Mercedes-Benz CapaCity L na UITP Milan 2015

 

V rámci kongresu a veletrhu pořádaného Mezinárodním svazem veřejné dopravy (UITP) představí Mercedes-Benz řadu řešení pro hromadnou dopravu včetně modelu Capacity L.

Kongres a veletrh UITP, který se uskuteční od 8. do 10. června letošního roku v Miláně, patří mezi nejvýznamnější evropské události v oblasti veřejné dopravy a Mercedes-Benz zde hodlá vystavit své nejnovější příspěvky k řešení hromadné dopravy ve městech.

K hlavním hvězdám má patřit koncem loňského roku představený Mercedes-Benz CapaCity L, který je se svou celkovou délkou 21 metrů zhruba o tři metry delší než současné běžné kloubové autobusy a zároveň překonává i povolenou maximální délku soupravy vozidel stanovenou na 18,75 m, ale i přesto splňuje požadavky německé silniční dopravy a může zde být nasazen do běžného provozu.

Tento kloubový autobus s interiérem schopným pojmout až 191 cestujících má být ideálním řešením pro přetížené městské linky a vyhrazené linky Bus Rapid Transit, které díky vyhrazeným jízdním pruhům vedle vysoké přepravní kapacity vynikají i rychlostí srovnatelnou s provozem metra.

Čtyřnápravový autobus s řízením kol první a poslední nápravy je poháněn přeplňovaným vznětovým šestiválcem o objemu 10,7 l. Tento motor, splňující emisní normu Euro 6 může disponovat výkonem 265 kW (360 k) nebo 290 kW (394 k). S motorem uloženým v zádi spolupracuje automatická převodovka.

Mercedes-Benz uvádí, že při plném obsazení vychází spotřeba paliva na jednoho cestujícího okolo 0,5 litru na 100 km, což má být jeden z nejnižších údajů mezi městskými autobusy. Hodnota CO2, která má připadat na jednoho cestujícího má pak být 13,3 g/km.

Mercedes-Benz Citaro Euro 6: Kapka ke kapce

Vedle extrémně dlouhého modelu CapaCity L s konvečním pohonem se na UITP Milan 2015 ve světové premiéře představí Mercedes-Benz Citaro na zemní plyn, jehož pohonná jednotka, která je na posledním snímku v naší galerii, produkuje o 20 procent méně emisí CO2 než srovnatelně výkonný motor spalující naftu.

Pohledem do blízké budoucností, jíž má být již konec tohoto desetiletí mají představovat městské autobusy Citaro E-CELL a Citaro F-CELL. Ty jak napovídá jejich název vycházejí z konvečního stejnojmenného modelu, ale první z této dvojice využívá ke svému pohonu elektrické energie z akumulátorů, zatímco druhý je vybaven palivovými články.

Mercedes-Benz Citaro LE: Nová karoserie

Mercedes-Benz v souvislosti s touto dvojicí vozidel uvádí, že podle současných předpokladů bude v roce 2030 okolo 70 procent všech nově dodaných autobusů Citaro dodáno klientům s elektrickým pohonem.

Spolupracujeme s TipCars.com
KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany KLDR chce po celé zemi rozmístit nový systém protivzdušné obrany

Severní Korea oznámila, že provedla test nového systému…

Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí Velké technologické firmy prodělávají, investory to však příliš netrápí

Tesla, Uber nebo Twitter. Ačkoliv se může zdát, že tuto…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák skončil neúspěchem

Avia A11 Trend (1993-1996): Porevoluční teréňák neuspěl

Dnes 08:00

Letňanská Avia se v polovině 90. let minulého věku pokoušela o výrobu terénního vozu. Projekt ale nebyl úspěšný.




Blesk.cz

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230 let: Zákaz vydal Josef II.

Na Starém židovském hřbitově nepohřbívají už 230…

Na světoznámém Starém židovském hřbitově na pražském Josefově proběhl poslední pohřeb 29. května 1787. Císař…

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200 metrů pod vrcholem

Češka (†47) nepřežila výstup na Sněžku. Zemřela 200…

Polští turisté nalezli pod vrcholkem Sněžky českou turistku (†47), která byla v bezvědomí. Její život se…

 

iSport.cz

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů nepřijdu důstojně

Vachoušek končí kariéru: Manželka ví, že domů…

Snažil se kontrolovat, ale neudržel se. Nešlo to. V očích se rychle objevily slzy, emotivní rozlučka s…

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc než ve Spartě

NEJ hlášky o titulu Slavie: Hušbauer si ho užil víc…

Poslední zápas sezony, výhra 4:0, která znamenala mistrovský titul. O dobrou náladu bylo po sobotním duelu…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…