reklama


Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011

Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011

 
 

Mercedes-Benz v Mannheimu uspořádal předváděcí akci, na níž se mohli návštěvníci vedle nových autobusů této značky a služeb s nimi spojenými seznámit i s vybranými historickými modely.

V rámci oslav 125 let automobilu uspořádal Mercedes-Benz v Mannheimu přehlídku Bus and Coach 2011, které se zúčastnilo okolo 6.000 návštěvníků z 20 zemí. Těm se na ploše 3.500 m2 představila současnost i minulost autobusů německého výrobce.

K prohlídce a testovacím jízdám byla připravena kompletní modelová řada značky Mercedes-Benz. Návštěvníci se mohli seznámit i s nabídkou prověřených použitých vozidel a s možnostmi využitím služeb Omniplus. Představeny byly i partnerské firmy a nabídka jejich služeb.

Daimler Buses: Rozšiřování nabídky služeb Omniplus

Hlavní pozornost byla věnována samozřejmě současným autobusům značky Mercedes-Benz. K největším hvězdám proto patřil zájezdový autobus Travego Edition 1, který jako první svého druhu splňuje emisní normu Euro 6.

Tato vlajková loď značky Mercedes-Benz je poháněna vznětovým šestiválcem OM471 s výkonem 350 kW (476 k) a točivým momentem 2300 Nm. S motorem spolupracuje nová osmistupňová automatická převodovka GO 250-8 PowerShift. Zákazníkům budou od počátku příštího roku expedovány nejprve třínápravové verze s délkou 14, resp. 13 m.

Zájezdové autobusy zastupoval i výroční model Tourismo 125! let inovací. Vystavený autobus s uspořádáním sedadel 49 + 1 + 1 má celkovou délku 12.140 mm, šířku 2.550 mm a výšku 3.620 mm. K jeho pohonu slouží řadový šestiválec OM 457 hLA s výkonem 300 kW (408 k), který splňuje emisní normu Euro 5 a spolupracuje s plně automatizovanou osmistupňovou převodovkou Powershift GO 240-8.

Mercedes-Benz Integro může sloužit pro linkový provoz, výlety i krátké cesty. V nabídce je s délkami od 12,1 do 14,9 m a k pohonu slouží řadový šestiválec OM 457 hLA s výkonem 220 kW (299 k) až 300 kW (408 k). Zákazníci mohou volit mezi manuální šestistupňovou převodovkou, plně automatizovanou převodovkou nebo automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem.

Novou generaci modelové řady Citaro představil Mercedes-Benz již koncem letošního května. Na přehlídce Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011 nemohlo Citaro samozřejmě chybět a představilo se v několika verzích včetně provedení s označením CNG. To je poháněno 12-litrový šestiválcem o výkonu 240 kW (326 k) a točivém momentu 1250 Nm. S motorem spolupracuje automatická převodovka ZF.

Mercedes-Benz Citaro: Nová generace představena

Zástupcem midibusů byl na přehlídce model Tourino s karoserií dlouhou 9.350 mm a širokou 2.400 mm. Tento autobus pro třicet cestujících je poháněn motorem OM 926 LA s výkonem 210 kW (286 k).

Vlajkovou lodí programu minibusů je Sprinter City 77. Tento třínápravový model se poprvé představil na loňském veletrhu užitkových vozidel IAA v Hannoveru. S kapacitou pro 40 cestujících (10 sedících a 30 stojících) vyplňuje mezeru mezi autobusy Sprinter City 65 a Citaro K.

Za základ pro City 77 slouží Mercedes-Benz Sprinter s nejsilnějším provedením čtyřválcového dieselového motoru OM 651 DE 22 LA ve spojení s automatickou pětistupňovou převodovkou. Pohonná jednotka o objemu 2,2 litru disponuje výkonem 120 kW (163 k) a splňuje emisní normy Euro 5 i EEV. Minibus je dlouhý 8.700 mm, široký 2.155 mm a vysoký 2.875 mm.

Vedle moderních autobusů se návštěvníkům přehlídky Mercedes-Benz Bus and Coach Show 2011 představila i trojice klasických vozidel. Své padesáté narozeniny zde oslavil Mercedes-Benz O 319 D, který je předchůdcem dnešních midibusů a byl vyráběn v letech 1955 až 1968. Pro autobus dlouhým 4.920 mm a široký 2.080 mm je typický dvoubarevný lak a skleněné panely na okraji střechy, jejíž střední část mohla být plátěná a otevírat prostor nad hlavami cestujících.

Mercedes-Benz O 6600 H byl vyráběn v letech 1951 až 1959 a v Mannheimu byl vystaven 11-metrový model z roku 1953. K pohonu tohoto autobusu slouží řadový šestiválec OM 315 s výkonem 107 kW (145 k) umístěný vzadu napříč a spolupracující s šestistupňovou převodovkou ZF ovládanou elektromechanicky páčkou na sloupku řízení.

Nejstarším vystaveným vozidlem byl Mercedes-Benz Lo 3500 z roku 1936. červeně lakovaný kapotový autobus sloužil německé poště a je poháněn vznětovým řadovým šestiválcem OM 67 o objemu 7,4 litru s výkonem 70 kW (95 k). Vozidlo dlouhé 8.650 mm s celkovou hmotností 8,97 tun nabízí prostor pro 21 cestujících.

Daimler Buses na Busworld 2011

Spolupracujeme s TipCars.com
Proti modřanskému sportovnímu centru se postavil plánovací úřád Proti modřanskému sportovnímu centru se postavil plánovací úřád

Podle pražského Institutu plánování a rozvoje jde o…

Projev vděku: Asad uzavřel ekonomické smlouvy s Íránem Projev vděku: Asad uzavřel ekonomické smlouvy s Íránem

Íránská vláda a představitelé vlivných republikánských…

Loterním nelegálům hrozí pokuta 50 milionů. A doměření daně Loterním nelegálům hrozí pokuta 50 milionů. A doměření daně

Některé české sázkové firmy nejsou se současným stavem…

Trump je nejneoblíbenějším prezidentem v historii - prý je jako hvězda wrestlingu Trump je nejneoblíbenějším prezidentem v historii - prý je jako hvězda wrestlingu

Zvolený americký prezident Donald Trump překonal již nyní…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě Změna na stupních vítězů nejúspěšnějších značek aut v Evropě

Na pozici nejprodávanější značky aut v Evropě sice stále…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 






 
Eadon Green Black Cuillin: Do Ženevy míří nová automobilka, o které nevíme nic

Eadon Green Black Cuillin: Do Ženevy míří nová automobilka, o které nevíme nic

Dnes 15:56

Na ženevském autosalonu bude mít premiéru automobil Black Cuillin od doposud neznámého výrobce Eadon Green.




Blesk.cz

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

Odborníci nedoporučili vznik sportovního centra v Modřanech: Území je záplavová oblast

Odborníci nedoporučili vznik sportovního centra v…

Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) nedoporučil stavbu sportovního centra na hranici Modřan…

 

iSport.cz

Program Australian Open: Berdych i Kristýna Plíšková hrají na centrkurtu

Program Australian Open: Berdych i Kristýna Plíšková…

Kristýna Plíšková a Tomáš Berdych si o osmifinále Australian Open zahrají v pátek v Melbourne Parku na…

Musím to vstřebat, hlesl Vukadinovič. Od Zlína však dostane prémii

Musím to vstřebat, hlesl Vukadinovič. Od Zlína však…

Dostal nejlepší nabídku na hráče za celých 16 let, co stojí v čele zlínského fotbalu. Přesto ji Zdeněk Červenka…

 

Reflex.cz

Konec selfíček u Památníku holocaustu? Unikátní projekt upozorňuje na nevhodné fotky turistů

Konec selfíček u Památníku holocaustu? Unikátní…

Dělají stojky, skáčou po šedých kvádrech a u toho do objektivu špulí rty. Mladí návštěvníci Památníku holocaustu…

Kdo přijde a kdo nepřijde na inauguraci Trumpa. Exprezidenti nakonec ano, mnoho demokratů ne

Kdo přijde a kdo nepřijde na inauguraci Trumpa.…

Na páteční inauguraci Donalda Trumpa nakonec dorazí i bývalí američtí prezidenti s výjimkou George Bushe…

 
 
reklama