Mercedes-Benz C 32 AMG - elegantní dravec
U Mercedesu-Benz však jednotlivé konstrukční celky směřují do částečně nezávislé firmy Mercedes-AMG, kde dojde k realizaci potřebných úprav, které své majitele odliší od "šedého průměru" vlastníků značky Mercedes-Benz.
Nejnovějším výrobkem společnosti Mercedes-AMG je vůz na bázi třídy C, nesoucí označení C 32 AMG. Změny vzhledu jsou jen decentní a týkají se prakticky pouze předního a zadního nárazníku, méně nápadným prvkem jsou též mohutnější prahy. Že máte co do činění s nejvýkonnějším "céčkem", a jedním z nejrychlejších sedanů střední třídy bezpečně poznáte ještě podle dvojice koncovek výfuku a nápisu AMG na zádi.
Více než na vnější vzhled však u AMG dají na změny pod kabátem. A to zejména co se týká pohonné jednotky. Předmětem úprav se stal šestiválec 3,2 l s tříventilovou technikou, s původním výkonem 160 kW a točivým momentem 310 Nm při 3000 otáčkách za minutu. AMG tento motor vybavilo turbodmychadlem a to spolu s dalšími modifikacemi zvýšilo výkon na úctyhodných 260 kW. To je mimochodem o 8 kW více, než má BMW M3 (u něj je však výkon dosažen "poctivě" bez turba). To ovšem není to podstatné, poněvadž osmikilowattový rozdíl je při hodnotách kolem 250 kW zanedbatelný. Závratných výšek v měřítkách střední třídy však dosahuje točivý moment, ten totiž vrcholí hodnotou 450 Nm při 4400 otáčkách za minutu, přičemž hodnota 400 Nm je k dispozici v rozmezí od 2300 do 6100 ot/min. Opět pro srovnání se zavedeným sporťákem BMW M3 - ten má pouze 365 Nm, ovšem bez přeplňování. Překvapující je, že oba uvedené vozy zrychlují na stovku shodně - za 5,2 s. Dvojici těchto "trhačů asfaltu" doplňuje ještě Audi RS4. Jeho šestiválec 2,7 l s přeplňováním dvěma turbodmychadly dává výkon dokonce 280 kW a točivý moment 440 N. m již při 2500 otáčkách za minutu. Však to také oběma konkurentům "nandá" při sprintu na stovku o 0,3 s.
Podvozek i převodovka musely být samozřejmě upraveny, aby dokázaly převést takovýto výkon i točivý moment. Šasi bylo sníženo o 30 mm vpředu i vzadu a zcela přepracováno bylo též zavěšení obou náprav. Součástí úprav jsou i sedmnáctipalcová litá kola s efektním designem, obutá do pneumatik 225/45 vpředu a 245/40 vzadu. Úctyhodný rozměr mají též brzdové kotouče - 345 mm vpředu a 300 vzadu. Převodovka je pětistupňová samočinná s možností ruční volby rychlostních stupňů. Řidič má k dispozici elektroniku v podobě ABS, systému jízdní stability ESP, brzdového asistentu BAS a protiprokluzového zařízení ASR. Temperament motoru Mercedesu-Benz C 32 AMG má také na starosti armáda mikročipů, takže s ním lze jet nejvýše 250 km/h. V kombinovaném jízdním režimu spálí podle údajů výrobce překvapivě jen 11,3 l paliva na 100 km.
Mercedesů-Benz C 32 AMG se vyrobí ročně asi 3.500 kusů a první zájemci si jej budou moci koupit již na jaře tohoto roku. Aktivity firmy AMG tím ale zdaleka nekončí a velmi brzo budou také dokončeny práce na vývoji nadupaného nejmenšího Mercedesu-Benz A, který byl doposud modifikován pouze malými úpravci.
Technické údaje | |
Motor | 3,2 V6 |
Druh | přeplňovaný zážehový |
Zdvihový objem (cm3) | 3199 |
Válce/ventily na válec | 6/3 |
Max. výkon (kW/ot) | 260/6100 |
Max. točivý moment (Nm/ot) | 450/4400 |
Jízdní výkony | |
Nej. rychlost (km/h) | 250 (el. omezeno) |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 5,2 |
Spotřeba (93/116 EU) | |
Kombinovaná (l/100 km) | 11,3 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4528 |
Šířka (mm) | 1728 |
Výška (mm) | 1400 |
Rozvor (mm) | 2715 |
Rozchod vpředu (mm) | 1493 |
Rozchod vzadu (mm) | 1478 |
Objem zav. prostoru (l) | 455 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1635 |
Nosnost (kg) | 480 |
Rozměr pneu vpředu | 225/45 R17 |
Rozměr pneu vzadu | 245/40 R17 |