Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid: V běžném provozu v Hamburku

Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid: V běžném provozu v Hamburku

 
 

Městské autobusy Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid s palivovými články vyrazily do běžného linkového provozu.

Společnost Hamburger Hochbahn AG v rámci německého projektu NaBuZ demo zahájila v druhé polovině srpna provoz čtveřice městských autobusů Mercedes-Benz Citaro FuelCELL Hybrid s palivovými články. V příštím roce je mají doplnit další tři.

Dopravní podnik města Hamburk tak navazuje na zkušenosti získané při testování předchozí generace městských autobusů s palivovými články. Ty byly ve zkušebním provozu od roku 2003 a současné Citaro FuelCELL Hybrid ve srovnání s nimi přináší řadu novinek.

Autobusy, které budou brázdit ulice Hamburku, jsou vybaveny elektromotory v nábojích kol s trvalým výkonem 120 kW a modernějšími palivovými články. Jejich životnost má být minimálně šest let nebo 12.000 provozních hodin. Podobně jako u předchozí generace jsou umístěny na střeše autobusu.

Díky zdokonaleným komponentům palivových článků a hybridizaci s lithium-iontovými bateriemi uspoří Citaro FuelCELL Hybrid ve srovnání s předchozí generací téměř 50 procent vodíku. Dosah autobusu na palivové články je přibližně 250 kilometrů. Kromě toho je pohonný systém s palivovým článkem prakticky bezúdržbový a má extrémně dlouhou životnost.

Projekt NaBuZ demo je součástí programu Clean Energy Partnership (CEP) a podporuje jej Národní inovační program (NIP) Spolkového ministerstva dopravy, který koordinuje NOW GmbH. Zároveň je zde i úzká spolupráce s evropským projektem CHIC.

Projekt CHIC (Clean Hydrogen in European Cities/Čistý vodík pro evropská města) financovaný Evropskou unií byl zahájen 4. listopadu 2010 v Kolíně nad Rýnem. V současnosti se jej účastní pětice evropských měst. V nich je v běžném linkovém provozu nasazeno 26 autobusů na palivové články.

Mercedes-Benz svou účastí na projektech NaBuZ a CHIC navazuje na úspěšné projekty Evropské unie CUTE a HyFLEET:CUTE prováděné od roku 2003 do roku 2009. Celkem 36 autobusů Mercedes-Benz Citaro poháněných palivovými články druhé generace se během těchto projektů osvědčilo v provozu u dvanácti dopravních podniků na třech kontinentech. S více než 140 000 provozními hodinami a více než 2,2 miliony ujetých kilometrů prokázaly autobusy Mercedes-Benz životaschopnost pohonu na palivové články u městských linkových autobusů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční Objem obchodování s kryptoměnami je oproti konci roku poloviční

Denní objem aktivit na kryptoměnových burzách je oproti…

KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman KSČM není extremistická, ale rád bych ji měl za demokratickou, kritizoval komunisty Zeman

Prezident Miloš Zeman přijel na sobotní mimořádný sjezd…

Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní Moody's zvýšila výhled ratingu Česka ze stabilního na pozitivní

Mezinárodní ratingová agentura Moody's Investors Service…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz V garáži Elona Muska zůstala jen dvě klasická auta. E-Type a lidový vůz

V losangeleském domě Elona Muska za v přepočtu 350…

Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová Donald Trump konečně nebude jezdit v ojeté limuzíně. Nová je už hotová

Americký prezident Donald Trump při svých cestách zatím…

 





 
Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Wankelův motor: Omyl, nebo každodenní společník?

Dnes 11:26

Wankelův motor. Technologie pohonné jednotky s rotačním pístem, kterou se v automobilovém světě nikdy nepodařilo tak úplně doladit...




Blesk.cz

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho našli v Ománu

Záhadná smrt slavného hudebníka (†28): Mrtvého ho…

Obrovská rána pro fanoušky elektronické hudby. Hvězdný DJ Tim Bergling známý pod svým uměleckým jménem Avicii…

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je George Soros a proč na něj útočí?

Miliardář, filantrop, ďábel a „mrtvé prase“: Kdo je…

Americký finančník a filantrop maďarského původu George Soros (87) získal značný majetek burzovními spekulacemi,…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v Šanghaji devátí, celkově jsou třetí

Prague Lions válí! Kellnerová a spol. byli v…

Prague Lions znovu skončili v Top desítce. Na třetím podniku série Global Champions League v parkurovém skákání,…

 

Reflex.cz

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se staví k hrdinům

Bližší komáři než Beran. Zeman opět ukázal, jak se…

Včera večer byly do Prahy vládním speciálem z Říma dovezeny ostatky kardinála Josefa Berana. Na mši, kterou za…

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

Udej šéfa, udej tátu, udej mámu!

BSA - Software Alliance - má program pro zvýšení ochoty lidí udávat. Za udání neoprávněného užití software…