Mercedes-Benz E 200 CDI Kombi – Nejslabší stačí

Mercedes-Benz E 200 CDI Kombi – Nejslabší stačí

 
 

Do luxusní vyšší střední třídy se obvykle doporučuje kupovat přinejmenším šestiválec. Ale co když vám jde především o nízké provozní náklady a o komfort? Jednou z možností pak je základní turbodiesel se 100 kW.

Doba už je taková. Posilující koruna poslala ceny většiny luxusních vozů dolů, konkurence se přiostřila a ceny velkých Mercedesů jsou dnes tam, kde před 10 lety byly cenovky o třídu menších modelů. Základní cena velkých kombi dnes díky mnoha okolnostem jen mírně přesahuje milionovou hranici. Ano, dostanete jen čtyřválcový turbodiesel bez automatu, ale to vás bude mrzet jen opravdu výjimečně.

Na samém konci modelového cyklu jsme dostali příležitost vyzkoušet základní model kombi třídy E. Základní proto, že tak málo (100 kW) nabízí Mercedes-Benz pouze v řadě turbodieselů, kdežto nepatrně dražší E 200 Kompressor startuje až na 135 kW. Zatímco jízdní dynamika se bude lišit nepatrně ve prospěch zážehového čtyřválce, spotřeba turbodieselu bude nižší v průměru o 2 l/100 km. Při velmi podobných cenách má většina zákazníků, nejen na českém trhu, při výběru jasno.

obrázek [555 x 315]
 

Pro podnikatelské Activity

Testovaný exemplář patří do série zvýhodněných modelů pro český trh, kterou Mercedes-Benz prodává pod značkou Activity. Jejím základem je výbava Classic rozšířená o automatickou převodovku, parkovací systém, přípravu pro mobilní telefon a přestavbu na kategorii N1 umožňující odpočet DPH. Cena s daní 1.041.250,-Kč je proti sériovému E 200 CDI vyšší jen o 27.250,-Kč a bez DPH činí rovných 875.000,-Kč. Co za ně dostanete?

V prvé řadě komfortní dopravní prostředek na dlouhé cesty. Prostorově sice na novější modely končící éčko trochu ztrácí (hlavně v podélném směru na zadních sedadlech), ale jde rozhodně o poctivou vyšší střední třídu, kde čtveřice statných chasníků trpět nebude. Zavazadlový prostor má úctyhodné rozměry (délka 1180 mm, minimální šířka 1100 mm, výška po plato 460 mm), perfektní přístupnost (nákl. hrana 590 mm nad zemí) a bez přepážky by měl i mírně nadstandardní možnosti variabilního uspořádání. S ní musíte udělat kompromis, ale přesto naložíte i objemné předměty. Hluboké dno pod falešnou podlahou lze využít pro uložení vyšších krabic, jak k tomu nabádá instruktážní etiketa v zavazadelníku.

CDI se 100 kW

Pohotovostní hmotnost 1,8 tuny rozhýbává v našem případě 340 Nm mezi 1800 a 2600 ot./min, které si výborně rozumí s hydrodynamickým měničem a pěti převodovými stupni. Správně tušíte, že na sportovní výkony tento model neaspiruje, ale pro standardní dynamiku odpovídající nárokům běžného provozu (ať už ve městě nebo na dálnici) to beze zbytku stačí.

obrázek [555 x 241]
 

Díky automatu, ale hlavně díky měniči, se nemusíte v kolonách zabývat trapným zaměstnáváním levé nohy, na druhou stranu se musíte podřídit občas nudnému diktátu přeci jen pomalejšího, osvědčeného, ale už postaršího převodového ústrojí. Máte-li režim řazení za sebou, jste z nejnudnějšího venku, protože motor už chvíli po startu o sobě nedává vědět a vytrvale táhne od 1700 do asi 3300 ot./min.

Na dálnici při nonšalantní jízdě předpisovou rychlostí 130 km/h vám bude dělat společnost nenápadný tón 2300 ot./min, který neobtěžuje ani po pětihodinové jízdě. Spotřeba kolem 7,8 litrů je vyšší než u dříve testovaného sedanu E 220 CDI, ale nezapomeňme, že kombi je výrazně těžší a slabší motor je zde více zatěžován. Odhadujeme, že s výkonnějším modelem by se dalo přesto jezdit o málo úsporněji, už kvůli méně častému řazení (větší zásoba točivého momentu).

obrázek [300 x 468] Když se se základním E 200 CDI rozhodnete šetřit, dostanete se zřejmě někam k 6,4 l/100 km. Znamená to jízdu průměrnou rychlostí 100 km/h, kdy se ručka otáčkoměru povaluje kolem 2000 min-1. Ve městě se chtě nechtě smiřte s vyšším odběrem mezi 8 a 10 l/100 km, podle náruživosti řidiče.

Za volantem vás osloví duch majestátnosti a zvláštní pohody v ovládání. Řízení má sice daleko ke sportovnímu, ale jeho přesnost i charakteristický mechanický odpor, patří k této značce stejně neodmyslitelně, jako ozdoba na masce chladiče. Filtrace nerovností je ukázková, i když na nejhorších místech nejvytíženější české dálnice, přeci jen pružiny, tlumiče a komplikované zavěšení všech kol odhalilo určité (minimální) rezervy v oblasti komfortu. Dokonalosti třídy S v tomto směru přeci jen toto éčko nedosahuje. Jenže nástupce klepe na dveře, takže kdo ví, co budeme říkat za půl roku.

Závěr

Za milion korun dnes dostanete u Mercedesu největší kombi jaké dnes značka nabízí. Je sice na konci své životní poutě, avšak nejvíce ze všeho zestárl design. Vždyť elipsy už se pár let u nových Mercedesů nenosí. Z hlediska komfortu jízdy, ovládání i kvality zpracování interiéru lze hovořit stále o špičce, prostorově je na tom lépe třeba u nás tolik populární Audi A6 i Volvo V70. Obě tyto značky však na trhu zastupují poněkud odlišnou filozofii.

Základní motorizace E 200 CDI svou roli zvládá ukázkově. Na hlavní konkurenty sice možná ztrácí (výkonově resp. cenově), její projev je ale kultivovaný, průběh točivého momentu byl upřednostněn před výkonovým maximem a v kombinaci s automatickou převodovkou se komfortní hladině dražších šestiválců přiblížíte na dohled.

obrázek [555 x 412]
 

První cena vozu1.014.000,-Kč (E 200 CDI, 100 kW, Classic)
První cena vozu s testovanou motorizací1.014.000,-Kč (E 200 CDI, 100 kW, Classic)
Základní cena testovaného vozu1.041.000,-Kč (E 200 CDI, 100 kW, Classic Activity)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.041.000,-Kč (E 200 CDI, 100 kW, Classic Activity)

Plusy

  • Tichý motor, optimální sladění s automatickou převodovkou
  • Přiměřená spotřeba
  • Komfortní podvozek s dobrým tlumením nerovností
  • Prostorný zavazadelník
  • Dobrý poměr ceny a nabízené hodnoty

Minusy

  • Jen 5 stupňů a pomalé reakce automatické převodovky
  • Příliš konzervativní design ve srovnání s konkurencí
  • Ovládání palubního informačního systému
  • Sdružení ovládání funkcí dvou páček pod volantem do jedné (vlevo)
Související odkazy:
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz E 200 CDI Kombi

Cena v základní výbavě: 1 041 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 041 000 Kč

Základní výbava:Zástrčka 12V v zavazadlovém prostoru, adaptivní brzda (ADAPTIVE BRAKE), ABS, loketní opěrka v zadním prostoru v barvě výbavy s držákem nápojů, vyhřívané vnější zrcátko, elektricky nastavitelné, s integrovaným ukazatelem směru a vypouklým sklem zrcátka, ukazatel vnější teploty, brzdový asistent BAS, elektronický program stability vozidla ESP, elektrický spouštěč okna, 4násobný, s komfortním ovládáním a s ochranou proti přiskřípnutí, zadní dělené sedadlo 2/3:1/3, sklopitelné, čelní airbag, dvoustupňový, pro řidiče i spolujezdce, předpínač bezpečnostního pásu s dvoustupňovým omezením síly bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, pro zadní vnější sedadla jednostupňové omezení síly, automatická klimatizace THERMATIC, opěrky hlavy, 5stupňové, pro sedadlo řidiče a sedadlo spolujezdce jako aktivní protinárazové opěrky hlavy NECK-PRO, demontovatelné zadní opěrky hlavy, sloupek řízení, ručně podélně i výškově nastavitelný, multifunkční volant, PRE-SAFE, rádio Audio 20 CD s klávesnicí telefonu, 9 reproduktorů, radioanténa integrovaná v okně, vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla vpředu, aerostěrač, s dotykovou/stírací funkcí a dešťovým senzorem, s plynulou regulací intervalu ve dvou stupních citlivosti, ukazatel servisních intervalů ASSYST PLUS s počítačem údržby, uzavírací servomechanismus víka zavazadlového prostoru vozidla, boční airbag řidiče a spolujezdce, rozpoznání obsazení sedadla se snímačem zatížení a klasifikací cestujících v sedadlu spolujezdce, TEMPOMAT s variabilním omezením rychlosti SPEEDTRONIC, termoizolační sklo všech oken, zadní okno z jednovrstvého bezpečnostního skla, elektronický imobilizér vozidla, včetně uzamykacího systému ELCODE s infračerveným dálkovým ovládáním a s optickým zpětným signálem uzamčení, airbag bočního okna, centrální zamykání s vnitřním spínačem a snímačem nárazu

G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují Srbové zbourali mešitu. Byla postavena bez povolení, argumentují

Srbské úřady, navzdory protestu muslimů, zbouraly mešitu…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E 200 CDI Kombi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2148
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1800 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 5.6 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 690 / 1950
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1830 / 530
Rozměr pneu:225/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4888
b) šířka (mm): 1822
c) výška (mm): 1506
d) rozvor (mm): 2854
e) rozchod vpředu (mm): 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mercedes-Benz E 200 CDI Kombi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,31
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Jaguar XE SV Project 8: Zapomeňte na AMG a M. Tohle je bomba!

Včera

Jaguar posouvá laťku sportovních sedanů střední třídy na úplně jinou úroveň, tohle auto od divize SVO má 600 koní!




Blesk.cz

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám komáři, žloutenka i průjem

Slivovice na dovolené nestačí, ví lékař. Hrozí vám…

Češi se letos chystají na dovolenou hlavně do Chorvatska, ale mezi tradiční destinace už patří Itálie, Řecko,…

 

iSport.cz

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé padli, nestačili na Španěly

Komplikace v boji o MS! Čeští volejbalisté poprvé…

Čeští volejbalisté po dvou hladkých výhrách poprvé na domácím kvalifikačním turnaji o postup na mistrovství…

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu dalších 53 milionů

Ranec za Schicka! Sparta vydělá na jeho přestupu…

4,5 milionu eur utržila Sparta prodejem Patrika Schicka do Sampdorie Janov minulé léto. Teď, kdy má…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v Manchesteru zazpívali společně dojemnou píseň

Tryzna za zavražděné spolužáky: Studenti v…

Nehněvej se v myšlenkách na minulost. Tak by se dal volně přeložit název písně Don’t Look Back in Anger od…