Mercedes-Benz C - špičková technika pro radost z jízdy

Mercedes-Benz C - špičková technika pro radost z jízdy

 
 

Po 4 roky trvajícím vývoji a investicích ve výši 1,36 miliardy euro slaví nyní Mercedes-Benz třídy C svoji světovou premiéru. Během května se tato limuzína objeví u evropských zástupců a prodejních partnerů stuttgartské automobilky, kde hodlá navázat na úspěchy předchozího modelu, který se může pochlubit výrobou 1,6 milionu kusů a také tím, že v mnohých zemích se stal ve své kategorii prodejní jedničkou.

Spolu s novou třídou C se dostává do série obsáhlý soubor technických inovací, které se doposud v tomto automobilovém segmentu nevyskytly. Nikdy předtím nebyla v této automobilové třídě věnována taková pozornost aspektům bezpečnosti a komfortu jako při vývoji nového Mercedesu třídy C.

Již atraktivní design moderně pojaté přední části vozu se čtyřmi "spojenými" světlomety na první pohled zdůrazňuje dvě z jeho důležitých vlastností: dynamiku a eleganci.

Do sériové výbavy nové limuzíny patří moderní technika, která byla doposud určená pouze špičkovým modelům mercedesu: okenní airbagy, adaptivní airbagy pro řidiče a spolujezdce, automatické ovládání světel, multifunkční volant, centrální displej a vedení světla optickými vlákny jsou pouze některé příklady z řady technických novinek, které nyní z třídy C vytvářejí v příslušném segmentu nositele nejpokrokovějších technologií. Celkově bylo do sériového vybavení vozů nové třídy C převzato přes dvacet technických inovací špičkových modelů Mercedesu.

Pro co nejvyšší míru bezpečnosti jsou určeny také sériové systémy jako elektronické zabezpečení stability jízdy ESP, brzdový asistent, automatické rozpoznání použití dětské sedačky na předním sedadle, napínáky bezpečnostních pásů a omezovače síly při jejich přetížení u předních sedadel a obou vnějších sedadel vzadu, hlavové opěrky na všech sedadlech a boční airbagy v předních dveřích. Také elektronický regulátor rychlosti Speedtronic a šestistupňová převodovka patří nyní do sériového vybavení.

Oproti předcházejícímu modelu došlo u sériové výbavy nové třídy C k jejímu zhodnocení zhruba ve výši 1.900 euro.

Individuální přání řeší tři linie: Classic, Elegance a Avantgarde

Zatímco základní model Classic se prezentuje zdrženlivostí, linie Elegance dělá čest svému jménu hodnotnější výbavou doplněnou ozdobnými chromovými lištami, koly z lehké slitiny a koženým volantem. V provedení Avantgarde prezentuje nová třída C svoji dynamickou stránku modře tónovanými skly, lištami v interiéru ze speciálně upraveného hliníku a šestnáctipalcovými koly z lehké slitiny. Nárazníky a boční prahy s osobitým tvarováním ještě dodatečně zdůrazňují "avantgardní" charakter této modelové varianty.

Hlasové ovládání poprvé také pro radiopřijímač

Také v nabídce na přání těží zákazníci Mercedesu z technologického náskoku, který stuttgartská značka má. Poprvé je možné za příplatek získat u třídy C také nejmodernější systémy z třídy S: například čidly řízenou komfortní klimatizaci Thermotronic, komunikační systém COMAND, dynamický systém navigace DynAPS (zatím není určen pro export) nebo ozvučení Bose s automatickou kompenzací vzhledem k jízdnímu hluku. Podobný systém hlasového ovládání LINGUATRONIC, který byl doposud určen pouze pro telefonování, řídí ve třídě C poprvé také autorádio a CD přehrávač (!).

Nové telematické služby pro řidiče třídy C

Nové jsou v třídě C také telematické funkce TeleDiagnose a MB Info. Funkci TeleDiagnose využije řidič při technické závadě, kdy po stisknutí příslušného tlačítka na autotelefonu vyšle všechny relevantní údaje o automobilu a přesnou polohu vozu do zákaznického střediska (Customer Assistence Center) firmy Mercedes-Benz, jehož pracovníci poté zorganizují konkrétní opravárenskou pomoc. TeleDiagnose pracuje ve spojení s automatickým tísňovým voláním TELE-AID (bohužel, zatím není určeno pro export).

Značný nárůst výkonu a točivého momentu u všech motorů

Výbornou dynamiku jízdy, zaručuje sedm zcela nových nebo inovovaných motorů. Jejich výkony jsou až o 20 procent vyšší než dosud a dávají také až o 43 procent vyšší točivý moment. Výkonové spektrum čtyř zážehových motorů a tří motorů vznětových sahá od 85 kW (115 k) až po 160 kW (218 k).

Obzvláště s nově vyvinutým 2,0 litrovým zážehovým motorem přeplňovaným mechanicky poháněným kompresorem bude patřit nová třída C k nejdynamičtějším vozům této objemové kategorie. Čtyřválec s výkonem 120 kW (163 k) dosahuje díky kompresoru výkonové charakteristiky většího šestiválce. 230 Nm točivého momentu zrychluje nový C 200 KOMPRESSOR během 9,3 s z nuly na 100 km/h. Nejvyšší rychlost je 230 km/h. Přesto zůstávají hodnoty spotřeby i nadále na slušné úrovni. V porovnání s dosavadním modelem C 200, který se musel spokojit s výkonem a točivým momentem nižším asi o 20 procent, spotřebuje nový C 200 KOMRESSOR na 100 km o pouhých 0,1 l paliva více: 9,5 l. Novým pohonem ve třídě C je také šestiválec V6 s objemem 3,2 l, který se svými 160 kW (218 k). Značné úspěchy docílil Mercedes-Benz také v oblasti výfukových emisí: zážehové motory nové třídy C splňují již dnes přísné limity vyplývající z normy EU-4 platné až v roce 2005.

Pozoruhodné jsou také jízdní výkony modelů se vznětovými motory. Nový pětiválec C 270 CDI dosahuje rychlost až 230 km/h a je tak o 27 km/h rychlejší než dosavadní C 250 TD. Tyto hodnoty umožňuje variabilní průtočná část turbodmychadla a moderní vysokotlaké vstřikování Common-Rail, které také ovlivnily o 14 procent nižší spotřebu nové třídy C oproti výkonově slabšímu předchůdci. Tuto techniku využívají i čtyřválce C 200 CDI a C 220 CDI mající i přes vyšší výkon stále stejnou spotřebu jako dosud: 6,1 resp. 6,2 l/100 km.

Moderní koncepce ovládání funkcí a zobrazování údajů ulehčuje práci řidiče

Pokroková koncepce ovládání funkcí a zobrazování žádaných údajů zvyšuje komfort jízdy s novou třídou C. Moderní technika ulehčuje činnost řidiče tím, že řada funkcí je ovládána zcela automaticky. Pomocí nového multifunkčního volantu a centrálního displeje si může řidič naprogramovat přes padesát individuálních funkcí a důležité informace vyvolat pouhým stisknutím tlačítka.

Pracoviště řidiče je střiženo přesně na míru: loketní opěrky, nový multifunkční volant a řadící páka vytváří ergonomický celek. Jakmile řidič usedne na své místo, okamžitě má vše po ruce. Vytvoření jeho zcela individuálních podmínek mu umožňuje ve dvou směrech seřiditelný volant, který je součástí sériové výbavy a elektrické nastavení optimální polohy sedadla.

Karoserie s podstatně sníženým odporem vzduchu a redukovanými vztlakovými silami

Také v oblasti vývoje karoserie hraje nový Mercedes-Benz třídy C průkopnickou roli. Například aerodynamika: s hodnotou 0,26 součinitele odporu vzduchu je nový Mercedes-Benz C 180 v jeho segmentu proudově nejlépe řešenou limuzínou se stupňovitou zádí. Současně snížili inženýři Mercedesu vztlak působící na přední i zadní nápravu až o 57 procent a vytvořili tak ty nejlepší předpoklady pro výbornou jízdní stabilitu.

Struktura karoserie s nárazovými elementy (crash -boxy) v čelní části zlepšuje podmínky její opravy

Ke struktuře čelní části limuzíny patří nyní speciální modul s nárazovými elementy (crash - boxy) z ušlechtilé oceli, který je ke karoserii přišroubován a v případě havárie tak může být rychle a s nižšími náklady vyměněn. Při menších kolizích v rychlosti do 15 km/h je schopen tento modul pohltit energii nárazu do té míry, že nosná struktura karoserie zůstane nepoškozená. Inženýři Mercedesu podobnou konstrukci zlepšující podmínky pro opravu karoserie použili i pro záď vozu.

Nově vyvinutá tříprvková přední náprava odpovídající zvýšené dynamice třídy C

Špičkové hodnoty dosahuje nová třída C i v disciplínách souvisejících s podvozkovou částí. Se značnými náklady vyvinuli inženýři nápravy, řízení a brzdy buďto zcela nově nebo jejich konstrukci dále vylepšili. Byli přitom vedeni cílem překonat vysoký standard předchozího modelu. Výsledky jejich snažení jsou dobře patrné na příkladné ovladatelnosti, precizním držení přímého směru, vysoké přesnosti řízení, výborném jízdním komfortu i na suverénních jízdních vlastnostech až po limitní podmínky.

K inovacím podvozkové techniky patří nově vyvinutá tříprvková přední náprava s pružící a tlumící vzpěrou typu McPherson, moderní hřebenové řízení a velkoryse dimenzované kotoučové brzdy doplněné vylepšeným průchodem chladícího vzduchu pro co nejoptimálnější brzdící komfort. Prostorová zadní náprava byla konstrukčně přepracována a nově odladěna.

Nová třída C je s 4526 mm o deset milimetrů delší než její dřívější provedení. Přitom rozvor náprav se zvětšil o 25 mm na celkových 2715 mm.

Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4526
Šířka (mm)1728
Výška (mm)1426
Rozvor (mm)2715
Rozchod vpředu (mm)1505
Rozchod vzadu (mm)1476
Objem zav. prostoru (l)455
Pohotovostní hmotnost (kg)1455-1585
Rozměry pneu195/65 R15 - 205/55 R16
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou školu osvěží žhavé i ledové novinky

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou…

Nejrychlejší ježek na světě má podle posměváčků své nejlepší dny už za sebou. Sega si to však nemyslí a každý…

 

iSport.cz

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od obrany a mírné destrukce

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od…

Pěkná divočina! Pardubice se v Chomutově dostaly do pořádného srabu. Pět zápasů, nula bodů, navíc po dvaceti…

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

Dočkali se! Hokejisté Pardubic na sedmý pokus berou první extraligové body v tomto ročníku. S novým trenérským…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…