reklama


Mercedes-Benz C (1993-2000) – Vitamin C

Mercedes-Benz C (1993-2000) – Vitamin C

 
 

Značka Mercedes-Benz si byla vědoma velkého úspěchu prvního baby-benzu Mercedesu 190 z 80. let a chtěla proto v další generaci opět přijít do střední třídy s něčím mimořádným. Nástupce zahájil novou éru značky změnou značení. Původní čísla (190, 200, 300,…) už začínala být poněkud nepřehledná a navíc měly přijít další modely, které by celou situaci dále komplikovaly.

Nový „malý Mercedes měl světovou premiéru na prvním porevolučním autosalonu v České republice v Praze. To se psal červen 1993. Kdo z nás tehdy tušil, že slovo „malý může být i u vozů s třícípou hvězdou tak relativním pojmem. V roce 1997 přišel na trh 3,5 m dlouhý Mercedes A, který se krátce po uvedení potýkal s nemalými technickými problémy. Ale to je už jiná historie….

Mercedes-Benz C svým příchodem na trh opět změnil měřítka na trhu malých luxusní limuzín, ale takový poprask jako při uvedení Mercedesu 190 céčko nezpůsobilo. Mladší zákazníci, kteří chtěli Mercedes, často neměli na větší řadu W124 a s příchodem nové řady C (řada W202) se značka mohla lépe prosadit proti, v roce 1991 představenému, trojkovému BMW. Céčko se tradičně podobalo o číslo většímu Mercedesu, ale třeba přední blinkry byly kopií stejného dílu u roadsteru řady SL. Záď řady C byla zase klasika, kterou všichni od Mercedesu čekali, jen oživená výraznými koncovými světly trojúhelníkového tvaru, která zasahovala do boků karosérie. Céčko bylo ve své době nejoblejším Mercedesem, který vydržel ve výrobě téměř 8 let.

Zpočátku se céčko nabízelo se čtyřmi zážehovými a třemi vznětovými motory. Nejlevnějším a nejrozšířenějším Mercedesem C je typ C180. Tehdy měla stoosmdesátka ještě opravdu motor o objemu 1,8 l a ne jako dnes, kdy se za kódem C180 ve skutečnosti skrývá dvoulitr. Nejslabší verze měla výkon 90 kW a udělovala 1350 kg těžkému baby-benzu jen průměrnou dynamiku (0-100 km/h za 12,2 s). Dalšími zážehovými variantami jsou C200 s motorem 2,0 l (100 kW), C220 s motorem 2,2 l (110 kW) a C280 s řadovým šestiválcem 2,8 l (142 kW). Automobilka, která přivedla vznětové motory pod kapotu osobních automobilů (model 260 D v roce 1936), nemohla nenabídnout diesel do nové nejmenší řady. Šlo o čtyřválcové modely C200 D s dvouventilovým vznětovým motorem 2,0 l (55 kW) a C220 D se čtyřventilovým vznětovým motorem 2,2 l (70 kW) a čtyřventilový pětiválec 2,5 l (83 kW) v modelu C250 D. Je vidět, že výkony, ani točivé momenty (130, 150 resp. 170 Nm) nejsou ve srovnání s dnešními diesely nic moc, ale tehdy to byly jedny z nejmodernějších dieselů na trhu. Šlágrem byl samozřejmě bavorský konkurent BMW 325tds, který z řadového šestiválce 2,5 l dokázal vydolovat 105 kW při 4800 ot./min a 260 Nm při 2200 ot./min. Pro srovnání uvádím také parametry současného nejslabšího dieselu v Mercedesu C. Je jím verze C200 CDI (objem 2,1 l) o výkonu 85 kW, točivý moment 250 Nm při 1400 ot/min. Tajemství výrazného nárůstu spočívá mj. přeplňování a ve vstřikování common-rail, které bylo v polovině 90. let ještě ve stádiu experimentů. V roce 1995 rozšířil nabídku mechanicky přeplňovaný zážehový motor ve verzi C230 Kompressor a konečně i přeplňovaný vznětový pětiválec C250 TD (110 kW).

K limuzíně s vnějšími rozměry 4487 x 1720 x 1414 mm přibylo v roce 1996 kombi s označením T, které bylo asi o 30 mm delší a 40 mm vyšší. Rozvor měly oba modely stejný 2690 mm, z něhož cenné desítky milimetrů na úkor posádky zabralo podélně uložené hnací ústrojí (poháněna je zadní náprava). Kufr sedanu má objem 430 l, kombi nabídlo 465 l a větší variabilitu (až 1510 litrů po sklopení zadních sedadel), i když i zadní sedadla sedanu bylo možno nouzově sklápět (jak je u Mercedesu běžné, pouze za příplatek).

Mercedes zavedl zpočátku výroby, zřejmě ve snaze ušetřit resp. zatraktivnit dražší verze, pouze jednoduchý tmavý interiér u základních modelů řady C. To se setkalo s kritikou a od roku 1995 dostalo céčko hodnotnější materiály v interiéru. I pak ale vznikaly modely řady C, které postrádaly prvky výbavy, které byly zcela samozřejmé u mnohem levnějších vozů. Potkat můžete Mercedes s kličkami na stahování oken, místo tlačítek ovládající elektromotory ve dveřích. Toto se však netýká bezpečnostní výbavy (airbagy, ABS), která nechyběla ani u nejlevnějších verzí. Základní model nesl označení Classic, dražší byla verze Elegance, mladým zákazníkům měl vyhovovat živý design interiéru verze Esprit a sportovní naturel měl být součástí provedení Sport. Měl být, ale nebyl. Mercedes třídy C rozhodně žádný dravec není. Vše je zaměřeno především na komfort cestování, který byl u tohoto automobilu opravdu příkladný.

Céčko dostalo v roce 1996 také novou automatickou převodovku s pěti stupni a krátce na to prošla řada téměř neznatelnými faceliftem a byla rozšířena sériová výbava (mj. o boční airbagy). V motorové nabídce se objevil nový šestiválec v modelu C240 (125 kW) a na řadu přišly moderní diesely se vstřikováním common-rail, které Mercedes označuje zkratkou CDI. Postupně přišly verze C220 CDI (92 kW) a C200 CDI (75 kW). Zapomenout by se nemělo na vrcholné verze Mercedesu C, které vznikaly od roku 1994 pod taktovkou dvorního tunera AMG. Tyto vozy budou v bazarech spíše raritou.

Mercedes třídy C bezezbytku plní očekávání vysoké kvality, kterou všichni od luxusní a drahé značky právem vyžadují. Ve statistikách německého autoklubu ADAC i TÜV za rok 2003 je Mercedes C na předních místech, ostatně jako téměř všechny vozy značky. U 4-5 letých Mercedesů lze očekávat 5,7 % vozů s nějakou závadou, starší 8-9 leté Mercedesy jsou vadné jen v 11,6% případů, což je výborný výsledek a 9. místo v této věkové kategorii.

Problémy lze očekávat v tradičních oblastech jako jsou imobilizéry, alternátory, zapalování nebo centrální zamykání. Méně časté jsou problémy se žhavením dieselů. Problémy s těsněním pod hlavou válců vedly automobilku k změně dodavatele. Zážehové motory trpí nadprůměrně často závadami vodních a palivových čerpadel, časté jsou netěsnosti olejových van a problémy způsobené starými klínovými řemeny. Naopak perfektní je antikorozní ochrana karosérie a nadprůměrně odolná je také světelná soustava céčka.

Vozy řady C (W202), stejně jako všechny ostatní Mercedesy, jsou poměrně drahými ojetinami, které velmi úspěšně zachovávají svou hodnotu i po letech. Je na zvážení každého zájemce o ojetý Mercedes, zda vynaložené prostředky do starého (ale odolného) Mercedesu jsou lepší investicí, než koupě novějších a lépe vybavených vozů. Zapomenout bychom neměli na atraktivitu značky, která láká nejen zákazníky, ale také zloděje. Zvážit byste měli také reakce sousedů na váš „nový Mercedes…

Další informace o tomto voze najdete také na těchto odkazech:

Přednosti

  • výbroná pověst
  • komfort cestování
  • dobrá bezpečnostní výbava
  • výborná antikorozní ochrana
  • vysoká kvalita
  • životnost

Nedostatky

  • vysoká cena
  • atraktivita u zlodějů
  • slabá komfortní výbava základních verzí
  • průměrný prostor na zadních sedadlech
  • vzhledem k vyšším pohotovostním hmotnostem pouze průměrné dynamické vlastnosti

Nejčastější závady

  • netěsnosti motoru
  • závady imobilizéru, alternátoru, centrálního zamykání
  • u vznětových motorů problémy se žhavením
  • závady vodních a palivových čerpadel
  • prasklé klínové řemeny
Příklad cen vybraných motorových variant, zdroj Eurotax
Vůz/r.v.20001999199819971996199519941993
C 200 (W202)---311000270000235000204000-
C 200 (W202 F)487000423000368000326000----
C 220 D (W202 F)----271000238000205000175000
C 220 D (W202 F)--371000328000----
Spolupracujeme s TipCars.com
Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding Daniel Křetínský konečně ovládl Energetický a průmyslový holding

Energetický a průmyslový holding dokončil prodej 31…

Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu Už ne tolik migrantů, přijímejme migrantky. Poslanec CDU se bojí nerovnováhy v Německu

Upřednostnit mezi migranty přijímanými v Německu ženy…

Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií Japonská Softbank spojí síly s tchajwanským Foxconnem, investují do technologií

Japonská skupina Softbank, která investuje převážně v…

Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu Fortuna má jako první licenci k on-line hazardu

Sázková kancelář Fortuna je první českou společností,…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila! Cyklistku obtěžovali muži v dodávce. Neuvěříte, jak se jim pomstila!

Motorkář ve Velké Británii natočil konflikt mezi…

První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně První snímky Škody Rapid po faceliftu: V porovnání s octavií se mění decentně

Modernizované provedení obou verzí rapidu si zákazníci…

 




Mercedes-Benz W202: C-Klasse má 20 let Mercedes-Benz W202: C-Klasse má 20 let

V květnu 1993 odhalil Mercedes nástupce Baby-Benzu, řady…

Video: Jak v efektním driftu poslat auto na totálku Video: Jak v efektním driftu poslat auto na totálku

V tomhle videu je všechno, modrý majáček, burnouty,…

 



 
Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Moskvič mezi rekordmany: V Německu najel tento kousek přes milion kilometrů

Dnes 16:59

Sedmaosmdesátiletý Němec najezdil se svým moskvičem za 40 let více, než milion kilometrů. Pochvaluje si spolehlivost a nenáročný servis.




Blesk.cz

Merkelová do Německa přilákala migranty, její poslanec pro ně chce hojnost žen

Merkelová do Německa přilákala migranty, její…

Příjmat v Německu hlavně ženy navrhl poslanec CDU Kai Wegner, tedy ze strany kancléřky Angely Merkelové. V…

 

iSport.cz

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá místa nikoho nezajímají

Štybar před klasikami: Chci konečně vyhrávat, druhá…

PŘÍMO Z BELGIE | Podobně jako v posledních letech je Zdeněk Štybar i letos na začátku cyklistického jara velkou…

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk dolů před Contem

Kalas: Ve Fulhamu dostávám těžké úkoly. A klobouk…

Pokud není zraněný, můžete si být stoprocentně jistí, že ho najdete v základní jedenáctce Fulhamu. Reprezentační…

 

Reflex.cz

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Proč nebude profesor Drahoš prezidentem

Ano, Česká republika konečně má protikandidáta k Miloši Zemanovi v nadcházející prezidentské volbě. Je to…

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS mění zažité pořádky a vyzkoušet si ho můžete zdarma

V Česku začíná komiksová revoluce. Projekt NANITS…

Stvořili celý nový vesmír, na crowdfoundingové platformě Kickstarter vybrali přes 800 tisíc korun, vymysleli…

 
 
reklama