Mercedes-Benz C (1993-2000) – Vitamin C

Mercedes-Benz C (1993-2000) – Vitamin C

 
 

Značka Mercedes-Benz si byla vědoma velkého úspěchu prvního baby-benzu Mercedesu 190 z 80. let a chtěla proto v další generaci opět přijít do střední třídy s něčím mimořádným. Nástupce zahájil novou éru značky změnou značení. Původní čísla (190, 200, 300,…) už začínala být poněkud nepřehledná a navíc měly přijít další modely, které by celou situaci dále komplikovaly.

Nový „malý Mercedes měl světovou premiéru na prvním porevolučním autosalonu v České republice v Praze. To se psal červen 1993. Kdo z nás tehdy tušil, že slovo „malý může být i u vozů s třícípou hvězdou tak relativním pojmem. V roce 1997 přišel na trh 3,5 m dlouhý Mercedes A, který se krátce po uvedení potýkal s nemalými technickými problémy. Ale to je už jiná historie….

Mercedes-Benz C svým příchodem na trh opět změnil měřítka na trhu malých luxusní limuzín, ale takový poprask jako při uvedení Mercedesu 190 céčko nezpůsobilo. Mladší zákazníci, kteří chtěli Mercedes, často neměli na větší řadu W124 a s příchodem nové řady C (řada W202) se značka mohla lépe prosadit proti, v roce 1991 představenému, trojkovému BMW. Céčko se tradičně podobalo o číslo většímu Mercedesu, ale třeba přední blinkry byly kopií stejného dílu u roadsteru řady SL. Záď řady C byla zase klasika, kterou všichni od Mercedesu čekali, jen oživená výraznými koncovými světly trojúhelníkového tvaru, která zasahovala do boků karosérie. Céčko bylo ve své době nejoblejším Mercedesem, který vydržel ve výrobě téměř 8 let.

Zpočátku se céčko nabízelo se čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými motory. Nejlevnějším a nejrozšířenějším Mercedesem C je typ C180. Tehdy měla stoosmdesátka ještě opravdu motor o objemu 1,8 l a ne jako dnes, kdy se za kódem C180 ve skutečnosti skrývá dvoulitr. Nejslabší verze měla výkon 90 kW a udělovala 1350 kg těžkému baby-benzu jen průměrnou dynamiku (0-100 km/h za 12,2 s). Dalšími zážehovými variantami jsou C200 s motorem 2,0 l (100 kW), C220 s motorem 2,2 l (110 kW) a C280 s řadovým šestiválcem 2,8 l (142 kW). Automobilka, která přivedla vznětové motory pod kapotu osobních automobilů (model 260 D v roce 1936), nemohla nenabídnout diesel do nové nejmenší řady. Šlo o čtyřválcové modely C200 D s dvouventilovým vznětovým motorem 2,0 l (55 kW) a C220 D se čtyřventilovým vznětovým motorem 2,2 l (70 kW) a čtyřventilový pětiválec 2,5 l (83 kW) v modelu C250 D. Je vidět, že výkony, ani točivé momenty (130, 150 resp. 170 Nm) nejsou ve srovnání s dnešními diesely nic moc, ale tehdy to byly jedny z nejmodernějších dieselů na trhu. Šlágrem byl samozřejmě bavorský konkurent BMW 325tds, který z řadového šestiválce 2,5 l dokázal vydolovat 105 kW při 4800 ot./min a 260 Nm při 2200 ot./min. Pro srovnání uvádím také parametry současného nejslabšího dieselu v Mercedesu C. Je jím verze C200 CDI (objem 2,1 l) o výkonu 85 kW, točivý moment 250 Nm při 1400 ot/min. Tajemství výrazného nárůstu spočívá mj. přeplňování a ve vstřikování common-rail, které bylo v polovině 90. let ještě ve stádiu experimentů. V roce 1995 rozšířil nabídku mechanicky přeplňovaný zážehový motor ve verzi C230 Kompressor a konečně i přeplňovaný vznětový pětiválec C250 TD (110 kW).

K limuzíně s vnějšími rozměry 4487 x 1720 x 1414 mm přibylo v roce 1996 kombi s označením T, které bylo asi o 30 mm delší a 40 mm vyšší. Rozvor měly oba modely stejný 2690 mm, z něhož cenné desítky milimetrů na úkor posádky zabralo podélně uložené hnací ústrojí (poháněna je zadní náprava). Kufr sedanu má objem 430 l, kombi nabídlo 465 l a větší variabilitu (až 1510 litrů po sklopení zadních sedadel), i když i zadní sedadla sedanu bylo možno nouzově sklápět (jak je u Mercedesu běžné, pouze za příplatek).

Mercedes zavedl zpočátku výroby, zřejmě ve snaze ušetřit resp. zatraktivnit dražší verze, pouze jednoduchý tmavý interiér u základních modelů řady C. To se setkalo s kritikou a od roku 1995 dostalo céčko hodnotnější materiály v interiéru. I pak ale vznikaly modely řady C, které postrádaly prvky výbavy, které byly zcela samozřejmé u mnohem levnějších vozů. Potkat můžete Mercedes s kličkami na stahování oken, místo tlačítek ovládající elektromotory ve dveřích. Toto se však netýká bezpečnostní výbavy (airbagy, ABS), která nechyběla ani u nejlevnějších verzí. Základní model nesl označení Classic, dražší byla verze Elegance, mladým zákazníkům měl vyhovovat živý design interiéru verze Esprit a sportovní naturel měl být součástí provedení Sport. Měl být, ale nebyl. Mercedes třídy C rozhodně žádný dravec není. Vše je zaměřeno především na komfort cestování, který byl u tohoto automobilu opravdu příkladný.

Céčko dostalo v roce 1996 také novou automatickou převodovku s pěti stupni a krátce na to prošla řada téměř neznatelnými faceliftem a byla rozšířena sériová výbava (mj. o boční airbagy). V motorové nabídce se objevil nový šestiválec v modelu C240 (125 kW) a na řadu přišly moderní diesely se vstřikováním common-rail, které Mercedes označuje zkratkou CDI. Postupně přišly verze C220 CDI (92 kW) a C200 CDI (75 kW). Zapomenout by se nemělo na vrcholné verze Mercedesu C, které vznikaly od roku 1994 pod taktovkou dvorního tunera AMG. Tyto vozy budou v bazarech spíše raritou.

Mercedes třídy C bezezbytku plní očekávání vysoké kvality, kterou všichni od luxusní a drahé značky právem vyžadují. Ve statistikách německého autoklubu ADAC i TÜV za rok 2003 je Mercedes C na předních místech, ostatně jako téměř všechny vozy značky. U 4-5 letých Mercedesů lze očekávat 5,7 % vozů s nějakou závadou, starší 8-9 leté Mercedesy jsou vadné jen v 11,6% případů, což je výborný výsledek a 9. místo v této věkové kategorii.

Problémy lze očekávat v tradičních oblastech jako jsou imobilizéry, alternátory, zapalování nebo centrální zamykání. Méně časté jsou problémy se žhavením dieselů. Problémy s těsněním pod hlavou válců vedly automobilku k změně dodavatele. Zážehové motory trpí nadprůměrně často závadami vodních a palivových čerpadel, časté jsou netěsnosti olejových van a problémy způsobené starými klínovými řemeny. Naopak perfektní je antikorozní ochrana karosérie a nadprůměrně odolná je také světelná soustava céčka.

Vozy řady C (W202), stejně jako všechny ostatní Mercedesy, jsou poměrně drahými ojetinami, které velmi úspěšně zachovávají svou hodnotu i po letech. Je na zvážení každého zájemce o ojetý Mercedes, zda vynaložené prostředky do starého (ale odolného) Mercedesu jsou lepší investicí, než koupě novějších a lépe vybavených vozů. Zapomenout bychom neměli na atraktivitu značky, která láká nejen zákazníky, ale také zloděje. Zvážit byste měli také reakce sousedů na váš „nový Mercedes…

Další informace o tomto voze najdete také na těchto odkazech:

Přednosti

  • výbroná pověst
  • komfort cestování
  • dobrá bezpečnostní výbava
  • výborná antikorozní ochrana
  • vysoká kvalita
  • životnost

Nedostatky

  • vysoká cena
  • atraktivita u zlodějů
  • slabá komfortní výbava základních verzí
  • průměrný prostor na zadních sedadlech
  • vzhledem k vyšším pohotovostním hmotnostem pouze průměrné dynamické vlastnosti

Nejčastější závady

  • netěsnosti motoru
  • závady imobilizéru, alternátoru, centrálního zamykání
  • u vznětových motorů problémy se žhavením
  • závady vodních a palivových čerpadel
  • prasklé klínové řemeny
Příklad cen vybraných motorových variant, zdroj Eurotax
Vůz/r.v.20001999199819971996199519941993
C 200 (W202)---311000270000235000204000-
C 200 (W202 F)487000423000368000326000----
C 220 D (W202 F)----271000238000205000175000
C 220 D (W202 F)--371000328000----
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Stát vydělal na zadlužování za záporné úroky, refinancování však vyjde draho Stát vydělal na zadlužování za záporné úroky, refinancování však vyjde draho

Na zadlužování za záporné úroky sice stát vydělal,…

Event E15 Premium: Rozdíl mezi západním a českým retailovým trhem spočívá v personalizaci Event E15 Premium: Rozdíl mezi západním a českým retailovým trhem spočívá v personalizaci

Zákaznická zkušenost je na českém trhu nově extrémně…

Mikroskop: Jak bude vypadat kancelář budoucnosti? Mikroskop: Jak bude vypadat kancelář budoucnosti?

Boj firem o kvalitní zaměstnance se vyostřuje. Dříve…

Pelikán chce odvolat soudkyni Královou, podal na ni kárnou žalobu Pelikán chce odvolat soudkyni Královou, podal na ni kárnou žalobu

Ministr spravedlnosti Robert Pelikán podal kárnou žalobu…

 

Štítky Mercedes-Benz

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč Ceny Opelu Grandland už nejsou tajemstvím. Startují na 479 900 Kč

Tuzemské zastoupení německé automobilky patřící nyní již…

 



Mercedes-Benz W202: C-Klasse má 20 let Mercedes-Benz W202: C-Klasse má 20 let

V květnu 1993 odhalil Mercedes nástupce Baby-Benzu, řady…

Euro NCAP 2017: Mercedes-Benz C Cabriolet – Plný počet hvězd i s plátěnou střechou Euro NCAP 2017: Mercedes-Benz C Cabriolet – Plný počet hvězd i s plátěnou střechou

Mercedes-Benz C Cabriolet sice nedosáhl v testech Euro…

 



 
Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Motor Renault 1.9 dCi (F9Q): Opravdu je tak špatný?

Dnes 08:00

Skoro každý, kdo se trochu zajímá o auta, se při vyslovení spojení „Renault 1.9 dCi“ škodolibě usměje a řekne něco ve smyslu, že je to jeden z nejhorších dieselů na trhu. Ale je to skutečně tak?




Blesk.cz

Švantnerová se chlubila šperky za 20 milionů! Vzápětí o ně přišla

Švantnerová se chlubila šperky za 20 milionů!…

Nikol Švantnerová (24) se bezostyšně chlubí na sociálních sítích luxusními šperky v řádu milionů a přitom vůbec…

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A nepotřebovala k tomu jediné slovo!

Gregorová vrátila zákeřnému exmilenci úder! A…

Už je to pár dní, co herečka Hana Gregorová (65) vykopla svého mladšího partnera Ondřeje Koptíka (34) z bytu. Za…

 

iSport.cz

Dvě zlata z ME ve Spartan Race vs. nezájem médií. Mrzí mě to, říká Kocumová

Dvě zlata z ME ve Spartan Race vs. nezájem médií.…

Rozhovor se Zuzanou Kocumovou vznikal v letadle během jejího přeletu ze Španělska do amerického Oaklandu. Na…

Stramaccioni po trápení ve Znojmě: Dobře hrál Šural, Vatajelu byl odměněn

Stramaccioni po trápení ve Znojmě: Dobře hrál Šural,…

Věděl, že musí vyhrát. Postup byl jasným úkolem a povinností, o které se nediskutuje. Po vydřeném triumfu ve…

 

Reflex.cz

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet jízdu vlakem s koťaty

Nejnovější trend v cestování: Japonci začali sdílet…

Po kočičích kavárnách přichází na trh další novinka určená pro milovníky těchto domácích mazlíčků. Japonští…

KLDR nazvala Trumpa po jeho výhrůžkách v OSN

KLDR nazvala Trumpa po jeho výhrůžkách v OSN…

Za "štěkání psa" označil dnes severokorejský ministr zahraničí úterní projev amerického prezidenta Donalda…