Mercedes-Benz CLK 270 CDI - Invaze nafty (08/2003)

Mercedes-Benz CLK 270 CDI - Invaze nafty (08/2003)

 
 

Po testu mimořádného automobilu Mercedes-Benz CLK 500 (5.0 V8), přichází na řadu dojmy z jízdy se stejným kupátkem (pozoruhodným především absencí středního sloupku karoserie), ale pro změnu s motorem spalujícím naftu.

Tím je již klasický pětiválec o objemu 2,7 litru, který dává výkon 125 kW, ale především 400 Nm točivého momentu. Touto hodnotou se také přiblížil CLK 500, který má točivý moment 460 Nm.

V praxi se však tyto motory dají srovnávat jen těžko, zatímco CLK 500 s objemným osmiválcem poskytuje fantastické zážitky díky kultivovanosti chodu a především poskytovaným zrychlením, verze CLK 270 CDI je namířena na úplně jiný segment uživatelů. Je pro ty, kteří mají zájem o krásné a trochu extravagantní kupé, ale na druhou stranu si potrpí na ekonomiku provozu, kterou CLK 500 rozhodně neoplývá.

Naše měření během týdenního testu ukázala, že ve městě se sice spotřeba pohybuje v oblasti 10 litrů na 100 km, ale dlouhodobý průměr z cest i mimo město klesl na přijatelných 8 l/100 km, zvláště pokud uvážíme, že o pohodlí řidiče se staral vynikající pětistupňový automat (ovšem za příplatek 70 tisíc korun). Elektronika dokázala přesně volit ty stupně, které bylo potřeba a v případě potřeby většího zrychlení promptně podřazovala. Dobré bylo také nastavení elektroniky tak, že zvolený převod při klidné jízdě udržoval otáčky často lehce pod 2000 ot/min, takže byl "pod plynem" stále k dispozici mohutný točivý moment 400 Nm (ten je konstantní v rozmezí otáček 1800-2600). Motor sice dokáže výborně zatáhnout až k cca 3500 otáčkám, ale poté se výkon začne postupně vytrácet a my jsme již jen vzpomínali na excelentní výkony 5.0 V8, které jsou však vykoupeny dvojnásobnou spotřebou oproti tomuto dieselu.

Odhlučnění turbodieselu pod kapotou je na velmi dobré úrovni a pokud klimatizace alespoň trošku "fouká" vzduch do interiéru, tak typický zvuk dieselu téměř není slyšet. Pokud je však klimatizace hodně stlumena nebo zcela vypnuta, je klapání dieselu i u tohoto mercedesu jednoznačně rozpoznatelné. Ocenili jsme také absenci dunění, které často proniká do interiéru u některých modelů konkurence.

Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, což je však vykoupeno dosti tvrdým odpružením, takže posádka je dobře informována o stavu našich silnic. Mohou za to také nízkoprofilové pneumatiky, které mají odlišný rozměr pro přední (225/45 R17) a zadní kola (245/40 R17). Brzdy, jak bývá u mercedesů obvyklé, jsou dostatečně dimenzovány a poskytují optimální možnosti pro zpomalení. Nebylo možné si také nevšimnout vynikajícího rejdu předních kol, což řidič ocení především při parkování.

Zajímavostí CLK je již zmíněná absence B sloupku karoserie. Po stažení předních (bezrámových) i zadních oken tak vznikne ničím nerušený výhled do stran, a vzniklý obrovský otvor je vděčným námětem pro předvádění případným zájemcům. Nevýhodou tohoto řešení je zvýšený aerodynamický hluk při rychlostech nad 120 km/h. V oblasti dveří se nachází také druhá zajímavost a tou je automatický podavač bezp. pásupro řidiče a spolujezdce. V okamžiku, kdy již sedíte na některém z předních sedadel a nastartujete, výsuvné rameno doslova podá bezp. pás, pro který se normálně u kupé hodně špatně natahuje.

Pakliže někdo stojí před volbou, zda u CLK zvolit bláznivě výkonný osmiválec nebo úsporný turbodiesel, přejeme šťastné rozhodování...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 273 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 635 684 Kč

Základní výbava:multifunkční volant, palubní počítač, kožený volant a řadící páka, kapsy vzadu na opěradlech předních sedadel, sklopná sedadla vzadu 1:3/2:3 vč. skl. loketní opěrky, centrální dálkové zamykání, stěrač s dešťovým čidlem, střešní anténa, sklopná loketní opěrka vzadu, opěrky hlavy vzadu 2x, mechanicky nastavitelný volant, osvětlení zrcátka na sluneční cloně, loketní opěrka vpředu s poličkou, el. stahování oken vpředu a vzadu, omývač reflektorů, výstupní světla ve dveřích, tónovaná skla modrá s vyhřívaným zadním sklem

Výbava testovaného vozu:modrá metalíza - Jaspis (+27.961,-), kůže dvoubarev. anthrazit/alpaka šedá (+64.158,-), parametrické řízení (+7.421,-), parkovací systém (PTS) (+26.142,-), sedadlo řidiče a vnější zrcátka s pamětí (+30.356,-), držák telefonu v loketní opěrce (+4.405,-), automatická pětistupňová převodovka s tempomatem (+70.383,-), alarm (+10.437,-), automatická klimatizace čtyřzónová (+20.492,-), Bi-Xenonové reflektory (+38.830,-), alu disky-4 ks, 5-loukoťová,přední: 225, zadní: 245 (+25.328,-), rádio MB Audio 10 s CD-přehrávačem (+4.405,-), příprava pro tel.Handy (Nokia) vč. handsfree sady (+20.492,-), el. vytápění sedadel vpředu (+11.874,-)

Historik Blažek: Babiš s StB spolupracoval, měl kontrolní roli, je to historický fakt Historik Blažek: Babiš s StB spolupracoval, měl kontrolní roli, je to historický fakt

Historik Petr Blažek odmítá spekulace o tom, jestli…

Evropská unie odsouhlasila rozpočet na příští rok. Méně peněz dostane Turecko Evropská unie odsouhlasila rozpočet na příští rok. Méně peněz dostane Turecko

Rozpočet Evropské unie pro rok 2018 počítá se závazky ve…

Komentář Pavla Veselého: Teď už máme, co jsme chtěli? Komentář Pavla Veselého: Teď už máme, co jsme chtěli?

Komu připadá nadpis povědomý, nemýlí se. Starší ročníky…

Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa Na Slovensku se Tipsportu nedaří. Na vině je prý nevhodně nastavená legislativa

Sázkové společnosti Tipsportu vydělávají přes sto milionů…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2685
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1800 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 228
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 435 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1645 / 455
Rozměr pneu:245/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4638
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1413
d) rozvor (mm): 2715
e) rozchod vpředu (mm): 1493
f) rozchod vzadu (mm): 1474
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 490 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce Nová Mazda 6 míří do Los Angeles. Pod kapotou nastane revoluce

Současná generace Mazdy 6 už prodělala řadu dílčích…

Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

 



Kim Dotcom a Kimi Räikkönen závodí s Mercedesy CLK DTM AMG (video) Kim Dotcom a Kimi Räikkönen závodí s Mercedesy CLK DTM AMG (video)

Zakladatel serveru MegaUpload.com stojí za vznikem videa,…

Spy Photos: Mercedes-Benz CLK - Mezigenerační srovnání Spy Photos: Mercedes-Benz CLK - Mezigenerační srovnání

Po odstranění prakticky veškeré kamufláže nového…

 



 
Prohlédněte si unikátní BMW X5 první generace ve skvělém stavu! Veterán, po němž nikdo netouží

Prohlédněte si unikátní BMW X5 první generace ve skvělém stavu! Veterán, po němž nikdo netouží

Dnes 12:46

Klasicky tvarovaná BMW z přelomu tisíciletí jsou dnes v kurzu. První X5 se to netýká, my však našli jednu ve skvělém stavu, která by lákat mohla!




Blesk.cz

Dopravní podnik chce nové muzeum MHD: Místo vozovny v areálu Orion na Vinohradech

Dopravní podnik chce nové muzeum MHD: Místo vozovny…

Pražský dopravní podnik (DPP) nově zpracovává studii přestavby bývalé vinohradské vozovny v areálu Orion na…

Čeští lékaři s armádou zachránili život slovenské holčičce (3 měs.): Bleskový převoz do Prahy trval jen hodinu

Čeští lékaři s armádou zachránili život slovenské…

Dramatický boj o každou minutu, které rozhodovaly o životě novorozence v bratislavské nemocnici. A čeští lékaři…

 

iSport.cz

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Potvrzeno! Mladou Boleslav bude místo Augusty trénovat Kýhos

Hokejisty Mladé Boleslavi bude trénovat Vladimír Kýhos, který na střídačce desátého týmu extraligové tabulky…

Šest kapitánů Sparty: Lafata vyklízí scénu, kouč chtěl pásku pro Čecha

Šest kapitánů Sparty: Lafata vyklízí scénu, kouč…

Celkem osmnáct soutěžních zápasů za sebou mají fotbalisté Sparty po včerejší ligové výhře nad Jihlavou 1:0.…

 

Reflex.cz

Zimbabwe se těší na pád Mugabeho. Armáda vyjednává o jeho odstoupení

Zimbabwe se těší na pád Mugabeho. Armáda vyjednává o…

Kdysi bohatý africký stát, bývalá britská kolonie Rhodésie, nyní hospodářsky zdevastovaná země…

Uhrančivě silné portréty přeživších holocaust. Ze snímků čiší síla i naděje

Uhrančivě silné portréty přeživších holocaust. Ze…

Během 2. světové války zůstalo Švýcarsko neutrálním státem. Také proto se stalo centrem pozornosti jak nacistů,…