Autosalon Ženeva: Mercedes-Benz třídy E - První dojmy a české ceny

Autosalon Ženeva: Mercedes-Benz třídy E - První dojmy a české ceny

 
 

Vedle světové premiéry nového Mercedesu E Coupé (nástupce CLK) má v Ženevě evropskou premiéru nová generace třídy E s karoserií sedan.

Při setkání naživo zaujme u nového Mercedesu na první pohled jeho elegantní tvar. Zatímco na fotkách je zřetelný nesoulad mezi mohutností zádě a štíhlým tvarem přídě, ve skutečnosti žádný takový nepoměr vidět není. Zejména módní bílá barva dodává třídě E sedan lehkost a zdůrazňuje eleganci klasicky tvarované tříprostorové karoserie.

Na módní výstřelky má Mercedes-Benz třídu CLS, a tak u třídy E sází na klasické pojetí. Výchozí velmi hranatý tvar karoserie oživují křivky z tříd C a S, nový čistý design zadních světel a výrazné zakončení přídě i zádě ve tvaru šípu.

V interiéru se Mercedes také přiklání k hranatým tvarům. Střídmé rysy novému modelu sluší – palubní deska v éčku má elegantní a přehledný design. Velký rozsah nastavení sedadel je u auta teto kategorie samozřejmostí. Mercedes E tak uspokojí řidiče, kteří preferují sportovně nízký posaz i vyšší pozici. Přitom ve všech polohách je z auta velmi dobrý výhled.

Ovládací prvky na volantu i pádla pro manuální řazení s automatickou převodovkou jsou perfektně dostupné. Tradicí je u Mercedesu umístění ovládacího panelu elektrických sedadel do dveří, což je z ergonomického hlediska dobré a často kopírované řešení.

Doporučujeme
Autosalon Ženeva: Mercedes-Benz E Coupé - První dojmy

U auta vyšší střední třídy se už předpokládá častější využití zadních sedadel pro dlouhé cesty. Nová třída E v tomto ohledu uspokojí potřeby dospělých cestujících velmi dobře. Linie střechy je až po C sloupek, který je umístěn více vzadu, prakticky rovná, což znamená dostatek prostoru v oblasti hlavy. Posaz je příjemný a například tvarování loketních opěrek ve dveřích i vzadu uprostřed může být důkazem rozdílu mezi “běžnými” auty a prémiovými značkami.

Zavazadlový prostor má velký vstupní otvor otevíraný elektricky. Po praktické stránce příliš neuspokojí jeho malá celková vnitřní výška daná přísně tříprostorovým uspořádáním, sedan třídy E je ovšem auto určené zejména na převážení dokumentů. Praktickou využitelnost zavazadlového prostoru budeme zkoumat spíše u kombi, které se představí na podzim.

Dříve zveřejněné informace

Nové éčko měří na délku 4.868 mm a je postaveno na podlahové plošině s rozvorem 2.870 mm. Nejvýrazněji se změnila velikost rozvoru náprav, která se odráží i na lepších prostorových poměrech na zadních sedadlech.

Spotřeba v centru pozornosti
Doba, politici a veřejné mínění si žádají své, a tak zatímco rozměry narostly pouze v řádu desítek milimetrů, spotřeba paliva se mezigeneračně snížila radikálně. Každé vývojové oddělení mělo na seznamu priorit, mimo obvyklých cílů, také položku minimalizace spotřeby paliva. Sadě opatření, která vylepšují tento parametr, říká Mercedes-Benz i nadále BlueEFFICIENCY.

Již zmíněné snížení aerodynamického odporu například přináší úsporu 0,25 l/100 km, pokud jedete rychlostí 130 km/h. Ovšem není to jen tvarování karoserie nebo zakrytování spodní části vozu, které hrají v tomto ladění roli. Velkou pozornost věnovali ve Stuttgartu také toku vzduchu motorovým prostorem, systému chlazení a sání.

Valivé a odpory rotujících hmot odpory (tzn. nižší ztráty ve všech pohybujících se komponentách) jsou nyní nižší o 17 %, nový management a konstrukce umožňuje efektivně řídit činnost alternátoru, palivového čerpadla, kompresoru klimatizace a posilovače řízení a například hnací jednotka základní motorizace E 200 CGI se samočinně vypíná, není-li její chod při stání vozidla potřeba. Nechybí ani palubní počítač s ukazatelem spotřeby paliva a indikátorem optimálního okamžiku přeřazení u manuálních převodovek.

Nové turbodiesely se spotřebou 5,3 l/100 km
Rovnou trojice naftových motorizací využívá nový čtyřválcový základ s písmeny CDI v názvu. Jeho zdvihový objem 2143 cm3 je dopován různými postupy, ale pokaždé v tom má prsty nejnovější systém vstřikování nafty, piezoelektricky ovládané vstřikovače a inovovaný systém recirkulace výfukových plynů.

Výkonově základní motorizace nepřekvapí. E 200 CDI se 100 kW a 360 Nm zpočátku ani nebude v nabídce, aby výrobce udal více dražších provedení. Prvním modelem tak bude E 220 CDI (125 kW, 400 Nm), kterému bude ve čtyřválcovém portfoliu sekundovat dvojitě přeplňovaný čtyřválec v E 250 CDI. Všechny čtyřválcové turbodiesely mají shodnou kombinovanou spotřebu 5,3 l/100 km, i když např. ten nejsilnější dokáže rozhýbávat 4,87 m dlouho limuzínu z 0 na 100 km/h za 8,2 s.

Za pozornost stojí jistě také šíře otáčkových pásem, v nichž jsou maxima výkonu a točivého momentu dosahována. Stejně jako fakt, že s automatickými převodovkami dokáží nové modely jezdit hbitěji než s manuálními ústrojími.

Mercedes-Benz E – přehled vznětových motorizací, čtyřválce
VerzeE 200 CDIE 220 CDIE 250 CDI
PřevodovkaM (A)M (A)M (A)
Zdvihový objem [cm3]214321432143
Počet válců/uspořádání4/R4/R4/R
Největší výkon [kW/ot/min]100/2800-4600 (100/3000-4600)125/3000-4200 (125/3000-4200)150/4200 (150/4200)
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]360/1600-2600 (330/1600-2800)400/1400-2800 (400/1400-2800)500/1600-1800 (500/1600-1800)
Max. rychlost [km/h]215 (212)231 (229)242 (239)
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,7 (10,4)9,0 (8,3)8,2 (7,4)
Komb. spotř.[l/100 km]5,3 (5,3)5,3 (6,0-6,2)5,3-5,5 (6,0-6,2)
Pohot. hm. [kg]1720 (1735)1735 (1735)1735 (1735)
Cena [Kč]-(1.099.000,-)(1.175.000,-)

Na místo populární motorizace E 320 CDI byl dosazen E 350 CDI, ovšem zdvihový objem šestiválce - necelé 3,0 l - se tím nemění. Se zpožděním několika měsíců se na podzim 2009 dočkáme superčistého turbodieselu E 350 CDI Bluetec. Ten plní jako jediný z nabídky emisní normu Euro 6 platnou od roku 2014, ostatní mají v technickém průkaze poznámku Euro 5.

Z nabídky zřejmě definitivně zmizel vznětový vidlicový osmiválec.

Mercedes-Benz E – přehled vznětových motorizací, šestiválce
VerzeE 350 CDIE 350 BlueTecE 350 CDI 4Matic
PřevodovkaAAA
Zdvihový objem [cm3]298729872987
Počet válců/uspořádání6/V6/V6/V
Největší výkon [kW/ot/min]170/3800155/3400165/3800
Největší toč. mom. [Nm/ot/min](540/1600-2400)(540/1600-2400)(540/1600-2600)
Max. rychlost [km/h](248)(238)(247)
Zrychlení 0-100 km/h [s](6,9)(7,4)(6,4)
Komb. spotř. [l/100 km](6,8-7,1)(7)(7,3)
Pohot. hm. [kg](1825)(1845)(1890)
Cena [Kč](1.349.000,-)(-)(-)

Údaje v závorkách platí pro verze s automatickou převodovkou.

CGI: Dominuje přímé vstřikování
Základ nabídky benzinových verzí tvoří dva přeplňované čtyřválce s objemem 1,8 l, přímým vstřikováním paliva a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Plošně se u slabších motorizací zavádí přímé vstřikování paliva, které u vybraných modelů snížilo spotřebu v kombinovaném cyklu až o 20 %. Slabší E 200 CGI vyjíždí s výkonem 135 kW (184 k) a točivým momentem 270 Nm. Následuje E 250 CGI se 150 kW (204 k) a 310 Nm.

Šestiválec E350 CGI dává 215 kW (292 k) a 365 Nm, nejsilnějším motorem spalujícím benzin je (zatím) E 500 s výkonem 285 kW (388 k) a točivým momentem 530 Nm. Později přijde na trh ještě osmiválec v E 63 AMG s 386 kW.

Mercedes-Benz E – přehled zážehových motorizací
VerzeE 200 CGIE 250 CGIE 350 CGIE 350 4MaticE 500E 500 4Matic
PřevodovkaM (A)M (A)AAAA
Zdvihový objem [cm3]179617963498349854615461
Počet válců/uspořádání4/R4/R6/V6/V8/V8/V
Největší výkon [kW/ot/min]135/5250 (135/5250)150/5250 (150/5500)215/6400200/6000285/6000285/6000
Největší toč. mom. [Nm/ot/min]270/1800 (270/1800)310/2000 (300/2000)365/3000350/2400530/2800530/2800
Max. rychlost [km/h]235 (232)245 (241)(250)(250)(250)(250)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,7 (8,6)7,9 (7,8)(6,3)(6,4)(5,2)(5,3)
Komb. spotř. [l/100 km]6,6 (7,0)7,2 (7,3)(8,5-8,8)(9,7)(10,9-11,2)(11,4)
Pohot. hmot. [kg]1615 (1615)(1650)(1735)(1805)(1830)(1880)
Cena [Kč]-(-)(1.375.000,-)(-)(1.779.000,-)(-)

Údaje v závorkách platí pro verze s automatickou převodovkou.

Standardem čtyřválcových verzí je šestistupňová převodovka, šesti a osmiválce jsou standardně vybaveny sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-Tronic, pro čtyřválce je na přání dodávána stále ještě pětistupňová automatická převodovka. Pohon všech kol 4Matic je k dispozici výhradně v kombinaci s automatickými převodovkami pro E 350 CDI, E 350 CGI a E 500, vždy s možností řazení tlačítky na volantu. Ústrojí je nyní kompaktnější, lehčí a má nižší ztráty.

Spolupracujeme s TipCars.com
Polský prezident Duda hodlá vetovat zákon o změně soudního systému Polský prezident Duda hodlá vetovat zákon o změně soudního systému

Polský prezident Andrzej Duda se rozhodl vetovat dva…

Valentův Synot se trápí, meziročně mu klesly výnosy i zisk Valentův Synot se trápí, meziročně mu klesly výnosy i zisk

Společnost Synot Tip, která patří k nejvýznamnějším…

Důvěra v českou ekonomiku roste, zůstávají však obavy ze zvyšování cen Důvěra v českou ekonomiku roste, zůstávají však obavy ze zvyšování cen

Důvěra v českou ekonomiku v červenci vzrostla. Souhrnný…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

 



Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru... Video: Takhle dopadla šílená jízda v protisměru...

Na singapurské dálnici Ayer Rajah způsobil nehodu se…

Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic Mercedes-Benz E: Upravený infotainment a nová verze 4Matic

Automobilka Mercedes-Benz si pro třídu E připravila…

 



 
Audi RS 5 – Sterilní vlk v rouše žabím

TEST: Audi RS 5 – Sterilní vlk v rouše žabím

Dnes 10:51

Na český trh přijíždí nová generace Audi RS 5. Je hodně rychlá a hodně zelená! Dokáže však také pobavit?




Blesk.cz

Táta z filmu Sám doma zemřel pouze šest měsíců po svém synovi!

Táta z filmu Sám doma zemřel pouze šest měsíců po…

Rodinná tragédie! Hvězda snímku Sám doma byla nalezena mrtvá v sobotu v hotelovém pokoji. John Heard (†72),…

Atentátník se odpálil v autě v Kábulu. Nejméně 35 mrtvých

Atentátník se odpálil v autě v Kábulu. Nejméně 35 mrtvých

Nejméně 35 mrtvých si dnes ráno v Kábulu vyžádal útok sebevražedného atentátníka. S odkazem na představitele…

 

iSport.cz

Czech Bowl se řítí na Žižkov: Ostrava chce překvapit Black Panthers

Czech Bowl se řítí na Žižkov: Ostrava chce překvapit…

Žižkov dnes zaplaví v Česku stále rostoucí komunita amerického fotbalu, aby na hřiště Viktorie oslavila Czech…

Opustí Tecl nabitou Slavii? Chce hrát, zájem je z Jablonce i ciziny

Opustí Tecl nabitou Slavii? Chce hrát, zájem je z…

Chce hrát, ale ve Slavii to asi nebude možné. Základní sestava vypadá nepravděpodobně, beznadějně se jeví i…

 

Reflex.cz

Jeremy Renner ve Varech: Hvězda na pravém místě

Jeremy Renner ve Varech: Hvězda na pravém místě

Jeremy Renner přijel do Varů, i když měl obě ruce v dlahách a hned bylo jasné, že je to snový host. Host, jakého…

Karibské zapadákovy: Vítejte na ostrovech Bequia, Barbuda, Canouan a souostroví Bahía

Karibské zapadákovy: Vítejte na ostrovech Bequia,…

Jsou to trochu outsideři vedle větších a skvostnějších členů karibské rodiny, ale pro ostrovní fajnšmekry mají…