reklama


Mercedes-Benz C 350 - manažerovo pokušení

Mercedes-Benz C 350 - manažerovo pokušení

 
 

Po dalším testu nové třídy C od Mercedesu máme jasno ve dvou věcech. Céčko může pomýšlet ve své části střední třídy na nejvyšší mety a zatraceně mu sluší benzinový šestiválec.

Ať si mě klidně nařknou z diletantství, nebojím se to přiznat. Změnil jsem názor. Když jsem prvně usedl za volant nového céčka na výstavišti v Ženevě, zmítaly mnou pochybnosti. Špatně jsem se vyrovnával se strohým interiérem a povrchovou úpravou plastů, nemohl jsem strávit design přídě a vůbec jsem nevěřil tomu, že tohle něco s trojcípou hvězdou na masce dokáže navázat natožpak nahradit roztomilé starší céčko.

Jel jsem tehdy z Ženevy domů a říkal si, tohle bude asi trochu průšvih. Ale kdepak. Mercedes-Benz sice netrhl letos v Česku rekord a zůstal prodejními výsledky za BMW 3 i Audi A4, svou sílu však určitě teprve ukáže. Vždyť na český trh vstoupil v dubnu, takže musel umazávat tříměsíční náskok konkurentů. Každopádně klientům se nové céčko líbí a není se čemu divit. Vždyť říkám, měl jsem pochybnosti, ale ty se s testem modelu C 350 rozplynuly jako pára nad hrncem.

Třída C pod lupou

Co k tomu přispělo? Za prvé jsem práskl do koní a vyrazil na dlouhou cestu, která ukázala výhody a slabiny auta řekněme v manažerském režimu. Za druhé jsem strávil uvnitř nové třídy C (z části dobrovolně a z části kvůli zácpě na dálnici) několik hodin zkoumáním kvality materiálů a zpracování a za třetí jsem nové céčko podrobil zátěžovým testům na silnicích, jejichž povrch voněl novotou, ale i takových, o něž cestáři snad naposledy zavadili v době prezidentování Klementa Gottwalda.

Závěr z hloubkové kontroly interiéru bude vlastně stručný. Co mám totiž napsat o voze, který si můžete podat ruce s dokonalostí co se ergonomie a rozložení ovládacích prvků týče. Středová konzola se svými velkými kruhovými nebo čtvercovými tlačítky nevyžaduje zvláštní školení použitelnosti, na způsob ovládání audiosystému nebo i klimatizace dvěma velkými otočnými ovladači v spodní části středové konzoly si zvyknete doslova v mžiku.

obrázek [555 x 318]
 

Pokus Mercedesu o sdružení několika funkcí do jediného systému a tlačítka á la BMW iDrive dopadl na rozdíl od první verze systému bavorských skvěle. Na velké barevné obrazovce s graficky působivým a přitom přehledným rozhraním několika málo otočeními a kliky vyvoláte informaci, kterou si zrovna žádáte a nastavíte, co je libo. Totéž přitom můžete stejně účinně a efektivně provést tlačítky na multifunkčním volantu.

Kliknout doprava na ovládacím kříži, vybrat oblast - například audiosystém, palubní počítač nebo navigaci - a měnit nastavení podle momentálních potřeb nebo nálady. Přitom nemusíte otáčet hlavu někam doprostřed, stačí na několik sekund sklopit zrak a máte hotovo. Bezpečně uháníte na dálnici stotřicetikilometrovou rychlostí a přitom upravíte adresu v navigaci nebo prohlížíte údaje palubního počítače či přepínáte mezi radiovými stanicemi nebo skladbami.

Komfort na cestách

Tohle se Mercedesu vážně hodně povedlo. iDrive automobilky BMW sice doznal v průběhu času mnoha změn, ale na systém Mercedesu intuitivností ani grafikou zatím nemá. Třída C dostála rovněž tradiční pověsti mercedesů a hýčká posádku vynikajícími sedačkami s optimální tuhostí, příjemnými potahovými látkami i dostatečným rozsahem nastavení. Dlouhé cestování na trasách 800, 1000 i 1200 kilometrů zanechá v řidiči i posádce veskrze příjemné vzpomínky.

Žádné bolesti zad, propocené košile a prosezeniny se alespoň v mém případě nekonaly. Jediná výtka spojená se sedačkami snad může putovat na adresu omezeného manipulačního prostoru po stranách sedačky. Škvírou mezi sedačkou a B-sloupkem obtížně protáhnete ruku, natož nastavíte sklon opěradla. Prostorově se situace (až na místo nad hlavou) uvnitř nové třídy C zlepšila. Na zadních sedačkách se můžete těšit na větší místo u kolen i ramen, nové Audi A4 se však v tomto ohledu zřejmě stane králem prémiové části střední třídy.

Třída C dokáže oslnit i v oblastech, do kterých byste to asi nehádali. Jako sedan neskýtá céčko příležitost k převážení velkých předmětů, pokud ovšem potřebujete, třeba i výjimečně, do kufru díky relativně velkému vstupnímu otvoru a snadnému otevíraní (po zmáčknutí příslušného tlačítka na klíčku se víko samo zvedne) vměstnáte i velmi objemná zavazadla.

Benzinová terapie

První test nové generace třídy C probíhal na jaře roku 2007 s vznětovým čtyřválcem. Jednotka o objemu 2,2 litru naznačila, že bude i nadále žádanou motorizací, ukázala dostatečnou sílu, kultivovaný chod a příjemnou spotřebu. Nic proti vznětovým čtyřválcům, nic proti vznětovým šestiválcům, ale jakmile jednou zavadíte o nové céčko vybavené benzinovým šestiválcem s objemem 3,5 litru, maximálním výkonem 200 kW/6000 ot./min. a točivým momentem 350 Nm /2400 – 5000 ot./min. okamžitě zapomenete, že nafta existuje.

Není překvapením, že zážehový šestiválec startuje v prémiovém sedanu střední třídy naprosto neslyšně. Není překvapením, že chod motoru nenarušují vibrace a dunění a v zásadě není ani překvapením, že motor má od středních do vysokých otáček krásný zvonivý zvuk a velkou sílu. Šestiválce takové zkrátka bývají. Dá se tedy říci, že Mercedes se vyvaroval chyb, splnil očekávání a vybavil výborné auto výborným motorem. Tak jednoduché to však není. I tak se mohl dopustit spousty přehmatů a celý výsledek shodit.

obrázek [555 x 325]
 

To se ale nestalo. Krása 3,5litrového zážehového šestiválce spočívá v nové třídě C kromě výše zmíněného i v dokonalé souhře se sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-TRONIC, plynovým pedálem a koneckonců i pohonem zadních kol. Převodovka citlivě reaguje na pokyny plynového pedálu, řadí rychle a hladce a obezřetně posílá vysoký točivý moment dostupný v širokém rozpětí otáček na kola zadní nápravy. Reakce na kickdown jsou bleskurychlé ze strany převodovky i pohonné jednotky, velmi příjemně se s převodovkou pracuje v sekvenčním režimu.

Spotřeba se v městském provozu pohybuje mezi 11 – 12 litry, krátkodobě může vystoupat na 14,5 litrů, mimo město většinou naměříte 7 - 8 litrů. Na dálnici při konstantní rychlosti 130 km/h si motor řekne o 9,2 litrů paliva, kombinovaná spotřeba činí asi 10,5 litrů paliva.

Luxusní stálice

Jízda s Mercedes-Benzem C 350 se řadí do kategorie těch, na které se dlouho vzpomíná. Moderní podvozek účinně tlumí většinu nerovností, čímž pokládá základy komfortní jízdy. Komfort ovšem není vykoupen kolébavými pohyby a pocity nestability, naopak céčko fantasticky sedí v zatáčkách, nebojí se vysokých cestovních rychlostí, dokáže se vypořádat se silným bočním větrem a dokonce úctyhodně eliminuje i na velkých litých kolech vyjeté koleje.

Do volantu se za žádných okolností nepropracují vibrace, šanci nemají ani rázy od kol. Důvod, proč se třída C dostane řidiči rychle pod kůži, spočívá i v přesném řízení s optimálně naladěným posilovačem a výborným multifunkčním volantem. V tuhém boji s BMW je podstatná i skutečnost, že řízení se konečně podobá alespoň středně velké informační dálnici. I nadále se přimlouvám za kratší převod řízení, přesto dávám celkově za řízení a komunikativnost nové třídě C hezčí béčko.

Aby byl výčet kladů a záporů Mercedesu C 350 kompletní, musím zmínit vynikající brzdy s rychlým nástupem brzdného účinku a nevadnoucí charakteristikou. A tím končí tento test. Abyste pochopili, že Mercedes vytvořil vynikající auto střední třídy, kterému hrozně sluší benzinový šestiválec a bílá barva, jsou další slova zbytečná.

První cena vozu861.000,-Kč (C 200 CDI, 100 kW, Classic)
První cena vozu s testovanou motorizací1.263.000,-Kč (C 350, 200 kW, Elegance)
Základní cena testovaného vozu1.263.000,-Kč (C 350, 200 kW, Elegance)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.518.601,-Kč (C 350, 200 kW, Avantgarde)

Plusy

  • atraktivní design
  • kvalitně zpracovaný interiér
  • komfortní sedačky s širokým rozsahem nastavení
  • přesné řazení
  • kultivovaný benzinový šestiválec
  • intuitivní systém ovládání palubních přístrojů
  • chytrá sedmistupňová automatická převodovka
  • výborný rejd
  • kolenní airbag v základní výbavě

Minusy

  • malý úhel otevření zadních dveří
  • méně místa vzadu nad hlavou
  • málo účinná parkovací brzda
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz C 350

Cena v základní výbavě: 1 263 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 518 601 Kč

Základní výbava:3bodové bezpečnostní pásy a hlavové opěrky pro všechna sedadla, 7stupňová automatická převodovka 7G-TRONIC, ADAPTIVE BRAKE s ABS, ASR, funkcí vysoušení brzd a asistentem pro rozjezd do kopce, adaptivní brzdové světlo, paket AGILITY CONTROL se selektivním systémem tlumení, dvoustupňové airbagy vpředu, boční a okenní airbagy, kolenní airbag, loketní opěrka, vpředu s odkládací přihrádkou, venkovní zrcátka vyhřívaná a elektricky stavitelná, indikace venkovní teploty, brzdový asistent BAS, elektronický stabilizační program ESP, asistent jízdních světel, elektrické ovládání oken, 4x, včetně komfortní obsluhy, napínací prvky pásů s omezovačem napínací síly vpředu a pro vnější sedadla vzadu, dálkové odjištění víka zavazadlového prostoru, možnost obsluhování klíčem, vyhřívané zadní sklo s časovým relé, projekční světlomety s čirou optikou, automatická klimatizace THERMATIC, možnost mechanického podélného a výškového nastavení osy volantu, multifunkční volant včetně palubního počítače, mlhové světlomety s čirou optikou, rozpoznávání obsazení sedadla spolujezdce, přední sedadla s elektrickým nastavením výšky sedáku a sklonu opěradla, indikace údržbových intervalů ASSYST, centrální zamykání (dálkové ovládání s možností programování odemčení celého vozu/dveří řidiče a víčka palivové nádrže), dvojitá ocelová leštěná koncovka výfuku, 17palcová litá kola, tempomat, multifunkční volant potažený kůží, střední loketní opěrka s dvojitým držákem kelímků, 4,5palcový displej včetně sdruženého přístroje.

Výbava testovaného vozu:Sada Avantgarde (+ 57.954 Kč), Kožené čalounění (+ 56.229 Kč), řídicí a zobrazovací systém COMAND APS s DVD jednotkou (+ 83.119 Kč), zvuková soustava s prostorovým zvukem harman/kardon LOGIC (+ 23.975 Kč), PARKTRONIC (+ 23.630 Kč), elektrické vyhřívání předních sedadel (+ 10.694 Kč)

Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce Největší výrobce dveří je kousek od pokoření miliardy. A skupuje prodejce

Producenti dveří Sapeli z Vysočiny se vydaly na nákupy.…

Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie Zaorálek: Británie musí počítat s odvetnými opatřeními unie

Pokud bude Velká Británie kontrolovat počet příchozích z…

Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz C 350
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 200 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 2400 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 13.9 / 7.3 / 9.7
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 475 / -
Objem nádrže (l):66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1610 / 485
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4581
b) šířka (mm): 1770
c) výška (mm): 1447
d) rozvor (mm): 2760
e) rozchod vpředu (mm): 1549
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Hodnocení Mercedes-Benz C 350
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 7
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,73
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále Mercedes-Benz C63 AMG Coupe: Atmosférický osmiválec žije i nadále

Pokud jste fanoušky atmosférických motorů, máme pro vás…

Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje? Video: Mercedes-Benz C 63 AMG vs. F1 vs. osmiválcový závoďák – kdo vyhraje?

V Austrálii se proti sobě postavilo trio, které spojuje…

 



 
I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

I tyhle podivnosti jely Dakar! Rolls-Royce, šestikolka, kačena i Lada...

Dnes 18:50

Slavného vytrvalostního závodu se v minulosti zúčastnilo nepřeberné množství netradičních aut. Byly mezi nimi i sporťák nebo luxusní kupé.




Blesk.cz

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá televizi. Proč?

Krásná Michaela Kuklová dál žije v celibátu a odmítá…

Michaela Kuklová (48) je momentálně pracovně velmi vytížená, a tak jí ani na chlapy nezbývá čas. Sympatické…

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po pamlskovém křiku celá vyhláška?

„Neříkejte rodičům, co smí děti jíst.“ Padne po…

Ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD) ve Sněmovně hájila pamlskovou vyhlášku, která školním bufetům…

 

iSport.cz

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený, říká Petržela

Z Mičoly je v šoku. Maká, až jsem z toho vykulený,…

Připravil svým hráčům mimořádně hořké kapky. Ostatně, dělá to tak každou zimu. Trenér Vlastimil Petržela je na…

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče, řekla Hlaváčková

Tenisty v Austrálii ničí vedro! Vypadám jako rajče,…

Zatímco lidé v Evropě mrznou, tenisty v lednu tradičně trápí v Austrálii opačný problém. Česká hráčka Andrea…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama