Nejúspěšnější značkou na českém trhu mezi nákladními automobily byl v roce 2008 Mercedes-Benz. Stejně jako drtivá většina významnějších výrobců ovšem prodal méně.
Tak Avia je tak vysoko, a podle zpráv ze truck forumů jsem už měl za to, že se tam už jen vymetají pavučiny. Snad se z toho dostanou kluci "indičtí".
MAZ není ruský výrobce, ale běloruský (Minský automobilový závod).
Automobilová výroba Pragy byla prodána do Polska, ale v jaké fázi to tam je už netuším.
A neví někdo jak je to s Tedomem? Jsou to zbrusu nově vyrobená auta nebo kompletně překopané staré Liazy?
Tatro, díky za MAZ, opravím. O prodeji Pragy do Polska jsem taky zaslechl, ale avboslutně netuším, jestli se tam něco děje, či ne. Spíš bych sázel na druhou variantu. Žebříček neuvádí modely, ale předpokládám, že ty "nové" Tedomy je řada Fox, která stále z původních liazek vychází. Mimochodem - poslední nová líza se prodala v roce 2007.....
To jo vyrábí, ale z liaz forumu jsem měl za to, že tam zametají jen pavučiny.
K té řadě Fox, ta samozřejmě vychází, respektive je to poslední model Liazu, ale rovněž jsem zatím slyšel jen o razantních modernizacích starých Liazů řady 100 a 300 na tuto řadu. Musím to tam zase prošmejdit. Vlákno o Liazu (Tedomu) většinou vynechávám ..
To je celkem logické, že by to byla razantní modenizace. Vždyť Martin Macík koupil kompletní dokumentaci Liazu. S tím posledním modelem Liazu máš zřejmě pravdu, budka Foxe je velice podobná řadě 400 Xena..... :-) Jen práva na značku Liaz zůstala, pokud se nepletu, v rukách bývalého šéfa zkrachovalého slovenského Sipoxu.
Ano avia stále vyrábí. Na podzim měli den otevřených dveří. Vyrábí hlavně na potvrzené objednávky a pak měli zakázku do turecka - jen podvozky na stavbu autobusů (ty podvozky s měchama). Ale žadnej cvrkot tam není.
Avia podle mě jede a dokonce má nějaký záměr jít do kategorie N3 tudíž auta nad 12 tun, pokud jsem to pochopil dobře. Tedom dělá jednak modernizace starých Liazů, nejčastěji 24.33 SD (sklápěče 6x4) a jednak dělá i úplně nové Foxy řady d tudíš s nafovými motory Myslím Renault a Deutz a řadu g s plynovými motory Liaz. K tomu samozřejmě autobusy co se dělají u nás v Třebíči v licenci zahraniční firmy ještě s kogeneračními jednotkami. Živě si pamatuju jak dyž ještě začínali sídlili na naší ulici a majitel je bývalý Dukovaňák.