Mercedes-Benz bude mít luxusní all-road
Mercedes-Benz se po trojici konceptů sportovních automobilů SLR, SLA a Carving vrhá do kategorie automobilů pro všechny cesty, a následuje tak Volvo a Audi. Obě tyto značky postavily své modely V70 XC a Allroad Quattro na bázi kombíků vyšší střední třídy, a ani výrobce s trojcípou hvězdou ve znaku nebude výjimkou. Vychází totiž z kombi třídy E, na rozdíl od svých konkurentů se však jeho styling bude od v současnosti služebně nejstaršího „éčka“ lišit, nebude se však podobat ani menší třídě C, ani luxusní S. Dá se tedy předpokládat, že v této studii vidíme podobu budoucího zástupce německé značky ve vyšší střední třídě.
Zkratka GST znamená Grand Sports Tourer a měla by výstižně charakterizovat tuto studii. Grand, tedy velký, vůz na bázi třídy E opravdu bude, a to tento koncept pojme hned šest cestujících, tedy stejně, jako luxusní velkoprostorové automobily. A pokud jde o sport, tak toho si posádka jistě také užije až až – pod kapotou totiž pracuje vidlicový osmiválec 5,5 l s předběžně udávaným výkonem 265 kW, který má „na svědomí“ společnost AMG. Jeho dosud neuvedený točivý moment bude přenášen na všechna čtyři kola díky systému 4-ETS, který je modernizovanou verzí toho současného, používaného v modelech třídy G a M.
Po vzoru Audi Allroad a řadě dalších automobilů bude mít koncept GST jako první mercedes v historii pneumatické pérování s možností volby světlé výšky. Mezi další lahůdky studie patří elektronický brzdový pedál (převzatý z roadsteru SL), nebo skleněná střecha s elektrochromatickou funkcí stmívání, známou z vnitřních zpětných zrcátek. Ta však nebude samočinně reagovat na množství světla v okolí, ale bude ji ovládat sám řidič.
Které z těchto prvků opravdu uvidíme v chystaném sériovém all-roadu Mercedes-Benz, plánovaném na rok 2004, lze jen těžko říci. Pokud ale chcete vidět velice pravděpodobnou podobu nového „éčka“, myslíme si, že si ji právě teď prohlížíte.