho nejlepšího :yes:
Pod tento příspěvek bych se mohl v zásadě podepsat. Jenom k A3 bych měl malou připomínku, či výtku. Poslední dobou, a to u většiny vozů Audi, se mi zdá design modelů trošku, řekl bych to slušně, bezpohlavní.
Ano, materiály, technika, zpracování, to je na špici. Ale ten design? Všechny , nebo většina modelů mi splývá. Ať je to A3, A1, Q3, Q5. Ale třeba je to záměr a já to nepochopil.
A na konec. Nové A3 je podle mě jen lepší facelift a ne nový vůz.
Souhlasím. Leč u Audi se mi to zdá až příliš markantní a to mi lehounce vadí. Je to přece jen premiovka a chybí tam trošku taková ta třešnička na dortu.
Designově ti to jako facelift klidně připadat může (v tom případě ti to muselo vždy připadat jako facelift, stačí porovnat 8L a 8P), neříká se tomu evoluce pro nic za nic, ale jako model jde snad o největší skok za celou dobu jeho existence.
Pravděpodobně jsi mě četl příliš rychle, já naopak v prémii akcentuji designový rozptyl jednotlivých modelů a značek, tu nezaměnitelnou originalitu konkurenčních modelů.
Nevšiml jsem si, že by se navzájem podobaly modely od BMV, či MB.
Nevšiml jsem si ani že by z modelů premiových znacek byly vidět zásadní prvky designu na korejských vozech. Je směšné jen pomyslet, že by chtěly Kia či Hyundai konkurovat premiovkám. Osobně se domnívám, že spíše atakují na francouzskou trojku.
Vidíš sám (i podle toho co sám píšeš), že je nejvyšší čas, aby sis začal všímat, ale ono už to tvé přiznání si, je ten nejlepší začátek pro konečné pochopení... :yes:;-)
GTI, tentokrát pěkná práce, souhlas . Za mě je z téhle trojičky taktéž vítězem Mercedes třídy A - oproti ostatním je to prostě bomba. MB opět ukázal, že když chce, tak prostě umí ;-)
Audi A3 je sterilní a předvídatelné, všechny modely jsou si až moc podobné...
Volvo V40 vsadilo na vlnobití alá Hjondé, prostě to už neni Volvo jaké známe...
BMW 1 je parádní, jen mi design příde nepřijde vyvážený ;-)
Bottom line - MB A-klasse má fakt dobře našlápnuto :yes:
Tentokrát 100 % souhlasím. Třída prémiových hatchbacků je dnes neskutečně zajímavá. Je to asi vedlejší produkt krize, že se prémiové značky začaly zajímat o tento segment. Seřadil bych to podobně:
1. MB A
2. Volvo (snad bude tak kvalitní jako D3)
3. BMW 1
4. Audi A3 (trošku bez nápadu, studené a bezpohlavní)
Teď ještě počkat na definitivní technické údaje, ceníky, výbavy. A pak srovnávací testy.
Já ti, člověče, nevím. Naprosto souhlasím s A3 - nekonfliktní, přirozený vzhled, koncernový standard v dobrém i špatném slova smyslu, zadní světla lepší než v tomto bodě nepovedené A6.
Mercedes - nu, bohužel, zde si nejsem tak jist (a to jsem "mercedesí"). Boční pohled je vynikající, krásné dynamické proporce. Jenže při jakémkoliv pohledu zepředu na mě působí "čumák" až příliš těžkým a robustním dojmem, jakoby patřil k jinému o číslo většímu vozu. Vzadu, ach jo, design by měl být u aut také účelný, ale volba zadních vcelku velkých světel vedla k mizérii jménem otvor do zavazadlového prostoru - [odkaz] Snad je to tak úmyslně, aby Mercedes zvýraznil odklon od praktických hodnot k dynamice, muselo to být ale tak výrazné? Nevím, proč se Mercedes na dosavadní klientelu Áčka takto vykašlal. Podle mě je to škoda, přitom by to bylo jediné rodinné prémiové menší auto, které by si jistě movitější rodinky rády pořídily.
Volvo - ano, líbí. Uvidíme v reálu, mám vcelku rád tyhle hatch-kombíky. Vzadu je ale ponton velmi vysoký, případné děti vzadu budou mít nejspíš pocit koťat v pytli těsné před nežádoucím kontaktem s vodou...
BMW 1 - škoda slov, předek vypadá jak na fotkách tak v reálu hrozně lacině. V technice je to naštěstí trochu jinak...
Pro klientelu bývalého Áčka - rodiny, co chtěji nafouknutou prémii je tady nová třída B. Je lebnější než ta předchozí, pěknější a nabízí dost místa pro celou rodinu, včetně kufru.
Tak B rozhodně není adekvátní náhrada A. To se na mne nezlob. Můj postoj je dán tím, že nikdo z majitelů A, které znám, není rodina. Bylo to krásně prostorné malé auto.
Pravda je, že stávající "A" končí bez náhrady (a je to podle mě škoda) a zůstává jen písmeno. Neznám ještě přesně rozměry nového Áčka, je ale docela možné, že bude podvozek shodný s "B". Přinejmenším délka - "B" = 4359, nové "A" = 4290 by tomu mohla naznačovat. Těch 6-7 čísel už není rozdíl třídy. Zajímal by mě rozvor, ten jsem ale nikde nenalezl. Podle bočního pohledu bych ale za shodnost nic nedal.
Pak by to mělo logiku, "A" jako sport hatchback, "B" jako pseudo MPV.
No nic, před rokem by mě nikdy nenapadlo, že bude "A" jednou přímým soupeřem takové Alfy Giulietta...
Re: připadáte si zdráv redaktore? co máte stále s tím volvem
Běhounku Běhounku,je otázka zda zdraví nechřadne tobě. Podívej se na rozměry na styl, podívej se na řadu 60 a musí ti přece dojít, že V40 je přesně mířeny na A3 sportback. Proti C a 3 a A4 je tu řada 60. Jediné co tě omlouvá je že volvo tím značením udělalo zmatek. Asi by bylo správnější označení C40. Nicméně V40 už prostě není kombi a basta.Je delta kombi? neni. Je A3 sportback kombi? není. atd. Jsou to větší hatchbacky.Nižší střední kombi je V50 a střední kombi je v60. Takže studenej hadr na hlavu, nohy do lavoru a chladit a chladit. ;-)
Re: připadáte si zdráv redaktore? co máte stále s tím volvem
úplně se v tvých označení modelů neorientuju a jak to vypadá ty vlastně taky ne.
ale pro pořádek - aktuální C30 je stylově asi nejblíže sciroccu, a míří na sportovní hatchbaky nižší střední, v40 míří na 5dv. hatchbacky (eventuáůně natáhlý hatche) v nižší střední. toť vše. Co připravujou a chystaj u volva budu hodnotit až to vyjde ven. Teď fakt nevím.
Re: připadáte si zdráv redaktore? co máte stále s tím volvem
C30 je C, protože je třídveřová (původně to bylo označení pro kupé, které natáhli o stylový třídveřový hatchback). V40 je V, protože je pětidveřová. Tohle je asi ta logika.
Audi mi přijde hodně zastaralý, na to, že to má být pro mladý lidi, to podle mě nezaujme....Mercedes je fakt pěknej :yes: a Volvo také, ale větší úspěch bude mít určitě meďák ;-)
1. MB - celkově paráda, povedl se
2. Audi - konzervativní kousek, ale vyvážený
3. Volvo - Exteriér mi přijde moc komplikovaný, Interiér se mi nelíbí vůbec
Pro mě je desing Audi docela zklamanim a to jak interierem tak exterierem. Interier Mercedesu je opravdu velmi povedeny ale ty vydechy ventilaci podobně jako u Audi mi tam prostě vubec nesedi. Volvo je sice překombinovanějši ale jako celek se mi opravdu velice libi. Jsou to ale dojmy z fotek a v realu muže byt situace klidně jina. ;-)
Myslím že audi tak dlouho pilovalo svůj exteriérový design, až mu všichni o generaci utekli. Zejména při srovnání s C se nechce věřit, že obě auta jsou stejného data narození. Audi má problém....
Co je ale vlemi zajímavy je že v interiéru se A-čko a A3 používají velmi podobný designový jazyk, zatímco u exteriéru jde A-čko ve stylu BMW1. Že by u mercedesu najali šikovné špiony?
Každopádně designově je A-čko velmi zajímavý počin.Myslim že jeho hlavní nevýhodou je pohon předních kol. To prostě už neni mercedes. Zatim co u B-čka to nevadí (je to kompatkní MPV) u sportovně střiženého Mercedesu je to lapsus. Na druhou stranu s kukučem co má BMW je pro zájmce o tyto vozy volba opravdu složitá - buď styllový design a normální technikou, nebo správný sportovní hatchback a hrozným kukučem.
Já osobně bych bral BMW, a parkoval to v garáži zásadně čumákem ke zdi, abych jej při nastupování vůbec neviděl. A vy oststaní v provozu se pak klidně pobl..... :-)
Audi nemá problém s diskusními jedničkovými chytráky (jak příznačná forma nicku), je to přesně naopak, diksusní "chytráci" mají velké problémy s Audi, důkazů na zdejších diskusích najdeš "neúrekom"... ;-)
Přední pohon Ačka bude "problém" hlavně u diskusních bychů (stejně jako ten "problém" Audi), viz průzkum u majitelů původního 1er a jejich znalostech o fungování pohonu 1er.
Nedávno jsem narazil na diskuzi zahraničního MB klubu, kde se majitel SLK ptal, jakou nápravu má hnanou, prý, jestli přední... >:D Že to nedokáže poznat. >:D V tu chvíli jsem nevěřil, že to auto vůbec může mít. Ale asi i takový člověk se najde.
Znám osobně člověka (někdejší porevoluční rychlozbohatlík, tzv lehce nabyl/lehce pozbyl), který si kdysi nechal (od "kamaráda") dovézt z Německa rok jetou A8 2,8 "quattro" (první generace), kterou si celou zimu nemohl vynachválit a pěl přitom ódy hlavně na skvělé quattro (před tím měl malou Alfu s předkem).
Na jaře s ní jel (tady v česku poprvé) na garančku, kde se ho taktně zeptali, jestli ví, že je to jen přední náhon s dolepenými štítky "quattro"! :-O:*) >:D
Je prostě vidět, že placebo efekt funguje, asi i proto si někteří lidi lepí na svá auta kde co, od různých "silných" nápisů, až po "rychlé" pruhy... ;-)
Ad BMW... zrovna zadek také není to nejhezčí na trhu. A profil také ne. Ale techniku má špičkovou, tak mu člověk musí jeho vzezření prominout.
Kdybych v téhle třídě vybíral, tak bych se nejspíš rozhodoval mezi Audi a BMW. Ale nejprve bych si všechny kandidáty musel prolézt a projet. To by ještě mohlo zamíchat kartami.
Audi se neskutečně daří, o nějakém problému nemůže být řeč... viz nedávné info o zisku za minulý rok.
Dobrá, připouštím, že A3 a A4 patří k tomu obyčejnějšímu v nabídce. Na druhou stranu, místo A4 lze zvolit A5, která je i v pětidvířku úžasná. A relativně fádní A3 je vždy možné vyšperkovat kolama, barvou nebo nějakým sportpaketem, pokud ti ovšem nenápadnost nevyhovuje.
BMW naživo vypadá trošku jinak než na fotkách... zadek nic moc, předek zachrání rozsvícená světla.
Z vlastního pohledu nemám vítěze. I když cítím, že pokud bych se musel rozhodnout dost bych se potil jestli Volvo nebo Mercedes. Audi neurazí, ale ani nezaujme. S přihlédnutím k faktu, s jakou četností se Audi objevují na našich silnicích, je Audi pro mne rozhodně v tomto trojboji na 3. místě. Ale.. Kdo je první? Interiér bez váhání a diskusí u mne vyhrál MB A. Ze předu trochu zaváhám, ale nakonec vítězství přiřknu Volvu. Boční linie jsou dokonalé u obou vozů. Ale ten zadek!... Zadek u Volva je tragedie, jakoby auto začali navrhovat ve Švédsku, ale dokončit zadek z časových důvodů poslali do Číny. Kdyby zadek byl dotažen k dokonalosti jako příď a boční silueta, odpustil bych i interiér a vítěz by bylo Volvo... Zadek mercedesu koresponduje s celkovým vzezřením karoserie, nicméně je to jediný případ, kdy bych nechal vyhrát Audi. Podtrženo sečteno... Podvědomě cítím, že bych přes všechny výhrady, nechal vyhrát Volvo, ale Mercedes A mu to nechce dovolit. :-)
Prvoplanove dynamicke krivky, prolisy, heslo cim mensi vuz tim vetsi prid popripade znak - premiovy fluidni design - a je evidenenti kdo nastartoval tuhletu sezonni modu. Jiste je nutne podotknout, ze kdyz dva delaji totez (Hjundeee, Kia vs Mercedes, Volvo) - tak to neni totez.
Snad jen Audi si drzi svou konzervativni tvar - kdyz bezpohlavnost tak vsude a na vsechny modely. Mercedes - tam je pravdepodobne dobre si pockat na zivou prezentaci. Podle fotek nevypada vubec dobre (tezka prid, naschval vybiram nejhorsi moznou fotku):
[odkaz]
Volvo? Ztrata skandinavske cistoty - pseudochromovane ramecky, digitalni tachometr a snad az Kiovity exterier..., nu coz najdi pet rozdilu:
Co sem motáš kiu? tu si dej tak maximálně k diskuzi o opelu astra abys ukázal jak vypadá dobrý evropský design a jeho nepovedená kopie. Ale k diskuzi o prémii toto opravdu nepatří. Takhle to je skoro na oslepnutí. Navíc bezprostřední přeskočení od fotek Mercedesu ke kie je pro korejce tak smutným skokem, že by se toho měůl každý vyvarovat. Holt mezigenerační posun nemusí nutně znamenat přiblížení se konkurenci. Takže kiu pryč.
Myslim, ze oba panove nemaji zapotrebi vest sve tymy za tim, ze budou kopirovat, kdyz sami maji peknou historii a defacto definuji novy look - jak Kii tak Hyundaie.
Nejde o to jestli nekdo kopiruje a jestli jo od koho - jde o novy trend, ktery je obsazen, jak v Mercedesu, tak ve Volvu, tak v Kii, Hyundaii - pro mne je to prvoplaanovost, nerafinovana krasa - takova ta barbie vs sarmantni Francouzka. Barbie po vikendu staci - sarmantnost Francouzky ocenis leta. >:D
A podle toho co psal SM ci tady auto.cz o Kia Ceed - tak se mame na co tesit.
Každý designer má nějaký "rukopis", který se logicky pouhým přechodem k jiné značce zcela nezmění.
Jistá podobnost (nemluvím přímo o kopírování, ale o společných dílčích "jazykových" prvcích designu) je mezi 1er a novým i30 zřejmá, stejně tak mezi A3 a a novým Ceedem. Zkus prohodit i30 k A3 a 1er k Ceedu a už to evidentně ani zdaleka tak neplatí/nefunguje...
S tim souhlasim. Mne spise slo o to, ze se mi nelibi ta prvoplanovost a je jedno jestli u Kie nebo Volva nebo Mercedesu.
Je fakt, ze treba Mercedes je dotazenejsi - ale to muze byt zpusobeno i faktem, ze jaksi sef designer Mercedesu nemusi delat takove kompromisy jako korejci (ale tohle je jenom predpoklad).
Prvoplánovitá líbívost je právě patrrnější u Hyundaie, než u Kie, proto na mě (a nejen na mě) působí desig Hyundaie (ve finále) "laciněji", než u Kie, i když se u H/K snaží vyprofilovat Hyundai jako o něco "dražší" značku, než je Kia, ale to co by designově fungovalo v Korei, nebo i v USA, nemusí fungovat podobně v Evropě...
Srovnávací pohled měl být rovnou rozšířen o Bavorské dílo, i když ze stran designu by zřejmě nepatřičně kapitulovalo.
Z této trojky téměř není vítěze, ani jeden z těchto klenotů jsem neměl tu čest vidět na živo a tak o prsa korejské závodnice bych dal zatím přednost Volvu :yes: ... i když palubní deska je rozhodně nejslabší ze všech čtyř.
Trh je definitivně rozdělen:
A3, 1er, A, V40
-- značná prázdnota --
Giulietta, CT
-- menší prázdnota --
Všichni ostatní
souhlasím je škoda že se víc nezaostří na tu Alfu romeo myslím že je to rovněž auto na úrovni a doby kdy byly Alfy ethalonem nespolehlivosti jsou pryč. Nové motory a nové konstrukce už dávají Alfám zrovna takovou spolehlivost a kvalitu jako u německé konkurence zvlášť bych vyzdvihnul VW, na který se každý dívá jako na simbol spolehlivosti ale taky tomu tak není. Minulá generace Passatu byla neštěstí a Golfy už taky nejsou co bývaly. Myslím že s tohoto pohledu je to vyrovnané. Giulietta je solidní auto možná nepatří úplně mezi tu 4ku nej ale rozhodě od nich není daleko a upřímě kdybych měl vybírat tak první by bylo BMW a hned za ním Alfa Romeo ale to je čistě můj vkus každý to má holt jinak :-)
...ale na 1. místo dám asi A3. Ano, nevypadá tak dravě, sportovně, moderně...ale jako celek mi osobně sedí nejvíc. Zvlášť na tomto pohledu - [odkaz] pro mě platí - klasické pěkné Audi, pak dlouho nic, a následují "pokusy" Volva a (za ním) M-B....2. Volvo (ale hodně jsem váhal, zda sem nedát Áčko), 3. místo dám M-B, které prostě kazí "detaily" jako světla, zvlášť ta zadní beztvará, vlastně záď celkově (ale zase má moc pěkný interiér a celkově vypadá velmi moderně).
Audi jako jediné prezentuje hrany, což se svým způsobem všem vymyká :yes: Otázkou je, jak to bude za pár let, když evidentně na ostré hrany přechází i Škoda a pomalu i VW.
U jiných modelů už nějakou dobu přechází blíž "ke hraně" i MB, viz porovnání současných a předchozích generací MB..., zřejmě nejmarkantnější je tento přechod u aktuálního Ečka.
v takomto priamom vizualnom porovnavani vyhrava aj u mna A3.
JEDNODUCHE,ciste linie,decentna sportovost,pekny vypilovany dizajn. :yes:
bezpohlavnost mi absolutne nevadi.na novom medaku aj volve naopak najdem dost veci,ktore mi vadia...
Tak nějak. Sice by Audi mohlo být nápaditější, ale mám problém na něm najít něco, co by mi vadilo. Kdežto u MB i Volva mi to nedělá problém. A když už chci autu něco promíjet, tak mi přijde jako nejzajímavější volba BMW. Ale, jak jsem napsal, to by se na živo mohlo změnit.
Jednoznačně A3.
Zbytek hraje druhé a třetí housle (BMW zůstává v hledišti), prostě co se vzhledu týče, vlnky a pomačkané plechy mě neberou. Volvo vypadá zezadu pekelně, to samé platí i pro lehce disproporční Mercedes.
Jde samozřejmě o fotky, naživo to snad bude lepší.
Takže současná tržní realita "lepších hatchbacků" vypadá dle mě takto:
A3
Giulietta
Golf
A-Klasse
CT
V40
1-er
Opravdu hezká, k meritu mířící diskuse, tedy většinou. Za nejdůležitejší považuji, že A3 po zásluze získává poslední, t.j. 3. místo. Podle mého soudu si 4. místo nezaslouží, BMW 1 zůstává i nadále nejkontroverznějším, málo estetickým vozem ve třídě. Jen ta technika, ta ho zachraňuje. Zpět ke zdější trojce: A-klasse - myslím - prohrává kvůli málo mercedesovské zádi. Opravdu, ty zadní lampy jsou fakt bezpohlavní, a to i když budou mí krásný prostorový efekt při rozvícení ve tmě. Mylím, že silou A-klasse bude skvvělý pohled na auto naživo- fotografie to skutečné vnímání tvaru přece jen zkreslují. V40 u mě vyhrává proto, že u něj nevidím jediný ošizený nebo nedotažený prvek. Ano, není ve svém tvaru v rámci designu Volvo tak progresivní jako A-klasse v rámci designu MB, ale tvůrci opravdu neošidili ani tu záď.
A ještě jeden postřeh: víme z fotografíí ze MB i Audi chystají sedany pro svou NS třídu, a ze Ženevy bylo zmíněno, že Volvo snad nezůstane pozadu. Tam vidím situaci mnohem napínavější, protože A3 jako sedan v prototypu vypadá naprosto úchvatně. Ale naprosto! Myslím, že si všichni ještě v průběhu letošního roku hodně užijeme: pravá automobilová krása přichází...
1. Mercedes A - Velmi milé překvapení ! Jak interiér (famózní), tak exteriér mě doslova nadchly ! Vnímám to jako velký posun kupředu (designově).
2. Audi A3 - Klasika. Neurazí nenadchne. Interiér je na mne dost chudý ale stále pohledný. Nevím jestli mě tak zmlsal interiér A6 ale něco tomu chybí. Exteriér je klasika.
3. Volvo V40 - Pěkné ale exterérově a hlavně interiérově "až" třetí. Interiéry Volva mě bohužel moc neoslovují a zadek V40ky taky není úplně oslnivej, takže bych ho zařadil "až" na třetí flek.
Obecně to ale vnímám jako velmi příjemné překvapení v podobě medvěda ! Všechny :yes: nahoru !
Nejen v ML. Myslím, že poprvé se u současných mercedesů objevil volič pod volantem u třídy S 2005. Potom postupně přicházel do dalších modelových řad.
Dá se na to zvyknout velmi rychle, na případné podřazení jsou k dispozici pádla pod volantem a není tedy nutné zabírat místo poměrně zbytečným voličem na středovém tunelu.
Jinak novým áčkem jsem se svezl cca před týdnem na prezentaci v pražské Zoo. Jel jsem s verzí A250 sport a auto mě velmi mile překvapilo. Jednalo se ale o plnou výbavu s cenou okolo milionu korun, což mi přijde už docela dost.
Místo vzadu je jen nouzovka, ale přední sedačky jsou povedené, pěkně podrží v zatáčkách, bohužel ale asi nebude nabízeno odvětrávání pro kůži. Adaptivní tempomat funguje skvěle a nová dvouspojková převodovka taky. Odezva na manuální řazení pádly je okamžitá. Motor tahá pěkně. Jen mi auto přišlo až moc tvrdé, takže bych asi nevolil sportovní podvozek a 18 palcová kola.
No a závěrem, zadokolka by asi byla lepší, ale auto je celkově pěkně vyvážené a nedotáčivostí rozhodně netrpí. Když se s ním šikovně najede, tak má i spíš sklon k přetáčivosti.
Stejnak všechno to jsou takový malý auta, kdo za to dá ty peníze? Navíc když už bych si nějaký vybíral, tak rozhodně né audi. Kamarád z hospody si minulej rok jedno audi nechal dotáhnout z německa a to to lítalo, to byly tísíce. 4x4 rozbitý, xenon nesvítil a sjetý kotouče, no hrůza :no: předraženej golf
Nejlepším hlasováním byly/jsou/budou reálné prodeje, tam se nedá hlasovat jen tak bychařsky/nezávazně, a když už, tak si za to pěkně každý sám zaplatí... ;-)
V40 nový styl,příští rok bude XV40 s pohonem všech kol je to něco modernějšího jak krabice audi-MB a ještě mimo tyto tyto auta i zaujmě nový CITROEN DS5 H4 také dobře laděný.............