Mercedes-Benz CLC 200 Kompressor – Celkem Levné Coupé

Mercedes-Benz CLC 200 Kompressor – Celkem Levné Coupé

 
 

Mezi rodinnou třídou B a manažerským sedanem třídy C hledá nekonvenčně smýšlející zákazníky dostupný třídveřový Mercedes-Benz třídy CLC.

Šíře modelové palety, do které se nabídka Mercedesu v posledních deseti letech rozrostla, dovoluje značce vykrývat i segmenty, které konkurenční značky opustily nebo je obsazují jen modely s neprémiovým uspořádáním a pohonem té nesprávné nápravy.

V předchozí generaci třídy C (W203) mohli zákazníci volit nejen mezi sedanem a kombi, ale nabídnuto jim bylo rovněž odvozené klasické kupé bez B-sloupků nebo čtyřmístný kabriolet pod jménem CLK. Pátou karosářskou variantou byl model C SportCoupé, který byl zdánlivě, při přítomnosti řady CLK, nadbytečný. Jeho charakter nebyl tak jednoznačně sportovní a luxusní, ale naopak měl být vstupním modelem do prestižního světa třícípé značky. A to prosím bez ústupků jakou u některých konkurentů představuje motor uložený napříč a pohon předních kol.

obrázek [555 x 332]
 

Zřejmě kvůli popularitě, absenci přímé konkurence (dříve BMW 3 Compact) a příležitosti nabídnout atraktivní cenu, rozhodli u Mercedesu o - pro značku neobvyklém - přerodu původního třídveřového hatchbacku v nový model, tvořící novou třídu CLC.

Transplantace hran

S příchodem nové generace třídy C (W204) dostalo třídveřové céčko důkladně inovovaný vzhled, který na první pohled mate. Místo romanticky propojených oválů sdružených světel předchůdce, má CLC na světlech ostře řezané tvary modernějšího sedanu. Maska nese typickou velkou hvězdu sportovněji střižených modelů a místo dřívějších pěti lamel na masce najdete jen tři.

Významně jiná je také záď. Vysoká odtrhová hrana přivedla konstruktéry původního řešení k dělenému zadnímu sklu kvůli lepšímu výhledu. S faceliftem o nízkou vertikální část prosklení CLC přišlo. Výhled vzad se mírně zhoršit, i když je na druhou stranu pravda, že za špatného počasí se tato část stejně dost špinila a navíc byl průhled skrz vypouklé sklo opticky zdeformovaný. Místo srpovitě tvarovaných koncových svítilen, efektně integrovaných do původního prosklení, jsou na CLC nově megalomanské velkoplošné lampy, jejichž část nese výklopné víko.

obrázek [555 x 249]
 

Skoro vše, co je vidět zboku, se shoduje s původním řešením. Dlouhou štíhlou kapotu a vysoko končící záď spojuje dynamická linie oken. Toto řešení si vyžádalo použití ušatých – daleko do stran zasahujících – vnějších zpětných zrcátek.

Jako v kupé

Ačkoli v předchozím provedení nesl model přívlastek Sportcoupé, jde spíše o třídveřový sportovně navržený hatchback. Dlouhé boční dveře s rámy oken slouží velmi dobře těm co nastupují na přední sedadla - po většinou jde údajně o ženy. Dozadu mohou zamířit i průměrně vzrostlí muži, ale pohodlí zde najdou spíše menší postavy nebo děti. Problémy čekejte hlavně do výšky, protože nad sedákem je jen asi 880 mm volného prostoru.

Na předních velkoryse dimenzovaných sedadlech s dobrým bočním vedením trupu je místa asi tak jako v sedanu třídy C. Jejich ukotvení nad podlahou není příliš vysoké, což sportovní ladění vozu podporuje, na rozdíl od standardizovaného volantu s dobrým tvarem, ale příliš velkým průměrem (38 cm).

Základ s pohonem vzadu

První ceny Mercedesů třídy A začínají sice nad hranicí 400 tisíc korun, ale vstup do světa plnohodnotných Mercedesů zajistí teprve CLC s podélně vpředu uloženými motory a pohonem zadních kol. Cena začínající na 675 tisících je o více než 100 tisíc níže než u základního sedanu třídy C.

obrázek [555 x 380]
 

Náš nejsilnější zážehový čtyřválec má už mnoho let konstrukci s mechanickým přeplňováním, které podporuje použitelnost objemově skromné jedna-osmičky hlavně ve středních otáčkách. Pozorný posluchač nepřeslechne charakteristické hučení kompresoru mezi 2000 a 4000 ot./min. Ostřejší rozjezdy dovolují vyhnat otáčkoměr až za 6000 ot./min. Motor s kompresorem se, na rozdíl od dnes tak rozšířených turbomotorů, sbírá plynule, ale těsně nad volnoběhem čekáte o něco více, než je schopen reálně předvést. Chce to však vydržet a zacházet s ním, jakoby žádné přeplňování nainstalováno neměl. Mezi dvěma a šesti tisíci pak oceníte vytrvalou dynamiku, která je doprovázena odpovídající zvukovou kulisou. Elán jednotce ubírá vysoká pohotovostní hmotnost 1425 kg.

Automat za pade s pěti

Druhým faktorem, který otupuje sportovní potenciál CLC 200 K a předurčuje jej k jízdám do města a na dlouhé výlety, je vytrvale nabízený pětistupňový automat za 53.632,-Kč. Komfort jeho rozjezdů a změn převodů je dodnes nepřekonán, ale rychlostí řazení a počtem stupňů je již za zenitem. Nepomáhá ani sportovní režim, ani manuální volba zařazeného stupně – obojí je pomalejší, než byste od takto vyhlížejícího vozu očekávali. Pohodlí auta prospívá zpřevodování pětice stupňů, které podporuje velmi vysoký akustický standard v interiéru a nízkou reálnou spotřebu – naprostá většina jízdních situací se totiž odehrává v pásmu 2000 a 3000 ot./min, obvykle vyhrazeném pouze turbodieselům.

obrázek [555 x 374]
 

Ovládání CLC…

…má charakteristické prvky luxusních Mercedesů. Řízení je až nepříjemně Mercedesovské: velký volant násobí velký převod řízení, z něhož máte spíše pocit jízdy s limuzínou než s hatchbackem s krátkou zádí, která má vlát. Podvozek dobře tlumí nerovnosti a je i se sedmnáctipalcovými pneumatikami pořád ještě akceptovatelný i z hlediska jízdního pohodlí. Brzdy jsou snadno ovladatelné, jisté a bez dalších průvodních jevů s výjimkou očekávaného zpomalení. Při brzdění, akceleraci, ani v rychle projížděných zatáčkách nedochází k výrazným pohybům karoserie vůči silnici, a to dodává řidiči na jistotě. Dvojitá škoda, že řízení není sportovnější…

Dobrou zprávou je přiměřená spotřeba, kterou lze i s automatickou převodovkou mimo město dosahovat. Při konvenčních 130 km/h odečtete příjemně nízké otáčky (3000 ot./min) a spotřebu 8,5 l/100 km, s lehčí nohou na plynu lze rychlostním průměrem 100 km/h jezdit i za 7,2 l/100 km. Městská spotřeba je velmi závislá na tom, jak moc musíte být rychlí, ale méně než 10 l/100 km asi doplňovat nebudete.

Bez konkurence?

Trojkový kompakt od BMW je sice minulostí, ale srovnání celkem dospělých rozměrů třídveřové jedničky z ní dělá silného rivala, zejména pokud se díváte po sportovním hatchbacku s pohonem zadních kol. Mercedes-Benz je sice o pár desítek tisíc dražší, ale nabízí o 20 centimetrů delší karoserii, exkluzivnější charakter a určitou váženost jeho majiteli. Na sportování mají u Mercedesu v této velikostní kategorii jiné kalibry (SLK, CLK)…

obrázek [555 x 307]
 

První cena vozu675.000,- (CLC 180 K, 105 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací753.000,- (CLC 200 K, 135 kW)
Základní cena testovaného vozu753.000,- (CLC 200 K, 135 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků927.850,- (CLC 200 K, 135 kW)

Plusy

  • Jízdní vlastnosti, malé náklony karoserie
  • Luxusní charakter automatické převodovky
  • Vysoká kvalita materiálů a finálního zpracování
  • Přiměřená spotřeba paliva
  • Dobrá cena za auto s pohonem zadní nápravy
  • Servis na 6 let zdarma

Minusy

  • Vyšší pohotovostní hmotnost
  • Nesportovně působící řízení, velký volant
  • Jen 5 stupňů v aut. převodovce, pomalé řazení
  • Výhled vzad
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz CLC 200 Kompressor

Cena v základní výbavě: 753 000 Kč Cena v testované výbavě: 927 850 Kč

Základní výbava:ABS, ASR, ESP, čelní, boční a hlavové airbagy, dálkově ovládané centrální zamykání, čidlo zatížení sedadla spolujezdce, determální skla, el.ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka včetně bočních směrovek, el.ovládaná boční okna vpředu, vyhřívané trysky ostřikovačů, automatická klimatizace THERMATIC s oddělenou regulací teploty pro řidiče a spolujezdce, multifunkční volant, mlhovky, palubní počítač, sklopná zadní sedadla 1/3 : 2/3, tempomat, 3-ramenný multifunkční volant, indikace opotřebení brzdového obložení, kombinované čalounění látka/umělá kůže ARTICO, rádio Audio 20 CD, sportovní sedadla vpředu s EASY-ENTRY-systémem pro nástup dozadu, střední loketní opěrka, koncovka výfuku, sada na opravu pneu »TIREFIT« s elektrickým kompresorem, sportovní podvozek,

Výbava testovaného vozu:Bi-xenonové světlomety s automatickou regulací sklonu světlometů a ostřikovači (24.472,-Kč), 17palcová kola z lehkých slitin (+40.002,-Kč), metalický lak (+21.927,-Kč), aktivní parkovací systém vč. Parktronic (+19.853,-Kč), kožený potah volantu a volicí páky (+5.778,-Kč), automatická 5stupňová převodovka (+53.632,-Kč), elektricky vyhřívaná přední sedadla (+9.186,-Kč).

Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě Monstra z povrchových dolů. Prohlédněte si největší sklápěčky na světě

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny…

Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným Strany dostanou od státu o půl miliardy méně. Peníze dochází ČSSD i Zeleným

Stát štědře dotuje politické strany. Ty dříve úspěšné,…

Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy Švýcarský fond chystá vlastní kryptoměnu. Bude kryta kovy

Švýcarský komoditní fond Tiberius Group hodlá vstoupit na…

OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover OBRAZEM: Legenda slaví kulatiny. Před sedmdesáti lety veřejnost poprvé spatřila Land Rover

Britský terénní vůz Land Rover slaví sedmdesáté výročí.…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz CLC 200 Kompressor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1796
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 135 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 250 / 2800 - 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 235
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.9 / 6.7 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 310 / 1100
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1425 / 525
Rozměr pneu:225/45 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4448
b) šířka (mm): 1728
c) výška (mm): 1405
d) rozvor (mm): 2715
e) rozchod vpředu (mm): 1505
f) rozchod vzadu (mm): 1476
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1110
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1050
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1370
délka sedáku vpředu (mm): 470
délka sedáku vzadu (mm): 430
výška opěradla vpředu (mm): 630
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mercedes-Benz CLC 200 Kompressor
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 7
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 5
Odkládací plochy: 7
Dojem z řízení: 6
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 10
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 7,77
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

 



Mercedes chystá menší CLS, bude ho vyrábět v Maďarsku Mercedes chystá menší CLS, bude ho vyrábět v Maďarsku

V maďarském Kecskemétu už automobilka s třícípou hvězdou…

Mercedes-Benz CLC brzy skončí, chystá se nové C Coupé Mercedes-Benz CLC brzy skončí, chystá se nové C Coupé

Podle neoficiálních informací bude modelový rok 2010…

 



 
Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky,  brali bychom je i v Evropě!

Vysmívaná čínská auta? Kdysi! Mrkněte na tyto kousky, brali bychom je i v Evropě!

Dnes 18:53

Luxusní sedan s retro vzhledem, MPV navržené bývalým šéfdesignérem Alfy Romeo nebo líbivé SUV... Čína už nabízí zajímavá auta!




Blesk.cz

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfie čičí: Kočka Manny ráda fotí autoportréty

Selfiemanii nepropadli jenom lidé, ale, jak je vidět, i zvířata. Kočka Manny, kterou sleduje na Instagramu…

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které končí smrtí!

Jana Štěpánková (83): Mám strach brát role, které…

Herecká legenda Jana Štěpánková (83) před kamerou umírala už několikrát. Nikdy z toho trauma, jako většina…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných beachvolejbalistek

Chat s Kolocovou a Kvapilovou. Ptejte se úspěšných…

Beachvolejbalistky Kristýna Hoidarová Kolocová (29) a Michala Kvapilová (27) zažily famózní loňský rok. Stříbro…

 

Reflex.cz

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem plakátů: Vede Miloš Zeman kampaň?!

Demokratický rozhovor Igora Chauna s lepičem…

Igor Chaun natočil video s bohorovným lepičem plakátů právě ve chvíli, kdy byl v Praze vylepován jeden z nových…

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my díky rozvoji technologií. Na bitcoin nesázím

Warren Buffett: Dnešní děti se budou mít lépe než my…

Miliardář a investor Warren Buffett v prvním letošním vydání časopisu Time apeloval na mladé Američany, aby…