Mercedes-Benz CLK 270 CDI - Invaze nafty (08/2003)

Mercedes-Benz CLK 270 CDI - Invaze nafty (08/2003)

 
 
20.8. 2003

Po testu mimořádného automobilu Mercedes-Benz CLK 500 (5.0 V8), přichází na řadu dojmy z jízdy se stejným kupátkem (pozoruhodným především absencí středního sloupku karoserie), ale pro změnu s motorem spalujícím naftu.

Tím je již klasický pětiválec o objemu 2,7 litru, který dává výkon 125 kW, ale především 400 Nm točivého momentu. Touto hodnotou se také přiblížil CLK 500, který má točivý moment 460 Nm.

V praxi se však tyto motory dají srovnávat jen těžko, zatímco CLK 500 s objemným osmiválcem poskytuje fantastické zážitky díky kultivovanosti chodu a především poskytovaným zrychlením, verze CLK 270 CDI je namířena na úplně jiný segment uživatelů. Je pro ty, kteří mají zájem o krásné a trochu extravagantní kupé, ale na druhou stranu si potrpí na ekonomiku provozu, kterou CLK 500 rozhodně neoplývá.

Naše měření během týdenního testu ukázala, že ve městě se sice spotřeba pohybuje v oblasti 10 litrů na 100 km, ale dlouhodobý průměr z cest i mimo město klesl na přijatelných 8 l/100 km, zvláště pokud uvážíme, že o pohodlí řidiče se staral vynikající pětistupňový automat (ovšem za příplatek 70 tisíc korun). Elektronika dokázala přesně volit ty stupně, které bylo potřeba a v případě potřeby většího zrychlení promptně podřazovala. Dobré bylo také nastavení elektroniky tak, že zvolený převod při klidné jízdě udržoval otáčky často lehce pod 2000 ot/min, takže byl "pod plynem" stále k dispozici mohutný točivý moment 400 Nm (ten je konstantní v rozmezí otáček 1800-2600). Motor sice dokáže výborně zatáhnout až k cca 3500 otáčkám, ale poté se výkon začne postupně vytrácet a my jsme již jen vzpomínali na excelentní výkony 5.0 V8, které jsou však vykoupeny dvojnásobnou spotřebou oproti tomuto dieselu.

Odhlučnění turbodieselu pod kapotou je na velmi dobré úrovni a pokud klimatizace alespoň trošku "fouká" vzduch do interiéru, tak typický zvuk dieselu téměř není slyšet. Pokud je však klimatizace hodně stlumena nebo zcela vypnuta, je klapání dieselu i u tohoto mercedesu jednoznačně rozpoznatelné. Ocenili jsme také absenci dunění, které často proniká do interiéru u některých modelů konkurence.

Jízdní vlastnosti jsou velmi dobré, což je však vykoupeno dosti tvrdým odpružením, takže posádka je dobře informována o stavu našich silnic. Mohou za to také nízkoprofilové pneumatiky, které mají odlišný rozměr pro přední (225/45 R17) a zadní kola (245/40 R17). Brzdy, jak bývá u mercedesů obvyklé, jsou dostatečně dimenzovány a poskytují optimální možnosti pro zpomalení. Nebylo možné si také nevšimnout vynikajícího rejdu předních kol, což řidič ocení především při parkování.

Zajímavostí CLK je již zmíněná absence B sloupku karoserie. Po stažení předních (bezrámových) i zadních oken tak vznikne ničím nerušený výhled do stran, a vzniklý obrovský otvor je vděčným námětem pro předvádění případným zájemcům. Nevýhodou tohoto řešení je zvýšený aerodynamický hluk při rychlostech nad 120 km/h. V oblasti dveří se nachází také druhá zajímavost a tou je automatický podavač bezp. pásupro řidiče a spolujezdce. V okamžiku, kdy již sedíte na některém z předních sedadel a nastartujete, výsuvné rameno doslova podá bezp. pás, pro který se normálně u kupé hodně špatně natahuje.

Pakliže někdo stojí před volbou, zda u CLK zvolit bláznivě výkonný osmiválec nebo úsporný turbodiesel, přejeme šťastné rozhodování...

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 273 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 635 684 Kč

Základní výbava:multifunkční volant, palubní počítač, kožený volant a řadící páka, kapsy vzadu na opěradlech předních sedadel, sklopná sedadla vzadu 1:3/2:3 vč. skl. loketní opěrky, centrální dálkové zamykání, stěrač s dešťovým čidlem, střešní anténa, sklopná loketní opěrka vzadu, opěrky hlavy vzadu 2x, mechanicky nastavitelný volant, osvětlení zrcátka na sluneční cloně, loketní opěrka vpředu s poličkou, el. stahování oken vpředu a vzadu, omývač reflektorů, výstupní světla ve dveřích, tónovaná skla modrá s vyhřívaným zadním sklem

Výbava testovaného vozu:modrá metalíza - Jaspis (+27.961,-), kůže dvoubarev. anthrazit/alpaka šedá (+64.158,-), parametrické řízení (+7.421,-), parkovací systém (PTS) (+26.142,-), sedadlo řidiče a vnější zrcátka s pamětí (+30.356,-), držák telefonu v loketní opěrce (+4.405,-), automatická pětistupňová převodovka s tempomatem (+70.383,-), alarm (+10.437,-), automatická klimatizace čtyřzónová (+20.492,-), Bi-Xenonové reflektory (+38.830,-), alu disky-4 ks, 5-loukoťová,přední: 225, zadní: 245 (+25.328,-), rádio MB Audio 10 s CD-přehrávačem (+4.405,-), příprava pro tel.Handy (Nokia) vč. handsfree sady (+20.492,-), el. vytápění sedadel vpředu (+11.874,-)

Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce Malta odmítla italskou loď se 177 migranty, ta čeká na instrukce

Loď italské pobřežní stráže Diciotti se 177 migranty na…

V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu V Příbrami hoří v areálu Ravaku, je vyhlášen třetí stupeň poplachu

V Příbrami hoří v průmyslovém areálu výrobce bazénů a…

Janovský most zřejmě spadl kvůli prasknutí nosného lana Janovský most zřejmě spadl kvůli prasknutí nosného lana

V Janově na severu Itálie pokračovalo pátrání po…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 5 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2685
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1800 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 228
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.4
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 6.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 435 / -
Objem nádrže (l):62
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1645 / 455
Rozměr pneu:245/40 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4638
b) šířka (mm): 1740
c) výška (mm): 1413
d) rozvor (mm): 2715
e) rozchod vpředu (mm): 1493
f) rozchod vzadu (mm): 1474
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 910 / 1180
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 490 / 770
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):880
k) šířka vpředu (mm): 1400
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 630
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 7
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 6
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 10
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 0
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 7
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,54
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu Italové si ve 30. letech nenechali poradit. Stvořili obrovský omyl motorsportu

Historie motorsportu je plná prapodivných a netradičních…

 



Kim Dotcom a Kimi Räikkönen závodí s Mercedesy CLK DTM AMG (video) Kim Dotcom a Kimi Räikkönen závodí s Mercedesy CLK DTM AMG (video)

Zakladatel serveru MegaUpload.com stojí za vznikem videa,…

Spy Photos: Mercedes-Benz CLK - Mezigenerační srovnání Spy Photos: Mercedes-Benz CLK - Mezigenerační srovnání

Po odstranění prakticky veškeré kamufláže nového…

 



 
Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Futuristické Ferrari 512S Modulo je stále plně funkční. A můžete jej potkat v provozu!

Včera

Jeden z nejzvláštnějších exemplářů Ferrari se po delší době ukázal na veřejnosti. A co víc, rovnou se proháněl v uličkách města.




Blesk.cz

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj bílý prášek a páchl, dvě ženy skončily v nemocnici

Podezřelý balíček na poště v Řepích! Sypal se z něj…

V pátek o půl jedenácté 17. srpna dostali policisté hlášení o podivné zásilce. Zaměstnanci pošty zjistili, že z…

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red Faction Guerrilla Re-Mars-tered

Brutální destrukce všeho a všech! Recenze Red…

Nejenom dobří holubi se vracejí. I klasické a oblíbené videohry vycházejí v nových remasterovaných konverzích.…

 

iSport.cz

SESTŘIH: Dukla – Slovácko 1:2. Chlumecký si vstřelil dva vlastní góly

SESTŘIH: Dukla – Slovácko 1:2. Chlumecký si vstřelil…

Bída Dukly pokračuje i nadále! Pražský tým prohrál i pátý zápas nové sezony FORTUNA:LIGY, se Slováckem padl na…

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem na Slovensko

Sparta redukuje kádr. Mustedanagič míří za Holoubkem…

Po vyřazení ve druhém předkole Evropské ligy bylo zřejmé, že Sparta přistoupí k redukci početného kádru. Tak se…

 

Reflex.cz

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč je rozhodně nesmíte propásnout

10 nejlepších seriálů poslední dekády a důvody, proč…

Homeland. Sherlock. Peaky Blinders… Zatímco zbrusu nové seriály vám kriticky (OK, většinou spíš nekriticky)…

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka? Bylo to horší, nebránili jsme se. Celých dvacet let!

Vzpomínky na Srpen 68: Každý se ptal, je to válka?…

Ta noc z úterka 20. na středu 21. srpna 1968 skutečně nebyla krátká.  Čtenáři Reflexu se podělili o své…