Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz Citan: Motory Euro 6 a nové prvky výbavy

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Mercedes-Benz uvádí svůj nejmenší lehký užitkový model s motory Euro 6 a několika novinkami v nabídce příplatkové výbavy.

Mercedes-Benz Citan, který je prvním sériovým modelem vzešlým ze spolupráce německého koncernu s alianci Renault-Nissan, se představil v roce 2012.

Nyní se mladší sourozenec Renaultu Kangoo představuje v provedení s motory, splňujícími emisní normu Euro 6.

Mercedes-Benz provedl u pohonných jednotek pouze blíže nespecifikované úpravy v jejich konstrukci a doplnil o NOx katalyzátor, což znamená, že u nich není využita komplexní technologie SCR a řidiči se nemusí obtěžovat s AdBlue.

Všechna provedení modelu Citan, která splňují normu Euro 6 budou standardně dodávána s balíčkem BlueEFFICIENCY a součástí výbavy bude mimo jiné i start/stop systém. Výsledkem má být u vznětových motorů spotřeba paliva 4,3 l nafty na 100 km podle NEDC.

Výkony přeplňovaného vznětového čtyřválec o objemu 1,5 litru zůstávají i po přechodu na emisní normu Euro 6 beze změny. Zájemci o dieselový Citan tedy budou moci volit z výkonů 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k).

V případě točivého momentu došlo na zvýšení maximální hodnoty o 20 N.m pro každý vznětový motor a Citan nyní nabídne 200 N.m., 210 N.m a 260 N.m.

Spolu s uvedením motorů Euro 6 představuje Mercedes-Benz několik novinek ve výbavě Citanu. První z nich je převzata ze sesterského Kangoo, u nějž byla poprvé použita u provedení Be Bop a jedná se o dvojici výklopných střešních oken na sedadly řidiče a předního spolujezdce. Nad druhou řadou sedadel je pak pevné panoramatické okno.

Dalšími novinkou je na přání dodávané dvojité sedadlo předního spolujezdce, s úložným prostorem pod sedákem a možností sklopit jedno z opěradel a proměnit jej ve stolek.

Nabídku multimediálních systémů rozšiřuje navigační systém s dotykovou 3,5-palcovou obrazovkou s mapovým materiálem pro západní Evropu, slotem pro SD kartu, vstupy USB i AUX a rozhraním Bluetooth.

Posledními rozšířeními výbavy na přání jsou parkovací kamera, jejíž obraz se promítá do vnitřního zpětného zrcátka a alarm, který je k dispozici pro osobní i užitková provedení Citanu.

Na vybraných trzích se Mercedes-Benz Citan crewbus v souvislosti s uvedením motorů Euro 6 přejmenovává na Citan Tourer.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - Nadzvukovy
13. 5. 2015 17:43
Re: stropni svetlo
Je to jednoducho komplet modelova ponuka pre firmu. Generalny riaditel ma eSko. Riaditelia pobociek Ecka. Obchodaci Acka. Presuny tovaru medzi pobockami Actros alebo Antos ci Atego. Na mimomesky rozvoz tovaru zakaznikom Sprinter. Na rozvoz v metropole Citan ... Samozrejme toto vsetko s vyhodnym benefitom. Tazke pochopit ? Nieco usetrili. Preznackovali. Maju dalsi model pre priklad ktory som pouzil. Myslim tym nadnarodne firmy, spolocnosti. Nie lokalnu cesko alebo slovensku parodiu na firmu. Ty ostatny si vezmu Kangoo alebo Doker ...
Avatar - S8
13. 5. 2015 17:16
Kangoo je dobry delnik...
.....ale Mercedes to pro mě nikdy nebude, ani kdyby se převlíklo stokrát. Mercedes neskutečně zlepšil za poslední roky design, ale tohle je prostě průs.....pohroma. Neříkám, Kangoo jsme měli na firmě asi v 5 exemplářích a 300 tkm absolutně v pohodě, ale to si za tu cenu koupím dvě a je to.
13. 5. 2015 16:35
stropni svetlo
[odkaz]
mercedes

[odkaz]
dacia

To si uz je vazne delaj srandu 8-s