Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C 32 AMG - elegantní dravec

Tomáš Zajíček
Přídomek AMG, který se objevuje na zádích některých modelů automobilky Mercedes-Benz, dává najevo že vůz, který jej nese můžete směle porovnávat s vozy BMW M nebo Audi s označením S nebo RS. Rozdíl je pouze v tom, že automobilky z Mnichova a...

U Mercedesu-Benz však jednotlivé konstrukční celky směřují do částečně nezávislé firmy Mercedes-AMG, kde dojde k realizaci potřebných úprav, které své majitele odliší od "šedého průměru" vlastníků značky Mercedes-Benz.

Nejnovějším výrobkem společnosti Mercedes-AMG je vůz na bázi třídy C, nesoucí označení C 32 AMG. Změny vzhledu jsou jen decentní a týkají se prakticky pouze předního a zadního nárazníku, méně nápadným prvkem jsou též mohutnější prahy. Že máte co do činění s nejvýkonnějším "céčkem", a jedním z nejrychlejších sedanů střední třídy bezpečně poznáte ještě podle dvojice koncovek výfuku a nápisu AMG na zádi.

Více než na vnější vzhled však u AMG dají na změny pod kabátem. A to zejména co se týká pohonné jednotky. Předmětem úprav se stal šestiválec 3,2 l s tříventilovou technikou, s původním výkonem 160 kW a točivým momentem 310 Nm při 3000 otáčkách za minutu. AMG tento motor vybavilo turbodmychadlem a to spolu s dalšími modifikacemi zvýšilo výkon na úctyhodných 260 kW. To je mimochodem o 8 kW více, než má BMW M3 (u něj je však výkon dosažen "poctivě" bez turba). To ovšem není to podstatné, poněvadž osmikilowattový rozdíl je při hodnotách kolem 250 kW zanedbatelný. Závratných výšek v měřítkách střední třídy však dosahuje točivý moment, ten totiž vrcholí hodnotou 450 Nm při 4400 otáčkách za minutu, přičemž hodnota 400 Nm je k dispozici v rozmezí od 2300 do 6100 ot/min. Opět pro srovnání se zavedeným sporťákem BMW M3 - ten má pouze 365 Nm, ovšem bez přeplňování. Překvapující je, že oba uvedené vozy zrychlují na stovku shodně - za 5,2 s. Dvojici těchto "trhačů asfaltu" doplňuje ještě Audi RS4. Jeho šestiválec 2,7 l s přeplňováním dvěma turbodmychadly dává výkon dokonce 280 kW a točivý moment 440 N. m již při 2500 otáčkách za minutu. Však to také oběma konkurentům "nandá" při sprintu na stovku o 0,3 s.

Podvozek i převodovka musely být samozřejmě upraveny, aby dokázaly převést takovýto výkon i točivý moment. Šasi bylo sníženo o 30 mm vpředu i vzadu a zcela přepracováno bylo též zavěšení obou náprav. Součástí úprav jsou i sedmnáctipalcová litá kola s efektním designem, obutá do pneumatik 225/45 vpředu a 245/40 vzadu. Úctyhodný rozměr mají též brzdové kotouče - 345 mm vpředu a 300 vzadu. Převodovka je pětistupňová samočinná s možností ruční volby rychlostních stupňů. Řidič má k dispozici elektroniku v podobě ABS, systému jízdní stability ESP, brzdového asistentu BAS a protiprokluzového zařízení ASR. Temperament motoru Mercedesu-Benz C 32 AMG má také na starosti armáda mikročipů, takže s ním lze jet nejvýše 250 km/h. V kombinovaném jízdním režimu spálí podle údajů výrobce překvapivě jen 11,3 l paliva na 100 km.

Mercedesů-Benz C 32 AMG se vyrobí ročně asi 3.500 kusů a první zájemci si jej budou moci koupit již na jaře tohoto roku. Aktivity firmy AMG tím ale zdaleka nekončí a velmi brzo budou také dokončeny práce na vývoji nadupaného nejmenšího Mercedesu-Benz A, který byl doposud modifikován pouze malými úpravci.

Technické údaje
Motor3,2 V6
Druhpřeplňovaný zážehový
Zdvihový objem (cm3)3199
Válce/ventily na válec6/3
Max. výkon (kW/ot)260/6100
Max. točivý moment (Nm/ot)450/4400
Jízdní výkony
Nej. rychlost (km/h)250 (el. omezeno)
Zrychlení 0-100 km/h (s)5,2
Spotřeba (93/116 EU)
Kombinovaná (l/100 km)11,3
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4528
Šířka (mm)1728
Výška (mm)1400
Rozvor (mm)2715
Rozchod vpředu (mm)1493
Rozchod vzadu (mm)1478
Objem zav. prostoru (l)455
Pohotovostní hmotnost (kg)1635
Nosnost (kg)480
Rozměr pneu vpředu225/45 R17
Rozměr pneu vzadu245/40 R17

Tomáš Zajíček