Mercedes-Benz C: Počítá se s novými karosářskými verzemi
Výrobci postupně zaplňují volná místa na trhu, k dalšímu zaplnění se chystá i Mercedes-Benz. Z toho důvodu pracuje na nových karosářských variantách nové třídy C. Potvrdil to šéf vývoje značky Thomas Weber.
Třída C je tradičně nejprodávanějším modelem značky, a tak je pochopitelné, že automobilka chce její nabídku rozšířit a případně nalákat další zákazníky. Konkurence navíc nespí a v daném segmentu má více zástupců než Mercedes. Weber tvrdí, že pracovníci automobilky mají v hlavách nějaké nápady, důležité ale je, aby se novinky firmě finančně vyplatily.
V nabídce Mercedesu například chybí sportovně laděný čtyřdveřový model střední třídy namířený proti BMW 4 Gran Coupé a Audi A5 Sportback. Právě takové auto Mercedes aktuálně chystá. „Je tu volný prostor mezi CLA a CLS,“ přiznává Weber. Právě tuto mezeru by sportovně laděné čtyřdveřové céčko zaplnilo.
Dřívější zprávy naznačují, že novinka bude liftbackem stejně jako konkurenční Sportback a Gran Coupé. Německý magazín Auto Bild tvrdí, že se vůz bude jmenovat C SportCoupé.
Mercedes-Benz chce navíc využít kapacitu svých továren. Třída C se bude v blízké budoucnosti vyrábět v pěti továrnách. Dnešní výrobu v německých Brémách a jihoafrickém East Londonu ještě v následujících měsících doplní produkce v americké továrně Tuscaloosa a čínském Pekingu. V roce 2016 pak bude zahájena výroba vozu také v brazilském Iracemapolis.
Rozšíření nabídky karosářských variant rovněž usnadňuje modulární platforma MRA, na níž je nejnovější céčko postaveno. Díky ní je možné od výchozího auta odvodit další verze levněji a rychleji než dříve.
Nejnovější generace Mercedes-Benzu C (s interním označením W205) již debutovala ve třech karosářských verzích. Nejprve byl loni v prosinci odhalen sedan, letos v dubnu následoval sedan s prodlouženým rozvorem o 80 milimetrů pro čínský trh, tento týden pak bylo představeno kombi. Vedle toho se pracuje na novém kupé a kabrioletu, který nahradí někdejší CLK, jež se přestalo vyrábět v roce 2009.