Mercedes-Benz E 200 CDI Kombi – Nejslabší stačí

Mercedes-Benz E 200 CDI Kombi – Nejslabší stačí

 
 

Do luxusní vyšší střední třídy se obvykle doporučuje kupovat přinejmenším šestiválec. Ale co když vám jde především o nízké provozní náklady a o komfort? Jednou z možností pak je základní turbodiesel se 100 kW.

Doba už je taková. Posilující koruna poslala ceny většiny luxusních vozů dolů, konkurence se přiostřila a ceny velkých Mercedesů jsou dnes tam, kde před 10 lety byly cenovky o třídu menších modelů. Základní cena velkých kombi dnes díky mnoha okolnostem jen mírně přesahuje milionovou hranici. Ano, dostanete jen čtyřválcový turbodiesel bez automatu, ale to vás bude mrzet jen opravdu výjimečně.

Na samém konci modelového cyklu jsme dostali příležitost vyzkoušet základní model kombi třídy E. Základní proto, že tak málo (100 kW) nabízí Mercedes-Benz pouze v řadě turbodieselů, kdežto nepatrně dražší E 200 Kompressor startuje až na 135 kW. Zatímco jízdní dynamika se bude lišit nepatrně ve prospěch zážehového čtyřválce, spotřeba turbodieselu bude nižší v průměru o 2 l/100 km. Při velmi podobných cenách má většina zákazníků, nejen na českém trhu, při výběru jasno.

obrázek [555 x 315]
 

Pro podnikatelské Activity

Testovaný exemplář patří do série zvýhodněných modelů pro český trh, kterou Mercedes-Benz prodává pod značkou Activity. Jejím základem je výbava Classic rozšířená o automatickou převodovku, parkovací systém, přípravu pro mobilní telefon a přestavbu na kategorii N1 umožňující odpočet DPH. Cena s daní 1.041.250,-Kč je proti sériovému E 200 CDI vyšší jen o 27.250,-Kč a bez DPH činí rovných 875.000,-Kč. Co za ně dostanete?

V prvé řadě komfortní dopravní prostředek na dlouhé cesty. Prostorově sice na novější modely končící éčko trochu ztrácí (hlavně v podélném směru na zadních sedadlech), ale jde rozhodně o poctivou vyšší střední třídu, kde čtveřice statných chasníků trpět nebude. Zavazadlový prostor má úctyhodné rozměry (délka 1180 mm, minimální šířka 1100 mm, výška po plato 460 mm), perfektní přístupnost (nákl. hrana 590 mm nad zemí) a bez přepážky by měl i mírně nadstandardní možnosti variabilního uspořádání. S ní musíte udělat kompromis, ale přesto naložíte i objemné předměty. Hluboké dno pod falešnou podlahou lze využít pro uložení vyšších krabic, jak k tomu nabádá instruktážní etiketa v zavazadelníku.

CDI se 100 kW

Pohotovostní hmotnost 1,8 tuny rozhýbává v našem případě 340 Nm mezi 1800 a 2600 ot./min, které si výborně rozumí s hydrodynamickým měničem a pěti převodovými stupni. Správně tušíte, že na sportovní výkony tento model neaspiruje, ale pro standardní dynamiku odpovídající nárokům běžného provozu (ať už ve městě nebo na dálnici) to beze zbytku stačí.

obrázek [555 x 241]
 

Díky automatu, ale hlavně díky měniči, se nemusíte v kolonách zabývat trapným zaměstnáváním levé nohy, na druhou stranu se musíte podřídit občas nudnému diktátu přeci jen pomalejšího, osvědčeného, ale už postaršího převodového ústrojí. Máte-li režim řazení za sebou, jste z nejnudnějšího venku, protože motor už chvíli po startu o sobě nedává vědět a vytrvale táhne od 1700 do asi 3300 ot./min.

Na dálnici při nonšalantní jízdě předpisovou rychlostí 130 km/h vám bude dělat společnost nenápadný tón 2300 ot./min, který neobtěžuje ani po pětihodinové jízdě. Spotřeba kolem 7,8 litrů je vyšší než u dříve testovaného sedanu E 220 CDI, ale nezapomeňme, že kombi je výrazně těžší a slabší motor je zde více zatěžován. Odhadujeme, že s výkonnějším modelem by se dalo přesto jezdit o málo úsporněji, už kvůli méně častému řazení (větší zásoba točivého momentu).

obrázek [300 x 468] Když se se základním E 200 CDI rozhodnete šetřit, dostanete se zřejmě někam k 6,4 l/100 km. Znamená to jízdu průměrnou rychlostí 100 km/h, kdy se ručka otáčkoměru povaluje kolem 2000 min-1. Ve městě se chtě nechtě smiřte s vyšším odběrem mezi 8 a 10 l/100 km, podle náruživosti řidiče.

Za volantem vás osloví duch majestátnosti a zvláštní pohody v ovládání. Řízení má sice daleko ke sportovnímu, ale jeho přesnost i charakteristický mechanický odpor, patří k této značce stejně neodmyslitelně, jako ozdoba na masce chladiče. Filtrace nerovností je ukázková, i když na nejhorších místech nejvytíženější české dálnice, přeci jen pružiny, tlumiče a komplikované zavěšení všech kol odhalilo určité (minimální) rezervy v oblasti komfortu. Dokonalosti třídy S v tomto směru přeci jen toto éčko nedosahuje. Jenže nástupce klepe na dveře, takže kdo ví, co budeme říkat za půl roku.

Závěr

Za milion korun dnes dostanete u Mercedesu největší kombi jaké dnes značka nabízí. Je sice na konci své životní poutě, avšak nejvíce ze všeho zestárl design. Vždyť elipsy už se pár let u nových Mercedesů nenosí. Z hlediska komfortu jízdy, ovládání i kvality zpracování interiéru lze hovořit stále o špičce, prostorově je na tom lépe třeba u nás tolik populární Audi A6 i Volvo V70. Obě tyto značky však na trhu zastupují poněkud odlišnou filozofii.

Základní motorizace E 200 CDI svou roli zvládá ukázkově. Na hlavní konkurenty sice možná ztrácí (výkonově resp. cenově), její projev je ale kultivovaný, průběh točivého momentu byl upřednostněn před výkonovým maximem a v kombinaci s automatickou převodovkou se komfortní hladině dražších šestiválců přiblížíte na dohled.

obrázek [555 x 412]
 

První cena vozu1.014.000,-Kč (E 200 CDI, 100 kW, Classic)
První cena vozu s testovanou motorizací1.014.000,-Kč (E 200 CDI, 100 kW, Classic)
Základní cena testovaného vozu1.041.000,-Kč (E 200 CDI, 100 kW, Classic Activity)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.041.000,-Kč (E 200 CDI, 100 kW, Classic Activity)

Plusy

  • Tichý motor, optimální sladění s automatickou převodovkou
  • Přiměřená spotřeba
  • Komfortní podvozek s dobrým tlumením nerovností
  • Prostorný zavazadelník
  • Dobrý poměr ceny a nabízené hodnoty

Minusy

  • Jen 5 stupňů a pomalé reakce automatické převodovky
  • Příliš konzervativní design ve srovnání s konkurencí
  • Ovládání palubního informačního systému
  • Sdružení ovládání funkcí dvou páček pod volantem do jedné (vlevo)
Související odkazy:
Spolupracujeme s TipCars.com

Mercedes-Benz E 200 CDI Kombi

Cena v základní výbavě: 1 041 000 Kč Cena v testované výbavě: 1 041 000 Kč

Základní výbava:Zástrčka 12V v zavazadlovém prostoru, adaptivní brzda (ADAPTIVE BRAKE), ABS, loketní opěrka v zadním prostoru v barvě výbavy s držákem nápojů, vyhřívané vnější zrcátko, elektricky nastavitelné, s integrovaným ukazatelem směru a vypouklým sklem zrcátka, ukazatel vnější teploty, brzdový asistent BAS, elektronický program stability vozidla ESP, elektrický spouštěč okna, 4násobný, s komfortním ovládáním a s ochranou proti přiskřípnutí, zadní dělené sedadlo 2/3:1/3, sklopitelné, čelní airbag, dvoustupňový, pro řidiče i spolujezdce, předpínač bezpečnostního pásu s dvoustupňovým omezením síly bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce, pro zadní vnější sedadla jednostupňové omezení síly, automatická klimatizace THERMATIC, opěrky hlavy, 5stupňové, pro sedadlo řidiče a sedadlo spolujezdce jako aktivní protinárazové opěrky hlavy NECK-PRO, demontovatelné zadní opěrky hlavy, sloupek řízení, ručně podélně i výškově nastavitelný, multifunkční volant, PRE-SAFE, rádio Audio 20 CD s klávesnicí telefonu, 9 reproduktorů, radioanténa integrovaná v okně, vyhřívané trysky ostřikovače čelního skla vpředu, aerostěrač, s dotykovou/stírací funkcí a dešťovým senzorem, s plynulou regulací intervalu ve dvou stupních citlivosti, ukazatel servisních intervalů ASSYST PLUS s počítačem údržby, uzavírací servomechanismus víka zavazadlového prostoru vozidla, boční airbag řidiče a spolujezdce, rozpoznání obsazení sedadla se snímačem zatížení a klasifikací cestujících v sedadlu spolujezdce, TEMPOMAT s variabilním omezením rychlosti SPEEDTRONIC, termoizolační sklo všech oken, zadní okno z jednovrstvého bezpečnostního skla, elektronický imobilizér vozidla, včetně uzamykacího systému ELCODE s infračerveným dálkovým ovládáním a s optickým zpětným signálem uzamčení, airbag bočního okna, centrální zamykání s vnitřním spínačem a snímačem nárazu

Průkaz ISIC dobývá pražské školy Průkaz ISIC dobývá pražské školy

Průkazy ISIC jsou již mnoho let samozřejmostí pro…

Nástupce Apolla? Trump uložil NASA připravovat pilotované mise na Měsíc a na Mars Nástupce Apolla? Trump uložil NASA připravovat pilotované mise na Měsíc a na Mars

Americký prezident Donald Trump dnes vydal nařízení o…

Kyjevský soud propustil Saakašviliho na svobodu Kyjevský soud propustil Saakašviliho na svobodu

Kyjevský soud dnes zamítl žádost ukrajinské prokuratury o…

Exmanažera Fotbalové asociace Syneckého obvinili kvůli Peltovým odposlechům Exmanažera Fotbalové asociace Syneckého obvinili kvůli Peltovým odposlechům

Policie obvinila bývalého bezpečnostního manažera…

 
Technické údaje
Motor Mercedes-Benz E 200 CDI Kombi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2148
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 100 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 340 / 1800 - 2600
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 200
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 10.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 9.3 / 5.6 / 7.1
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 690 / 1950
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1830 / 530
Rozměr pneu:225/55 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4888
b) šířka (mm): 1822
c) výška (mm): 1506
d) rozvor (mm): 2854
e) rozchod vpředu (mm): 1559
f) rozchod vzadu (mm): 1552
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 840 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 830
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1030
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1470
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 580
výška opěradla vzadu (mm): 600
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Mercedes-Benz E 200 CDI Kombi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 7
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,31
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

 



Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
Ekologická daň za převod ojetého vozidla: Víte, kolik v současnosti zaplatíte?

Ekologická daň za převod ojetého vozidla: Víte, kolik v současnosti zaplatíte?

Včera

Koupě starého levného auta se může při jeho přeregistrování prodražit. Důvodem je tzv. ekologická daň. Kolik v současné době zaplatíte?




Blesk.cz

Děsivé video: Kluk v Brně přebíhal před tramvají! Ta ho smetla!

Děsivé video: Kluk v Brně přebíhal před tramvají! Ta…

Děsivou srážku dítěte a několikatunové tramvaje zachytila v Brně kamera z protější soupravy. Kluk se bezhlavě…

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už se přes Facebook nepřihlásíte

Microsoft tlumí provázání s Facebookem. Do Skypu už…

Pokud se přihlašujete do Skypu skrze účet na Facebooku, novinka Microsoftu vás nepotěší. Od ledna příštího roku…

 

iSport.cz

Knockout roku! Moraesovi stačilo 67 vteřin, svého soupeře uspal kolenem

Knockout roku! Moraesovi stačilo 67 vteřin, svého…

Za poslední měsíc si připsal už druhou výhru ve slavné UFC. Ultimátní bojovník Marlon Moraes se však dokázal…

Kdo zaplatí Filla? O teplického tahouna je v lize zájem, na tahu je teď Baník

Kdo zaplatí Filla? O teplického tahouna je v lize…

Otázka za milion, vlastně dva a půl: Kde bude hrát Martin Fillo? Teplice, po podzimu šestý tým HET ligy, mu…

 

Reflex.cz

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Tajná válka CIA v Laosu: Každý den umírá další člověk

Zatímco pozornost světové veřejnosti se soustředila na válku ve Vietnamu, Spojené státy v tichosti bombardovaly…

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Causa Otčenáš: Papež neomarxista cenzuruje Ježíše

Neomarxistická korektnost proniká i do oblastí, kde to opravdu překvapí. Papež František vyzval ke kritické…