Mercedes-Benz C 32 AMG - elegantní dravec

Mercedes-Benz C 32 AMG - elegantní dravec

 
 

Přídomek AMG, který se objevuje na zádích některých modelů automobilky Mercedes-Benz, dává najevo že vůz, který jej nese můžete směle porovnávat s vozy BMW M nebo Audi s označením S nebo RS. Rozdíl je pouze v tom, že automobilky z Mnichova a Ingolstadtu si tyto sportovní varianty vyrábějí vlastními silami, dá se říci na jedné montážní lince spolu s řadovými variantami.

U Mercedesu-Benz však jednotlivé konstrukční celky směřují do částečně nezávislé firmy Mercedes-AMG, kde dojde k realizaci potřebných úprav, které své majitele odliší od "šedého průměru" vlastníků značky Mercedes-Benz.

Nejnovějším výrobkem společnosti Mercedes-AMG je vůz na bázi třídy C, nesoucí označení C 32 AMG. Změny vzhledu jsou jen decentní a týkají se prakticky pouze předního a zadního nárazníku, méně nápadným prvkem jsou též mohutnější prahy. Že máte co do činění s nejvýkonnějším "céčkem", a jedním z nejrychlejších sedanů střední třídy bezpečně poznáte ještě podle dvojice koncovek výfuku a nápisu AMG na zádi.

Více než na vnější vzhled však u AMG dají na změny pod kabátem. A to zejména co se týká pohonné jednotky. Předmětem úprav se stal šestiválec 3,2 l s tříventilovou technikou, s původním výkonem 160 kW a točivým momentem 310 Nm při 3000 otáčkách za minutu. AMG tento motor vybavilo turbodmychadlem a to spolu s dalšími modifikacemi zvýšilo výkon na úctyhodných 260 kW. To je mimochodem o 8 kW více, než má BMW M3 (u něj je však výkon dosažen "poctivě" bez turba). To ovšem není to podstatné, poněvadž osmikilowattový rozdíl je při hodnotách kolem 250 kW zanedbatelný. Závratných výšek v měřítkách střední třídy však dosahuje točivý moment, ten totiž vrcholí hodnotou 450 Nm při 4400 otáčkách za minutu, přičemž hodnota 400 Nm je k dispozici v rozmezí od 2300 do 6100 ot/min. Opět pro srovnání se zavedeným sporťákem BMW M3 - ten má pouze 365 Nm, ovšem bez přeplňování. Překvapující je, že oba uvedené vozy zrychlují na stovku shodně - za 5,2 s. Dvojici těchto "trhačů asfaltu" doplňuje ještě Audi RS4. Jeho šestiválec 2,7 l s přeplňováním dvěma turbodmychadly dává výkon dokonce 280 kW a točivý moment 440 N. m již při 2500 otáčkách za minutu. Však to také oběma konkurentům "nandá" při sprintu na stovku o 0,3 s.

Podvozek i převodovka musely být samozřejmě upraveny, aby dokázaly převést takovýto výkon i točivý moment. Šasi bylo sníženo o 30 mm vpředu i vzadu a zcela přepracováno bylo též zavěšení obou náprav. Součástí úprav jsou i sedmnáctipalcová litá kola s efektním designem, obutá do pneumatik 225/45 vpředu a 245/40 vzadu. Úctyhodný rozměr mají též brzdové kotouče - 345 mm vpředu a 300 vzadu. Převodovka je pětistupňová samočinná s možností ruční volby rychlostních stupňů. Řidič má k dispozici elektroniku v podobě ABS, systému jízdní stability ESP, brzdového asistentu BAS a protiprokluzového zařízení ASR. Temperament motoru Mercedesu-Benz C 32 AMG má také na starosti armáda mikročipů, takže s ním lze jet nejvýše 250 km/h. V kombinovaném jízdním režimu spálí podle údajů výrobce překvapivě jen 11,3 l paliva na 100 km.

Mercedesů-Benz C 32 AMG se vyrobí ročně asi 3.500 kusů a první zájemci si jej budou moci koupit již na jaře tohoto roku. Aktivity firmy AMG tím ale zdaleka nekončí a velmi brzo budou také dokončeny práce na vývoji nadupaného nejmenšího Mercedesu-Benz A, který byl doposud modifikován pouze malými úpravci.

Technické údaje
Motor3,2 V6
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)3199
Válce/ventily na válec6/3
Max. výkon (kW/ot)260/6100
Max. točivý moment (Nm/ot)450/4400
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)250 (el. omezeno)
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,2
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)11,3
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4528
Šířka (mm)1728
Výška (mm)1400
Rozvor (mm)2715
Rozchod vpředu (mm)1493
Rozchod vzadu (mm)1478
Objem zav. prostoru (l)455
Pohotovostní hmotnost (kg)1635
Nosnost (kg)480
Rozměr pneu vpředu225/45 R17
Rozměr pneu vzadu245/40 R17
Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB Banky si kvůli intervencím ukládaly peníze u ČNB

Masivní příliv spekulačních peněz způsobil, že banky…

Glosa Martina Čabana: Oranžová krev Glosa Martina Čabana: Oranžová krev

Volby mají mnoho poražených, ale nikdo nekrvácí víc než…

Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8 Nové Audi A7 odhaleno. Designem evoluční, ale technikou zase blíž A8

Druhá generace Audi A7 Sportback s sebou přináší evoluční…

 





 
Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Má legendární náklaďák Praga jen pro radost. Na výletech se nadře!

Dnes 09:40

Václav Hála z východních Čech má zajímavého koníčka – pořídil si starou nákladní Pragu S5T. Nepoužívá ji ovšem k práci, nýbrž pouze na víkendy k potěše své i okolí.




Blesk.cz

Vytáhněte pršipláště, do metropole přišel pravý podzim. Pražany čeká ochlazení i déšť

Vytáhněte pršipláště, do metropole přišel pravý…

Pražané, připravte se na ochlazení a konec babího léta. Dle meteoroložky Dagmar Honsové nás po většinu týdne…

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Komentář: Česko zažilo volební masakr. A další ještě čekají

Už jsme si zvykli říkat sněmovním volbám zemětřesení. Ty poslední ale přinesly hotový masakr, z nějž se česká…

 

iSport.cz

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči přijdou vysvětlit, zlobil se

Mourinha naštval přístup United. Ať vám to hráči…

Trenér José Mourinho zkritizoval přístup fotbalistů Manchesteru United, kteří v devátém kole Premier League…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si vynahradila svatbou jako z pohádky

Audrey Hepburn za války málem zemřela. Utrpení si…

Jedna z nejznámějších tváří filmového plátna druhé poloviny 20. století, žena, která se stala nezapomenutelnou…

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to líčí jako možnou „katastrofu“

Problémy s máslem už zasáhly i Francii. Média to…

Francouzská média jsou zneklidněna. Tentokráte ne politikou fanfaronského prezidenta Emmanuela Macrona, ale…