Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C 63 AMG kombi: oficiální informace a první fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (29)
Také druhé superkombi, které plnilo rubriku Spy Photos letos v létě, je již oficiálně představeno. AMG tentokrát zabudovala velkoobjemový osmiválec 6,2 l do nového kombi třídy C.

Německá tuningová „odnož“ automobilky Mercedes-Benz, vyrábějící mj. deriváty Mercedesů s písmeny AMG v názvu, slaví své 40. výročí jak se sluší a patří. Svou premiéru nyní zažívá nový Mercedes-Benz C 63 AMG, také v karosářské variantě kombi.

Mercedes-Benz C 63 AMG má pod kapotou stejný vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l, který pracuje v sedanu třídy C. Motor poskytuje maximální výkon 337 kW (457 k) při 6 800 ot./min. a maximální točivý moment 600 Nm při 5 000 ot./min. Řidič má přitom v rozmezí od 2 000 až do 6 250 ot./min. k dispozici minimálně 83 % maximálního točivého momentu. Model určený do silničního provozu zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,6 s, tj. o desetinu pomaleji než sedan. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Vidlicový osmiválec je spojen se samočinnou převodovkou AMG Speedshift Plus 7G-Tronic, přičemž rychlostní stupně je možné řadit pomocí řadicích páček na volantu. Vybrat si můžete ze tří jízdních režimů (sportovní, manuální a komfortní), podle nichž se upraví rychlost a způsob řazení převodovky. Vůz má pochopitelně sportovně naladěný podvozek AMG včetně nového tříprvkového zavěšení přední nápravy. Tuhé nastavení pružin a plyno-kapalinových tlumičů má zajistit co nejlepší kontakt s vozovkou.

O zážitky za volantem nepřijdete ani díky řízení, které bylo také předmětem zájmu techniků AMG a má posilovač s účinkem závislým na rychlosti jízdy. Stabilizační systém ESP je třístupňový. Standardní kola s pneumatikami 235/40 R18 (vpředu) a 255/35 R18 (vzadu), lze vyměnit za větší s pneu o rozměrech 235/35 R19 (vpředu) a 255/30 R19 (vzadu).

S mnoha úpravami, které kombi v Affalterbachu absolvovalo, se jen málo změnily užitné vlastnosti nového kombi. To má jeden z největších zavazadelníků ve třídě luxusních kombi střední třídy, s využitelným objemem 485 až 1500 l.

Prodej začne v Německu na počátku roku 2008, základní cena je 69.853 euro (včetně 19% DPH), tzn. asi 1,94 milionu korun.

Ondřej Láník
Diskuze (29)
Avatar - Chuck Norris
6. 9. 2007 14:19
Re: Prave rodinne auto
jo >:D >:D výborná koupě pro tolik zmiňované chalupáře >:D >:D >:D najednou bude chalupa na druhý straně republiky až neskutečně blízko >:D >:D
Avatar - Ajin(MoDo Team)
6. 9. 2007 11:04
Re: Hmotnost motoru a auta.
Tak jsme tři MB Rules again :yes:
Avatar - Leg
6. 9. 2007 00:10
Nová stratégia
Mercedes evidentne započal stratégiu každý s každým. Teda aspoň čo sa kombinácií motorov a modelov týka. Dnes je tu C63 AMG, čoskoro bude S220 CDI. Ako to bude pokračovať? Tipujem A65 AMG, CL170 CDI, GL 160. Ak sa táto stratégia ujme, Mercedes ju rozšíri aj na iné značky. Na uliciach stretnete SMART s dvanásťvalcom z S600 a oproti nemu prefičí Maybach hnaný vpred medveďou silou tridsiatich troch naftových kilowattov vyprodukovaných v ôsmich decilitroch objemu...
...ale čo to trepem, myslím, že keby ma niekto do toho posadil, všetky tieto bláboly by ma prešli a okrem vyškereného úsmevu by mi nezostalo nič iné, iba natrčiť prst smerom nahor. Fakt super kára
5. 9. 2007 21:44
Re: Nezdá se vám to "moc" v takovém prcku V8???
ale R8 je supersport.....take gallardo ma 10valcov ale newiem co by sa robilo s R8 kebyze je tam motor z gallarda >:-[]
Avatar - Ajin(MoDo Team)
5. 9. 2007 18:54
Re: Nezdá se vám to "moc" v takovém prcku V8???
Ubohý je tvůj příspěvek, určitě dobře víš, že tento motor umí o hodně víc, ale pro C je trochu přiškrcen.