Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes-Benz třídy C: nová generace pohonu všech kol 4Matic

Nová generace permanentního pohonu všech kol 4Matic je přesně taková, jakou jsme čekali: lehčí, účinnější, inteligentnější a méně žíznivá.
Zpět na článek
12. 12. 2007 12:47
neregistrovaný "CLSir"
12. 12. 2007 14:55
anonym
12. 12. 2007 23:30
neregistrovaný "sss"
13. 12. 2007 10:11
neregistrovaný "xxx26"
13. 12. 2007 15:35
neregistrovaný "sss"
13. 12. 2007 22:24
neregistrovaný "xxx26"
13. 12. 2007 22:44
neregistrovaný "sss"
14. 12. 2007 10:35
14. 12. 2007 15:53
neregistrovaný "Hooonza"
17. 12. 2007 08:34
neregistrovaný "Hooonza"
13. 12. 2007 10:27
neregistrovaný "Ppav"
13. 12. 2007 13:38
neregistrovaný "Hooonza"
13. 12. 2007 22:24
neregistrovaný "xxx26"
14. 12. 2007 09:45
neregistrovaný "CLSir"
neregistrovaný "CLSir"
12. 12. 2007 12:47
Mercedes Bravo
4-MATIC vlastním a je to znát proti zadku ale se zadní pohonem jsem neměl žádný problém díky ESP a nejezdil jsem na hory :-!
Rozbalit vlákno
0
anonym
12. 12. 2007 14:55
MB jeMB
4 matic je už dnes nutnost už kvuli novým zakazníkum viz muj kamárad , který vždy tvrdil MB je MB , ale audi si kupuji kvuli čtyřkolce dnes ma E 320 cdi 4 matic a už by nikdy neměnil. :yes:
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "sss"
12. 12. 2007 23:30
Ako sa uzaviera centralny diferencial?
Neviete niekto na akom principe funguje uzavierka centralneho diferencialu?
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "xxx26"
13. 12. 2007 10:11
závěrky
umíš číst? žádný závěrky nemá, vše se děje pomocí zásahů 4ETS do brzdovýho systému
Rozbalit vlákno
8
neregistrovaný "sss"
13. 12. 2007 15:35
Re: závěrky
Vazeny pane. Citat viem a pokial to dokazete aj vy, tak je vam zrejme, ze z toho ako je to v clanku napisane to nie je absolutne jednoznacne.
neregistrovaný "xxx26"
13. 12. 2007 22:24
Re: závěrky
kdybs věděl něco málo o osobních mercedesech, tak bys věděl, že uzávěrky nemají... vše obstarává systém 4ETS... a nemluvím o třídě G
neregistrovaný "sss"
13. 12. 2007 22:44
Re: závěrky
Keby ste o 4Maticu nieco vedel, tak by ste vedel, ze uzavierky niekedy mal. Prva generacia 4Maticu (1987-1995) obsahovala hydraolicky ovladane multilamelove spojky, ktore uzamykali diferencialy. Sucasna generacia uz mechanicke uzavierky nema, ale keby ste vedel citat, tak sa docitate, ze v clanku sa pise o novej generacii a tiez sa tam pise o uzavierani centralneho diferencialu, preto je moja otazka logicka. Takze pokial hovorite iba o sucasnej generacii, tak ste absolutne nepochopil otazku, ja som sa pytal na novu generaciu. Ak mate informacie iba o sucasnej generacii, tak dakujem, ale to ma nezaujima, pretoze na vasu dedukciu som sa nepytal.
14. 12. 2007 10:35
Re: závěrky
musím se zastat sss - ve článku se opravdu píše, že za zhoršených podmínek se centrální diff. uzavře, ale není tam napsáno jak. na obrázcích je hezky vidět planetová rozdělovací převodovka, ale diff. ne - tak jak to je? taky jsem četl ten test v ams, kde E- Klasse s minulou generací 4-maticu opravdu porazil všechny ostatní v "on-road" disciplínách - tedy max. rychlost ve slalomu, na kružnici a ve zrychlení na suché a mokré silnici. "Off-road" kvality nebyly hodnoceny
neregistrovaný "Hooonza"
14. 12. 2007 15:53
Re: Planetová převodovka
Ta planetová převodovka je tím diferenciálem ( = planetový diferenciál). Běžný diferenciál se nazývá kuželový.
17. 12. 2007 08:02
Re: Planetová převodovka
aha, no vidíš. díky - já si dycky myslel, že mezi převodovkou a diferenciálem je rozdíl ;-)
a jak se to teda uzavře?
neregistrovaný "Hooonza"
17. 12. 2007 08:34
Re: Planetová převodovka
Z obrázku žádná mechanická uzávěrka (např. lamely nebo viskózní brzda) patrná není, takže to pravděpodobně jde přes brzdy na kolech (protáčející se kolo je přibržděno). To ale funguje jenom při nízkých rychlostech (do nějakých 30 kmh, pak už by takový zásah byl obtížně řiditelný).
17. 12. 2007 09:45
Re: Planetová převodovka
no a to je právě ono - rozdíl proti minupé generaci, která si ani na žádnou uzávěrku nehrála a všechno řešila jen přes ESP (brzdy). No nic, třeba nám to ještě někdo vysvětlí :-)
neregistrovaný "Ppav"
13. 12. 2007 10:27
Tohle uz umi xDrive davno a mnohem vic...
Ve Stuttgartu se posunuli spravnym smerem, vzdyt jejich soucasny 4Matic byl o dve generace za posledni verzi xDrivu od BMW a o generaci za Quattrem od Audi!
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Hooonza"
13. 12. 2007 13:38
Re: Tohle uz umi xDrive davno a mnohem vic...
xDrive nemůžeš přímo srovnávat se systémy Mercedesu a Audi. Mercedes používá planetový centrální diferenciál, Audi centrální diferenciál Torsen-C (kromě Audi A3 a Audi TT) a BMW xDrive má místo centrálního diferenciálu řízenou lamelovou spojku podobně jako švédský systém Haldex (Volvo, VW, Škoda, Seat, Audi A3, ba dokonce i Bugatti Veyron) nebo konkurenční americký lamelový systém nasazovaný např. v Suzuki SX4 a Hyundai Tucson.
anonym
13. 12. 2007 13:54
Re: Tohle uz umi xDrive davno a mnohem vic...
BLA BLA BLA
neregistrovaný "xxx26"
13. 12. 2007 22:24
Re: Tohle uz umi xDrive davno a mnohem vic...
kdybs věděl něco málo o osobních mercedesech, tak bys věděl, že uzávěrky nemají... vše obstarává systém 4ETS... a nemluvím o třídě G
neregistrovaný "CLSir"
14. 12. 2007 09:45
Re: Ečko se 4MATIC-ek vyhrálo v testu
V které byli bmw,audi,subaru,skodofka samozřejmě 4kolky :yes: