Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011

Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011

 
 

Mercedes-Benz v Mannheimu uspořádal předváděcí akci, na níž se mohli návštěvníci vedle nových autobusů této značky a služeb s nimi spojenými seznámit i s vybranými historickými modely.

V rámci oslav 125 let automobilu uspořádal Mercedes-Benz v Mannheimu přehlídku Bus and Coach 2011, které se zúčastnilo okolo 6.000 návštěvníků z 20 zemí. Těm se na ploše 3.500 m2 představila současnost i minulost autobusů německého výrobce.

K prohlídce a testovacím jízdám byla připravena kompletní modelová řada značky Mercedes-Benz. Návštěvníci se mohli seznámit i s nabídkou prověřených použitých vozidel a s možnostmi využitím služeb Omniplus. Představeny byly i partnerské firmy a nabídka jejich služeb.

Daimler Buses: Rozšiřování nabídky služeb Omniplus

Hlavní pozornost byla věnována samozřejmě současným autobusům značky Mercedes-Benz. K největším hvězdám proto patřil zájezdový autobus Travego Edition 1, který jako první svého druhu splňuje emisní normu Euro 6.

Tato vlajková loď značky Mercedes-Benz je poháněna vznětovým šestiválcem OM471 s výkonem 350 kW (476 k) a točivým momentem 2300 Nm. S motorem spolupracuje nová osmistupňová automatická převodovka GO 250-8 PowerShift. Zákazníkům budou od počátku příštího roku expedovány nejprve třínápravové verze s délkou 14, resp. 13 m.

Zájezdové autobusy zastupoval i výroční model Tourismo 125! let inovací. Vystavený autobus s uspořádáním sedadel 49 + 1 + 1 má celkovou délku 12.140 mm, šířku 2.550 mm a výšku 3.620 mm. K jeho pohonu slouží řadový šestiválec OM 457 hLA s výkonem 300 kW (408 k), který splňuje emisní normu Euro 5 a spolupracuje s plně automatizovanou osmistupňovou převodovkou Powershift GO 240-8.

Mercedes-Benz Integro může sloužit pro linkový provoz, výlety i krátké cesty. V nabídce je s délkami od 12,1 do 14,9 m a k pohonu slouží řadový šestiválec OM 457 hLA s výkonem 220 kW (299 k) až 300 kW (408 k). Zákazníci mohou volit mezi manuální šestistupňovou převodovkou, plně automatizovanou převodovkou nebo automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem.

Novou generaci modelové řady Citaro představil Mercedes-Benz již koncem letošního května. Na přehlídce Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011 nemohlo Citaro samozřejmě chybět a představilo se v několika verzích včetně provedení s označením CNG. To je poháněno 12-litrový šestiválcem o výkonu 240 kW (326 k) a točivém momentu 1250 Nm. S motorem spolupracuje automatická převodovka ZF.

Mercedes-Benz Citaro: Nová generace představena

Zástupcem midibusů byl na přehlídce model Tourino s karoserií dlouhou 9.350 mm a širokou 2.400 mm. Tento autobus pro třicet cestujících je poháněn motorem OM 926 LA s výkonem 210 kW (286 k).

Vlajkovou lodí programu minibusů je Sprinter City 77. Tento třínápravový model se poprvé představil na loňském veletrhu užitkových vozidel IAA v Hannoveru. S kapacitou pro 40 cestujících (10 sedících a 30 stojících) vyplňuje mezeru mezi autobusy Sprinter City 65 a Citaro K.

Za základ pro City 77 slouží Mercedes-Benz Sprinter s nejsilnějším provedením čtyřválcového dieselového motoru OM 651 DE 22 LA ve spojení s automatickou pětistupňovou převodovkou. Pohonná jednotka o objemu 2,2 litru disponuje výkonem 120 kW (163 k) a splňuje emisní normy Euro 5 i EEV. Minibus je dlouhý 8.700 mm, široký 2.155 mm a vysoký 2.875 mm.

Vedle moderních autobusů se návštěvníkům přehlídky Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011 představila i trojice klasických vozidel. Své padesáté narozeniny zde oslavil Mercedes-Benz O 319 D, který je předchůdcem dnešních midibusů a byl vyráběn v letech 1955 až 1968. Pro autobus dlouhým 4.920 mm a široký 2.080 mm je typický dvoubarevný lak a skleněné panely na okraji střechy, jejíž střední část mohla být plátěná a otevírat prostor nad hlavami cestujících.

Mercedes-Benz O 6600 H byl vyráběn v letech 1951 až 1959 a v Mannheimu byl vystaven 11-metrový model z roku 1953. K pohonu tohoto autobusu slouží řadový šestiválec OM 315 s výkonem 107 kW (145 k) umístěný vzadu napříč a spolupracující s šestistupňovou převodovkou ZF ovládanou elektromechanicky páčkou na sloupku řízení.

Nejstarším vystaveným vozidlem byl Mercedes-Benz Lo 3500 z roku 1936. červeně lakovaný kapotový autobus sloužil německé poště a je poháněn vznětovým řadovým šestiválcem OM 67 o objemu 7,4 litru s výkonem 70 kW (95 k). Vozidlo dlouhé 8.650 mm s celkovou hmotností 8,97 tun nabízí prostor pro 21 cestujících.

Daimler Buses na Busworld 2011

Spolupracujeme s TipCars.com
V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů V Česku jezdí stále starší ojetá auta, většina je turbodieselů

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek Evropská komise začala vyšetřovat velký kartel evropských automobilek

Antimonopolní orgány Evropské unie dostaly zprávy o…

Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu Polský senát schválil kontroverzní reorganizaci nejvyššího soudu

Horní komora polského parlamentu, Senát, v noci podle…

Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství Patriotismus stranou. Masy Britů žádají Francouze, Němce a Iry kvůli brexitu o občanství

Z obav o ztrátu práv občanů Evropské unie žádají masy…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší Víme, jaká ojetá auta se v Česku prodávají... Jsou čím dál starší

Společnost Cebia analyzovala současnou podobu trhu s…

 





 
Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Vozy Lada byly v 80. letech téměř nadpozemské. Létaly vzduchem a jezdily vodou!

Dnes 17:15

Automobily ruské značky VAZ u nás dobře známe z let minulých. Rusové samozřejmě svá auta nabízeli také na západních trzích, o čemž mimo jiné svědčí dobová britská reklama na modelový rok 1980.




Blesk.cz

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Rozjařená divočina: Jak to vypadá, když zvířata blbnou?

Zvířata mají mnohem blíže k lidem, než si někteří myslí. Nejsou to sice žádní fotomodelové, i tak ale umí…

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou vlakových nehod ve Studénce

Neposlechla jsem svůj instinkt, říká přeživší obou…

V roce 2008 zažilo nehodu vlaku ve Studénce několik stovek lidí. Málokdo z nich ale o sedm let později seděl…

 

iSport.cz

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec generálku nezvládl

Liberec gólem Breiteho vyhrál v Chotěbuzi. Jablonec…

Fotbalistům Jablonce nevyšla generálka na start nové soutěžní sezony. Severočeši dnes prohráli s nováčkem…

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět věcí, které trápí Spartu

Lafata není podhrot, tupé kraje i jalový Janko. Pět…

Co Spartě ve čtvrteční generálce proti Vitesse Arnhem (1:1) fungovalo? Popravdě řečeno – prakticky nic.…

 

Reflex.cz

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji zkopala a škrtila. Incident řeší policie

Táhněte do prdele, nadávala žena muslimce. Pak ji…

V úterý tu ještě nebyla ani noha, ve středu už bylo celkem plno. Řeč je o koupališti Divoká Šárka,v jehož…

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Deník Colours of Ostrava: Příběh ukradeného filmu

Uhlobaron Ptáček v Cimrmanově hře Vizionář přijímá informaci, že by mu někdo mohl vzít důl, s krajní nedůvěrou.…