Po pravdě nevím co kupující na "E" vidí. To auto je dle mne hnusné jako noc. A to jsem se ve školce byl za trojcípou hvězdu proti větší skupině vrtulkářů. Raději bych ještě počkal na novou "5" nebo koupil tu stávající. Ale zas je furt lepší nové "E" než "5GT".
Musím se Éčka zastat. Minulá generace byla tragická, tato ji převyšuje - nebojím se napsat - rozdílem třídy. Design se povedl, líbí se mi.
Éčko je určitě horkým kandidátem proti přestárlé, ale pořád nadčasové 5er nebo dožívající Audi A6. ;-)
já to mám přesně naopak. ten předek se mi skousáva tíž. Naopak zadek mi přijde nadmíru povedenej, jeden z nejlepších co jsem u aut viděl. obvzlášť když se rozsvítí brzdovky :-) kombi je zezadu vynikajicí - AMG přímo božské :-) tenhle obrázek mi na ploše vydržel hodně dlouho...
[odkaz]
my meli Ecko v kombiku tu minulou generaci s AMG paketem a taky to byla krasa :-) s paketem to vypadalo nizsi a ty 4 laufy, no respekt. ale je pravda, ze bez paketu to dost pripominalo rakev >:-[]
Píšeš, že jdeš brzy pro vyšší střední, gratuluji :yes: Kup tu bavorskou pětku, nesedí-li ti nové Éčko, ta pětka je samozřejmě fantastické auto. Nebo budeš čekat na novou?
Nove Ecko se pro me stalo tvarove i interierem zklamanim. Za zdarilejsi stale povazuji predchozi generaci, ktera dokazala byt elegantni i opticky svizna zaroven. Nechapu poselstvi, ktere nastupnicky model prinasi.
Audi 548ks
Mercedes 329
Volvo 262
BMW 198
a... tečka.
Ostatní je prakticky kusová záležitost, udivuje zejména naprostá absence Jaguaru.
Také je tahle tabulka celkem pěkným vodítkem k odpovědi na otázku, je-li možné úspěšně u nás resp. v Evropě vstoupit do vyšší střední, to myslím v rámci diskusí o luxusních japonských automobilkách anebo při diskusích o snahách udržet se v tomto segmentu evropskými mainstreamovými výrobci.
Chtělo by to nějakou evropskou tabulku, ale vezmu-li v potaz, že jsem během posl. dvou měsíců najezdil přes deset tis. po Evropských hájvejs, od Baltu po Středozemní, a vybavuju si jeden, slovy jeden, Jaguar XF, který jsem potkal, pak moc nesázím na nějaký lepší výsledek ani v rámci evropských prodejů. Ale možná jsem jen neměl štěstí.
Tak já to štěstí neměl taky. Jedinný Jag, který jsem nedávno potkal bylo XKR u Berlína, jinak nula... nic. To auto je buď neviditelný, nebo se neprodává... :-!
Každý den jezdím v Ostravě kolem jednoho XF do práce, je pěkné (teda až na tu ultramoderní bílou) :-)
V Ostravě jsem ale Jagů viděl víc než jinde v ČR, takže asi když se prodejci činí, tak to jde...
...prodal celkem 24.000 aut v obdobi 01-10/2009 a potyka se s propadem 25%. To by se dalo vysvetlit zastavenim vyroby X-Type a nabihajicimi prodeji XJ.
nevím, ale není trošku mimo mísu porovnávat kvantitativně prodeje Jaguaru a třeba Audi a pod?
Vem si jenom zastoupení A6 ve firemních flotilách/vládních službách. Myslíš že nějaká firma by jim koupila místo A6 Jaguary (i kdyby vycházeli cenově níž?)
A detto v Čechách, kde ti závidějí Mercedes, za Jaguara by tě linčovali :-!
Apropopos, jeden vídám skoro každý týden na Žižkově. XF, tuším (podle zvuku) 2.7diesel, v té krásné zelené (english racing green?) :yes: A jezdí s ním dáma :yes:
zeptej se člověka z lidu, někoho obyčejného, co by hodnotil výš, jesli MB nebo Jaguar. Ne technicky, ne historií, prostě podle jména. Jaguar má stále punc něčoho excluzivního, hříšně drahého, v čem jezdí maximálně nějaký šlechtici v Englandu + pár pofiderních zbohatlíků ve zbytku světa. Tyhle lidi ani nebudou vědět, že se vyráběl nějaký X-type, skoro až "lidový" jaguár.
Krom toho má Jaguar 3 řady, teď už jen dvě (mimo sporťáků) a objemy jeho prodejů nikdy nedosahovali objemů MB.
A jak říkám - ukaž mi firmu, která si klidně i pro svůj TOP Managment nakoupí Jaguary? Osobně se dívám na data z cca 400 firem z GER/SWI/AUT a krom jednoho generála, který měl XJ jsem tam žádný jiný neviděl. Vlastně ještě jeden XF, letos. E-ček/5er/A6 je tam jak máku, 7-er/S-classe/A8 pro top top top pozice taky celkem hafo.
A to opravdu myslíš, že si ty firmy nekoupí XF pro svůj top management proto, že se bojí příliš vysoké image Jaguaru oproti MB či BMW??? Kuko, pokud se tvé úvahy ubírají tímto směrem, pak se budeš muset poohlédnout po jiném partnerovi do diskuse. :-!
no musim se zastat kuka. jagu ma mezi lidma skoro jiste lepsi povest nez nemecka trojka (povesti mam na mysli image, ne spolehlivost). vcera sem mel tu cest jednoho jaga potkat v praglu a ja jen tak z hecu na slecnu nahodil, jestli vi, co to bylo a ona hned zfleku na me "nebyl to jaguar?" a rikala to s takovym tim "tyyjooo" akcentem. jagu ma proste povest, je to auto pro ty nejuspesnejsi. myslim, ze mu dost kazi prodeje to, ze se hodne lidi boji, kde to budou servisovat, ze je to poruchovy atd. takova ta nalepka z minulosti, kdy dily byly drahy a vse bylo komplikovany. a uprimne, pokud by si byl napriklad z pardubic, chtelo by se ti do servisu jezdit 100 kilaku ? (nedej boze, ze se ti to posere nekde v cizine... hledej tam pak servis na jaga...) :-) me ne ale asi bych o tom hodne uvazoval :-) jagu dela ted fakt krasny auta a ten WOW efekt je u nich opravdu nevidany :-)
Já si myslím, že to co popisuješ, s tou slečnou, je spíš
o větší "exotičnosti" Jagu proti MB (taky jich jezdí, nejen tady, mnohem méně než MB), ale nevypovídá to nic o tom, že by si slečna (a většina lidí s ní) také automaticky myslela, že je obecně značka aut Jaguar, proti značce Mercedes-Benz, něco podstatněji více "exkluzivního a hříšně drahého"... ;-)
ne treba hrisne draheho ale rozhdone je to exklusivnejsi. uz prave proto, ze jich je tu malo a tenhle punc exoticnosti se tu siri dal. a to je presne ta vyhoda jaguaru, kdy za podobne penize dostanes neco vic exklusivniho. nerikam, ze MB je malo exklusivni ale dle mych zkusenosti ma jaguar stale vetsi punc exklusivity... (at uz pravem nebo ne)
btw: tohle je námět na zajímavou anketu. Má podle vás značka Jaguar větší punc exklusivity než prémiová trojka z německa ? :-) ikdyz tady na auto.cz by byla asi zavadejici. chtelo by to povesit nekam, kam chodi lidi, ktere auta neoslovuji stejne jako nas :-)
Pokud bych šel čistě po základním významu slova exkluzivita (vyjímečnost/výlučnst), pak k tomu má Jag., právě z důvodu menšího výskytu, určitě blíže, než německá prémiová trojka, pokud dám ovšem důraz i na s tím spojenou "finanční nedostupnost" (viz. kukovo "hříšně drahého") pak to tak jednoznačné zdaleka nebude... Vyjímečnost/výlučnost u nás totiž mohou mít i některá podstatně levnější auta než Jagy, takže by exklusivita u luxusní značky měla být podpořena i jistou nedostupností (obvykle finanční) pro "běžného/průměrného" člověka...
P.S. Ovšem exklusivita ve smyslu nedostupnost, se určitě nezvyšuje např. formou neschopnosti produkt nabídnout a hlavně prodat...
To ohledně firemních flotil je sice pravda, ale to, podle mě, přece není chyba Audi/BMW/MB, že si je firmy vybírají, nýbrž chyba Jaugaru, že jeho vozy se do firem tolik neprosazují. Nechci tvrdit, že to přimo tak myslíš, ale trochu to na mě tak půosbí, jako bys to tak chtěl říct. Podle mě, by se teda Jaguar měl víc snažit, aby svá auta prosadil i do firemních flotil a tím zvýšil prodeje.
Jde mi jen o to, že tady na auto.cz je takovým oblíbeným zvykem, podle mého názoru, označovat prodeje aut firmám jako něco špatného a často se zde tak snaží někteří jedinci "shazovat" prodeje některých aut (nejvíce asi u koncernu VW). Netvrdím, že to děláš ty, jen se snažím dovysvětlit smysl mého přízpěvku.
jen jestli si to casto nevykladas zle. par lidi tu totiz casto tvrdi, ze nejvic prodanych aut znamena nejlepsi auto. a napriklad u typicky fleetoveho passatu nebo octavie me tohle vytaci. takova mazda 6 je ve vetsine pripadu vybrana jednotlivcem/soukromnikem a presto ma slusne prodeje a v testech je chvalena. proto je ten FLEET casto osočován ale za to tu muzou prave tihle kriklouni co koukaj jen na cisla.
to same plati (v daleko mensim meritku) i zde. jag neni vubec spatnej ale neprodava se. jenze to neni tim, ze by to auto bylo spatne nebo osklive ale spis kvuli servisům, neznámé spolehlivosti apod. lidi by potrebovali trochu osvetu a jaguar by potreboval zase o hodne sirsi distribucni a servisovou sit + masivni kampan. ale je to jen muj nazor, takze ze me nedelejte nejakeho vseznalka :-)
Však jasně, jde mi jen o to, že podle mě prostě nelze kritizovat modely některých značek a jejich prodeje za to, že si je vybírájí firmy jako své vozy. To je, podle mého názoru, naopak důkaz schopnosti dané automobilky o tom, že je schopna svá auta prodat nejen jednotlivcům, ale také firmám a tím navýšit prodeje. Určitě nehodlám tvrdit, že to automaticky znamená, že daný (jak říkaš např. ty - nejprodávanější) vůz je nejlepší. ;-)
:yes: u jagu by v CR ale nepomohl ani ten nejschopnejsi management... nejsou prodejny, nejsou servisy... proste nemuzou mimo auta poskytnout takove podminky jako konkurence.
To je podle mě škoda, Jaguar vždy, dle mého názoru, dělal velmi pohledná auta, takže mně by vůbec nevadilo, kdyby jich na českých silnicích jezdilo víc. Třeba XF jsem na živo viděl jen jednou, ale opravdu moc se mi líbí. A nové XJ je, podle mě, také velmi pohledné auto. :-)
Ano, německá trojka už dávno pochopila, že nejvíc aut vyšší střední jezdí ve firemních flotilách a taky se na ně cíleně zaměřila. Samozřejmě mají výhodu širších modelových řad, takže můžou nabídnou střední/vyšší střední/luxus třídu a tím pokrýt třeba kompletně vedení firmy.
Jaguar byl, a do značné míry doposud je zaměřený na individuální zákazníky. + menší síť prodejců/servisů/služeb je další handicap.
Takže abychom se vrátil na začátek téhle dišputace. Šlo mi jen o to, že není úplně srovnatelné porovnávat čísla prodejů Jaga a třeba Bawa, nic víc nic míň. ;-)
"Jaguar má stále punc něčoho excluzivního, hříšně drahého, v čem jezdí maximálně nějaký šlechtici v Englandu + pár pofiderních zbohatlíků ve zbytku světa. Tyhle lidi ani nebudou vědět, že se vyráběl nějaký X-type, skoro až "lidový" jaguár."
Tak větší "hlod" o Jagu jsem tu už chvilku nečetl, a že bude zrovna od tebe, bych nečekal, i když po včerejší diskusi pod Vel Satisem...možná malinko taky ano...
K představě něčeho "...excluzivního, hříšně drahého...", není hlavní podmínka to, aby se toho prodávalo co nejméně (viz. také včera některé názory pod Vel Satisem), jak se zde velká skupina diskutujících mylně domnívá.
U nás si dnes člověk "z lidu", který čte místo "Autocaru a TopGearu" spíš "Blesk", spojí častěji značku Jaguar právě s bulvárními fotografiemi, na kterých je "kýčovitý" Michal David, za volantem podobně "kýčovitého" S-Typu (pro ně tedy jen nějakého "moderního" Jaguáru).
Málokdo z nich naopak tuší, že už se zase (naštěstí) znovu dělají i skutečné Jagy, jako např. skvělý XFR.
A taky jedna věc je vytvořit/vyrobit kvalitní produkt a jiná prosadit se (znovu) na trhu a tedy tento produkt umět "prodat" (viz. např. dlouhodobě neutěšená situace s prodejcem Jagu u nás).
Tady se ovšem na toho, kdo umí nejen vyrobit, ale i prodat nahlíží přes prsty, jako málem na "podvodníka"..., ale na toho komu tato shopnost "kvlalitně vyrobit/dobře prodat" z jakýchkoli důvodů schází, se pohlíží spoluzúčastněně, jako na umělce, jehož dílo dojde všeobecnému uznání až po jeho "smrti"...
pravda bude někde uprostřed, jako vždy. Mezi "obyčejným" lidem je Jag někde na rovni Mercedesu a platí za hodně drahé auto. A je to také o tom, že o Jaguaru je minimální, takřka žádné povědomí.
Ano, protože můj "pohled" měl být/byl určitým protipólem k tomu "extrému" co napsal o Jagu kuko... a zabýval se spíš "lidovým" vnímáním "novodobých" Jaguárů...
Lidem (většinou starším) nezajímajících se vůbec o toto téma (ani očima bulváru) může samozřejmě připadat Jag exotičtější, než třeba MB (právě z důvodu jeho meně častého výskytu), to ale meznamená, že je tato značka obecně vnímána, jako něco podstatně více "exkluzivního a hříšně drahého", než třeba právě Mercedes Benz...
Navíc, kde je dnes image spojená
s tradicí celého britského automobilového průmyslu a s ním spojená i tradice samotného Jaguaru. Kdo dnes vlastní a značky Bentley, Rolls, ale i Jaguar, nebo "MINI"...a kde je třeba ROVER apod....
je otázkou jak je toto podvědomí zaryto i o třídu výše. V naší čecháčkovské povaze, která se bohužel uchytila i u nás Slezanů, mohou být komplikace s provozem takového vozu dosti nepříjemné >:D
Pravda je tam venku, v prodejnách německé prémie a Volva. Popravdě se velmi těžko tomuhle staví konkurenční hráz. Není ani potřeba, tohle je třída elitních jezdců a jen ti rozhodují o tom, kdo bude mít na kapotě diamantovou pečeť.
Volvo je v tabulce pěkně vyštosované :-) Designem to všem natřel (zde to nemůže, prostě nemůže přebít ani nová bavorská pětka, Dinar mi v tomhle bude určitě muset dát brzy za pravdu) Mercedes-Benz E-Klasse, ovšem aby jako bylo jasno, všichni nejlepší to bouchají v takovém designovém náskoku před celým světem, že úchvatnější to už snad ani být nemůže.
Odtušuji, že karosářsky se v budoucnu utkají AUDI a BMW. A jestli něco, pak tohle klání bude kláním o diamantových jiskrách na hranách mečů z damaškové oceli.
Važme si Volva, poskytuje alternativu.
Držme palce Jaguaru
A kupme si zejtra novou vyšší střední. Neb to je kategoerie motoristického nebe - neomezen vnitřním prostorem si současně nepřipadáš, že řídíš vzducholoď. Vůz má být tak akorát.
Dinar ti rád dává zapravdu, osmdesátka mě oslovila svým jednoduše elegantním designem jak vnitřku tak karoserie, ale nastupující 5er bude v tomto ohledu srdcovka. Pro mě po E39 z hlediska designu, a tím myslím zejména vnitřek, protože E60 mě zvenku oslovuje stále, je nová F10 dokonalostí na kolech v rámci třídy, všechno mi na ní prostě sedí tak, že nějak nemám nad čím povzdechnout. ;-)
S ostatním souhlas, vyšší střední je opravdu stropem pro každého, kdo rád řídí, vše nad tím je sice luxusní, ale z hlediska schopností na silnici kompromis.
Ono je to trochu jinak, a v BMW to vědí, E60 proti éčku prodejně velkou díru do světa neudělala, očekávání a hryzání nehtů při uvedení F10 je v Mnichově veliké. Osobně myslím, že se F10kou jen trochu srovnají šance, přestože bude 5er v každém ohledu lepším autem. ;-)
Předevčírem jsem se chvíli naháněl na autobahnu s éčkem v avan
tgardu, tj. nižší podvozek, ledky na denní svícení a větší kola, a jak jsme se různě míjeli, pořád jsem přemýšlel, jak je možné, že jediné auto, kterému skutečně sluší stříbrná je Mercedes, buďto mají nějaký spec. odstín stříbrné, který sedí, nebo je to tvary těch aut, ale v této konfiguraci vypadá éčko prostě skvěle, jen pak nesmíš potkat nějaký classic 250cdi v tmavé na šestnáctkách, ten rozptyl dojmu z jednoho typu auta je neskutečný. ;-)
ono ten pocit, ze sporis je nenahradiltelny...paradoxne kazdy chce "sporit" na prevadzke, pricom ak by siniekto realne zratal stratu hodnoty, poistenie, atd., zisti,ze rozdiel benzin vs diesel je po zaratani celozivotnych nakladov je rozdiel zanedbatelny
Např. při nájezdu padesát až sto tisíc km ročně není rozdíl nákladů rozhodně zanedbatelný ani v této třídě, navíc třeba na dálniční provoz je moderní turbodiesel, svým způsobem, vhodnější a ztráta tržní hodnoty je u dieselu také podstatně menší...Obě paliva/motory mají své pro i proti a jen "omezený" člověk vidí výhody pouze u jedoho z nich, podobně jako např. Áda...
škoda že se tu nemůže vyjádřit můj známý z reichu, každý 1 rok kupuje novej meďour a ten starej dává pryč-je zaměstnanec automobilky, poslední roky sedlá už jenom éčka.Za sebe mohu říci jen, že pouze sedět za volantem tohoto skvostu je zážitek sám o sobě-hezký příběh, že :-)