19.9. 2014 Jan Mička Jan Mička

Mercedes-Benz C63 AMG dostane čtyřlitrový osmiválec s 375 kW

Mercedes-Benz C63 AMG dostane čtyřlitrový osmiválec s 375 kW

Evropská automobilová scéna je „sužována“ čímsi jménem downsizing. Mercedes-Benz ji však částečně ignoruje a ostrému střednímu sedanu dopřeje osmiválec.

V článcích o BMW M3 jsme velmi často zmiňovali konkurenci v podobě Mercedes-Benzu C63 AMG. Zatím jsme však o něm nevěděli nic jiného, než že bude prodávat, ale o motoru oficiálně nepadla ani zmínka. To už teď naštěstí není pravda a k naší radosti se automobilka vykašlala na downsizing.

Ovšem pouze částečně. Zatímco minulá generace měla pod kapotou osmiválec o objemu 6,2 litru, výkonu 336 kW a točivém momentu 600 N.m, ta nová bude mít objem zmenšený na 4,0 litru, ovšem stále z osmi válců, navíc dopovanými dvěma turbodmychadly. Tobias Moers, šéf divize Mercedes-AMG GmbH, měl pro rozhodnutí opravdu rozumné vysvětlení – prý to značka dluží svým fanouškům.

Mercedes-AMG GT: Motor V8 4.0 Biturbo podrobně

Pokud pátráte po původu motoru s kódovým označením M178, vězte, že pochází ze zcela nového kupé AMG-GT, které jsme si byli minulý týden prohlédnout přímo v sídle AMG. Objem je sice nižší, výkonově si však C63 AMG polepší. Podle oficiálních informací bude mít 375 kW (510 koní) a točivý moment 700 N.m. S tím se budou muset vypořádat pouze zadní kola, poháněná skrze sedmistupňovou převodovku AMG Speedshift DCT.

Ani velký výkon však není důvodem k tomu, aby mělo auto vysokou spotřebu. Agregát totiž patří do rodiny AMG BlueDirect, která se vyznačuje nízkými emisemi a tím pádem i menším apetitem. Mercedes-Benz C63 AMG by proto měl v průměru spotřebovat 8,2 l/100 km, což se na světově nejúspornější benzinový osmiválec sluší.

Spolupracujeme s TipCars.com
Itálii dramaticky zdražují dluhy Itálii dramaticky zdražují dluhy

Nečekaně vysoký schodek římského rozpočtu hrozí problémy…

Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost Deník E15 vydává další exkluzivní magazín E15 Premium – Jak vyhrát budoucnost

Jak vyhrát budoucnost, vám poradí letošní páté číslo…

Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou Ruské pravoslaví ruší styky s konstantinopolským patriarchou

Ruská pravoslavná církev zastavuje kvůli osamostatnění…

 
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank Nová Tatra pro hasiče do detailu: Titan je extrémní, má nahradit tank

Morálně i fakticky zastaralý hasičský tank má nahradit…

Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala. Stejně jako indický Renault

Nová generace Rapidu se bude jmenovat Scala. Jako první…

 



Mercedes-Benz prozrazuje detaily naftových plug-in hybridů. Filtr vypálí jen na dálnici Mercedes-Benz prozrazuje detaily naftových plug-in hybridů. Filtr vypálí jen na dálnici

Nový plug-in hybridní systém kombinující dvoulitrový…

Facelift Mercedesu třídy C: Hloubkovou operaci navenek nepoznáte! Facelift Mercedesu třídy C: Hloubkovou operaci navenek nepoznáte!

Třída C omládla, rozdíly v náraznících a optice světel…

 



 
FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

FSO Polonez: Polský hatchback od Giugiara slaví 40 let

Včera

Hatchback polské značky s italskou technikou i designem patřil mezi automobilové vytrvalce. Vyráběl se dlouhých 24 let.




Blesk.cz

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se nejvíc ptáte? Jak dlouho můžete volat?

Odborníci z úřadu práce na telefonu Blesku! Na co se…

Pozor! Je to tady. Startuje další ročník unikátního projektu Blesku Odborníci na telefonu. DNES od 10 do 12…

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod britskou metropolí? Stanice duchů, válečné bunkry a další!

Tajemné londýnské podzemí: Co všechno se skrývá pod…

Podzemní poštovní železnice, »stanice duchů«, či římské lázně a amfiteátr. Londýn turistům nenabízí jen tuctové…

 

iSport.cz

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se Šilhavého Ukrajinci

Jste Václavem Havlem českého fotbalu? ptali se…

PŘÍMO Z UKRAJINY | Jaroslav Šilhavý, trenér národního týmu, očekává zítra proti Ukrajině ještě těžší zápas, než…

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza Vlasta je drsná!

Kdo hlídá vítěze Velké pardubické? Pozor, koza…

Kopce zalité sluncem, zdánlivá pohoda a klid. Koně za miliony ve stájích hlídá rohatá koza Vlasta. „Radši jsem…

 

Reflex.cz

Jasná zpráva z voleb: Referendum v Česku projde nejdřív za čtyři roky

Jasná zpráva z voleb: Referendum v Česku projde…

Obecné referendum patří mezi hlavní témata české politiky posledních let. Přestože by v současném rozložení sil…

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Pohřeb Kočkových: Jak jsem se styděl za své spoluobčany

Byl jsem v pátek – na jako čumil, ale pracovně – na pohřbu Jana Kočky, mladého kluka, který z blbosti sedl do…