Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011

Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011

 
 

Mercedes-Benz v Mannheimu uspořádal předváděcí akci, na níž se mohli návštěvníci vedle nových autobusů této značky a služeb s nimi spojenými seznámit i s vybranými historickými modely.

V rámci oslav 125 let automobilu uspořádal Mercedes-Benz v Mannheimu přehlídku Bus and Coach 2011, které se zúčastnilo okolo 6.000 návštěvníků z 20 zemí. Těm se na ploše 3.500 m2 představila současnost i minulost autobusů německého výrobce.

K prohlídce a testovacím jízdám byla připravena kompletní modelová řada značky Mercedes-Benz. Návštěvníci se mohli seznámit i s nabídkou prověřených použitých vozidel a s možnostmi využitím služeb Omniplus. Představeny byly i partnerské firmy a nabídka jejich služeb.

Daimler Buses: Rozšiřování nabídky služeb Omniplus

Hlavní pozornost byla věnována samozřejmě současným autobusům značky Mercedes-Benz. K největším hvězdám proto patřil zájezdový autobus Travego Edition 1, který jako první svého druhu splňuje emisní normu Euro 6.

Tato vlajková loď značky Mercedes-Benz je poháněna vznětovým šestiválcem OM471 s výkonem 350 kW (476 k) a točivým momentem 2300 Nm. S motorem spolupracuje nová osmistupňová automatická převodovka GO 250-8 PowerShift. Zákazníkům budou od počátku příštího roku expedovány nejprve třínápravové verze s délkou 14, resp. 13 m.

Zájezdové autobusy zastupoval i výroční model Tourismo 125! let inovací. Vystavený autobus s uspořádáním sedadel 49 + 1 + 1 má celkovou délku 12.140 mm, šířku 2.550 mm a výšku 3.620 mm. K jeho pohonu slouží řadový šestiválec OM 457 hLA s výkonem 300 kW (408 k), který splňuje emisní normu Euro 5 a spolupracuje s plně automatizovanou osmistupňovou převodovkou Powershift GO 240-8.

Mercedes-Benz Integro může sloužit pro linkový provoz, výlety i krátké cesty. V nabídce je s délkami od 12,1 do 14,9 m a k pohonu slouží řadový šestiválec OM 457 hLA s výkonem 220 kW (299 k) až 300 kW (408 k). Zákazníci mohou volit mezi manuální šestistupňovou převodovkou, plně automatizovanou převodovkou nebo automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem.

Novou generaci modelové řady Citaro představil Mercedes-Benz již koncem letošního května. Na přehlídce Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011 nemohlo Citaro samozřejmě chybět a představilo se v několika verzích včetně provedení s označením CNG. To je poháněno 12-litrový šestiválcem o výkonu 240 kW (326 k) a točivém momentu 1250 Nm. S motorem spolupracuje automatická převodovka ZF.

Mercedes-Benz Citaro: Nová generace představena

Zástupcem midibusů byl na přehlídce model Tourino s karoserií dlouhou 9.350 mm a širokou 2.400 mm. Tento autobus pro třicet cestujících je poháněn motorem OM 926 LA s výkonem 210 kW (286 k).

Vlajkovou lodí programu minibusů je Sprinter City 77. Tento třínápravový model se poprvé představil na loňském veletrhu užitkových vozidel IAA v Hannoveru. S kapacitou pro 40 cestujících (10 sedících a 30 stojících) vyplňuje mezeru mezi autobusy Sprinter City 65 a Citaro K.

Za základ pro City 77 slouží Mercedes-Benz Sprinter s nejsilnějším provedením čtyřválcového dieselového motoru OM 651 DE 22 LA ve spojení s automatickou pětistupňovou převodovkou. Pohonná jednotka o objemu 2,2 litru disponuje výkonem 120 kW (163 k) a splňuje emisní normy Euro 5 i EEV. Minibus je dlouhý 8.700 mm, široký 2.155 mm a vysoký 2.875 mm.

Vedle moderních autobusů se návštěvníkům přehlídky Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011 představila i trojice klasických vozidel. Své padesáté narozeniny zde oslavil Mercedes-Benz O 319 D, který je předchůdcem dnešních midibusů a byl vyráběn v letech 1955 až 1968. Pro autobus dlouhým 4.920 mm a široký 2.080 mm je typický dvoubarevný lak a skleněné panely na okraji střechy, jejíž střední část mohla být plátěná a otevírat prostor nad hlavami cestujících.

Mercedes-Benz O 6600 H byl vyráběn v letech 1951 až 1959 a v Mannheimu byl vystaven 11-metrový model z roku 1953. K pohonu tohoto autobusu slouží řadový šestiválec OM 315 s výkonem 107 kW (145 k) umístěný vzadu napříč a spolupracující s šestistupňovou převodovkou ZF ovládanou elektromechanicky páčkou na sloupku řízení.

Nejstarším vystaveným vozidlem byl Mercedes-Benz Lo 3500 z roku 1936. červeně lakovaný kapotový autobus sloužil německé poště a je poháněn vznětovým řadovým šestiválcem OM 67 o objemu 7,4 litru s výkonem 70 kW (95 k). Vozidlo dlouhé 8.650 mm s celkovou hmotností 8,97 tun nabízí prostor pro 21 cestujících.

Daimler Buses na Busworld 2011

Spolupracujeme s TipCars.com
Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko Bitcoin brzy předežene Česko, už dnes spotřebovává stejně elektřiny jako Dánsko

Zvýšený zájem o kryptoměny letos na podzim přirozeně…

Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti Tejc se vrací, má se stát náměstkem Pelikána na ministerstvu spravedlnosti

Politickým náměstkem ministra spravedlnosti Roberta…

Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu Kreml: Díky varování od CIA jsme zmařili atentát v Petrohradu

Teroristé plánovali útok na katedrálu Panny Marie…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano Toto je 10 nejlepších motorů roku 2018. Downsizing nečekejte, přeplňování ano

Wards Auto vyhlašuje anketu Motor roku už více než dvacet…

VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru VW Arteon dostane třílitr VR6 Turbo! Bude mít 400 koní, porazí i Panameru

Nový šestiválec vůz posune na úplně novou úroveň.…

 





 
Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Hamilton vs. Marquez vs. Ogier: Čím se liší velikáni?

Dnes 18:59

Hvězda F1 Lewis Hamilton, motocyklový fenomén Marc Marquez a rallyeové eso Sebastien Ogier mají dohromady patnáct titulů mistrů světa. V čem jsou si podobní?




Blesk.cz

V Letech vraždili Romy Češi. Novorozeňata dávali do kádě s vodou, říká aktivista

V Letech vraždili Romy Češi. Novorozeňata dávali do…

„Ono se mluví hlavně o židech a o Osvětimi. Ale že tady byl na území Československa tábor pro Romy, který vedli…

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web, Google k tomu spustil nový nástroj

Plochu vzdáleného počítače můžete ovládat přes web,…

Společně s oznámením ukončení podpory aplikací pro Chrome přichází Google s náhradou vzdálené plochy, která byla…

 

iSport.cz

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po 69 zápasech

Senzace! Hearts obrali Celtic, ve Skotsku prohrál po…

Fotbalisté Celticu Glasgow prohráli v rámci skotských soutěží poprvé po 69 utkáních. V 19. ligovém kole podlehli…

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí, silné Švédy složili 4:1

Paráda na Channel One Cupu! Češi vyhráli i potřetí,…

Čeští hokejisté porazili ve svém závěrečném vystoupení na Channel One Cupu v Moskvě Švédsko 4:1 a na turnaji…

 

Reflex.cz

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát separatistické strany, ale nemusí mít většinu

Volby v Katalánsku mohou podle průzkumů vyhrát…

Předvolební průzkumy se v mnoha zemích světa mýlily, proto je potřebné brát i poslední výsledky v ostře…

Utekl z Osvětimi v džípu esesáků, bojoval po boku generála Sikorského. Zemřel polský hrdina Kazimierz Piechowski

Utekl z Osvětimi v džípu esesáků, bojoval po boku…

Narodil se v roce 1919 v polském městě Rajkowy. Tehdy ještě nikdo z tohoto malého polského městečka netušil, že…