reklama


Mercedes-Benz C - špičková technika pro radost z jízdy

Mercedes-Benz C - špičková technika pro radost z jízdy

 
 

Po 4 roky trvajícím vývoji a investicích ve výši 1,36 miliardy euro slaví nyní Mercedes-Benz třídy C svoji světovou premiéru. Během května se tato limuzína objeví u evropských zástupců a prodejních partnerů stuttgartské automobilky, kde hodlá navázat na úspěchy předchozího modelu, který se může pochlubit výrobou 1,6 milionu kusů a také tím, že v mnohých zemích se stal ve své kategorii prodejní jedničkou.

Spolu s novou třídou C se dostává do série obsáhlý soubor technických inovací, které se doposud v tomto automobilovém segmentu nevyskytly. Nikdy předtím nebyla v této automobilové třídě věnována taková pozornost aspektům bezpečnosti a komfortu jako při vývoji nového Mercedesu třídy C.

Již atraktivní design moderně pojaté přední části vozu se čtyřmi "spojenými" světlomety na první pohled zdůrazňuje dvě z jeho důležitých vlastností: dynamiku a eleganci.

Do sériové výbavy nové limuzíny patří moderní technika, která byla doposud určená pouze špičkovým modelům mercedesu: okenní airbagy, adaptivní airbagy pro řidiče a spolujezdce, automatické ovládání světel, multifunkční volant, centrální displej a vedení světla optickými vlákny jsou pouze některé příklady z řady technických novinek, které nyní z třídy C vytvářejí v příslušném segmentu nositele nejpokrokovějších technologií. Celkově bylo do sériového vybavení vozů nové třídy C převzato přes dvacet technických inovací špičkových modelů Mercedesu.

Pro co nejvyšší míru bezpečnosti jsou určeny také sériové systémy jako elektronické zabezpečení stability jízdy ESP, brzdový asistent, automatické rozpoznání použití dětské sedačky na předním sedadle, napínáky bezpečnostních pásů a omezovače síly při jejich přetížení u předních sedadel a obou vnějších sedadel vzadu, hlavové opěrky na všech sedadlech a boční airbagy v předních dveřích. Také elektronický regulátor rychlosti Speedtronic a šestistupňová převodovka patří nyní do sériového vybavení.

Oproti předcházejícímu modelu došlo u sériové výbavy nové třídy C k jejímu zhodnocení zhruba ve výši 1.900 euro.

Individuální přání řeší tři linie: Classic, Elegance a Avantgarde

Zatímco základní model Classic se prezentuje zdrženlivostí, linie Elegance dělá čest svému jménu hodnotnější výbavou doplněnou ozdobnými chromovými lištami, koly z lehké slitiny a koženým volantem. V provedení Avantgarde prezentuje nová třída C svoji dynamickou stránku modře tónovanými skly, lištami v interiéru ze speciálně upraveného hliníku a šestnáctipalcovými koly z lehké slitiny. Nárazníky a boční prahy s osobitým tvarováním ještě dodatečně zdůrazňují "avantgardní" charakter této modelové varianty.

Hlasové ovládání poprvé také pro radiopřijímač

Také v nabídce na přání těží zákazníci Mercedesu z technologického náskoku, který stuttgartská značka má. Poprvé je možné za příplatek získat u třídy C také nejmodernější systémy z třídy S: například čidly řízenou komfortní klimatizaci Thermotronic, komunikační systém COMAND, dynamický systém navigace DynAPS (zatím není určen pro export) nebo ozvučení Bose s automatickou kompenzací vzhledem k jízdnímu hluku. Podobný systém hlasového ovládání LINGUATRONIC, který byl doposud určen pouze pro telefonování, řídí ve třídě C poprvé také autorádio a CD přehrávač (!).

Nové telematické služby pro řidiče třídy C

Nové jsou v třídě C také telematické funkce TeleDiagnose a MB Info. Funkci TeleDiagnose využije řidič při technické závadě, kdy po stisknutí příslušného tlačítka na autotelefonu vyšle všechny relevantní údaje o automobilu a přesnou polohu vozu do zákaznického střediska (Customer Assistence Center) firmy Mercedes-Benz, jehož pracovníci poté zorganizují konkrétní opravárenskou pomoc. TeleDiagnose pracuje ve spojení s automatickým tísňovým voláním TELE-AID (bohužel, zatím není určeno pro export).

Značný nárůst výkonu a točivého momentu u všech motorů

Výbornou dynamiku jízdy, zaručuje sedm zcela nových nebo inovovaných motorů. Jejich výkony jsou až o 20 procent vyšší než dosud a dávají také až o 43 procent vyšší točivý moment. Výkonové spektrum čtyř zážehových motorů a tří motorů vznětových sahá od 85 kW (115 k) až po 160 kW (218 k).

Obzvláště s nově vyvinutým 2,0 litrovým zážehovým motorem přeplňovaným mechanicky poháněným kompresorem bude patřit nová třída C k nejdynamičtějším vozům této objemové kategorie. Čtyřválec s výkonem 120 kW (163 k) dosahuje díky kompresoru výkonové charakteristiky většího šestiválce. 230 Nm točivého momentu zrychluje nový C 200 KOMPRESSOR během 9,3 s z nuly na 100 km/h. Nejvyšší rychlost je 230 km/h. Přesto zůstávají hodnoty spotřeby i nadále na slušné úrovni. V porovnání s dosavadním modelem C 200, který se musel spokojit s výkonem a točivým momentem nižším asi o 20 procent, spotřebuje nový C 200 KOMRESSOR na 100 km o pouhých 0,1 l paliva více: 9,5 l. Novým pohonem ve třídě C je také šestiválec V6 s objemem 3,2 l, který se svými 160 kW (218 k). Značné úspěchy docílil Mercedes-Benz také v oblasti výfukových emisí: zážehové motory nové třídy C splňují již dnes přísné limity vyplývající z normy EU-4 platné až v roce 2005.

Pozoruhodné jsou také jízdní výkony modelů se vznětovými motory. Nový pětiválec C 270 CDI dosahuje rychlost až 230 km/h a je tak o 27 km/h rychlejší než dosavadní C 250 TD. Tyto hodnoty umožňuje variabilní průtočná část turbodmychadla a moderní vysokotlaké vstřikování Common-Rail, které také ovlivnily o 14 procent nižší spotřebu nové třídy C oproti výkonově slabšímu předchůdci. Tuto techniku využívají i čtyřválce C 200 CDI a C 220 CDI mající i přes vyšší výkon stále stejnou spotřebu jako dosud: 6,1 resp. 6,2 l/100 km.

Moderní koncepce ovládání funkcí a zobrazování údajů ulehčuje práci řidiče

Pokroková koncepce ovládání funkcí a zobrazování žádaných údajů zvyšuje komfort jízdy s novou třídou C. Moderní technika ulehčuje činnost řidiče tím, že řada funkcí je ovládána zcela automaticky. Pomocí nového multifunkčního volantu a centrálního displeje si může řidič naprogramovat přes padesát individuálních funkcí a důležité informace vyvolat pouhým stisknutím tlačítka.

Pracoviště řidiče je střiženo přesně na míru: loketní opěrky, nový multifunkční volant a řadící páka vytváří ergonomický celek. Jakmile řidič usedne na své místo, okamžitě má vše po ruce. Vytvoření jeho zcela individuálních podmínek mu umožňuje ve dvou směrech seřiditelný volant, který je součástí sériové výbavy a elektrické nastavení optimální polohy sedadla.

Karoserie s podstatně sníženým odporem vzduchu a redukovanými vztlakovými silami

Také v oblasti vývoje karoserie hraje nový Mercedes-Benz třídy C průkopnickou roli. Například aerodynamika: s hodnotou 0,26 součinitele odporu vzduchu je nový Mercedes-Benz C 180 v jeho segmentu proudově nejlépe řešenou limuzínou se stupňovitou zádí. Současně snížili inženýři Mercedesu vztlak působící na přední i zadní nápravu až o 57 procent a vytvořili tak ty nejlepší předpoklady pro výbornou jízdní stabilitu.

Struktura karoserie s nárazovými elementy (crash -boxy) v čelní části zlepšuje podmínky její opravy

Ke struktuře čelní části limuzíny patří nyní speciální modul s nárazovými elementy (crash - boxy) z ušlechtilé oceli, který je ke karoserii přišroubován a v případě havárie tak může být rychle a s nižšími náklady vyměněn. Při menších kolizích v rychlosti do 15 km/h je schopen tento modul pohltit energii nárazu do té míry, že nosná struktura karoserie zůstane nepoškozená. Inženýři Mercedesu podobnou konstrukci zlepšující podmínky pro opravu karoserie použili i pro záď vozu.

Nově vyvinutá tříprvková přední náprava odpovídající zvýšené dynamice třídy C

Špičkové hodnoty dosahuje nová třída C i v disciplínách souvisejících s podvozkovou částí. Se značnými náklady vyvinuli inženýři nápravy, řízení a brzdy buďto zcela nově nebo jejich konstrukci dále vylepšili. Byli přitom vedeni cílem překonat vysoký standard předchozího modelu. Výsledky jejich snažení jsou dobře patrné na příkladné ovladatelnosti, precizním držení přímého směru, vysoké přesnosti řízení, výborném jízdním komfortu i na suverénních jízdních vlastnostech až po limitní podmínky.

K inovacím podvozkové techniky patří nově vyvinutá tříprvková přední náprava s pružící a tlumící vzpěrou typu McPherson, moderní hřebenové řízení a velkoryse dimenzované kotoučové brzdy doplněné vylepšeným průchodem chladícího vzduchu pro co nejoptimálnější brzdící komfort. Prostorová zadní náprava byla konstrukčně přepracována a nově odladěna.

Nová třída C je s 4526 mm o deset milimetrů delší než její dřívější provedení. Přitom rozvor náprav se zvětšil o 25 mm na celkových 2715 mm.

Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4526
Šířka (mm)1728
Výška (mm)1426
Rozvor (mm)2715
Rozchod vpředu (mm)1505
Rozchod vzadu (mm)1476
Objem zav. prostoru (l)455
Pohotovostní hmotnost (kg)1455-1585
Rozměry pneu195/65 R15 - 205/55 R16
Oznámkuj dealera
Japonské město inovuje, lepí na lidi s demencí QR kódy Japonské město inovuje, lepí na lidi s demencí QR kódy

Japonské město Iruma zavedlo inovativní způsob, jak…

V Bulharsku explodoval nákladní vlak, nejméně čtyři lidé zemřeli V Bulharsku explodoval nákladní vlak, nejméně čtyři lidé zemřeli

Na severovýchodě Bulharska dnes vykolejil a následně…

EET dopadla i na čajovny. Náklady minimální, přínosy žádné a práce navíc, zní z provozoven EET dopadla i na čajovny. Náklady minimální, přínosy žádné a práce navíc, zní z provozoven

„Je to problém navíc, když to řeknu slušně,“ prozradila…

Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc

Branné hnutí ruské mládeže založené loni v říjnu už…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou? Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Organizace IIHS vybrala nejbezpečnější automobily pro rok…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 






 
Konec bestií skupiny B v rallye: Krátká, ale slavná éra dospěla do finiše před 30 lety

Konec bestií skupiny B v rallye: Slavná éra skončila před 30 lety

Dnes 08:00

Pětiletá éra skupiny B je považována za nejlepší období světových automobilových soutěží.




Blesk.cz

Ruský „Svazarm“ má již 30 tisíc dětských branců. Mají bránit národ

Ruský „Svazarm“ má již 30 tisíc dětských branců.…

Branné hnutí ruské mládeže založené loni v říjnu už přilákalo do svých řad přes 30…

Žirafy vymírají: Staly se ohroženým druhem, problémy s chovem mají i zoo

Žirafy vymírají: Staly se ohroženým druhem, problémy…

Žirafy se nově dostaly na seznam ohrožených druhů. Ve volné přírodě těchto savců s dlouhým krkem žije méně než…

 

iSport.cz

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru, hlásí Zaťovič

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru,…

Pět minut, dva góly za 37 vteřin a ideálně nastartovaný zápas. Pořádně zhurta zareagovali hokejisté Komety Brno…

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly přichází Néstor

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly…

Hotovo, podepsáno! Fotbalová Sparta oznámila pouhý den po svém posledním podzimním soutěžním zápase novou…

 

Reflex.cz

Seznamte se s nejlepšími restauracemi roku aneb z Alcronu k babiččině peci?

Seznamte se s nejlepšími restauracemi roku aneb…

Minulý týden se vyhlašovaly nej restaurace, a to hned ve dvou anketách: svůj žebříček zveřejnil Grand Restaurant…

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon znemožní lidem demonstrovat

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon…

Polsko, ke kterému jsme ve východní Evropě vzhlíželi jako k zemi, kde by mohla padnout nesvoboda komunistického…

 
 
reklama