Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Mercedes-Benz C Coupé: První jízdní dojmy

Diskuze (8)
Mercedes se poprvé napřímo pouští do konfrontace mezi kupé střední třídy. Jaká je dvoudveřová třída C?

Mercedes-Benz se rozhodl porazit BMW na jeho vlastním poli. Dlouholeté tápání v segmentu kupé střední třídy definitivně ukončuje nové C Coupé. Dvoudveřová alternativa k sedanu třídy C se konečně stane přímým konkurentem BMW řady 3 Coupé.

Komfortněji zaměřené klientele zůstávají i nadále na výběr kupé E a velká třída CL. Třída C míří na mladší a sportovnější řidiče. I přes společný technický základ s éčkovým kupé je novinka dostatečně vyhraněná. Kromě jízdního projevu, ke kterému se dostaneme vzápětí, se to projevuje výběrem motorů.

Zapomeňte na dieselový šestiválec nebo benzinovou V8 – jádrem nabídky C Coupé jsou přeplňované čtyřválce. Pro fajnšmekry má Mercedes benzinový šestiválec a naprostým vrcholem je C 63 AMG, přímý konkurent BMW M3. České zastoupení navíc deklaruje, že E Coupé se v AMG verzi vyrábět nebude.

mercedesbenz jizdnidojmy premioveznacky strednitrida kupe mercedesbenz jizdnidojmy premioveznacky strednitrida kupe

K vyzkoušení jsme zvolili model C 250 CDI Coupé s manuální převodovkou, AMG paketem a ve speciálním provedení Edition 1. To znamená velmi bohatou výbavu a unikátní černo-bílý interiér, který bude nabízen jen v prvním roce výroby.

Dvojitě přeplňovaný motor 250 CDI (objem 2,1 litru, výkon 150 kW, točivý moment 500 Nm) je na Auto.cz již velmi dobře známým agregátem. S faceliftem třídy C se zapracovalo na jeho odhlučnění a kupé z těchto inovací samozřejmě těží také.

Mercedes-Benz třída C Coupé - technická data a ceny na českém trhu
MotorC 220 CDI BEC 250 CDI BEC 180 BEC 250 BEC 350 BEC 63 AMG
Převodovka6M (7A)6M (7A)6M (7A)7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]214321431796179634986208
Válce/ventily4/44/44/44/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]125/3000150/4200115/5000150/5500225/6500336/6800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1400500/1600250/1600310/2000370/3200600/5000
Max. rychlost [km/h]232 (231)240 (240)225 (223)240250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,4 (8,1)7,0 (7,1)9,0 (8,9)7,264,5
Komb. spotřeba [l/100 km]4,4 (4,9)4,9 (4,9)6,7 (6,5)6,56,812
Cena [Kč]957.600,-1.051.200,-854.400,-1.039.200,-1.190.400,-1.833.600,-

Motor tedy na místě ani za jízdy svým zvukem neruší. Hezky zatahuje už od nejnižších otáček a přitom se nechá bez protestů živě vytáčet až k omezovači. Ve spojení s přesnou manuální převodovkou a tuhou spojkou proto můžeme C 250 CDI Coupé navzdory dieselovému pohonu bez rozpaků označit za vůz se sportovním duchem. Po jízdě ve městě nám je ale jasné, že většina zákazníků nejspíš dá z pohodlnosti přednost automatické převodovce.

Hvězdná chvíle nového kupé přichází na okreskách. Řízení disponuje elektrickým posilovačem. Díky vynikajícímu odladění se ale přesností a zpětnou vazbou plně vyrovná hydraulickým řešením. Ano, takto doladěné inovace (samozřejmě, že pod vlajkou snižování normované spotřeby) schvalujeme!

mercedesbenz jizdnidojmy premioveznacky strednitrida kupe mercedesbenz jizdnidojmy premioveznacky strednitrida kupe

Podvozek kupé je o stupeň tvrdší než v sedanu. Laicky řečeno, standardní naladění se podobá AMG paketu u sedanu třídy C a C Coupé s AMG paketem jde ještě o krok dál do sportovna. Kupé v takové provedení je už hodně tvrdé, díky dvojitým tlumičům Agility Control ale stále dokáže dobře pracovat i na nerovnostech.

V zatáčkách naopak přichází maximální jistota, která nejspíš překonává i stránoucí BMW řady 3 Coupé. K jasnému verdiktu by ale bylo samozřejmě potřeba přímé konfrontace.

K seznámení s prezentovaným autem jsme využili národní premiéru, podruhé jsme měli možnost stejný vůz vyzkoušet v průběhu redakčního testu Auto Tipu. Velký test C 250 CDI Coupé si proto můžete přečíst v nejnovějším čísle Auto Tipu (13/2011), který bude v prodeji od pondělí 20. června.

Diskuze (8)
Avatar - positivemind
18. 6. 2011 00:32
Re: C-coupé
Zase se budu opakovat, ale ty dveře! E-kupé je správné kupé, nemá dveře s rámem - dá se to stáhnout jako "rybička".
17. 6. 2011 22:58
Re: C-coupé
:yes:
Avatar - ryman
17. 6. 2011 22:14
Re: Moc pěkné...
pravda, je to moc povedená práce :yes:
Avatar - boost.
17. 6. 2011 15:35
Re: Moc pěkné...
Už se mně nechce ani nic psát, když s vámi plně souhlasím... >:D
AMG verze s tou jednou lamelou a jiným nárazníkem mi i přes ten motor přijde uhlazenější.
Céčko, Éčko, CL, třída S, SLS, SLK, CLS, ML, G(L) = WIN :yes:
Avatar - Rojin
17. 6. 2011 14:44
Re: Moc pěkné...
:yes: C - coupe, to je prostě balzám se na něj dívat. A co teprve když v něm jedeš, to musí být požitek. Pokud pronikne trošku více zvuku a hlavně hezčího dovnitř ("v běžných motorech") než v případě C - sedan, tak pak nebude mít chybu, jinak,
C-sedan je jedno z nejlepších aut ve kterých jsem kdy jel. Jak pohodlí, tak dynamika 220-tky vše tak, jak to umí jen mercedes !

A jak píšeš 63 AMG úúú to je prda !