Sedan, ve kterém se vyznavači prestiže rozhodně nebudou stydět, přestože je to "jen kompakt". Seznamte se s Mercedesem-Benz CLA, debutujícím na detroitském autosalonu.
akurat mam pocit ze priestor pre pasazierov na zadnych sedadlach v oblasti hlavy bude vacsi v klasickom 5dverovom A-cku a samozrejme v C-ecku .... nevidim vlastne dovod na kupu Acka s kufrom ktore je velkostne dlhsie ako Cecko a pritom vzadu ma mensi priestor na hlavu cestujucich ako kratke Acko alebo dostojnejsie a praktickejsie Cecko.... zaujimave bude aku to bude mat cenu... to moze dost zavazit... ak by som chcel sedan tak Cecko je daleko lepsia volba ako toto radobykupatko.... a ak chcem nieco mensie tak zvolim hatch Acko.... ale urcite nie tohto mackopsa..... paci sa mi ale prakticke auto to nebude... je to vacsie ako Cecko co sa tyka dlzky ale ma to mensi razvor a urcite aj kufor.... o mieste pre hlavu pasazierov na zadnych sedadlach som sa uz vyjadril.. tam to bude bieda.... interier je tiez vlastne A-ckovsky a na Cecko sa nechyta... nuz ano pekne auto.... ale nedava mi moc zmysel.... kto na to ma a ma rodinu kupi si Cecko a kto chce nieco male sportove ma na vyber krake Acko alebo zvoli nejake C kupe.... ale toto? neviem.... podla mna dost zbytocne sa mercedes pusta do segmentov ktore mu nejaky extra predaj neprinesu.... skor by som zapracoval na nejakom crossovery alebo nejakom mensom SUV od GLKcka.... a povedzme si pravdu samotne GLK tiez nie je ziadny predajny trhak... BMW ma X3ku daleko uspesnejsiu....
z tohto pohladu vyzera CLA skutocne famozne [odkaz] ale myslim ze nejaky superseller to nebude... aj firmy si skor kupia Cecka alebo kratke Acka... a otec rodiny takisto.... toto je skor ako imidzovka pekne ale nepredpokladam nejaky velky megauspech
este dodam taky maly postreh co som si vsimol..... trosku neproporcne podla mna posobi ten predok .... predny previs je na medak nezvykle velky a predne vodicove dvere su dost posunute k prednym kolesam... no jasne ved to vychadza z Acka tak comu sa cudujem ze? No lenze na hatchbacku to vyzera dobre ale na tomto aute uz sa mi to take pekne nezda.... je vidiet ze kabina je viac vpredu.... dlhy predny previs to maskuje ale neskryje to... tie predne dvere su az moc nalepene na prednych kolesach... to sa v inych medakoch nevidi , na tejto fotke te nenchutny predny previs dost vynikne: [odkaz]
Já mu předpovídám docela velký úspěch, podle mě právě bude odebírat zákazníky Céčku - je kompaktnější, dravější a zadní sedačky se_re pes, tyto auta jezdí málokdy osazené plným počtem lidí. Ale možná se pletu, já jsem totiž zaměřený na sedany a tak jak mě Ačko hatch neoslovilo, tak toto je raketa, kterou bych bral hned, podle mě ideální auto pro samojezdce, jak do města, tak i na větší přesuny, kastle je jak má byý - sedan.
Btw ode dneška teda šetřím na nové, takže...nechce někdo Cruze za 800k >:-[]
no kompaktnejsi nie je... CLA je totiz dlhsie auto ako Cecko :yes: takze je nepraktickejsie a este aj dlhsie a oproti Cecku je ten bocny profil hm... no proste ostuda , posobi to nevyvazne.... a ano zoberie to zakaznikov triede C .... ale ak o to slo medaku tak ma to sklamalo ;-) skor by sa mal medak zamerat na SUV... okrem M-ka nemoze totiz velmi v triede SUV vyskakovat... predaje vravia jasne GLK nie je ziadny bestseller - skor by som sa v medaku zameral tymto smerom... CLA je uplne zbytocne... medak tu zbytocne vybija svoje sily....
Žádné auto není zbytečné, tomu věř, oni moc dobře ví, co dělají, resp úspěch CLS by bylo trestuhodné nevyužít a můžu ti říct, že jak jsem o MB nikdy neuvažoval, tento model mou pozornost k MB přitáhl víc než co jiného. Já jsem pouze bychař, ale věřím, že lidí uvažujících stejně se najde dost na to, aby si CLA své prodeje našlo, aniž by C výrazně zasáhlo.
A boj na SUV frontě marný podle mě není, ono prodat 1 GL je určitě zajímavější, jak 2-3 GLK
Zbytečné rozhodně není a jen potvrzuje masivní nástup MB v poslední době. Teď dělají tak hezká auta napříč segmenty, že jim může každý závidět a CLA není vyjímkou.
Vysoká příď a nízká záď jsou sice efektní, ale uato k nim musí mít odpovídající velikost - délku a šířku.
CLA je vpředu mohutné, ale směrem dozadu se "ztrácí", není to ono jako u CLS.
Počkám si na realitu.
zvlast velky predny tucny previs vyzera dost blbo suhlas... vzdialenost od prednych kolies k prahom dveri jasne dava majitelom medakov najavo ze toto je nejaky "iny"medak
To ano, z mnoha pohledů je to perfektní, ale z jiných zase ne...
Je to komplikovaný tvar a ty jsou tak trochu...nefotogenické = naživo tě dostanou, ale na plakát se nehodí.
Ta záď nejen klesá, ale také se zužuje, proto jsou předoboční pohledy nešťastné - [odkaz]
Naopak zadoboční vyznívají suverénně - [odkaz]
Ta vínová mně dostala - ideální dárek pro manželku :-)
Auto je hezký, pár detailů to možná kazí, určitě půjde na odbyt, ale kladu si otázku Pro koho je to vlastně určeno? Pro rodinu ne, manažer si koupí E, nebo CLS, důchodci (v Německu, u nás ne) asi dají přednost něčemu vyššímu, takže mi zbávají studenti a začínající budoucí úspěšní...
A rozvor 2700mm, délka 4630mm, a cituji "Klidně se s vámi pohádám, ale tohle je podle mého s přehledem nejpovedenější sedan nižší střední třídy současnosti." No ještěže Octavia patří (rozuměj na ACZ) je řazena do střední třídy... Jinak by si CLA ani neškrtnul... >:D >:D >:D Ale s citací souhlasím, jen vedle cenovky už to tak hezký nebude.
pisem o tom vyssie... kto chce rodinne auticko zvoli si Cecko... kto chce nieco mensie kupi si Acko hatch.... kto chce sportove auto moze si kupit C kupe alebo SLK.... firmy si tiez kupia kratke Acka a Cecka ale urcite nie CLA.... navyse je CLA dlhsie ako Cecko ale ma mensi razvor a aj mizerny preistor na hlavu pre cestujucich vzadu.... totalne neprakticke... kufor tiez nebude asi ziadna slava..... podnikatel pojde do Cecka alebo Cecka kombi.... mlady uspesny clovek ktory je sam tak tomu staci aj kratke Acko.... alebo si kupi nejake kupatko.... alebo kabrio.... tiez nevidim v CLA ziadny zmysel.. absolune zbytocne auto... ktore akurat nabura predaje Cecka nic viac... diajnovo pri pohlade zboku ten predny previs vyzera strasne.... cele je to posunute na predok.... razvor je maly.... vzhladom na dlzku ktora je vacsia ako v Cecku....
s tou octaviou si ma rozosmial... medak ma jedno stastie ;-)
Můžeš to vzít tak, že když budeš chtít zadní pohon a klasický sedan, vezmeš "C", dávaš-li přednost předohrabu a rádoby dynamickému vzhledu, zvolíš CLA. Nejspíš i výběr motorů bude dost odlišný, "C" s motory od Renaultu nekoupíš.
Vzhled se mi osobně nijak nelíbí - mám stejně jako u "A" problémy s mohutnou a opticky těžkou přídí, neladící ke zbytku auta. Ale úspěch nejspíš bude, ostatně má to logiku, máme tu na jedné platformě hatchback, MPV a teď i sedan (dobře, kupé). Tak ještě kombík a kabrio a je to komplet.
Presne tak, keby sme autá kupovali len prizmou úžitkovosti, všetci mále Transita. >:D Mne tento štýl "sedanokupé" veľmi sedí, či už u A5/A7, tak i 6GT a teraz CLA. Nádhera. :-)
U MB se ty třídy nějak slévají. Tohle je delší než C sedan, C kupé má rozvor stejný jako E kupé. Svět se zbláznil. :-) Chtěl jsem napsat, že bych rád viděl kupé, ale ono by bylo asi celkem zbytečné.
Pane redaktore, jste vůbec Čech? Říká vám něco Tatra T77A? Přes 60 let držela rekord, dokud ji v roce 1996 nepřekonal General Motors EV1. Obě auta mají koeficient menší než 0,23.
Stejně je to jen hraní s čísly. Koeficient odporu vzduchu sice říká něco o tvaru a povrchu tělesa, ovšem je to jen jeden z členů rovnice vedoucí k určení hodnoty odporu vzduchu daného vozu (tělesa). Tím členem, který by měly automobilky udávat je hodnota průmětu čelní plochy vozu.
Ono se totiž může stát, že mnohem užší a nižší auto (při čelním pohledu) s koeficientem 0,3 bude mít ve výsledku menší odpor vzduchu...Čili tento koeficient je sám o sobě nezajímavé číslo, který nám neříká, že dané auto bude mít automaticky nižší spotřebu než konkurence, která má 0,28 ;-) .
Záleží, o co ti jde. Koeficient je čistě o tvaru (a povrchu). Pokud ti jde o odpor, musíš mít obě čísla. Čelní plocha je o velikosti. Velikost je z velké části daná určením a hodně špatně se s ní pracuje. Cesta k nižšímu odporuje může být zvětšení, které ti umožní zachovat užitnou hodnotu a zároveň optimalizovat tvar. Takovéhle triviality se tu snad vysvětlovat nemusí.
Na tvar vozu jsou kladeny nemalé nároky a je zajímavé pozorovat, jak se s nimi kdo popere. Jestli je to jen hra čísel, určitě by ti nedělalo problém navrhnout vůz (skutečně použitelný) s koeficientem 0,1. ;-)
Jde mi samozřejmě o hodnotu odporu tj. o sílu. A tou hrou čísel jsem myslel to, že vůz s koeficientem 0,22 s danou čelní plochou a jiný vůz s 0,3 a "menší" čelní plochou bude mít ve výsleku stejný odpor vzduchu. Proto nelze tento koeficient vytrhávat s kontextu, není všespasitelný. Jen další údaj.
A navíc pokud víš alespoň něco o způsobu zjišťování koeficientu odporu vzduchu ať už pomocí FEM simulačních programů jako Fluent či reálné měření na modelu daného měřítka v tunelu...pak 0,22 ...0,23. To je jen hraní si s okrajovými podmínkami atd.
Abych to shrnul, pokud vůz stráví většinu času ve městem kde se průměrná rychlost stěží dostane přes 60km/h...v tomto případě je vliv odporu vzduchu na spotřebu opravdu mizivý. Mnohem výrazněji ovlivní celkovou spotřebu včasné řazení...prostě řidič svými schopnostmi.
Kdyby aspon M-B zveřejnil graf, ze kerého bude patrné např. snížily jsme koeficient o 0,05, spotřeba paliva se snížila o tolik litrů/procent na 100km. Pak neřeknu ani popel. Jen tento koeficient zbytečně přeceňuje...
U podobně velkých aut už porovnatelný je. Snad každý vidí, že Range Rover je velké auto a F500 je malé auto. Pokud chceš odpor, potřebuješ obě čísla. Nicméně koeficient je zajímavý z toho hlediska, jak si kdo s tvarem pohrál - na velikosti v tomhle případě nezáleží. Nevím, proč by mělo jít primárně o spotřebu.
Přeceňuje? Vždyť se skoro neuvádí a pravděpodobně zanedlouho zmizí jako většina technických parametrů, protože je běžný člověk nedokáže uchopit a nezajímají ho. Tvůj postoj nechápu. Za sebe říkám, čím víc, tím líp.
A o co jde primárně dnes u aut především?...myslím tím co nám vtloukají do hlav spotřeba/CO2/štítky na pneu...za spotřebu/emise platí automobilky v EU sankce. A věř, že tohle se v reklamě objeví zcela jistě...už vidím ty nápisy špičková aerodynamika, vynikající spotřeba jen...
Můj postoj je takový, že hodnota těchto koeficientů bude podobně přesná asi jako tabulková spotřeba získaná v laboratoři dle evropského cyklu.
Ona ta spotřeba přesná je. Jen cyklus nemusí reflektovat tvůj jízdní styl. Anebo konkrétní povětrnostní podmínky. Můj nereflektuje. Trauma z toho nemám. Spíš mi vadí, jak tenhle tlak deformuje trh.
Mimochodem, takové S, nebo E mají koeficient na úrovni Priusu. To jsou auta z let 2002, respektive 2006. Stejně tak nové B. C má také hodně nízký, myslím, že ještě nižší. A vidíš, že by s tím nějak operovali? Já tedy ne. Ale je pravda, že reklamu celkem ignoruji.
Tím měřením spotřeby dle cyklu jsme se ti snažil říct, že výsledky zavisí na pravidlech a podmínkách jaké si nastavíš. U zjišťování koeficientu odporu, je to úplně stejné. At už v reálu, nebo na pc. V programu FEM nastavuješ okrajové podmínky i používanou metodu výpočtu, velikost sítě atd...prostě mraky proměných a říkam ti dvou lidem s rozdílným přístupem vyjdou jiné výsledky. Záleží na přístupu a respektování všech okolností...existuje tam spousty různých opravných koeficientů, zanedbání atd. Dneska má kdejaká krabice koeficient 0,26. Je jedno jestli je to Mercedes B nebo S. Kdo o tom trochu něco ví, uhodí ho to do očí. Aerodynamika aut se nijak zásadně nezlepšuje, ne tak jak prezentují automobilky na daných koeficientech odporu...
Ano, moc se toho už delší dobu neděje. Byť nějaké zajímavé patenty by se našly (jejich praktická aplikace se očividně nevyplatí). Pokud jde o využívání aerodynamiky v reklamě, vím snad jen o sání u Fordu. Zajímá mne hlavně, jak lepší aerodynamiky dosáhli. Z čísla si hlavu nedělám aneb nevěřím tomu, co jsem si sám nezfalšoval. ;-)
Jo přesně tak...zajímalo by mě, co se tak najednou zásadně změnilo. Když deset patnáct let zpět měli auto 0.3 i hůře, třeba předchozí mazda 3 měla 0.33. A ted najednou 0.22. Mě to úplně uhodilo do očí. A tím Churchillem bych to zakončil ;-)
Co se dnes dělá o něco více než před 10 lety, je třeba zakrytování podvozku (a usměrňování/ vedení vzduchu pod vozem), nebo ty "aktivní" masky. Podvozek, kola (+ podběhy), sání (+ chlazení), spáry na karoserii, to jsou čtyři zásadní celky, pokud jde o koeficient odporu vzduchu. Přesnost je otázkou, jak jsi podotkl, ale potenciál tam je.
No, společenský signál je zřejmý, pozítří A3 sedan, do toho (skoro)prémiová Octavia, ve stínu se třesou Alfrédi... budoucnost je tedy jasná - na délce nezáleží, záleží jen na stylu. A toho je nahoře tolik, že se mi bouří šťávy [odkaz] :yes:
Ano, toto je téma. A pokud bude na zadní lavici místo i pro hlavu, není nic ke kritice. Popravdě je až neuveřitelné, jaká nádhera se dá vybouchat v kompaktní třídě. A v aktuálním kontextu už předem jihnu v očekávání nového céčka. Mercedes se holt chytil. A chytí i tebe. Kéž by...
Koukám, že jsi u Octávie ještě přitvrdil. Od (téměř) střední třídy jsme už u (téměř) prémie ;-) Ale nic, pod "C" je v ceníku Mercedesu určitě dost místa i pro menší sedan.
Pravda je, že některé úhly pohledu jsou už dost na hraně. Uvidímě v reálu, s "A" mám docela problémy (prohlíženo cca půl hodiny ve vedlejším pruhu při poskakování ve štau na autobahnu).
Uvidíme v reálu. Profil mi připadá taky lepší a vyváženější než "A". Pokud bude navíc cena rozumná, nemusely by být prodeje špatné. Poptávka po malých stylových sedanech sice moc vysoká není, ale chybí i nabídka.
Jasně, není to poctivý klasický Mercedes ;-)
Tak mě napadá, něco podobného bych čekal od Alfy Romeo, napadá mě samozřejmě nástupce 156. Ale tam se teď utápějí v něčem tak trochu prapodivném.
Jen mi tak nějak hapruje ta designová rozpolcenost současných Mercedesů - jakoby S a E mluvily jiným jazykem než C a to jinak než A+CLA. A GLK + GL + ML taky jinak...
Není vůbec pochyb o tom, že tohle vytře zrak nejednomu škarohlídovi. Navíc opravdu pokud se chceš bavit o bočních partií, o designu, tak tady matka dokonalost pohladila "baby CLS" hodně něžně a výsledek je znát, viz. odkaz [odkaz] a nebo [odkaz]
CLA vyzerá dokonalo, predok pôdobí opticky vyššie iba z niektorých uhlov, v 3D reále sa bude niesť vo veľkom štýle. Pri pohľade z očí do očí, to bude pre nejedeného alfréda trauma nadosmrti. >:-[]
Bravo Mercedes!
A zároveň by nemělo zůstat bez povšimnutí, že Odborná Veřejnost ustanovila vedle již široce známých a uznávaných kategorií "supermainstrem" a "subpremie" kategorii zcela novou, zovoucí se "(skoro)prémie". Obsah této kategorie zdá se být ještě stále předmětem diskuse, nicméně již nyní panuje shoda na tom, že nová Škoda Octavia do této kategorie nepochybně patří.
K vyjasnění rovněž zůstává okolnost, zda (skoro)prémie je stav chtěný, či nechtěný.
Neviete či bude Shooting Brake? To by som si v budúcnosti vedel vo svojej garáži predstaviť. Zrovna vo verzii 250, kľudne s predným pohonom, v striedmejšej konfigurácii bez sport package, rýchlych pruhov v interiéri atď. by to bol pre mňa ideál. Otázkou ostáva, či by nebolo lepšou voľbou rovno Céčko, na to ale teraz tak ľahko neprídeme
Zaujímavé, že pri Mercedese s dĺžkou 4,63m, rázvorom 2,70m a 211k motorom redakcia bez pochýb uvádza "nižšia stredná trieda". Ktoréže to auto s dĺžkou 4,66m, rázvorom 2,68m a max. 180k tu stále tlačia do strednej triedy? Už mi to meno nejak vypadlo (už som ho dlho nevidel na hlavnej). ;-)
P.S. Sorry, musel som si rýpnuť. >:-[]
V poho, ja som z CLA tiež nadšený, je to prvý Mercedes, ktorý by som chcel. Len som poukazoval na to, že Mercedes imidžovo kľudne ustojí, keď ho radia tam, kam technicky patrí a nepotrebuje si lacne zvyšovať image radením o triedu vyššie. ;-)
Musíš si nejak zadefinovať hranice - a v tomto prípade je hranica stanovená jasne: 4,65. ;-) >:D To, že céčko automaticky spadne do nižšej strednej si nevšímaj, ak bude reč o ňom, hranica sa stanoví ináč. :-! Toľko môj dôležitý príspevok na ešte dôležitejšiu tému zatrieďovanie áut do tried >:D
Proč dříve dělal mercedes vozidla takové nemastné neslané a přezdívalo se, že to jsou spíše vozy pro starší pány a na koni byla audi s jejich krásnými loděmi a BMW?
Jak je možné že dnes je mercedes fenomén mezi luxusními vozy?
Jak je možné že mercedes má každé vozidlo s trochu jinou duší, šmrncem a liniemi narozdíl od audi, kde je vše stále omílané dokola?
Protože Mercedes je pan Mercedes.
Bravo a přeji řádné prodeje.
razvor maly.... cela kabina je posunuta dopredu a la hatch..... z toho krasny sedan nebude ;-\
opat nie moc vydareny pohlad: [odkaz]
keby to malo predne kolesa o 5 cm dalej od prednych dveri a tym padom by sa o 5 cm skratil predny previs tak by to mozno uz vyzeralo ok ale takto je to jasne vidiet ze je to tazke na predok... a kabina je na kolesach dost nalepena... zboku je na to tiez dost nepekny pohlad, inak cele blatniky sa mi zdaju akesi male... a ta masa plechu nad prednym blatnikom je dost obrovska , predny previs tak tej je nechutny brrr [odkaz]
kazdy vie ze mam medak rad... ale k dokonalosti ostatnych medakov CLA-cku co to chyba..... Cecko je daleko vyvazenejsie a dokonalejsie
Ty hele zkus si prohlédnout jiné auta, on ten přední převis je vždycky delší, jak zadní, kor u CLA se mi zdá akorát. A auto, které je VIZUÁLNĚ těžké na předek si nějak neumím představit, mě se dlouhé předky docela zamlouvají (neuvažovat dvojsmysly prosím :-) ).
Toto je pro mě etalón "malého" "sedanu", jsem zvědavý na A3 sedan, tito dva budou dlooouho udávat tón, tomu věř.
A propos na těch tvých fotkách je CLA úchvatný, co mi zatím moc nesedí, je zadek, ten je nějak rozplizlý, tam musím počkat na osobní kontakt, ale takový AMG...Black series...úúú no už dost, to je o infarkt :-)
Keď prišiel na trh CC, vtedy ešte Passat CC, tak som bol nadšený. Časom, keď ho človek vidí na ceste, tak na ňom nachádza paskvil dizajnu a nedotianuté zadné partie, ktoré mali robiť toto auto iné. Prečo o tom píšem pod Mercedesom? Pretože týmto modelom si musí Mercedes chytiť každého, kto predtým o CC uvažoval. Pretože CLA je P E R F E K T N Ý z každého uhla, z každej jednej strany. Bonus vo forme TOP značky je povestná čerešnička.
Na rovinu - je tu niekto, kto by si radšej kúpil CC ako MERCEDES BENZ CLA? Ak áno, nechaj nám tu adresu, oni už si páni z Bohníc po Teba prídu ;-)
Zvláštní je tvůj přístup. CC tě nadchlo a konfrontace s ním v reálném světě tě zklamala. CLA vidíš jen na fotkách a už ho vynášíš do nebes? To ses nic nenaučil? ;-)
Práve diskusie "odborníkov" na stránkach auto.cz ma naučili, že stačí, aby to malo správny znak na kapote a bude to super auto. Netreba ani zverejniť obrázok a už vedia, že nový Fox (ich príspevky sú dlhodobo známe, doplň aktuálny model) bude pecka >:D;-)
toto sa mi skutocne zboku viac paci [odkaz] a to vw fakt nemusim a medaky mam rad.....
len dodajme ze passat CC je uplne inde ako CLA... CLA vychadza z Acka.... kdez to passat CC z passatu.... rozdiel tried je citelny.... staci sa pozriet na passat CC a je jasne ze mensi medak robeny z hatchu A nemoze passatuCC konkurovat fakticky v nicom
Presne tento obrázok ma chytil za srdce, ale keď sa v reáli zľakneš prvý raz, tak premýšľaš, čo sa stalo, keď druhý, tak to už neni farbou... ;-\ Fakt, zadný a zado-bočný pohľad sú disharmonické až strach, schválne si to pozri.
Skutečně tenhle? Protože tohle je CC, tedy po faceliftu. Ne Passat CC. ;-) Pomíjím, žes chtěl říct pohled a ne obrázek. Zase tak moc tě za nohu tahat nechci. :-)
Facelift rozoznám, išlo mi o zadné partie a tie sa pri fl nemenili (oprav ma, ak sa mýlim). Ale jasne, máš pravdu s tým pohľadom, slovíčkarenie to istí ;-)
tento pohlad [odkaz] tiez ziadna slava... predok je az moc tazky a predny previs velky...... blatniky a kolesa vyzeraju dost utopene a male..... celkovo ziadna slava suhlas
a ako pises.. zadok ma tiez k dokonalosti daleko.... sean u ktoreho je predny previs dlhsi ako zadny nemoze vyzerat velmi vyvazene .... a to je aj pripad CLA..... vsimni si tu malu vzdialenost zaciatku prednych dveri od prednych kolies...
E-čko podľa mňa pokazili , CLA je ešte horší a [odkaz] je tiež odporné .. pýtam sa kde je mercedes ? kde je ta elengancia a luxsus ? Neviem prečo kopírujú BMW dynamickými tvarmi keď to mercedesu proste nesedí ,Najkrajšie auto je podľa mňa momentálne SLS :yes:
BMW má dynamické tvary, které nepotřebují k tomu extra převisy, mohutné karoserie a prolisy. Bohužel, Mercedes tohle neumí. Avšak, ohledně CLS s tebou nesouhlasím. Nádherné to auto.
tak mne sa inovovane Ecko paci ale uznavam ze dizajn je velmi subjektivna vec..... :yes:
SLS je fajn..... mne sa pacia takmer vsetky medaky a mam mercedes rad ale CLA sa skutocne nezadarilo 8-s .....
popravde CLA je zbytocne auto.... v tychto vodach medak nepotreboval nic vymyslat.... skor by sa mali zamerat na mensie SUV..... lebo GLK nie je az taky hit ako sa cakalo X3 a X1 od BMW su skutocne predajne inde ako GLK.... medaku chyba mensie SUV.... CLA je uplne zbytocne auto..... konkurent pre nikoho.... auto ktore nie je ani prakticke ani nadherne... medak ma skutocne fajn auta.... mne sa medaky pacia..... ale CLA je zbytocny pocin... krok vedla... podobne ako trieda R ...
1er nikdy nebyla jako sedan. Jen jako hatch(3D a 5D), kupé a kabrio. Až s touto generací přijde sedan a to jako řada 2 pod kterou spadne i kupé a kabrio odvozené od řady 1 - tedy 2kupé a 2kabrio. Přičemž to bude sedan typu GranCoupe, takže naprosto přímý konkurent CLA. Prostě stejný postup jako zvolil MB - mini verze CLS je CLA a mini verze 6 GranCoupe bude 2 GranCoupe.
Jistě, máš pravdu že Ačko a CLA jsou teď hodně na vrcholu a BMW se bude muset hodně snažit s řadou 2 aby udrželo krok, co se vizuální stránky týče. I když je obecně design( a myslím tím design, ne jen vzhled) BMW dost kvalitní, tak spoustě lidí se vzhledově řada 1 moc nelíbí. Ale jak BMW už několikrát dokázalo, tak z nijákého základzu dokáže vykouzlit krásná auta - např. sedan E90 moc nadšení nevyvolal, zato E92(kupé,kabrio) je jedoznačně krásné auto. No uvidíme.
Pamatuju si jak lidi brečeli, že vypadá moc korejsky apod. Mě osobně se taky líbil i sedan, dokonce kombík s M paketem vypadal naprosto skvěle. Ale jak říkáš, sto lidí sto chutí. A co je trochu smutné, že až teď začali lidi doceňovat Chrise Bangla. Chudák doplatil na ne uplně povedenou řadu 7...
V tom jsem také nebyl za jedno s tím, co bylo prezentováno jako většinový názor. Naříkalo se na "korejská" zadní světla, přičemž ta mi vůbec nevadila, spíš jsem měl problém s předkem auta. Stejně tak u 1er. Výjimkou byla 5er, ta se mi líbila.
to robi ta masa plechu nad kolesami [odkaz] ..... aj mne sa zdaju tie blatniky male .... a aj male su.... predne svetla su az prehnane velke ako aj predny previs.... vzdialenost prahov dveri od prednych kolies je mala.... cele to je nalepene na prednych kolesach ( kabina ) .. predny previs je preto aj vacsi aby maskoval a vyvazoval tvarovo zadne partie ale ono to potom posobi uz dost nepekne....
paradoxne keby to malo kratsi predny previs a dlhsi zadny tak by to vyzeralo lepsie :yes:
... jest však otázkou zda-li to mladí a neklidní (a bohatí) západo-evorpané budou akceptovat. Zde předmětné CLA jde IMHO touto cestou. GTI výše vybral pohříchu jedinu z mála akceptovatelných fotografií, jináč interier pro mne, na to že je to M-B, naprosto nepřijatelný z mnoha důvodů, příď sportoví (budiž), záď nedefinovatlená (nehezká), boční silueta jakžtakž, to co M-B provádí poslední dobou optikou předních světel (a zde i zadních) to ani raději zmiňovat nebudu. Nebýt to premie tak nad tím mávnu rukou, ale takto bohužel nemohu jinak - klasická M-B elegance se kamsi vytrácí, místo ní nastupuje extravagance jakási. Ale co, každý zboží má svýho kupce ... Tož tak.
Já nevím, že by se mladým lidem líbily prolisy jak u Koreje a stopadesát linek. Nebrat AMG paket, snížit to a nainstalovat 19" kola. Teprv potom to bude vypadat dobře. Výše vyobrazené CLA 250 Sport (tipuji tuhle verzi, A250 S má taktéž diamantovou masku) s černými 18" disky vypadá hrozně.
Cílení skupiny potecionálních kupců M-B dáno jest reklamou, zde kupříkladu A (na CLA ještě reklama logicky není, důvodně však lze předpokládati že bude v podobném duchu): [odkaz] - hudba, mladá dáma stříkající cosi bílého čímsi, pro mne už za hranicí vkusu, tedy pro premii M-B nepřijatelné, ale ta reklama má a taky míří jinam. Reklama pro mne je např. toto: [odkaz] rozdíl IMNO velmi patrný ;-)
Tady nesouhlasím. MB nebylo nikdy úspěšnější než teď a nenabízelo tak širokou paletu vozů. Vybere si opravdu každý. A tohle vypadá parádně. Hatchbah je povedený, ale tady mB jasně dokazuje, že sedany umí ještě lépe.
Šíři palety nabízených vozů M-B míti logicky samosebou musí, o tom není sporu, jednak jest to "prémie" a druhak by neobstál (nejen) v konkurenci se zbývajícími z D3. A že se auto někomu líbí a někomu ne, tož proto se jich tolik vyrábí, čili jak říkám "každý zboží má svýho kupce" (citace od VZ) ;-)
Jsem v menšině, ale mně se to nelíbí (nalíbí se mi ani původní Áčko).
Celé auto vypadá jako kdyby ho nechali zapékat o pár minut déle než bylo třeba. A z předobočních i zadobočních pohledů mu chybí zadek - stejně jako holka, auto musí mít správně dimenzované zadní partie. :-)
tiez sa mi nepaci nejako..... ked sa na to dlhsie pozeram vidim kopec dizajnovych nedostatkov.... bohuzial spravit z hatchu sedan... to si vyzaduje kompromisy.....
V podstatě souhlas - linie "povislého" zadku je podobná jako u "S", jenže kvůli jiným poměrům rozvoru a převisům vychází zadeček značně vychrtle. A ještě k tomu povisle, hmm, špatná kombinace. Jenže problém je už na přídi, předokolka nemůže mít tak extrémně krátký převis. Nejspíš proto vychází příď příliš mohutně a "S" linie přikrčeného startujícího geparda nefunguje správně. Ale je to lepší než "A", tam mi nesedí skoro nic - příliš mohutná příď a lacině působící zadek. Přitom u "B" je to díky vyšší stavbě v pořádku.
Je mimochodem škoda, že BMW tak zmrvila "1", nedávno jsem opět na parkovišti obcházel starou Banglovu jedničku a je prostě krásná, s dlouhým čumákem, kraťounkým převisem vepředu a klasickou BMW přídí. Nová jednička je podivný plastový Hurvajz. Velká škoda.
Dobre, ze tady tenhle nazor zaznel i od nejakyho rozumnyho diskutera, uz jsem se bal, ze se svou kritiku tohohle Mercedesu tu budu sam akorat s topperem a aladeenem, coz by mi nebylo zrovna po chuti. :-);-) Ale kriticky bych se na adresu CLA musel vyjadrit, i kdybych pri tom mel zustat sam jako kul v plote - to auto je totiz vyslovene osklivy. Uz k jeho predobrazu v podobe CLS mam dost rezervovany pristup, predevsim pokud jde o zadni "fluidni" cast s rozplizlymi svetlomety zasahujicimi hluboko do stredu vozu a umerne tomu tvarovanym malickym vikem kufru. CLS to nakonec celkem uspesne maskuje majestatnimi proporcemi, zatimco CLA diky zmensenym rozmerum naopak dojem jeste zhorsuje. Celkove auto pusobi podivne priposrazene, zad je az smesne usekla s estetickym ztvarnenim na urovni korejskych pokusu o design z pule 90. let a ani napul hranaty, napul obly celni svetlomety na me nepusobi buhvijak dobre. Korunu tomu pak nasazuje AMG paket (nejsem si jist, jestli je to AMG paket nebo vychozi typ provedeni jako Avantgarde apod.), kterej zahrnuje ty "tecky" v masce chladice (stejne hnusne to vypada i na vychozim Acku) nebo "nasavaci otvory" z boku na zadnim narazniku. Jeste v "neodolatelny" kombinaci stribrny barvy a cernych kol je to opravdu strasak do zeli. Uvidime jeste s cim prijde BMW, ale vzhledem k tomu, jak vypada stavajici 1er, myslim, ze muzu uz ted vyhlasit vitezem zavodu v discpline "premiovy kompaktni sedan" Audi, a to jeste ani nevyjelo. :-!
medaky mam rad a takmer vsetky sa mi velmi pacia ( ano musim pouzit slovicko takmer ) az do prichodu CLA sa mi pacili vsetky medaky... bohuzial CLA dokonale nie je ako tak na neho dlhsie pozeram.... aj ked asi to bude uspesne auto to nik nepochybuje.,.. aj ked na ukor Cecka.... urcite mu par tisic kuskov zoberie no co uz... asi to tak medak chcel..... podla mna zbytocne auto... ktore vychadza koncepcne z nizsej stredenj triedy ( acko ) ale rozmerovo dlzkou je pritom vacsie ako Cecko v triede strednej.... dost nelogicke zvlastne ale to je jedno... nepaci sa mi az tak ako by som si od medaku to predstavoval.... klasicke trojdverove Acko je nadherne a rovnako je nadherne aj Cecko... inovovane Ecko a aj dalsie medaky ako slk sl a pod.... ale toto? Nie nie.... toto sa mi nezda ako dokonalost... ktoru od medaka ocakavam ... toto je taka akoze imidzovka pe mladych kovbojov ktori sa budu chvalit ze maju medak..... pravy mercedes ale rozhodne vyzera inak..... Cecko je uz daleko vyspelejsie a krajsie auto
Autu nelze na první pohled nic vyčítat, snad až na poměrně mohutnou přední část a velmi subtilní část sedanu. Celek ale velmi vydařený, nějak to zkrátka funguje :yes:
Bohužel tu ale máme i odvrácenou, temnou stranu. A ta mi jasně říká - vždyť tohle je A-classe s přilepeným kufrem 8-s Až po B-sloupek vypadá naprosto totožně. Jestli tomu tak opravdu je, nevím. Ale vzhled je jasný. A z této roviny tedy obrovské zklamání. Čekal bych od Mercedesu mnohem víc než pouhé přilelepení 8-s:no:
Tahle nová móda se mi nelíbila ani u Škody, kde byl 1 předek a jednou to byla Fabia, jindy Roomster... Teď se stejně chová Mercedes... Takže tak půl na půl, model vydařený, ale práce si s tím moc nedali :no:
Myslím, že ne. Ta auta byla představena velmi brzy po sobě a byla určitě vyvíjena společně. Ne jeden a pak přichlastek. To autíčko vypadá lépe než hatchback. Parádní.
nemám nic proti autu. Ale nelíbí se mi stavění několika modelů na stejné přední části. Dál přijde nové B-classe... A zkrátka postavit stylový prémiový malý sedánek, který má celý předek shodný s naprosto obyčejným Áčkem... Ne, tohle mě nějak nebere, uniká mi pointa modelu, nevidím exkluzivitu, jedinečný styl a duch modelu. I ten Passat CC má alespoň jinak tvarovanou přední část...
medaky mam rad ale nemam problem priznat ze toto sa skutocne nepodarilo... akoze Acko s kufrom nic viac.... nazov CLA znie pekne ale charizma pointa vyvazenost a jedinecnost auta tu chyba... ta dizajnova rozladenost predku a zadku je tiez zaujimava.... vpredu vacsi previs nez vzadu... dalsia rana pod pas
Je to zřejmě budoucí trend. CLS jako kupé derivát eSka, CLA kupéderivát A-classe... Jen v prvním případě bylo té snahy o dost víc než tady 8-s
Tak už jen doufat, že nepřijdou s CLG >:D >:-[]
Jinak ke vzhledu - přední část mi přide vzhledem ke zbytku vozu opravdu hooodně mohutná. Ano, jinak to díky sdílení této části nešlo... Ale vadí mi to, vůz není vůbec lehký, svěží. Zkrátka těžkopádnost. Koneckonců plechová masa nad předním blatníkem hovoří za vše... Zkrátka takový německý boxer... Ale v důsledku to má něco do sebe, jen kdyby to ovšem byl záměr a ne výsledek kompromisu :-!
malokedy sa zhodneme ale tentokrat suhlasim ,,, svata pravda :yes:
nalepeny zadok na Acku .... nic ine.... medak dal tomu nazov CLA aby z toho spravil akoze imidzovku ale ako som uz tiez pisal.... pravy medak vyzera inak... zmena nazvu tu nepomoze - je to klasicke acko z kufrom .. znizena strecha... nic viac.... akurat to vyzera ovela horsie ako klasicke Acko.... u mna tiez velke sklamanie 8-s suhlas.... cakalo sa viac
absolutny suhlas so vsetkym... ta moda prilepenych zadkov sa mi tiez nepaci ;-) suhlas... aj passat CC teraz uz len vw CC vyzera originalnejsie a ma iny predok ako passat... z ktoreho vychadza...
CLA ma sklamalo... je to disproporcne... s malym razvorom.. kabinou nalepenou na prednych kolesach... so zbytocne velkym tucnym predkom... a subtilnym kratkym zadkom... strecha nizka ako v carrere a priestor vzadu ako v miniaute..... dakujem.... za tie peniaze skor Cecko :yes:
Priznám sa, nejak ma toto auto nenadchlo. Stará známa tvár, čosi z jedného Mercedesa, čosi z iného...
Zadok je jak ustrihnutá tubička od Jesenky, v kontraste so zvrašteným zadkom vpredu vycerené zuby a vypúlené oči. Interiér opäť plný kruhových výduchov, ktorých krížová mriežka sa bije s trojcípou mercedesovskou hviezdou na volante...
Skutočne nič, čo by zvlášť zaujalo, potešilo, alebo by som zdvihol palec hore. Môže to byť dobré auto, kvalitka, super materiály. Ale dizajnovo len ďalší do počtu.
vidim ze nie som sam ktoremu sa to auto nejako extra nepaci ;-) .... kto ma dobre oko ten vidi :yes: ziadna slava presne tak.... dost nudne auto... Acko s nejakym podivnym kufrom a este podivnejsimi svetlami..... predok z jedneho auta zadok zase uplne akoby z ineho auta.... zboku disproporcne s malym razvorom ....a cele posunute akosi na predok.... 8-s medaky mam velmi rad ale toto sa nepodarilo :yes:
je mi zahadou co viedlo mercedes k vzniku tohto bezvyznamenho modelu..... ved medaku tento model vobec nechybal.... skor medaku chyba nejake mensie SUV ako konkurent pre X1 od bmw a evoque od rangeroveru.... GLK je konkurent ore X3ku a zaroven to nie je ziadny superseller... medak by sa mal sustredit tam... nie na nezmyselne akoze radobykupatka bez pointy a bez kuska praktickosti... u mna sklamanie
Ber to ale tak - náklady na vývoj CLA minimální. Nepodařené to úplně není a příznivci se jistě najdou, osobně nemám s modelem jako takovým sebemenší problém, klidně bych šel objednávat...
Skvele vyzerajuci stroj. Aj jazda bude urcite skvela, pretoze teta na foto si ju bez okolkov uziva >:-[]
4kruzky sa maju co obracat, aby tomuto vystacili svojim nafukovacim exterierom.
toto mi pripada ako Mercedes Thalia.
dost sklamanie, kedze A-Klasse, CLS, E-Klasse, v podstate takmer vsetko co vyslo v priebehu posledneho roka od medveda bola pecka.