Autosalon Ženeva: Mercedes-Benz třídy E - První dojmy a české ceny

Autosalon Ženeva: Mercedes-Benz třídy E - První dojmy a české ceny

 
 

Vedle světové premiéry nového Mercedesu E Coupé (nástupce CLK) má v Ženevě evropskou premiéru nová generace třídy E s karoserií sedan.

Při setkání naživo zaujme u nového Mercedesu na první pohled jeho elegantní tvar. Zatímco na fotkách je zřetelný nesoulad mezi mohutností zádě a štíhlým tvarem přídě, ve skutečnosti žádný takový nepoměr vidět není. Zejména módní bílá barva dodává třídě E sedan lehkost a zdůrazňuje eleganci klasicky tvarované tříprostorové karoserie.

Na módní výstřelky má Mercedes-Benz třídu CLS, a tak u třídy E sází na klasické pojetí. Výchozí velmi hranatý tvar karoserie oživují křivky z tříd C a S, nový čistý design zadních světel a výrazné zakončení přídě i zádě ve tvaru šípu.

V interiéru se Mercedes také přiklání k hranatým tvarům. Střídmé rysy novému modelu sluší – palubní deska v éčku má elegantní a přehledný design. Velký rozsah nastavení sedadel je u auta teto kategorie samozřejmostí. Mercedes E tak uspokojí řidiče, kteří preferují sportovně nízký posaz i vyšší pozici. Přitom ve všech polohách je z auta velmi dobrý výhled.

Ovládací prvky na volantu i pádla pro manuální řazení s automatickou převodovkou jsou perfektně dostupné. Tradicí je u Mercedesu umístění ovládacího panelu elektrických sedadel do dveří, což je z ergonomického hlediska dobré a často kopírované řešení.

Doporučujeme
Autosalon Ženeva: Mercedes-Benz E Coupé - První dojmy

U auta vyšší střední třídy se už předpokládá častější využití zadních sedadel pro dlouhé cesty. Nová třída E v tomto ohledu uspokojí potřeby dospělých cestujících velmi dobře. Linie střechy je až po C sloupek, který je umístěn více vzadu, prakticky rovná, což znamená dostatek prostoru v oblasti hlavy. Posaz je příjemný a například tvarování loketních opěrek ve dveřích i vzadu uprostřed může být důkazem rozdílu mezi “běžnými” auty a prémiovými značkami.

Zavazadlový prostor má velký vstupní otvor otevíraný elektricky. Po praktické stránce příliš neuspokojí jeho malá celková vnitřní výška daná přísně tříprostorovým uspořádáním, sedan třídy E je ovšem auto určené zejména na převážení dokumentů. Praktickou využitelnost zavazadlového prostoru budeme zkoumat spíše u kombi, které se představí na podzim.

Dříve zveřejněné informace

Nové éčko měří na délku 4.868 mm a je postaveno na podlahové plošině s rozvorem 2.870 mm. Nejvýrazněji se změnila velikost rozvoru náprav, která se odráží i na lepších prostorových poměrech na zadních sedadlech.

Spotřeba v centru pozornosti
Doba, politici a veřejné mínění si žádají své, a tak zatímco rozměry narostly pouze v řádu desítek milimetrů, spotřeba paliva se mezigeneračně snížila radikálně. Každé vývojové oddělení mělo na seznamu priorit, mimo obvyklých cílů, také položku minimalizace spotřeby paliva. Sadě opatření, která vylepšují tento parametr, říká Mercedes-Benz i nadále BlueEFFICIENCY.

Již zmíněné snížení aerodynamického odporu například přináší úsporu 0,25 l/100 km, pokud jedete rychlostí 130 km/h. Ovšem není to jen tvarování karoserie nebo zakrytování spodní části vozu, které hrají v tomto ladění roli. Velkou pozornost věnovali ve Stuttgartu také toku vzduchu motorovým prostorem, systému chlazení a sání.

Valivé a odpory rotujících hmot odpory (tzn. nižší ztráty ve všech pohybujících se komponentách) jsou nyní nižší o 17 %, nový management a konstrukce umožňuje efektivně řídit činnost alternátoru, palivového čerpadla, kompresoru klimatizace a posilovače řízení a například hnací jednotka základní motorizace E 200 CGI se samočinně vypíná, není-li její chod při stání vozidla potřeba. Nechybí ani palubní počítač s ukazatelem spotřeby paliva a indikátorem optimálního okamžiku přeřazení u manuálních převodovek.

Nové turbodiesely se spotřebou 5,3 l/100 km
Rovnou trojice naftových motorizací využívá nový čtyřválcový základ s písmeny CDI v názvu. Jeho zdvihový objem 2143 cm3 je dopován různými postupy, ale pokaždé v tom má prsty nejnovější systém vstřikování nafty, piezoelektricky ovládané vstřikovače a inovovaný systém recirkulace výfukových plynů.

Výkonově základní motorizace nepřekvapí. E 200 CDI se 100 kW a 360 Nm zpočátku ani nebude v nabídce, aby výrobce udal více dražších provedení. Prvním modelem tak bude E 220 CDI (125 kW, 400 Nm), kterému bude ve čtyřválcovém portfoliu sekundovat dvojitě přeplňovaný čtyřválec v E 250 CDI. Všechny čtyřválcové turbodiesely mají shodnou kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km, i když např. ten nejsilnější dokáže rozhýbávat 4,87 m dlouho limuzínu z 0 na 100 km/h za 8,2 s.

Za pozornost stojí jistě také šíře otáčkových pásem, v nichž jsou maxima výkonu a točivého momentu dosahována. Stejně jako fakt, že s automatickými převodovkami dokáží nové modely jezdit hbitěji než s manuálními ústrojími.

Mercedes-Benz E – přehled vznětových motorizací, čtyřválce
VerzeE 200 CDIE 220 CDIE 250 CDI
PřevodovkaM (A)M (A)M (A)
Zdvihový objem [cm3]214321432143
Počet válců/uspořádání4/R4/R4/R
Největší výkon [kW/ot/min]100/2800-4600 (100/3000-4600)125/3000-4200 (125/3000-4200)150/4200 (150/4200)
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]360/1600-2600 (330/1600-2800)400/1400-2800 (400/1400-2800)500/1600-1800 (500/1600-1800)
Max. rychlost [km/h]215 (212)231 (229)242 (239)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,7 (10,4)9,0 (8,3)8,2 (7,4)
Komb. spotř.[l/100 km]5,3 (5,3)5,3 (6,0-6,2)5,3-5,5 (6,0-6,2)
Pohot. hm. [kg]1720 (1735)1735 (1735)1735 (1735)
Cena [Kč]-(1.099.000,-)(1.175.000,-)

Na místo populární motorizace E 320 CDI byl dosazen E 350 CDI, ovšem zdvihový objem šestiválce - necelé 3,0 l - se tím nemění. Se zpožděním několika měsíců se na podzim 2009 dočkáme superčistého turbodieselu E 350 CDI Bluetec. Ten plní jako jediný z nabídky emisní normu Euro 6 platnou od roku 2014, ostatní mají v technickém průkaze poznámku Euro 5.

Z nabídky zřejmě definitivně zmizel vznětový vidlicový osmiválec.

Mercedes-Benz E – přehled vznětových motorizací, šestiválce
VerzeE 350 CDIE 350 BlueTecE 350 CDI 4Matic
PřevodovkaAAA
Zdvihový objem [cm3]298729872987
Počet válců/uspořádání6/V6/V6/V
Největší výkon [kW/ot/min]170/3800155/3400165/3800
Největší toč. mom. [Nm/ot/min](540/1600-2400)(540/1600-2400)(540/1600-2600)
Max. rychlost [km/h](248)(238)(247)
Zrychlení 0-100 km/h [s](6,9)(7,4)(6,4)
Komb. spotř. [l/100 km](6,8-7,1)(7)(7,3)
Pohot. hm. [kg](1825)(1845)(1890)
Cena [Kč](1.349.000,-)(-)(-)

Údaje v závorkách platí pro verze s automatickou převodovkou.

CGI: Dominuje přímé vstřikování
Základ nabídky benzinových verzí tvoří dva přeplňované čtyřválce s objemem 1,8 l, přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Plošně se u slabších motorizací zavádí přímé vstřikování paliva, které u vybraných modelů snížilo spotřebu v kombinovaném cyklu až o 20 %. Slabší E 200 CGI vyjíždí s výkonem 135 kW (184 k) a točivým momentem 270 Nm. Následuje E 250 CGI se 150 kW (204 k) a 310 Nm.

Šestiválec E350 CGI dává 215 kW (292 k) a 365 Nm, nejsilnějším motorem spalujícím benzin je (zatím) E 500 s výkonem 285 kW (388 k) a točivým momentem 530 Nm. Později přijde na trh ještě osmiválec v E 63 AMG s 386 kW.

Mercedes-Benz E – přehled zážehových motorizací
VerzeE 200 CGIE 250 CGIE 350 CGIE 350 4MaticE 500E 500 4Matic
PřevodovkaM (A)M (A)AAAA
Zdvihový objem [cm3]179617963498349854615461
Počet válců/uspořádání4/R4/R6/V6/V8/V8/V
Největší výkon [kW/ot/min]135/5250 (135/5250)150/5250 (150/5500)215/6400200/6000285/6000285/6000
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]270/1800 (270/1800)310/2000 (300/2000)365/3000350/2400530/2800530/2800
Max. rychlost [km/h]235 (232)245 (241)(250)(250)(250)(250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,7 (8,6)7,9 (7,8)(6,3)(6,4)(5,2)(5,3)
Komb. spotř. [l/100 km]6,6 (7,0)7,2 (7,3)(8,5-8,8)(9,7)(10,9-11,2)(11,4)
Pohot. hmot. [kg]1615 (1615)(1650)(1735)(1805)(1830)(1880)
Cena [Kč]-(-)(1.375.000,-)(-)(1.779.000,-)(-)

Údaje v závorkách platí pro verze s automatickou převodovkou.

Standardem čtyřválcových verzí je šestistupňová převodovka, šesti a osmiválce jsou standardně vybaveny sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic, pro čtyřválce je na přání dodávána stále ještě pětistupňová automatická převodovka. Pohon všech kol 4Matic je k dispozici výhradně v kombinaci s automatickými převodovkami pro E 350 CDI, E 350 CGI a E 500, vždy s možností řazení tlačítky na volantu. Ústrojí je nyní kompaktnější, lehčí a má nižší ztráty.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při…

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty Lucemburků i vlak legionářů!

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen) plzeňské ruce na Slavii?

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen)…

Přou se o to i sami rozhodčí. Byla, nebo nebyla ruka? Tady jsou čtyři situace z jarní části ePojisteni.cz ligy,…

 

Reflex.cz

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Svědkové Jehovovi jsou celkově nesympatickým společenstvím, které nemám rád a kterému zazlívám, že svým dětem…

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…