Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011

Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011

 
 

Mercedes-Benz v Mannheimu uspořádal předváděcí akci, na níž se mohli návštěvníci vedle nových autobusů této značky a služeb s nimi spojenými seznámit i s vybranými historickými modely.

V rámci oslav 125 let automobilu uspořádal Mercedes-Benz v Mannheimu přehlídku Bus and Coach 2011, které se zúčastnilo okolo 6.000 návštěvníků z 20 zemí. Těm se na ploše 3.500 m2 představila současnost i minulost autobusů německého výrobce.

K prohlídce a testovacím jízdám byla připravena kompletní modelová řada značky Mercedes-Benz. Návštěvníci se mohli seznámit i s nabídkou prověřených použitých vozidel a s možnostmi využitím služeb Omniplus. Představeny byly i partnerské firmy a nabídka jejich služeb.

Daimler Buses: Rozšiřování nabídky služeb Omniplus

Hlavní pozornost byla věnována samozřejmě současným autobusům značky Mercedes-Benz. K největším hvězdám proto patřil zájezdový autobus Travego Edition 1, který jako první svého druhu splňuje emisní normu Euro 6.

Tato vlajková loď značky Mercedes-Benz je poháněna vznětovým šestiválcem OM471 s výkonem 350 kW (476 k) a točivým momentem 2300 Nm. S motorem spolupracuje nová osmistupňová automatická převodovka GO 250-8 PowerShift. Zákazníkům budou od počátku příštího roku expedovány nejprve třínápravové verze s délkou 14, resp. 13 m.

Zájezdové autobusy zastupoval i výroční model Tourismo 125! let inovací. Vystavený autobus s uspořádáním sedadel 49 + 1 + 1 má celkovou délku 12.140 mm, šířku 2.550 mm a výšku 3.620 mm. K jeho pohonu slouží řadový šestiválec OM 457 hLA s výkonem 300 kW (408 k), který splňuje emisní normu Euro 5 a spolupracuje s plně automatizovanou osmistupňovou převodovkou Powershift GO 240-8.

Mercedes-Benz Integro může sloužit pro linkový provoz, výlety i krátké cesty. V nabídce je s délkami od 12,1 do 14,9 m a k pohonu slouží řadový šestiválec OM 457 hLA s výkonem 220 kW (299 k) až 300 kW (408 k). Zákazníci mohou volit mezi manuální šestistupňovou převodovkou, plně automatizovanou převodovkou nebo automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem.

Novou generaci modelové řady Citaro představil Mercedes-Benz již koncem letošního května. Na přehlídce Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011 nemohlo Citaro samozřejmě chybět a představilo se v několika verzích včetně provedení s označením CNG. To je poháněno 12-litrový šestiválcem o výkonu 240 kW (326 k) a točivém momentu 1250 Nm. S motorem spolupracuje automatická převodovka ZF.

Mercedes-Benz Citaro: Nová generace představena

Zástupcem midibusů byl na přehlídce model Tourino s karoserií dlouhou 9.350 mm a širokou 2.400 mm. Tento autobus pro třicet cestujících je poháněn motorem OM 926 LA s výkonem 210 kW (286 k).

Vlajkovou lodí programu minibusů je Sprinter City 77. Tento třínápravový model se poprvé představil na loňském veletrhu užitkových vozidel IAA v Hannoveru. S kapacitou pro 40 cestujících (10 sedících a 30 stojících) vyplňuje mezeru mezi autobusy Sprinter City 65 a Citaro K.

Za základ pro City 77 slouží Mercedes-Benz Sprinter s nejsilnějším provedením čtyřválcového dieselového motoru OM 651 DE 22 LA ve spojení s automatickou pětistupňovou převodovkou. Pohonná jednotka o objemu 2,2 litru disponuje výkonem 120 kW (163 k) a splňuje emisní normy Euro 5 i EEV. Minibus je dlouhý 8.700 mm, široký 2.155 mm a vysoký 2.875 mm.

Vedle moderních autobusů se návštěvníkům přehlídky Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011 představila i trojice klasických vozidel. Své padesáté narozeniny zde oslavil Mercedes-Benz O 319 D, který je předchůdcem dnešních midibusů a byl vyráběn v letech 1955 až 1968. Pro autobus dlouhým 4.920 mm a široký 2.080 mm je typický dvoubarevný lak a skleněné panely na okraji střechy, jejíž střední část mohla být plátěná a otevírat prostor nad hlavami cestujících.

Mercedes-Benz O 6600 H byl vyráběn v letech 1951 až 1959 a v Mannheimu byl vystaven 11-metrový model z roku 1953. K pohonu tohoto autobusu slouží řadový šestiválec OM 315 s výkonem 107 kW (145 k) umístěný vzadu napříč a spolupracující s šestistupňovou převodovkou ZF ovládanou elektromechanicky páčkou na sloupku řízení.

Nejstarším vystaveným vozidlem byl Mercedes-Benz Lo 3500 z roku 1936. červeně lakovaný kapotový autobus sloužil německé poště a je poháněn vznětovým řadovým šestiválcem OM 67 o objemu 7,4 litru s výkonem 70 kW (95 k). Vozidlo dlouhé 8.650 mm s celkovou hmotností 8,97 tun nabízí prostor pro 21 cestujících.

Daimler Buses na Busworld 2011

Spolupracujeme s TipCars.com
O2 schválilo dividendu, vyplatí téměř 100 procent zisku O2 schválilo dividendu, vyplatí téměř 100 procent zisku

Vedení telekomunikační společnosti O2 navrhne akcionářům…

Kongres: Veřejný dluh USA prudce vzroste, za 30 let dosáhne dvojnásobku Kongres: Veřejný dluh USA prudce vzroste, za 30 let dosáhne dvojnásobku

Americký veřejný dluh vzroste při platnosti současných…

Sporné slovenské amnestie míří ke zrušení, případ únosu by se mohl vyšetřit Sporné slovenské amnestie míří ke zrušení, případ únosu by se mohl vyšetřit

Slovenský parlament schválil novelu ústavy, která otevírá…

ČSAD: Symbol znárodnění i budoucnost dopravy slaví 70 let ČSAD: Symbol znárodnění i budoucnost dopravy slaví 70 let

Značka ČSAD je k vidění na silnicích už téměř 70 let.…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Praga S5T: Silniční sestra slavné „Vejtřasky“ slaví výročí

Dnes 18:45

Praga S5T byla původně nouzovým řešením nedostatku silničních nákladních vozidel s užitečnou hmotností pět tun, ale nakonec se udržela ve výrobě téměř patnáct let.




Blesk.cz

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí „měří“ špatně. Víme, proč!

Pravda o meteorologické stanici v Klementinu: Počasí…

Historickou budovu Klementina, která dříve bývala jezuitskou kolejí a jejíž většina vnitřních prostor dnes patří…

Muslimku osočili, že ignoruje oběti teroru: „Jsem v šoku,“ reaguje

Muslimku osočili, že ignoruje oběti teroru: „Jsem v…

Londýnský teroristický útok vyvolal řadu diskuzí a ohlasů, jak v médiích, tak i na sociálních sítích. Nevyhnuly…

 

iSport.cz

ONLINE: V Miami o finále! Karolína Plíšková hraje s Wozniackou

ONLINE: V Miami o finále! Karolína Plíšková hraje s…

Na ceněném turnaji v Miami dnes hrají dva čeští tenisté. Od 19:00 začíná semifinálové utkání ženského pavouka…

Legenda Farda: Jágr to v NHL ukecá, na Slavii vydržím jen dvě třetiny

Legenda Farda: Jágr to v NHL ukecá, na Slavii…

Stáří nemá šanci. Rozhodně si nepřijde na někdejšího reprezentačního útočníka Richarda Fardu, který…

 

Reflex.cz

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Kopanec šíleného koně zabil herečku Národního divadla

Následující příběh zasáhl pražskou společnost jako málokterý jiný. Při nevyzpytatelné a nikým nečekané tragédii,…