Interiér nové třídy C nám Mercedes-Benz odhalil v říjnu oficiálně. Premiéra je ale již za dveřmi, po silnicích se prohánějí prototypy zcela bez kamufláže.
Přesně tak. Toho jsem se právě obával, okopírovali záď eSka, jenže luxusní vlajková loď je jedna věc (ačkoli neforemné a asijské mi to přijde i tam) a sedan střední třídy je věc druhá...Ale jinak musím říct, že z nových medvědů vypadá zatím nejlépe.
No auto jako takový nevypadá špatně, ale pravda je že ten zadek patří k S a k C class moc nesedí. A pokud jde o nové Mercedesy tak nejlépe vypadá jednoznačně E class po faceliftu ;-)
Technika putující směrem dolů do třídy C je ho posune před konkurenty: airmatic, hud, světlomety ILS, převodovka... Na mladé tu budu CLA a pro komfortně založené C sedan.
.... keď už aj mercedes podriaďuje dizajn čínskemu zákazníkovi. alebo žeby zamestnali priamo čínskeho dizajnéra? ale nie, to som sa predsa nikde nedočítal. predok ešte celkom ujde (aj keď tie predné svetlá vyzerajú ako pôvodom z číny), ale ten zadok to je čistá čína. už eSko vyzerá zozadu hnusne čínsky a toto je to isté len vo veľkosti L.
kam to kráčaš klenot európskeho automobilového dizajnu?
A kde máš vzorník, co je čínský a není čínský design? Mi to teda vůbec nepřijde. Čínský design se mě netýká vůbec, jejich auta se tu neprodávají. A asijská auta jako je nemastná a neslaná Toyota a Honda se tomuto nepřibližují ani vzdáleně. Mazda jde úplně jinou cestou. Hujdaj a Kia vypadají taky jinak.... tuž tak nevím.
no mne to tak proste pripadá... tie zvláštne ponaťahované svetlá a linky na karosérií... mercedes ešte pred pár rokmi udával smer európskeho dizajnu a teraz toto? a to navyše už aj mercedes bude robiť každý model rovnaký, len v inej veľkosti? vadí mi to u iných automobiliek a u mercedesu obzvlášť... a čo sa týka tebou vymenovaných automobiliek, tak práve na ten hyundai sa začína nejako nebezpečne podobať... skrátka jednoducho povedané, ja si pod mercedesom predstavujem typicky európsky nemecký vrchol dizajnu...
Design se vyvíjí. Jsem rád, že MB nestojí na místě. Od hranatého přešel MB do kulatého, pak šikméno a zdá se mi, že z toho všeho roste nová oblost s ostrými hranami, viz nová třída E. Hodně vyčnívá mezi svými konkurenty. Bachratost a dominance případě přináší nový styl...
Trend neklidných linek přinesl Ch. Bangle do BMW. Mercedes ho zkombinoval s obvyklou elegancí a jistou kulatostí. Proč ne? Modely jako CLA, CLS nebo C coupe jsou povedené ukázky toho všeho.
Pro ty, co mají rádi design devadesátých let je tu Audi s rovnými linkami. Nemyslím si, že to, co převádí BMW nebo MB je asijský design. Podíváš-li se na asijská auta, pak vypadají zcela jinak a ničemu se nepodobají.
BMW 3/5/7
AUDI 4/6/8
MB C/éčko jim ještě do party chybí, ale bude taky /S
Za chvíli vlastně bude jedno kde si auto koupím, všude to bude sportovně/ekologický/úsporný/praktický něco co bude akorát v 10 verzích od největší po nejmenší a od nejdražší po nejlevnější ... semtam se změní značka na kapotě a to je vše .... kde je sakra styl ... tradice ... charakter
Ten zmizel s rozšiřující se řadou modelů automobilek. Kolik měli MB, BMW nebo Audi modelů v dobách, na které vzpomínáš? S nešvarem líného designu přišlo Audi a postupně se přidali ostatní. Nicméně myslím, že se auta v jednotlivých řadách od sebe designově liší. Ale jejich deriváty ne. Je jasné, že A, CLA a GLA jsou si podobné, ale třeba C a E a S bych nesrovnával. Motivy jsou jednotné pro každou značku, ale interpretace je různá.
Na tvojí výtku stejnosti: není super, že každý vůz pro běžného zákazníka (rozměj ten, co auty nežije každý den) je vlastně multifunkční? Okrajových modelů je pro fandy dost: Mazda MX 5, G class, Alfa, Land Rover, C5...
No jasně nebylo tolik derivátů atd., ale tam zase narážím na to, že v D3 je nyní vlastně úplně jedno co si koupím. Dizajn neurazí nenadchne, jízdní vlastnosti - sportovní, dopad na životní prostředí - minimální, spolehlivost - 3 roky u všech, Materiály špičkové, Technologie super ... Je jedno jestli si koupím 3 ku u BMW a nebo 4ku u audi ... atd. V podstatě se ty auta dostala do jakési slepé uličky. Tápou jak v dizajnu, tak v zaměření a místo toho, aby se soustředili na klasické modelové řady, tak z nedostatku invence pouští do světa suv, velké suv, malé suv, stylové suv, dodávku, mpv, kupé malé/velké/ největší .... kupé jako sedan malé/velké... kupé jako Suv malé/velké. Předtím jsi šel do audi pro skvělý interiér a úspornost, do mercedesu pro luxus technologie a tradici a k bmw pro sportovní auto maskované jednoduchým dizajnem. Dnes ? Je to jedno ... snaha zalíbit se všem a všemu
Říkal jsem si, že bych rád viděl seznam aliasů, které daly palec. Alespoň u mých vlastních příspěvků. Abych věděl, z koho si pak mám dělat legraci. >:-[] Navíc mám u řady příspěvků jeden palec a rád bych věděl, jestli je to jeden člověk.
Netušim jak bude jezdit příští A4, ale vypínánim válců i u motůrku 1.4 si mě moc nekoupila. Prostě teď je to horší auto a co já pamatuju tak zatim to nebylo nikdy jinak >:-[]
Lehce přetáčivým bavorákům doba nepřeje, mercedesy nikdy k oné někdejší kvalitě nepustí cifršpióni, i když už bohudík nereznou, a Audi se nám nějak povolkswagenovává... Vysvobozením z téhle šedi by mohl být Saab a Alfa Romeo. Jenže peníze chybí a s vývojáři to zrovna růžové také nebude... Je to bledé s prémiovkami, člověk místo, aby skončil v autosalonu, koupí zajímavěji x let starou ojetinu v bazaru. 8-s
Mi neřpipadají nové počiny Mercedesu šedivé... třída A .. paráda pro mladé. V nové S klasse interiér + volant = revoluce, ale přitom to zůstalo elegantní....
BMW 4 krása... jako celek. Šedivý ten design určitě není...
;-) Nepochopil jsi mě. Narážku na vysvobození z šedi jsem myslel příspěvek od šmoulíka na který reaguješ, kde píše o vysvobození z šedi D3, kterým mohl být Saab s Alfou, což je nyní sci-fi a obecně i v minulosti to sci-fi bylo.
Aha díky, no na vysvobození od Saabu a Alfy se fakt těším >:D .... už vidím jak zákazníci odmítají nové Mercky a Bavoráky a běží pro spolehlivou Alfu Romeo... nic proti ní.
To já bych se klidně i těšil a na posuzování spolehlivosti bych se také klidně vykašlal, ale kdyby bylo o čem se bavit. Auta prostě nejsou. V obecné rovině a kontextu nabídky D3 a Alfy je to reálný nesmysl. Nástupce 159 klidně může konkurovat A4, 3er, nebo C, ale opravdu celé řadě....(?). A to se bavíme o "základních klasických" modelech. Tzn. letité klasické minimum nabídky.
Základní koncept interiéru S-klasse je stejný jako v předchozí generaci. Volant považuji za zajímavost, ne revoluci. A třeba vypůjčení si výdechů ventilace od Britů si mohli odpustit (ale pořád je to lepší než kruhové výdechy napříč nabídkou, jak to ostatně předvádí). Mně osobně to přijde jako zdobnější provedení předchozí generace.
Nový vícevrstevný obří displej jsem viděl úplně poprvé, stejně jako odvážný volant. Každý se na to dívá jinak. S předchozí generací jsem měl nějaké zkušenosti, přesto mě posazení do nového interiéru uchvátilo...
P.S. Kruhové výdechy většiny modelů alá retro se třeba mi osobně líbí. Věc vkusu...
Dva displaye tam byly už předtím. Ano, opustili budíky, displaye jsou větší, ale dopad na interiér to moc nemělo, jen tvar kapličky se trochu změnil (zmizel oblouk, který byl nad přístroji, teď trochu jinak navazuje). To není kritika. Mně se interiér předchozí generace líbil a měl jsem strach, co s tím provedou. A není to špatné. Jen ty výdechy si mohli odpustit a klasické přístroje mám prostě rád.
Retro? Který Mercedes měl takovéhle výdechy? Já je znám z SLS a 300SL je neměl, pokud vím. Pro mne je to tedy odkazování na SLS. Což lze pochopit u SLK a SL. Ale u sedanů? S-klasse naštěstí nemá tu hrůzu s hvězdou/ dvěma bumerangy, nebo co to vlastně má být, ale zase si půjčili výdechy známé z britských luxusních vozů. Proč? Mně se ty staré líbily.
Nebyly... ne tak jak to je teď, že se spolujezdec dívá na něco jiného než řidič a každý vidí svoje. Byl jsem letos na dovolené s S kládou s comanderem a ta to teda neměla... podle mě to v starém nebylo.
Kulaté výdechy jsou retro prvek. Někomu se líbí, někomu ne. Já je ve starém Céčku nemám, ale nevadily by mi.
Prosím? V předchozí S-klasse byly dva displaye pro řidiče. Stejně jako teď (jen ten jeden, kde byl předtím rychloměr, nebo noční vidění, se teď zvětšil a pohltil budíky). Jestli myslíš Dual View, nebo jak tomu nadávají, že na jednom displayi vidí něco jiného řidič a něco jiného spolujezdec, tak to není nic nového. Ale nevím, kdy to zavedl Mercedes, nebo jestli to měla předchozí generace. Je to jeden z mála příplatků, který mě vůbec nezajímá. Nemám žádný zájem na tom, aby se spolujezdec díval na film, zatímco řídím.
Přijde mi to jako zkoumat, jestli je starší kruh, nebo obdélník. Navíc v Mercedesu se odkazovat na Mustang? Klasické přístroje jsou typicky kulaté, takže je pochopitelné, že se tento motiv přenášel na jiné prvky interiéru. Výhodou kulatého výdechu je, že lze snadno směrovat. Dodnes se používají v letadlech.
Záleží, jestli si kupuješ auta pro zábavu, nebo na jezdění. Nevidím jediný důvod, proč si koupit nějakou starší A6 místo té současné. V základní nabídce D3 není auto, kde bych volil předchozí generaci. Mohu mít nějaké výhrady, ale jsou vykompenzovány jinde. Ač se mi líbí třeba E39, neznamená to, že půjdu do bazaru.
To je otázka ... postavit vedle mě někdo novou M5 a starou M5 vybavenou všemi bezpečnostními/technologickými prvky jako má nynější řada, za stejnou cenu a při zachování dizajnu a koncepce ? Neváhal bych. Koukni třeba na takový porsche 911 singer koncept / eagle speedster. Tedy staré dizajny a koncepce narvané novými technologiemi. To je auto co chci.
Právě o tom mluvím. Singer si pořídím na hraní. A6 ne. To samé platí pro M5. Nejsem člověk, který si pořídí M5 pro zábavu. Ač V10 miluji a E60 se mi co do karoserie líbila, dám přednost F10.
Nemusí se mi líbit, kterým směrem se automobilový průmysl vydává, nebo že jsou auta brána jako spotřební zboží, ale fakt je, že auto na jezdění je pro mne spotřební zboží. Vývoj možná nesedí nadšenci ve mně, ale uživateli nevadí.
To BMW se ti tam dostalo nejak omylem, ne? Jinak nechapu jak se nekomu muze zdat stejne 3er a 5er. Jednicka je taky uplne jina. Takze jedine co se podoba je 5er a 7er.
Promiň, ale dej si ty auta vedle sebe. Ono my autům třeba rozumíme, protože se tomu věnujeme. Víme jak vypadají nové modely etc. ,tak nám to třeba tak nepřijde. Ale tohle se dá vypozorovat na ženách/holkách a lidem, kteří se o auta vůbec nezajímají a jen se jim líbí.
Jéé pěkný béemwé to je 7 čka ? Ne zlato trojka. Jééé A4 ka tu jsem si přála --- né to je A8. Mě se moc líbí to nové céčko a dívala jsem se že tolik ani nestojí ... ne to je Sko a to stojí hodně.
Ale to ze to nejaka slecna nerozezna nema nic spolecne s designem tech aut. Rozlisovaci schopnost nekterych je zuzena na: Male/Velke/Hezke Velke (cti SUV). BMW jsem vedle sebe samozrejme videl a co neuniklo memu zraku jsou svetla ktere ma 1er, 3er a 5er naprosto jina a jelikoz jsou svetla urcujicim designovym prvkem predku aut tak ty auta proste nejsou stejne. 3er a 5er mozna tak ze zadu, ale ze predu urcite ne.
Podobnost Audi a ted bohuzel i mercedesu je mnohem dal.
Souhlas, že slečna nerozezná 3er od 5er neznamená, že jsou vozy po designové stránce stejné, a znám takové, které se o auta nezajímají, ale světla spojená s maskou u 3er prostě rozeznají od všeho jiného. Horší je to právě u Audi, kdy se i mě, který se o auta zajímá, podařilo splést si A3 sedan s A4.. k Audi tedy dodejme do řady 3/4/6/8
Žádné překvápko, kdo se o nové céčko alespoň trochu zajímal, měl o vzhledu nové generace poměrně jasno již tak před čtvrt rokem. Já osobně se k velkým fandům designu W204 neřadil. Byl poněkud důchodcovský, ahoj, já jsem Helmut z Bavorská - tohle je Gertruda. Cíl byl jasný - omladit klientelu. A to by se povést mělo. Vyfocená verze vypadá vskutku přitažlivě, otázkou je, jak se přizpůsobí rozevlátějšímu tvarování sociální verze nebo naopak vrcholné AMG. Bohužel, celý vzhled je možná až moc inspirován oststními modely. Maska - A, přední svěla - E, S, zadní světla - CLA, S, profil - CLA... i nárazníky nepřináší nic nového. Ale v dané verzi působí až na záď celek skvěle. Zadní svítilny jsou moc malé.
Soudě dle tvarů nárazníků to bude některá z top verzí, takže bych docela rád viděl i nějakou nižší...
I tak se mi ale nový designový směr Mercedesu dvakrát nelíbí. :-( Je podivně rozplizlý.
....ten bude potřeba vidět naživo. Takhle to působí jako divná světla + příliš padající záď, opticky se mi to moc nezdá. Ale třeba má Mercedes strategii, že v jedné generaci zmrší kombík a v druhé zase sedan... protože běžnému majiteli vydrží auto dvě generace ;-)
MB jde jednoznačně "na ruku" asijskému oku, face éčka, esko, teď céčko, všechno v jakémsi korea stylu. Chápat strategii zaměřenou na asijské trhy můžu, že se mi Mercedesy v dresu hyundaiů nelíbí je věc jiná, že si tím MB pomalu kope hrobeček v Evropě, také. :no:
Věčně soupeřící jsou všichni 3, otázkou je jestli zvítězí klasický žraločí BMW, nebo líbivý Audi...nebo fluidní M-B...nebo se víc rozprsknou zákazníci u nových modelů Mase, popř. Jagu (v to ale vyjma SUV moc nevěřím).
MB na piedestalu stálo, roky, bmw ho začalo nahlodávat, pak se přidalo audi, a tak situaci v roce 2013 můžeš popsat jako roky po rozpadu piedestalu, kdy se MB snaží ustát, co se dá. Už jsem to říkal, úkrok směrem k Asii chápu, logiku z pohledu MB má, mě jako Evropanovi se to ale nelíbí.
Ten úkrok také chápu, ale přijde mi až moc stranou. Přijde mi totiž "moc" z pohledu evropského zákazníka a pak logicky musí přijít otázka, zdali si MB může dovolit takto (až) ignorovat evropské oko, které MB definovalo (a i obráceně kdy MB vlastně definovalo ono oko).
Jestli famózně zatím nevím, uvidíme naživo, hlavně ta záď...
Ale na poměry posledních MB s dvěma páry dveří vypadá (podle těchto fotek) dost dobře. Proti takovému CLA je to skoro balzám na duši. ;-)
S tim se nedá nic dělat. Jeden kontinent je menší a druhej vo hodně větší. Jeden se roky potýká s krizí a ten druhej roste jak nic jinýho. Na koho by ses zaměřil ty ;-)
Dnes jsem předjížděl nějakej základní model CLA...brrrrr. Musím trvat ještě důrazněji nad tím, že to není M-B. Prostě není, nelíbí se mi, padá na hubu a je divně hrbatě nakloněný.
U C-Klasse je alespoň základní usazení kabiny v pořádku. Nicméně, ten kdo finančně vyroste z Hyundaie má jasnej automobilovej postup...
Základní CLA (tedy s halogeny) zepředu vypadá jako Hyundai. To byl můj první dojem a ještě jsem ho nesetřásl. Ne že by základní verze byly obecně nějaká pecka, ale tohle byl Hyundai jak vyšitý.
Hele pánové, klid. Teď tu budeme od jednoho korejomila poslouchat, že měl pravdu a už i MB se inspiruje u H. A ještě to tady potvrzujete.
Když už, tak přes SZ. Tohle nejde, takhle veřejně >:D
Až proti sobě uvidíš jet tvář vyděšené olihně (zdvižené "obočí" v provedení LED) právě míjíš Hyundai s xenony. Vždycky podvědomě sahám po harpuně. >:D;-)
Mně se CLA líbí, a to jsem Pony nikdy nesedlal. To auto vypadá dynamicky, je přičaplé k silnici, v hezkých barvách a na velkých kolech je to pecka. Přední maska je krásný detail, například...
Jiná věc je, jestli to je nebo není Mercedes. Ale to bychom mohli stejně tak diskutovat o tom, jestli jsou moderní Volva Volva a moderní Jaguary Jaguary (nemyslím F-Type, tam je ta zakotvenost k E-Typu jasná).
Pro mnohé "spotřebitele" vypadají dynamicky i Hyundaie (i30, i40...), takže to mě jako argument k tomu, že je to (na velkých kolech) pecka, nepřesvědčí. :-)
i40 jasně, proč ne... třeba v kombíku to tomu autu vcelku sluší. A jak je u mě zvykem... Kia se mi líbí ještě víc a Optima snese srovnání s čímkoli v mainstreamové střední (ne vždy vítězně, ale se ctí).
Prostě jakákoli prémiová značka má v kompaktní třídě problém odlišit se od mainstreamu... A3 je trošku šedá myš, 1er je vyloženě ošklivá... a zachraňují to detaily typu barva, kola, světla apod. V tomhle směru má CLA nejvíc exkluzivity, byť teda ne té tradiční Mercedesovské.
Nezapomínej, že A3 byl první "Sportback". Tedy není to tak, že by se Audi rozhodlo udělat A3 SB jinak, protože by to v malém nefungovalo... ale myšlenka na sportovní liftback se objevila až později. Já bych nevylučoval, že to Audi časem zkusí i u kompaktu...
To víš, že vím, že první toho názvu byl Sb u A3, ale i v současné generaci vypadá v podstatě zase jako 5dv. hb, nikoli jako A5Sb/A7Sb, takže už u současné A3 Audi mohlo..., ale nechtělo.
"Liché" A5 a A7 jsou z pohledu Audi takové doplňkové modely mezi klasikou A4->A6->A8. To o A3 neplatí, A3 je regulérní kompaktní 3/5dv hatch, tradičně, takže tuto tradici Audi zřejmě nechce bourat a nová generace je v tomto spíše drobnou evolucí.
To ale ještě neznamená, že se nějaké stylovky odvozené od A3 nedočkáme... jen holt není volné číslíčko mezi A3 a A4.
Ale je: A3,5! >:-[]
Podívej se jak dlouho si třeba BMW vystačilo s jednou číslovkou (3), pod kterou dělalo sedan, kombi, kupé i cabriolet.
Už to sice taky začínají dělat jako u Audi (podobně jako s četností verzí 4x4), ale nemuseli, fungovalo by to tak klidně dál.
P.S. Co u BMW nevychytali je označení 5GT, která je spíš jakýmsi sedničkovým hybridem crossoveru a MPV.
Jasně, Cabrio bylo taky původně A4 Cabrio. Jenže sportovní liftback už by si s označením A3 Sportback nevystačil, to jméno už je obsazené. A z druhé strany, jiné označení než Sportback nemá vzhledem k A5 a A7 smysl.
Proč by si s označením A3 nevystačil, cabrio a sedan taky přibyly a vystačili si. Problém je pouze v tom, že název Sb už použili pro 5dv. hb, jinak by nebyl žádný problém s další verzí A3 jako 5dv. kupé/lb. Nějaký název se dá vymyslet vždycky, třeba klasicky Fastback apod.
kazdy riesi u noveho mercedesu dizajn, dizajn a dizajn. Pritom je to mercedes, bude to v ramci dizajnoveho jazyka znacky a urcite sa na to bude dat pozerat.
Omnoho podstatnejsi je podla mna vyber motorov, nastavenie posilnovaca riadenia a ponuka asistencnych systemov...
Pro běžného spotřebitele jsou v prémii téměř všechny motory dostatečné... u BMW od nějakého 320d není co řešit. A asistenční systémy... to je věc preferencí, já osobně končím někde u hlídání mrtvého úhlu a čtení značek a podobné ptákoviny už mě nechávají chladným. Design je to co vidí každý... a hlavně, o technických parametrech se tu nepíše, takže ani nediskutuje.
No, to je v garáži zase diskusně nablito. Sakra! Kam i ctění a vážení diskusní kolegové dnes dali voko, když jsou tu schopni skloňovat mercedes v roli asijského gigola? Povolební diskusní šilhavka či co?
To nahoře přece dokonale vypráskává kožich komplet své euro-konkurenci, a to s grácií, v jejíž centrální genetické informaci je zakódováno poselství krásy, poselství designového předvoje, poselství nekonečné garážové touhy.
Tak především záď. Po desetiletí, kdy zadky všech aut postupně doslova bobtnaly, přichází do ligy sedan karoserie (společně s S-klasse), která krásu aut navrací k estetickému středobodu, krásu, která rovněž sama sebe posouvá dále. Dokonalá kompozice "C" sloupku, mistrovský tvar zadního okna, rohové zadní lampy, v siluetě důsledně dodržená linie "sedan", to vše spolu s právě sníženou a kraťoučkou zádí vnáší do světa silnic zásadně jinou estetickou dimenzi.
Rovněž příď - silná, chce se mi napsat "hustá", pevná, s nozdrami dravce na čekané. A pak boční, směrem k zádi klesající hrana, navozující vjem vzpínajícího se krále džungle, krále silnice, tohle přece vysílá jednoznačný signál nejen do mozku, ale též do srdce, do duše pravého prémiového jezdce.
Podle mého jde o zásadní událost roku, premiéra nastaví nová měřítka v garážích. A je-li CLA tak nějak možná přespříliš krátké, eS má zase tak nějak přespříliš široký gril, pak model C je harmonií roku. Totiž předchozí generace byla a ještě stále je nejkrásnějším sedanem planety. Nové céčko pak nejkrásnějším sedanem planety bude. Už zítra...
Vzhledová nádhera, což o to. BMW 3 vedle čistoty linií tohoto Céčka bude muset chodit kanálama... Ale Mercedes vsadil na "one Mercedes" a upřímně si nemyslím, že to je ten úplně nejlepší nápad... Kritizuji to u Audi, musím to kritizovat i u Mercedesu.
Céčko by mělo zůstat Céčkem a tady začínám mít pocit, že jde o eSko v ekonomickém balení pro "chudé"...
Za vzhled :yes: , za celkovou filozofii zabití osobitosti modelů :no: