Mercedes-Benz E 200 NGT: na zemní plyn

Mercedes-Benz E 200 NGT: na zemní plyn

 
 

Jednou z cest ke snížení emisí je náhrada konvenčních benzínů a nafty plynným uhlovodíkovým palivem. Ve třídě luxusních limuzín je vlaštovkou německý Mercedes-Benz E 200 NGT, spalující vedle benzínu také zemní plyn.

Jednou z cest ke snížení emisí je náhrada konvenčních benzínů a nafty plynným uhlovodíkovým palivem. Přestavby automobilů na LPG jsou populární ve Francii, Itálii i v Nizozemsku, ale jen několik výrobců aut nabízí originální dvoupalivové hnací ústrojí přímo z výroby. Patří mezi ně nepříklad automobilky skupiny PSA, Fiat nebo Opel. Ve třídě luxusních limuzín je vlaštovkou německý Mercedes-Benz E 200 NGT, spalující vedle benzínu také zemní plyn.

Mercedes-Benz E 200 NGT se poprvé představil na německých silnicích na jaře minulého roku a od léta je v nabídce také na rakouském, italském, švýcarském a švédském trhu. Verze s pravostranným řízením určená pro asijské trhy příjde na trh v polovině letošního roku.

Základem pro Mercedes na zemní plyn byl mechanicky přeplňovaný motor z modelu E 200 Kompressor (zdvihový objem 1796 cm3). Zkratku NGT vysvětlují anglická slova Natural Gas Technology. Původní nejvyšší výkon 120 kW zůstal nezměněn a je dodáván při 5500 ot./min. Točivý moment nemá při spalování plynu tak plochou křivku jako dříve, ale maximum 240 při 3000 ot./min zůstalo zachováno. Motor přirozeně plní emisní normu Euro IV, ale v režimu spalování zemního plynu jsou ještě o dalších 20 % sníženy emise CO2 proti režimu, ve kterém dochází ke spalování benzínu.

Volba druhu paliva se provádí stiskem tlačítka na multifunkčním volantu nebo na středové konzole. Je-li při provozu na zemní plyn vypotřebována zásoba paliva, systém automaticky přechází na benzín. Po doplnění nádrže se pak vrací zpět do režimu jízdy na plynné palivo.

Přeplňovaný motor dostal další vstřikovací trysky v sacím potrubí a regulátor tlaku, který upravuje tlak plynu z nádrže na konstantní hodnotu tlaku v systému. Po naplnění nádrží je tlak v zásobnících až 200 bar. Mercedesův dvoupalivový automobil nevykazuje prakticky žádné výkonové rozdíly mezi dvěma režimy. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 10,7 sekundy při jízdě na benzín a 10,8 sekundy při spalování zemního plynu. Nejvyšší rychlost je shodná 227 km/h.

Kombinovaná spotřeba benzínu činí 9 l/100 km, spotřeba plynu se udává v jiných jednotkách a činí 6,1 kg/100 km. Emise CO2 jsou pro benzínový provoz 215 g/km a při spalování plynu 168 g/km.

Čtyři plynové zásobníky pojmou 18 kg zemního plynu, které rozšiřují akční radius vozidla na zhruba 1000 km. Původní palivová nádrž na 65 litrů benzínu zůstala na svém místě, zavazadelník se zmenšil na 400 litrů, užitečná hmotnost činí stále ještě dostatečných 510 kg. Zásobníky plynu obsadily také prostor pro náhradní kolo. Za příplatek je dodávána větší osmdesátilitrová nádrž na benzín, která zvětší dojezd až na 1200 km.

Zvenku se pozná E 200 NGT podle většího víčka nádrže, které ukrývá dvě plnící hrdla, na zádi pak o specialitě v útrobách Mercedesu informuje neobvyklá zkratka NGT.

Mimo přínosu v oblasti snížení emisí je důležitá také úspora provozních nákladů, závislá na rozdílu cen benzínu a zemního plynu v jednotlivých zemích. K celkové bilanci je také třeba připočítat rozdíl v daňové zátěži automobilů na plyn a rozdíl v ceně vozu proti modelu E 200.

Zemní plyn je lehčí než vzduch, takže vozidla s tímto pohonem mohou být provozována v tunelech a parkována v podzemních garážích bez jakýchkoliv omezení.

V Německu jezdí flotila Mercedesů NGT ve službách ministra životního prostředí, najdeme je také ve vozovém parku dodavatele plynu firmy Ruhrgas a několik desítek jich funguje jako vozy taxislužby v Berlíně.

Spolupracujeme s TipCars.com
Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard Německý investor nabídl za přístav v Soluni přes šest miliard

Nejvyšší nabídku 231,9 milionu eur (6,2 miliardy Kč) na…

Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží Roman Šilha: Úvěry podnikům brzy dost zdraží

Firemní úvěry mají své dno za sebou, čeká je výrazné…

Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá Praha bude mít novou dálkovou linku, do katarského Dauhá

Pražské letiště se bude od příštího roku pyšnit další…

Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony Nové varhany pro chrám sv. Víta postaví za 80 milionů firma z Barcelony

Nové varhany pro svatovítskou katedrálu postaví španělská…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

 




Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely Mercedes-Benz třídy E: 1,5 milionu prodaných vozů, 40 % tvoří turbodiesely

Současná generace třídy E stuttgartské automobilky slaví…

Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč Mercedes-Benz E 300 Bluetec na českém trhu za 1,41 milionu Kč

Po "zkušebním období", během kterého Mercedes-Benz…

 



 
Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Odhalujeme tajemství názvů českých značek. Jak dostala jméno Tatra, Praga či Zetor?

Včera

V minulosti ale tuzemská výroba byla značně pestřejší. Jak české značky získaly své názvy?




Blesk.cz

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí dát rodiče svým dětem

Ohnivý kůň nebo Gopavrndapala: I taková jména chtějí…

Na matrikách za poslední roky přibývají zcela nová a velmi ojedinělá jména. Na Slovensku kvůli tomu při…

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Recenze: Tiché dívky se ztrácejí v mrazivých lesích Vermontu

Když se začnou beze stopy ztrácet mladé ženy, nemůže to věstit nic dobrého. Naštěstí je tu bývalý detektiv Frank…

 

iSport.cz

"Straky" zpátky v Premier League. Po Brightonu…

Fotbalisté Newcastlu se po roce vracejí do Premier League. V utkání 44. kola druhé anglické ligy doma zvítězili…

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi elitu, titul i problémy

Dvacet let Varů v extralize skončilo: Skok mezi…

I přes nedělní výhru nad Českými Budějovicemi (1:0) prožívají hokejisté Karlových Varů velký smutek. Klub totiž…

 

Reflex.cz

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do dokonalé nahoty

Slovenské pondělky Borise Filana: Žena oblečená do…

Co je nejlepší? Peníze, sláva, moc? F. M. Dostojevskij řekl, že jedna krásná vzpomínka z dětství je cennější než…

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své spojence dožluta

Trumpovy trampoty s Koreou aneb Jak rozpálit své…

Americký prezident Donald Trump během návštěvy prezidenta Čínské lidové republiky Si Ťin-pchinga na Floridě…