Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake: Sériová výroba zahájena

David Bureš
Diskuze (9)
Rodina kompaktních Mercedes-Benzů se rozšiřuje o pátého člena. Portfolio doplňuje stylové kombi.

Mercedes-Benz zahájil ve svém maďarském závodě Kecskemét výrobu třetího modelu. Dosud vyráběné MPV B a stylový sedan CLA doplňuje stylově laděné kombi CLA Shooting Brake. Kecskemét se díky dalšímu rozšíření výrobního portfolia stává stále důležitějším závodem Mercedes-Benzu.

Závod Kecskemét je otevřen teprve od roku 2012, za tu dobu zde bylo zkompletováno již 300.000 automobilů. Továrna se specializuje na výrobu kompaktních modelů s platformou MFA, které nyní tvoří velkou část prodejů automobilky s trojcípou hvězdou v logu.

V loňském roce Mercedes-Benz prodal 463.152 kompaktních vozů, jmenovitě modelů A, B, CLA GLA, což je o 24,7 % více než o rok dříve. Nárůstu prodejů mimo jiné pomohlo rozšíření portfolia o SUV GLA, které se začalo vyrábět na konci roku 2013.

Mercedes-Benz do závodu Kecskemét investoval již asi miliardu eur (27,8 miliardy Kč). Samotná výstavba budov stála na 800 milionů eur, další investice byly použity na úpravu závodu, naposledy kvůli zahájení výroby CLA Shooting Brake. Automobilka bude v Kecskemétu investovat i nadále, především v souvislosti s chystaným navýšením zdejší výroby.

Podobně jako stávající CLA se i CLA Shooting Brake bude vyrábět výhradně v maďarské továrně. Kompaktní sedan se má nicméně začít montovat též v indickém závodě Chakan. Vedle Kecskemétu se na produkci kompaktních Mercedes-Benzů specializuje také německý závod Rastatt vyrábějící modely A, B a GLA. Třída A se kvůli uspokojení poptávky vyrábí rovněž u finské firmy Valmet Automotive, GLA se pak letos začne vyrábět též v Pekingu.

První exempláře CLA Shooting Brake se u prodejců objeví během března. České ceny vůz zatím nezná, v Německu základní verze CLA 180 s benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 90 kW stojí 29.809 eur (829.000 Kč), což je proti sedanu o 595 eur (cca 16.500 Kč) více.

David Bureš
Diskuze (9)
21. 1. 2015 20:46
Re: Banány mi nevadí,ale
tak ta zatez se dava aby se auto nepretacelo? tak to je zajimavy covece:)
Avatar - KANKUNEN
21. 1. 2015 11:11
Re: Banány mi nevadí,ale
CLA je kratší o 5,6 cm než C a delší než všechny starší C. Takže tady jsi vedle. Ačko jsem sám vyjmul již výše.
21. 1. 2015 10:51
Re: Banány mi nevadí,ale
Kdyby se všichni drželi tradice, tak Tchibo dnes prodává pouze kávu a Kia vyrábí kola.
21. 1. 2015 10:48
Re: Banány mi nevadí,ale
Měli jsme BMW1 v rodině, jezdila tím teta a aby se jí to nepřetáčelo, tak v zimě vozila vzadu pytel cementu. Zadní pohony u malých aut např. A, B, CLA nebo 1. podle mne nemají co pohledávat i u prémie, u výkonných verzí je 4kolka.
Avatar - 3_diamanty
21. 1. 2015 10:09
Re: Banány mi nevadí,ale
jo v tomto suhlas.... MB s prednym nahonom tiez by som nevyberal ak nemusim.... urcite skor klasicke C-eko zadokolku presne tak...... tu nie je o com.... bmw to iste...

tradicie sa ale uz dnes moc nenosia.... co spravime ;-) nic