Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz třídy C: nová generace pohonu všech kol 4Matic

Aleš Jungmann
Diskuze (17)
Nová generace permanentního pohonu všech kol 4Matic je přesně taková, jakou jsme čekali: lehčí, účinnější, inteligentnější a méně žíznivá.

Pro novou generaci třídy C má Mercedes-Benz připravenu novou generaci permanentního pohonu všech kol 4Matic.

Pohon všech kol bude v nabídce pro šestiválcové agregáty (C280, C350 a C320 CDI) a díky novým technologiím si vyžádá menší nárůst hmotnosti oproti klasickému modelu s pohonem pouze zadní nápravy, přibližně 65 kg. Ve standardním režimu bude točivý moment rozdělován mezi přední a zadní nápravu v poměru 45:55. Ve starší generaci 4Maticu to bylo 40:60, je tedy vidět, že inženýři se snažili vytvořit systém s co nejvíce neutrálním chováním na limitu. Novinkou je také zástavba centrálního diferenciálu přímo do bloku automatické převodovky 7G-TRONIC. V těžkých podmínkách (při prokluzu jedné či dvou náprav) se středový diferenciál uzavírá a díky inteligentní elektronice, zastoupené trakčním systémem 4ETS, dokáže poslat sílu motoru na nápravu, která se otáčí pomaleji (síla je distribuována v nepřímé úměrnosti k úhlové rychlosti otáčení kol). Tento systém dále na površích s malým koeficientem tření (led...) hlídá, zda nedochází k neadekvátnímu prokluzu kol, který by následně vedl ke snížené adhezi takto pojížděných ploch. Když se totiž kolo například na ledu začne protáčet, odstraní vrstvičku s povrchovými nečistotami a nerovnostmi, povrch problematické podložky lidově řečeno „vyleští“ a problém s adhezí se tak ještě zhorší.

Nová generace systému pohonu všech kol 4Matic je oproti svému předchůdci lehčí, tišší, inteligentnější, kompaktnější a v neposlední řadě také méně náročná na palivo.

Aleš Jungmann
Diskuze (17)
17. 12. 2007 09:45
Re: Planetová převodovka
no a to je právě ono - rozdíl proti minupé generaci, která si ani na žádnou uzávěrku nehrála a všechno řešila jen přes ESP (brzdy). No nic, třeba nám to ještě někdo vysvětlí :-)
17. 12. 2007 08:02
Re: Planetová převodovka
aha, no vidíš. díky - já si dycky myslel, že mezi převodovkou a diferenciálem je rozdíl ;-)
a jak se to teda uzavře?
14. 12. 2007 10:35
Re: závěrky
musím se zastat sss - ve článku se opravdu píše, že za zhoršených podmínek se centrální diff. uzavře, ale není tam napsáno jak. na obrázcích je hezky vidět planetová rozdělovací převodovka, ale diff. ne - tak jak to je? taky jsem četl ten test v ams, kde E- Klasse s minulou generací 4-maticu opravdu porazil všechny ostatní v "on-road" disciplínách - tedy max. rychlost ve slalomu, na kružnici a ve zrychlení na suché a mokré silnici. "Off-road" kvality nebyly hodnoceny