reklama


Mercedes-Benz CapaCity L na UITP Milan 2015

 

V rámci kongresu a veletrhu pořádaného Mezinárodním svazem veřejné dopravy (UITP) představí Mercedes-Benz řadu řešení pro hromadnou dopravu včetně modelu Capacity L.

Kongres a veletrh UITP, který se uskuteční od 8. do 10. června letošního roku v Miláně, patří mezi nejvýznamnější evropské události v oblasti veřejné dopravy a Mercedes-Benz zde hodlá vystavit své nejnovější příspěvky k řešení hromadné dopravy ve městech.

K hlavním hvězdám má patřit koncem loňského roku představený Mercedes-Benz CapaCity L, který je se svou celkovou délkou 21 metrů zhruba o tři metry delší než současné běžné kloubové autobusy a zároveň překonává i povolenou maximální délku soupravy vozidel stanovenou na 18,75 m, ale i přesto splňuje požadavky německé silniční dopravy a může zde být nasazen do běžného provozu.

Tento kloubový autobus s interiérem schopným pojmout až 191 cestujících má být ideálním řešením pro přetížené městské linky a vyhrazené linky Bus Rapid Transit, které díky vyhrazeným jízdním pruhům vedle vysoké přepravní kapacity vynikají i rychlostí srovnatelnou s provozem metra.

Čtyřnápravový autobus s řízením kol první a poslední nápravy je poháněn přeplňovaným vznětovým šestiválcem o objemu 10,7 l. Tento motor, splňující emisní normu Euro 6 může disponovat výkonem 265 kW (360 k) nebo 290 kW (394 k). S motorem uloženým v zádi spolupracuje automatická převodovka.

Mercedes-Benz uvádí, že při plném obsazení vychází spotřeba paliva na jednoho cestujícího okolo 0,5 litru na 100 km, což má být jeden z nejnižších údajů mezi městskými autobusy. Hodnota CO2, která má připadat na jednoho cestujícího má pak být 13,3 g/km.

Mercedes-Benz Citaro Euro 6: Kapka ke kapce

Vedle extrémně dlouhého modelu CapaCity L s konvečním pohonem se na UITP Milan 2015 ve světové premiéře představí Mercedes-Benz Citaro na zemní plyn, jehož pohonná jednotka, která je na posledním snímku v naší galerii, produkuje o 20 procent méně emisí CO2 než srovnatelně výkonný motor spalující naftu.

Pohledem do blízké budoucností, jíž má být již konec tohoto desetiletí mají představovat městské autobusy Citaro E-CELL a Citaro F-CELL. Ty jak napovídá jejich název vycházejí z konvečního stejnojmenného modelu, ale první z této dvojice využívá ke svému pohonu elektrické energie z akumulátorů, zatímco druhý je vybaven palivovými články.

Mercedes-Benz Citaro LE: Nová karoserie

Mercedes-Benz v souvislosti s touto dvojicí vozidel uvádí, že podle současných předpokladů bude v roce 2030 okolo 70 procent všech nově dodaných autobusů Citaro dodáno klientům s elektrickým pohonem.

Spolupracujeme s TipCars.com
Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace Trumpa rozlítily prázdné plochy na inauguraci, obvinil média z manipulace

Americký prezident Donald Trump a poté také mluvčí Bílého…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Dnes 19:29

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta, spory o výchovu a poptávka po tragédiích

Týden Františky: Halucinace na plese prezidenta,…

Pan Miloš Zeman spolu s chotí Ivanou opět na Hradě uspořádal charitativní bál. Na plese po inauguraci tančil i…

 

iSport.cz

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve Spartě se dere do sestavy

Konaté se hlásí o místo! V přípravě boduje a ve…

Jsem zpátky a musíte se mnou počítat! Tiémoko Konaté vyslal sparťanské obci jasný vzkaz. V sobotní přípravě s…

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila penalta, Chelsea slaví

SESTŘIHY: Leicester znovu padl. Arsenal spasila…

Fotbalisté mistrovského Leicesteru se topí v krizi. Na hřišti Southamptonu prohráli 0:3 a ztratili body v šestém…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama