Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz CLK Cabriolet – už aby bylo léto...

Miroslav Kudělka
Diskuze (18)
Na jaře letošního roku vyjede k prvním zákazníkům nový model čtyřmístného kabrioletu Mercedes-Benz CLK. Je větší, bezpečnější, silnější i úspornější...

Na jaře letošního roku vyjede k prvním zákazníkům nový model čtyřmístného kabrioletu Mercedes-Benz CLK. Je větší, bezpečnější, silnější i úspornější.

Nová řada M-B CLK kupé se již stala velice úspěšnou a netrpělivě se očekával příchod nového kabrioletu na jeho bázi. Právě v těchto dnech byly zveřejněny jeho první snímky a informace o jeho pokrokové konstrukci. Ve srovnání ze svým předchůdcem poněkud povyrostl – je delší o 71 mm, přičemž důležitý rozměr rozvoru náprav porostl o 25 mm. Z toho profitují všichni čtyři cestující na samostatných sedadlech, ovšem hlavně vzadu je o 44 mm více místa pro kolena a 30 mm v oblasti loktů. Se zvětšeným prostorem přišla také vyšší úroveň pasivní bezpečnosti. Sériově jsou dodávány bezpečnostní pásy s předpínači na všech sedadlech, poprvé jsou u tohoto kabrioletu nabízeny také boční airbagy na předních sedadlech a na zadních na přání. Za zadními sedadly je uložen vystřelovací bezpečnostní rám, který se bleskově aktivuje na základě informací několika čidel snímajících pohyby a síly působící na karosérii.

Karosérie prodělala výrazné vyztužení, 40 procent plechů je z vysokopevnostní oceli. Torzní tuhost vzrostla proti předchozímu modelu o 12 procent a napomáhá k jistějším jízdním vlastnostem a nižší hlučnosti celého vozu. Hlučnost byla vůbec jedním z hlavních problémů, které se konstruktéři snažili maximálně omezit. Výsledkem jejich snažení je vícevrstvá skládací střecha ovládaná plně elektricky, včetně hydraulických zámků na horní hraně čelního skla. Vše pracuje na pokyn tlačítka ve voze, nebo na dálkovém ovládání. Střecha svou konstrukcí zajišťuje lepší výhled vzad a po složení zmizí pod krytem za sedadly a neruší elegantní klínovitou linii karosérie. I při složené střeše je k dispozici nadprůměrný zavazadlový prostor 390 litrů. Výborně se podařilo zpracovat aerodynamiku vozu, když koeficient čelního odporu se podařilo stlačit na cx=0,30.

Pod kapotou si našlo místo pět různých pohonných jednotek o výkonech od 120 kW po 270 kW. Nejslabší z nabídky je čtyřválec 2,0 Twinpulse, který je vybaven kompresorem, dále jsou dva motory V6. První má objem 2,6 litru a výkon 125 kW, druhý je osvědčený 3,2 litru 160 kW. Další motory jsou již V8. Základní osmiválec má objem 5,0 litru a výkon 225 kW, což je o 20 kW více než jeho předchůdce CLK 430. S tímto motorem kabrio CLK 500 zrychluje z 0-100 km/h za 6,2 sekundy. Vrcholem řady je CLK 55 AMG s výkonem 270 kW, který mu umožňuje zrychlit na 100 km/h za skvělých 5,4 sekundy. Všechny motory prošly posilovací kůrou, která ale neměla nepříznivý vliv na jejich spotřebu. Ta naopak klesla v průměru o 5 procent.

Miroslav Kudělka
Diskuze (18)