Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz C: Počítá se s novými karosářskými verzemi

David Bureš
Diskuze (3)
Minulá generace céčka se prodávala jako sedan, kombi a kupé. Ta aktuální dorazí alespoň v šesti karosářských verzích.

Výrobci postupně zaplňují volná místa na trhu, k dalšímu zaplnění se chystá i Mercedes-Benz. Z toho důvodu pracuje na nových karosářských variantách nové třídy C. Potvrdil to šéf vývoje značky Thomas Weber.

Třída C je tradičně nejprodávanějším modelem značky, a tak je pochopitelné, že automobilka chce její nabídku rozšířit a případně nalákat další zákazníky. Konkurence navíc nespí a v daném segmentu má více zástupců než Mercedes. Weber tvrdí, že pracovníci automobilky mají v hlavách nějaké nápady, důležité ale je, aby se novinky firmě finančně vyplatily.

V nabídce Mercedesu například chybí sportovně laděný čtyřdveřový model střední třídy namířený proti BMW 4 Gran Coupé a Audi A5 Sportback. Právě takové auto Mercedes aktuálně chystá. „Je tu volný prostor mezi CLA a CLS,“ přiznává Weber. Právě tuto mezeru by sportovně laděné čtyřdveřové céčko zaplnilo.

Dřívější zprávy naznačují, že novinka bude liftbackem stejně jako konkurenční Sportback a Gran Coupé. Německý magazín Auto Bild tvrdí, že se vůz bude jmenovat C SportCoupé.

Mercedes-Benz chce navíc využít kapacitu svých továren. Třída C se bude v blízké budoucnosti vyrábět v pěti továrnách. Dnešní výrobu v německých Brémách a jihoafrickém East Londonu ještě v následujících měsících doplní produkce v americké továrně Tuscaloosa a čínském Pekingu. V roce 2016 pak bude zahájena výroba vozu také v brazilském Iracemapolis.

Rozšíření nabídky karosářských variant rovněž usnadňuje modulární platforma MRA, na níž je nejnovější céčko postaveno. Díky ní je možné od výchozího auta odvodit další verze levněji a rychleji než dříve.

Nejnovější generace Mercedes-Benzu C (s interním označením W205) již debutovala ve třech karosářských verzích. Nejprve byl loni v prosinci odhalen sedan, letos v dubnu následoval sedan s prodlouženým rozvorem o 80 milimetrů pro čínský trh, tento týden pak bylo představeno kombi. Vedle toho se pracuje na novém kupé a kabrioletu, který nahradí někdejší CLK, jež se přestalo vyrábět v roce 2009.

David Bureš
Diskuze (3)
Avatar - radolaco
24. 5. 2014 00:24
Prehanaju to
Ja neviem, podla mna to automobilky prehanaju v tom pocte tried v poslednom case. Hlavne vo vnutornom pristore to ani nie je poznat. A to naozaj skusam auta rozne. Sadnem si z auta jednej triedy do auta o jeden stupen vyssej triedy (samorejme rovnakej znacky) a necitim v podstate ziadny rozdiel vo velkorysosti vnutorneho priestoru.
Avatar - dolfi
23. 5. 2014 19:56
Co třeba Pick Up?
>:D
23. 5. 2014 15:10
5D
liftback má pět dveří ;-)